tom1969
Uživatel-
Počet příspěvků
18 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení tom1969
Nováček (1/14)
1
Popularita
-
S tím topením to nechápu. Mi a dalším kolegům na firmě to topí až tak po 30 km. Naučil jsem se jezdit v péřovce a rukavicích. Když to začne topit, tak se mi zdá, že je to neseřiditelné. Buď to topí moc a nebo málo. Navíc pokaždé musím koukat na knoflík, u nových Octavií nejde poznat hmatem v jaké poloze se ovladač nachází. Zase jedna "vychytávka".
-
Pokud je motor slabý, tak při předjíždění samozřejmě nezbude nic jiného než podřadit. Při otáčkách pod 2000 je to totální mrtvola. Na plynový pedál bez podřazení prakticky nereaguje. Má to zrychlení koňského povozu. Nezbývá než to honit ve vysokých, pro diesel nepřirozených otáčkách. Pak jsou ovšem pryč i výhody tohoto motoru. Tichý chod i nízká spotřeba.
-
Přeji lepší dojmy než jsem měl já.
-
Já bohužel volbu motoru neměl i když upřímně nevím jakou alternativu bych teď u Škodovky volil. Asi bych se také tento špatný motor snažil zachraňovat převodovkou. Co bych uspořil na spotřebě, to bych vrazil do převodovky. To vše jen proto, aby se splnili emise EU. Nebo bych časem rezignoval a utěšoval bych se tím, že jsou i horší auta. Časem bych možná i zapomněl, že už nemůžu předjíždět tam kde jsem kdysi mohl.
-
Junior: Výkon je stejný opravdu pouze papírově. Papír pro mě není argument. Řídím se vlastní zkušeností. Za poslední tři roky jsem s 1,9 najezdil 200 000 km. I u zcela stejných motorů často najdeš pozorovatelné rozdíly výkonu. Nejprve píšeš, že je motor dobrej a vzápětí, že s pětikvaltem je to mrtvola. Přečti si to po sobě a budeš se divit, k čemu si vlastně sám došel. Z vašich zkušeností jsem tedy dospěl k závěru, že motor je oproti 1,9 mrtvola, ale s lepší převodovkou se dá ještě něco zachránit. Aby Vaše srovnání bylo skutečně objektivní, museli by jste srovnávat s 1,9 taky s lepší převodovkou. Na druhou stranu chápu, že pokud bych si auto s tímhle motorem koupil za svoje, tak bych byl také schovívavější a snažil bych se soustředit na klady a přehlížet nedostatky. Dál to rozvádět asi nemá smysl. Tenhle motor za to opravdu nestojí. Bohužel musím uznat, že dnes u Octavie opravdu není smysluplná alternativa. Alespoň pro milovníky dieslu. Těm co budou váhat nad koupí asi nezbude než doporučit, ať si motor opravdu vyzkouší. Určitě se najde dost lidí, kteří potvrdí jak Vaše, tak moje zkušenosti. Každý upřednostňuje něco jiného. Někdo desetinky spotřeby, někdo hlučnost a někdo výkon. Vím, že vás slovo výkon ve spojitosti s 1,9 dráždí. Ten rozdíl opravdu není velký, ale prostě tam je a pokud se dá ještě něco zachránit lepší převodovkou nejsem schopen posoudit. Je pak otázkou jestli peníze za lepší převodovku neinvestovat jinak. To už je, ale na zvážení každého uživatele. Kdyby to šlo, tak bych se k 1,9 okamžitě vrátil. Dokonce jsem nabízel kolegovi na firmě, který má jednu z posledních 1,9, jestli to nechce vyměnit. Vyzkoušel a hádejte co mi řekl ? Ani vůně nového vozu jen nezlákala :-).
-
Ach jo, z extrému do extrému. Co takhle Porsche, Ferari nebo Lamborghini. Srovnávejme srovnatelné. U 1,6 není co dohánět uměním. Z bláta kladivo nevykuješ :-).
-
Kde však již není co brát, ani smrt nebere :-). Z jalové krávy tele nevymámíš :-). Snad jen, kdybych chtěl získat pocit, že jsem závodník. Diesel mi na trojku tak "pěkně" přede v té stokilometrové rychlosti. Až na tu krajinu, proč se tak pomalu kolem pohybuje, že by snad již posun v časoprostoru ?
-
HTP 12V: Bohužel už to teď na 1,9 nemůžu změřit. Už jsem o ni přišel. Každopádně jsem nad 100 km/hod měl již zařazenu 5. Navíc 1 sekunda = ujetých cca 28 m při 100 km/hod. Při 120 km/hod = 33 m. Pokud k tomu připočtu rychlost vozidla v protisměru, tak se vzdálenost ještě asi 2x znásobí ( záleží podle jeho rychlosti ). Z toho je patrno, že každá sekunda předjíždění ve finále dost znamená. Navíc by jsme museli mít stejnou metodiku měření. Já jsem si simuloval kritickou situaci. Při 5 pedál na podlahu a ukaž co v tobě je nebo není. Ruku na srdce kdo z nás potřebuje při rozjezdu trhat asfalt. Jakž takž slušně se rozjede prakticky každé auto s jakýmkoliv motorem. U tohoto nevidím ani u 1,6 žádný problém. Povolené limity hravě zvládne také každé přibližovadlo. Vybodovat se dneska můžete s čímkoliv. Na lámání chleba dojde až v krizových situacích, které můžou vzniknout při nejnebezpečnějším manévru za volantem, čímž je bezesporu předjíždění. Tady platí jednoduchá rovnice, čím má auto větší rezervu v akceleraci, tak tím je bezpečnější. Tady vidím největší slabinu 1,6 oproti1,9, která také nebyla žádné žihadlo, ale vždy tam alespoň malá rezerva akcelerace byla. 1,6 je nadoraz. V tu chvíli je mi jedno, že 1míň bručí vrní hučí nebo že má o pár desetin menší spotřebu.
-
Přesně tak stejně jako kdysi u Škoda 120. Na tachometru 100 km/h zařadit za 3 a smrt v očích :-). Teď už to opravdu není traktor, ale malotraktor :-). Jak to je "Jezdí jako z praku" ? To jako, že si z tebe někdo vystřelil ?
-
Klokan.Jack: Motor nehaním pouze píšu své zkušenosti pro lidi, kteří mají ještě šanci se mu vyhnout. Jinak je mi úplně ukradený. Možná, že s Tvojí převodovkou je motor šlape lepé, ale s pětikvaltem je to skutečně hrůza. Srovnával jsem rychlost a otáčky a ne decibely. Když začneš točit tu 1,6, tak je pryč ticho i nízká spotřeba. S 1,9 jsem jezdil i za 4,9 l. Nebyl to standard, ale dalo se to. Nejvíce mě však pobavila věta: 1.6 už ten kroutící moment má od 1500 ot. a před tím nasazuje plynule, takže táhne taky akorát to řidič vůbec pocitově nezazamenává. Možná že opravdu táhne, ale motor je tak vychytaný a skvělý, že to dokáže před uživatelem skrýt. Neukáže to ani na tachometru ani na otáčkoměru :-). Ze 100 km/h na 120 km/h za 6 sekund !!! Kam to tedy motor schoval ? Až budeš mít možnost, tak vyzkoušej tu pětistupňovou převodovku a pochopíš. Je otázka jak by jezdila 1,9 s 7 st s DSG. Třeba by jsi se divil.
-
memory2: Nevím jestli mám něco s topením, ale kupovali jsme na firmě 5 stejných aut a u všech stejný problém. Zkusím tu fintu s ovládáním teploty a napíšu. Co se týče zrychlení, nepsal jsem, že by 1,9 měla na 100 km/h nějaký brutální zátah. Nepřimáčklo mě to do sedačky :-), ale alespoň nějaké zrychlení tam bylo. U 1,6 nic. Ta má zrychlení asi jako trolejbus. Dneska jsem jel do Prahy , tak jsem tomu šlapal na krk, aby to alespoň trochu jelo. Pak je ovšem pryč ticho i ta nízká spotřeba.
-
Clint: Taky vzpomínám na 1,9 TDI. Dokonce jsem šéfovi navrhoval, ať mi nechá starou Octávu, ale bylo to zamítnuto. U mě je to navíc umocněno tím, že jsem měl kombika a teď mám sedan :-(. Škaredý a pro mě nepraktický. A to vše proto, že skončily přepážky kvůli odpočtu. Jenom se divím kolik lidí tu 1,6 TDI CR chválí. Asi opravdu záleží z čeho na to přešli. Navíc je asi těžké přiznat, když si to koupí za svoje, že je to shit. Benzín Ti celkem závidím, je to jiné svezení než se žumpožroutem. Jinak to předjíždění bohužel probíhá s 1,6 přesně jak jsi popsal. Nejsem žádný závodník, ale u předjíždění se řídím zásadou: Čím je předjíždění pomalejší, tím je nebezpečnější. Můj závěr k motoru 1,6 TDI CR je: + úspornost ( pouze za dodržení určitých podmínek ) + nízká hlučnost ( samozřejmě platí pouze ve srovnání s jinými TDI, na TSI stejně nemá ) + nízké emise ( děkuji Ti EU ) Tyto klady jsou zaplaceny: - malým výkonem - jízdním diskomfort - nebezpečným předjížděním - špatným zpřevodováním - jízdou v čepici, bundě a rukavicích ( někdy až do cílového místa, u obchoďáků, kteří často zastavují třeba i celý den )
-
Tak už bohužel také jezdím s tímto motorem. Všechny negativní očekávání se potvrdili a některé i předčily. Předtím jsem jezdil s 1,9 TDI a je to brutální rozdíl, bohužel do mínusu. Když mi před firmou chtěl mechanik namontovat handsfree, tak se ani po půl hodině motor nezahřál. První šok byl, když jsem zjistil, že bez sešlápnutí spojkového pedálu skoro až k podlaze nejde motor natočit. Proboha proč taková pitomost v software ??? První cesta byla z Prahy přes Hradec do Olomouce. První kilometry byly po dálnici, na tachometru 140 km/h. Bylo celkem prázdno, takže nebylo třeba ani předjíždět. Za Hradcem to přišlo. Jízda přes obec. 50 km/hod na 3 málo, na 4 moc. Pokud je rovinka, tak to ještě na 4 jde, ale pokud je třeba v nějaké zatáčce lehce přibrzdit je třeba zařadit 3 a vzápětí zase 4. Proboha jak dlouho je už u nás 50 km/h v obci, aby s tím vývojáři počítali. Další šok přišel při předjíždění. Jedu na 5 100 km/h. Předjíždím kamión, šlápnu na plyn a ono nic. Po prodlevě začne motor velice pozvolna zrychlovat a asi po 6 sekundách jsem na 120 km/h. Vidím, že tenhle motor mě nechá zcela ve štychu. Když to zkouším podruhé vzpomenu na své začátky ve Škodě 120 a podřazuji na čtyři. Motor řve a zkracuji tento čas z 6 na 5 sekund. Ó jaký úspěch. Zvažuji kde udělali soudruzi ve Škodovce chybu. 1,9 mě ve štychu nikdy nenechala. Dneska jsem jezdil celý den po zákaznicích. Bohužel jsem si blbec nevzal čepici a rukavici. Motor začal topit po 30 km a 1/2 hodině jízdy. To už jsem byl u prvního zákazníka. Než jsem jednání vyřídil motor vychladl a tak celý den pořád dokola. Celý den jsem klepal kosu. Stěžoval jsem si u šéfa, že zřejmě koupil nějakou pouštní verzi Octavie. Volal do servisu, kde auta kupoval a tam mu řekli, že to 1,6 dělají a že je to z důvodu aby se v létě nepřehřívali :-). Kartón z krabice na chladiči by prý možná náš problém řešil :-). Máme si však dát pozor na ztrátu záruky :-). Fakt pobavili. Jízda s tímto motorem je velmi nepříjemná a v některých momentech, zejména u předjíždění až nebezpečná. Pokud chcete, aby to alespoň trochu jelo, musíte tomu autu neustále šlapat po krku. Honit traktor ve vysokých otáčkách, ale trhá uši :-). Naopak při otáčkách pod 2000 upadá motor do kómatu a pod 1500 do klinické smrti. Dostat ho z toho vždy vyžaduje hodně času a trpělivosti. Motor je oproti 1,9 opravdu tišší a pokud ho budete pořád dusit, tak možná i úsporný ale co z toho, když prostě netáhne. Pro nezkušené řidiče možná ještě bude výhodou, že si motor nechá hodně líbit. Podle hesla řaď si co chceš, šlapej na plyn jak chceš, já si stejně pojedu podle toho co mi napsali do software ve Škodovce. Se mnou nehneš. Zlatá 1,9 TDI, sice chrochtala při sešlápnutí na podlahu možná i trochu zakouřila, ale nikdy mě nenechala ve štychu a vždy ze sebe vydala maximum bez ohledu na nějaký pitomý software. Za tři roky jsme spolu najezdili 200 000 km. To byl pan motor. Budiš Ti země lehká.
-
Trošku jste mě uklidnili, i když jste zatím pouze dva s pozitivními reakcemi. Jsem zvědavý, jestli se ozve i někdo s negativní zkušeností.
-
Nemyslel jsem to tak, že by jsi řadil blbě. Určitě to odpovídá tomu motoru. Spíše, že mi to bude kroutit rukou zařadit v obci za 3. To jsem snad řadil u Škody 120 někdy v pravěku :-). Na závodění jsem s touhle kubaturou v Octavce opravdu nepomýšlel, ale sem tam potřebuji předjíždět, tak mě zajímá jestli se s tím nebudu moc trápit. Je mi jasné, že jediný důvod proč přišla Škodovka s tímhle motorem je splnění emisí, takže žádné zázraky nečekám.