Svamilan
Uživatel-
Počet příspěvků
21 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Svamilan
-
máš pravdu asi nesouvisí. Na druhou stranu verze 200kW 350 Nm se dodávala relativně krátce a jinou položku týkající se DSG7 u této verze jsem neviděl, nebo si nevšiml. Aktualní verze 208kW má krouticí moment zvýšený na 400 Nm a snad i posílenou převodovku, první stupeň.
-
Ahoj, máš tam zařazené D, nebo S? Při zařazené D spadnou otáčky při sešlápnuté brzdě na křižovatce na "volnoběh", ale při zařazené S jsou otáčky výše a máš pocit, že se s tebou chce trochu přetahovat. Je tak asi nastavené, aby při rozjezdu nenastalo zdržení, než se vybaví spojky a rozjelo se to razantněji.
-
Jak jsem psal dolil j sem jednou trochu destilky a od té doby to drží. Mám ujeto 80 000km, a bez závad.
-
Mám 2.0 TFSI 4x4 L&K z 2/2019 a ujeto 59000 km. Krátce před prvním servisem mi začal vrzat střední tunel při zatočení, nebo zhoupnutí auta. Docela mě to rozčilovalo, dalo se to i vyvolat , když jsem kolenem zatlačil do boku. Servisní technik si to natočil na telefon jako video a poslal do továrny. Po nějaké době mě povolali do servisu řekli, že dostali instrukci co dělat a odstranili. Z faktury jsem pochopil, že měnili zásuvku na telefon a zbytek byly demontáže a montáže. Od té doby klid. Jinak nic zatím jiného neklape.
-
Nízké otáčky na D program jsou z důvodů nízké spotřeby. Turbomotor obecně má nízkou spotřebu jenom v tomto režimu. Pokud máš pocit, že se po cestě na okresce pri například 50 km/hod a D5 v zatáčce motor pomalu ze spoda rozebíhá, dej levým padlem M3 a je to jinak. Potom za zatáčkou podržíš pravé padlo cca dvě vteřiny a samo to skočí zase do D.Nebo jezdi s lehkou nohou. Proto aby motor přežíval nízké otáčky, jsou tam v něm dvě vyvažovací hřídele, které se točí poloviční rychlostí než klika a na druhou stranu. Ty potlačují neklid čyřválce. Co se týče režimu S při podřazování je to přece normální, protože v tomto rezimu brzdíš motorem stejně jako by jsi brzdil řazením dolu s manualem na jinem autě. I když se system snaží, někdy ten meziplyn je trochu cítit.
-
Ahoj Stanley, očekávej nejlepší variantu Superbu z hlediska brzd, akcelerace při zachování určité anonymity. Pouze výfuky tě prozradí, ale málo kdo to identifikuje. Předjíždění na okreskách je tím rychlé a bezpečné a na dálnici je nejlepší řešení většinou trochu zrychlit a ty máš k dispozici dostatek výkonu, který nemá žádný model Škoda, ani poslední model RS Octavie. Na druhou stranu je to velmi tiché a pohodlné auto pro klidnou jízdu se spotřebou do 9 litrů. . Škodovka tento model 200kW moc neprezentuje, protože klíčový z hlediska pokut za spotřebu od EU je pro ně 103kW diesel. Čím více prodají tento slabší diesel, tím můžou něco nechat i pro benzíňáky 200kW. Já jsem momentálně najel cca 48 000 km, rozhodl jsem se měnit olej po 15 000 km a to byly jediné návštěvy servisu co jsem absolvoval. Upgradoval jsem mapy na 2021 přes USB a vyměnil letni za zimní a zase zpět. Zapoměl jsem, dolil jsem asi 1 dcl destilky do vyrovnávací nádržky a preventivně tak jednou za tři měsíce dobiju baterku AGM., na 12,8V , ale za dva dny je tam zase 12,3V. Takže pokud budeš kupovat jetý s 50 000 km a bude to mít historii, asi si všichni budou myslet, že je to nové auto. Přeji štastnou ruku.
-
Několikrate jsem tankoval Verva 100, ale na stojanu pod nápisem Verva bylo napsano malýn písmem 95 oct. , potom Mol 100 a i lepší Shell. Možná jsem měl pocit, že to běželo trochu tišeji, ale spíše věřím deklarovaným přísadám na snížení karbonu. Jinak u Eurooilu protože patří státní společnosti Čepro, tak je nafta bez bio a snad i benzin bez lihu. Tankují tam hasiči a Policie.
-
Ahoj, mám s 200kW ujeto zatím ca 45000km. V širší rodině je i starší 2015 S3 162 kW a když s ním jedu mám pocit, že to jede lépe, jde to lépe za plynem . Na druhou stranu ve všech testech je 200kW lepší než 208kW a určitě i než 162 kW. Přesto tomu schází ten "jízdní spirit ". Bohužel to je daň za další filtr ve výfukovém potrubí. Snad časem se dostaneme nějakého upgrade SW, když získají další zkušenosti jak kličkovat mezi protichůdnými požadavky a ještě přidat jízdní dojem. U některých aut to Škoda dosáhla.
-
Dnes je možné ledacos, protože nemáme žádné relevantní informace. Automobilky jsou vyplašené různými nátlakovými politizujícími skupinami a tak info drží uzavřené, nebo mlží. Seriozní článek podloženy informacemí a zkušenostmi aby člověk pohledal. Snad jediný časopis který se tomu trochu věnuje je Svět Motorů v rubrice co komentují ojetá vozidla a hodnotí modely a motory. Bohužel i měsíčník Automobil, je dnes takový trochu jako Life-magazin. V komentářích na internetu je to stejné, je tam mnoho těch co si mění pojmy s dojmy. Proto je jediné řešení se vrátit ke klasice. Zkrátit výměny oleje na 15000 km, hlídat si termíny filtrů, destiček a dalších náplní, popřípadě to zkrátit, a doufat, že nic neopatrně nepoškodí, když se někde otáčí, či couvá. To je ale cesta pro minimum lidí a spíše pro ty co sem píší. Většině je to jedno a čekají, až jimto napíše, nebo se něco rozsvítí na palubce. A myslí si, že je to cool a jsou in, protože mají startstop a vedení v pruhu.
-
Abych doložil co jsem tvrdil o spotřebě SIII 200kW, tak přikládám foto spotřeby Bregenz-Ženeva- Bregenz to je přes celé Švýcarsko a zpátky na Rakouskou hranici. Je ale třeba si uvědomit, že se velmi tvrdě kontroluje rychlost a na dálnici jsou radary snad každých 30 km. Maximalní rychlost je 120 km/h a u každé větší křižovatky, v tunelu a okolí měst je 100km/h a někdy i 80 km/h. Vlastně to celé jedu na tempomat, abych si nevydělal na pokutu a snažím se to přežít. pomocí audioknih a pozorování jak se předjíždí při rozdílu rychlosti do 5 km/h. foto 8295. Tento příklad je extremní, ale je to cesta s malými zastávkami tam a za několik dní zpět na jedno natankování a při takové spotřebě 7.2 l/100km je dojezd jak s naftou. Při cestě dále do Čech pak to vypadá samozřejmě jinak například Mnichov - okolí Prahy foto 8308. Ale i tak je velký kus silnice do Regensburgu omezená rychlost na 120 km/h a v okolí Mnichova až po odbočku na R je tak hustý provoz, že se nedá soustavně jet rychle. Jinak nejsem žádný ekojezdec na spotřebu, ale díky tomuto autu jezdím na adaptivní tempomat hodně po městě a na omezení rychlosti při opravách a to má možná i důvod proč se většinou vejdu do 9-9,5l/100km i při kratších cestách. Pořízení 2/2019 ujeto dnes 43 477 km
-
Tankuji do 200kW vždy 95 oktanu a a jak jsem již dříve psal spotřeba odvisí od způsobu jízdy. Právě u této verze si cením té "tiché síly", co je k dispozici a umožňuje klidnou měkkou a přitom svižnou jízdu. Superb není sporťák, je to velké pohodlné auto, co umí jezdit docela rychle. Jinak se scela ztotožńuji s názorem výše, že tyto motory působí "elegantním dojmem". Mám zkušenost s verzi SIII 162kW , 2015, přední náhon a jízda je taky skvělá. Když ale trochu pospícháš, tak při rozjezdu i na suchu se někdy kola smeknou a na mokru musíš opatrně . Tam se ještě tak nepreferovalo tolik g CO2 a motor se dravě vytáčí od počátku. Je to vždy volba. Chtěl jsem 4x4 v benzínu a jiná volba v 2/2019 nebyla. Ne že bych si stěžoval.
-
Superb 200kW a superb140kW jsou chováním trochu odlišná auta. Ač můžou vypadat z vnějšku skoro stejně a vlastně i z vnitřku, tak Superb 200kW má 4x4 pohon, větší průměry kotoučových brzd než superb140 kW. Přední kotouče mají průměr 340 mm místo 312 mm a zadní jsou na rozdíl od slabší verze duté, ventilované. To už je docela významné zlepšení pro účinnost i chlazení brzd. V posledním čísle časopisu Automobilu si stěžoval autor při cestě přes Německo do Dánska s testovanou verzi TDI SportLine, jak po několika hodně prudkých brždění na dálnici brzdy vadly. Pouze verze 200kW má v levém podběhu chladič oleje pro převodovku a tím je vidět v levé krytce u mlhovky otvory a vzduchový kanál. Proto je po otevření kapoty nalévací otvor pro ostřikovač až u přepážky u předního skla, jak museli posunout nádržku ostřikovače ze standardního místa. Nejvýznamější venkovní změnou, v jakékoliv výbavové verzi, která jasně identifikuje S III 200kW jsou ale dva skutečné viditelné funkční výfuky s obdélníkovými koncovkami. Všechny ostatní verze mají výfuky před nárazníkem schované a otočené pod vozidlem dolů. I verze SportLine s jinou motorizací má pouze v nárazníku cosi naznačené jakoby to byl výfuk. Nakonec přebytek výkonu 60 kW oproti slabším verzím je samozřejmě poznat při akceleraci a i jinak větší třeba i zdánlivě skrytou dynamikou, která je k použití, když potřebuješ.
-
Píšu si tankování poctivě do Excelu. Funguje je mi docela dobře SkodaConnect, ale měl jsem několik výpadků spojení datove SIM od O2 ( nevím proč ), které se po nějaké době samo obnovilo. K tankování a dojezdu TSI 200kW. Za rok 2019 na ujetých 38 005 km jsem měl průměrnou spotřebu za rok 8,48 l /100km Natural 95, občas lepší 95 od Shell nebo OMV pro čištění ventilů. Tankuji vždy do plné nádrže a většinou 56-62 litrů. Už ale taky i 65 l. Z toho vyplývá dojezd do tankování 600-700km. Při nízké spotřebě třeba i k 800 km. U předchozí Octavie III TSI 1,8 4x4 mě taky omezovala malá nádrž 45 l Na dálnici ale vždy tankuji vždy jak mi klesne dojezd pod 200km.
-
Spotřeba je podle rychlosti" Švýcarsko 7,2l/100km; Německo rychle 9,5 l/100km ; Česko s dalnicí 8,5 l/100; ˇCesko okresky 8,2 l/100km. Podotýkám, že prvních 20 km je docela vysoká spotřeba, která potom rychle klesá. Co se týče motoru, mám 200kW a označení motoru DNU, to je s filtrem pevných částic i katalyzátorem v jednom kusu. Dnes najeto cca 38 000 km.
-
Mám sedan, 2 závady, Někdy se nevrací automaticky pravé zpětní zrcátko po couvání a musím ho dorovnat ručně a pak to zase nějakou dobu je normální. Ale to už někde psali. Dále vrže středový tunel v zatáčce na nerovnostech. řešeno servisem po konzultaci s výrobcem výměnou některých komponenet asi schránky na telefon a ještě cosi. Oprava bude za dva týdny a tak uvidím. Co se týče hlučnosti jak se ptal Mirek, vidím hlavní vliv na pneumatikách. benzín má dva tlumiče a dva výfuky a dobrý přiměřený zvuk. Výhodou benzínu, že velmi rychle topí. K rozhodování připomínám, že pouze TSI 200kW má větší brzdy jak ve předu, tak vzadu a přídavný chladič převodovky. než ostatní superby.