Přejít na obsah

nicco

Uživatel
  • Počet příspěvků

    38
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1269 zobrazení profilu

Oznámení nicco

  1. Moje zkusenost. Kratke trasy. TSI pusti benzin do oleje, nestiha se odparit, kdo jezdi jenom studeny motor. Takze fakticky uz pri 3000- 5000km, zalezi jak malo jezdite, uz je olej plny benzinu a ten stira vsechen ten film, muzete dat i 10w60. Pritom kondice aditiv i oleje i barva jsou jeste v poradku. Takze pri takovem rezimu uzivani ja menim po par mesicich pri asi 6000km a potom je zbytecne platit za drahe oleje 0w-20/30 C5 norma 504/508, ale dat rozumnou levnou volbu 5w-40 treba Shell, nebo ja davam Shell 0w-40, ale A3B4( tedy normu 502), ktery lip maze za studena, nebo uz existuji i levne 0w-30/5w-30 ktere jsou A3B4 tedy pro motory bez GPF. Pokud jiz mate GPF, tak vam nezbyva jenom nejake C, tedy norma 504/508 takze asi C5.
  2. Videl som ako zachranuju vytopene auta, po odpojeni baterie vystriekaju vsetko aj radio, budiky, interier, motor,... vsade je blato. Nechaju vyschnut, idelane v lete na slnku, koberce vytepuju, ale elektornika iba vyschne a montuje sa spat. Snad to potom aj jazdi. Ked uz, tak urcite odpojit bateriu a pripojit az po vyschnuti, teda robit doma na dvore. zakryt poistkovku a altik sackom, nedavat vysoky tlak a nestriekat blizko na kable, snimace, gumenne tesnenia....
  3. F3/211 ma kvapalinovy medzichladic vzduchu a ten je problem. Preto sa to musi podtlakom pumpovat, ale hovorim si, ci to neskusim aj tak a postupne to motor bude natlakovavat pri jazdeni a budem dolievat, ak klesne. Inak v servise uz nedavaju G13 ale G12++ (nie G12+), to je ta BASF, lebo staru prepalil EGR u dizlov.
  4. Vaculik ma nove video o 1.5tsi evo2 priamo s vyvojarom Skody a hovori tam o spojitosti brzd a priamovstrekovych motoroch, ze tieto starsie tsi motory maju problem v niektorych situaciach vytvorit podtlak v sani pre posilovac brzd a musi sa to nepekne riesit v mapach motora. Mozno je to co sa deje vam. Ak to robia iba 2015, tak mozno pomoze update riadiacej jednotky, v Skode by som sa opytal ci im vyskoci na diagu novsia verzia alebo mozno mali neskorsie rocniky aj nejaky iny HW, alebo je to uplne zla stopa.
  5. Nejak jsem zapomel se podivat na odpovedi a usetril bych si praci. Zkusil jsem tedy ten Spirax. Smrdel uplne jinak, nez puvodni olej z prevodovky (vsak ono se ty cisla originalu menili jak pise Sixta na webu), razeni nebylo uplne ono. Tak jsem dal radeji original G05 252 7A2 a ten smrdel stejne jako Spirax, ale mel vic medovou barvu. Spirax temer ciry. Podle mne je Spirax jenom olej bez adiiv. Ma stejny obal, tedy asi stejny vyrobce, ale original bude mit jeste aditiva. Nechapal jsem, proc se prodavaji aditiva do prevod oleje, ted uz asi vim. No ale zkouset jsem to uz nechtel. Ten Moli jak pise Informator by asi mohl byt s aditivami, protoze Moli dela i aditiva. Jeste si myslim, ze VW pouzivaji stejny olej i do automatu, setri naklady, jenom jeden typ a proto asi ta cena. Pokud si dobre matne pamatuji na nejaky clanek od Vaculika, ze je sice norma prevodoveho oleje, treba ten Spirax ji plni pro VW, ale ze tam neni psano, co presne ma mit olej, na rozdil od norem motorovych oleju. Takze doporucil stejne co Sixta, od ktereho mel asi rozumy, ze pokud prevodovy, tak jedine original. Takze v ty norme VW bude asi chybet ta aditivace. Do automatu jsem videl ze nekteri mechanici davaji Ravenol a delaji hodne aut a vsechno ok a to je automat nachylnejsi na olej. -- Menil jsem po 80tisic km a 8 letech hlavne mestskeho provozu (milion razeni) a obcas dalnic a olej byl tmavsi ale ne cerny, ale byly tam mikro stribrne pilinky.
  6. Divam se na skoda-dily podle VIN vozida a mam 3 kandidaty na prevodovy olej: 1) Origo G05 252 7A2 za 74Euro (G05 252 7A2 doporucuje i Sixta) 2) Febi 75W GL4 za14,5Euro 3) a z alternativnich je tam Castrol, Shell a prave SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 za 11,80Euro ma stejny obal jako Originalni olej Takze se rozhoduji mezi Febi a Shell, a vypeda, ze zkusim ten Shell a budu sledovat nejake zmeny. Pokud se tedy nepletu, tak Fabie 3 ma MQ200 6 stupnovou prevodovku pro 1.2TSI 81KW
  7. nicco

    tlmice

    Ake tlmice davate ak nie original?
  8. nicco

    PR kody

    Ako je to s kodmi PR? Ja napriklad na mojom sstitku v kufi nemam kody pre brzdy a tlmice mam tam iba predne. Je moznost ziskat celu kompletnu sadu pre auto? V Skodovke mi to povedia alebo nie? Da sa to ziskat niekde na internete alebo zaplatenim pristupu do Etky? Diky PR numbers (production codes) “customer service data record”
  9. Tak diky za rady. Samozrjeme to robim ako pise miklise. Auto zamknem s otvorenou kapotou, po hodine odmeriam a pripojim nabijacku a po 3 hodinach som ju odpojil a mala 13,1. Tak snad ok. Rano som ju tymto sposobom meral a mala 12.65 (vecer som zapol zapalovanie a skontroloval a potom uzamkol a rano meral). Inak mam tu novu Lidlovu nabijacku 4. generacie = D2 co uz zvladne aj pulzmi ozivit z 7,5V vybitia a dava 5A max, Baterku mam 59Ah, takze 5A by malo byt v limite 0,1kapacity pri dobijani zapojenej baterky, ako pise navod. Kostriaci bod som pouzil srob pripojeny na kostriaci plech. Ten plech je totiz nalakovany, ale uz ma nejake stopy, asi v original servise na servisnej prehliadke pripojili udrziavac, ked nieco kodovali.
  10. Škoda že som potom zapol zapaľovania a zamkol auto. Tým už sa odobral nejaký prúd a pokleslo napätie. Mohol som nechať tak a o hodinu skontrolovať, či to napätie samo pokleslo bez odberu vozidlom. Len ma to prekvapilo, lebo pri odpojenej baterií som nič také nespozoroval. Toto bolo moje prvé nabíjanie zapojenej baterie, tak som trochu rozcukaný.
  11. Čo si myslíte o tom, že batéria hneď po odpojení nabíjania mala 13.1V? Predtým po odstavení v kľudovom stave mala 12.46V, dal som ju nabíjať v zapojenom stave v aute. Mínus cez zemniaci bod. Po troch hodinách sa stále nabíjala, to sa mi nezdalo, tak som vypol nabíjanie a ukázalo to 13.1V na batérii. Je to tým, že som nenechal dokončiť nabíjanie? Keď som predtým nabíjal odpojenú, tak po 3 hodinách bola nabitá a mala 12.9V.
  12. nicco

    Žárovky

    Tak som to premeral a Osram LED potrebuje pravdepodobne 3.3cm miesta pred gumenou zaklapkou, co tam priblizne je, ale neostane miesto na prudenie vzduchu z ventilatora LEDky. Je treba zohnat gumovu zaklapku cca 6,6cm priemer. Osram taku malu nema: https://www.osram.cz/ecat/LEDriving CAP-Příslušenství pro LED retrofity-Osvětlení vozidel-Automobilový průmysl/cz/cs/GPS01_3615896/ Na Ali maju napr tu: https://www.aliexpress.com/item/4000415182734.html?spm=a2g0o.productlist.main.19.59ff74a8ccmI8q&algo_pvid=18bc492c-3113-4d07-9c9d-0c5c00cabd4d&algo_exp_id=18bc492c-3113-4d07-9c9d-0c5c00cabd4d-9&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"10000001712911683"}&pdp_npi=3%40dis!EUR!5.88!3.47!!!!!%40211be3d216762957969341665d070f!10000001712911683!sea!SK!720811758&curPageLogUid=XpJyax1scyyw Potom je treba novy drziak LED. Tento: https://www.mall.sk/auto-potreby-autoziarovky/motoledy-adapter-pre-ziarovky-led-h7-100084992356?tab=description Alebo tento by mohol sediet Tuareg/MB B maju mat rovnaky: https://www.osram.cz/ecat/LEDriving ADAPTER-Příslušenství pro LED retrofity-Osvětlení vozidel-Automobilový průmysl/cz/cs/GPS01_3403121/ZMP_4061803/ A modlit sa, aby canbus nenasiel chybu.
  13. nicco

    Žárovky

    Dostal som odpoved z Osramu, preco este nie su LED pre Fabiu 3. Tak zaprve maju homologaciu aj na Citigo, co si myslim, ze ich je v Nemecku menej, nez Fabii a zadruhe, hlbka svetlometu by mala stacit, ked tam vojdu vsetky cinske PJ a dalsie. Takze dovod je neznamy. Inak som dnes uspesne vymenil obe stretavacky metodou z hora (s demontazou baterie). Ako tu niekto pisal, ked uz pochopis ten pricip uchytenia, tak sa to da.
  14. nicco

    Poloosy

    Ahoj mam to stejne, nekde jsem to tady psal. Ja jsem ale mel i prasklou manzentu pri 30.000km. Nechal jsem ji vymenit v neoriginalu, ale rekli mi, ze uz je spatny i kloub, tak to vymenili komplet. Ale olej to pusti porad. A jak se divam na ten kryt pred katalyzatorem, tak s tim Skoda i pocitala, ze to je bezna vec? Ten muj olej co tece je zlute barvy, je to olej z prevodovky?
×
×
  • Vytvořit nový...