Nejak jsem zapomel se podivat na odpovedi a usetril bych si praci. Zkusil jsem tedy ten Spirax. Smrdel uplne jinak, nez puvodni olej z prevodovky (vsak ono se ty cisla originalu menili jak pise Sixta na webu), razeni nebylo uplne ono. Tak jsem dal radeji original G05 252 7A2 a ten smrdel stejne jako Spirax, ale mel vic medovou barvu. Spirax temer ciry. Podle mne je Spirax jenom olej bez adiiv. Ma stejny obal, tedy asi stejny vyrobce, ale original bude mit jeste aditiva. Nechapal jsem, proc se prodavaji aditiva do prevod oleje, ted uz asi vim. No ale zkouset jsem to uz nechtel. Ten Moli jak pise Informator by asi mohl byt s aditivami, protoze Moli dela i aditiva.
Jeste si myslim, ze VW pouzivaji stejny olej i do automatu, setri naklady, jenom jeden typ a proto asi ta cena.
Pokud si dobre matne pamatuji na nejaky clanek od Vaculika, ze je sice norma prevodoveho oleje, treba ten Spirax ji plni pro VW, ale ze tam neni psano, co presne ma mit olej, na rozdil od norem motorovych oleju. Takze doporucil stejne co Sixta, od ktereho mel asi rozumy, ze pokud prevodovy, tak jedine original. Takze v ty norme VW bude asi chybet ta aditivace.
Do automatu jsem videl ze nekteri mechanici davaji Ravenol a delaji hodne aut a vsechno ok a to je automat nachylnejsi na olej.
--
Menil jsem po 80tisic km a 8 letech hlavne mestskeho provozu (milion razeni) a obcas dalnic a olej byl tmavsi ale ne cerny, ale byly tam mikro stribrne pilinky.