Přejít na obsah

Mican2

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Mican2

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. U Fabie 1.2TSI/77kW (ročník 2011) se mi spotřeba postupně vyšplhala na 2L/15.000km a servis v tom nevidí problém. Hledali netěsnosti a nikde to nekape, asi ho to opravdu spaluje. Teď mám najeto 92.000km a při delší jízdě najednou nepříjemný zvuk, motor spadl do nouzového režimu (EPS, kontrolka motoru...), jen tak tak jsem s tím dohrkal do servisu. Tam zjištěna nulová komprese na jednom z válců a po demontáži hlavy i podpálený ventil a vše co k válci náleželo plné karbonových úsad. Úplně trnu jestli bude oprava ekonomicky únosná a jak dlouho se to potáhne, naprosto mě však dostalo vyjádření servisu: Není žádná souvislost mezi spotřebou oleje a zakarbonování ventilů až k smrti. Závadu musela způsobit kuna která ohlodala izolaci zapalovacích kabelů, neboť nějaké otisky zubů tam našli a porucha se vyskytla zrovna na tom válci kde byly kousance největší. Dokáže mi někdo tuto teorii potvrdit nebo vyvrátit? Opravdu může být zapalovací kabel poškozený tak aby vynechával jenom tak často aby se to neprojevilo na chodu motoru a nezaznamenala to ani elektronika a přesto stačilo nespálené palivo vytvořit takové škody? Nebo jenom snaha ŠA vyhnout se jakékoliv zodpovědnosti za závadu a všechno hodit na tu kunu? Díky za rady jak postupovat.
  2. Takže nějaké definitivní stanovisko zatím neexistuje? Já mám 77kW, příbuzný 63 a ať už s klimou nebo bez, při běžném ježdění mi ten rozdíl mezi oběma připadá celkem zanedbatelný. Jiná věc je sportovní jízda, tedy zařadit trojku a dát plyn na podlahu. 63kW je od 4000RPM nějaký přiškrcený, kdežto 77 táhne až do omezovače. Klimatizace tohle nezmění. Tolik mé praktické testy.
×
×
  • Vytvořit nový...