Přejít na obsah

tom99

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení tom99

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Ahoj, tak po výměně ŘJ dochlazování J293 začala spojka normálně spínat a klima funguje. Akorát se tedy spouští pouze ten menší ventilátor, který je vpravo ve směru jízdy. Ten hlavní se při klimatizaci na AUTO nespustil (měl jsem ji teda na zkoušku spuštěnou cca jen 2 min.). Ale myslím si, že pokud se točí ten menší, tak se automaticky musí točit i ten velký. Je to tak? Nejspíš tedy ještě bude nějaký problém v tom ventilátoru.
  2. Ahoj, řeším problém s klimatizací. Jedná se o Octavii z roku 2000 s Climatronic. Historie problému je následující: Najednou přestala fungovat klima. Všiml jsem si, že se ani neroztočí ty dva ventilátory u chladiče, které se dříve určitě točily. Diagnostika neukazovala žádnou chybu. Nicméně klimatizace nebyla min. dva roky plněná, takže jsem ji jako první nechal doplnit. Bohužel po naplnění žádná změna. Prý tam ještě byla 1/2 náplně. Takže jsem se pustil do dalšího bádání: 1. zkontrolovány pojistky týkající se klima - OK 2. odpojen dvojpólový konektor u kompresoru, přes který spíná ŘJ dochlazování J293 (1J0 919 506K) elektromagnetickou spojku kompresoru 3. změřena cívka elmag. spojky - OK. Po přivedení +12V na příslušný pin konektoru elmag. spojky dojde k sepnutí ("cvaknutí") spojky 4. změřen ten samý pin na protikusu (tedy pin přes který spíná spojku ŘJ dochlazování) a zjistil jsem první problém - na tomto pinu je stále 4,6V 5. 4,6V je tam ve všech stavech: vypnuté zapalování/zapnuté zapalování/nastartováno+puštěna klima 6. pokud by nebyla splněna nějaká podmínka pro rozběhnutí klimatizace, tak bych zde očekával 0V 6. pukud vyndám pojistku 16 (která napájí tuto jednotku), tak 4,6V zmizí 7. po odpojení konektorů z ŘJ dochlazování napětí také mizí, takže to tam fakt leze této ŘJ 8. rozebral jsem tuto ŘJ - žádné viditelné poškození 9. jako výstupní člen (který spíná spojku kompresoru) je tam obvod BTS432E2, což je IO s výkonovým FET tranzistorem a spoustou dalších chytrostí uvnitř. 10. na výstupu tohoto IO jsem naměřil také těch 4,6V, na vstupu 12V - OK, ale na GND je 1,15V - což je podezřelé, na ovládání (GATE) je špatný přístup, takže nemám změřeno 11. dle datasheetu IO by výstup měl pracovat jako LOW/HIGH, takže by tam mělo být vstupní napětí (+12V) nebo 0V. Ale ne mých 4,6V 12. vzhledem k tomu, že nemám vnitřní schéma zapojení ŘJ dochlazování J293 (1J0 919 506K), tak je těžké dále hledat závadu Vzhledem k tomu, že nefungují ani ventilátory (ktere jsou spínány přes relé), si myslím, že bude v háji řídící uC na jednotce dochlazování. Nemá někdo schéma této ŘJ? Neřešil někdo podobný problém? Nemohl by problém být ještě nekde jinde? Tato ŘJ se dá sehnat za 1/2 ceny od čínského výrobce. Nemá s ní někdo zkušenosti? Vím, že o klimatizacích je toho tady spousta, ale stejný problém jsem zde nenašel. Díky za případné rady a odpovědi.
×
×
  • Vytvořit nový...