Zdravím všechny toto téma jsem tu nikde nenašel, ale týká se to FI, ale vzhledem k tomu, že by motory měli být stejné myslím FI a FII tak jsem se na to chtěl zeptat. Jedná se o motor 1.2 47kw. Mému kolegovi v práci po 27000 najetých km a stáří vozidla cca 1 rok FI odešla hlava motoru nevím co přesně tam nejspíš se mu zapekli ventili. Já jsem motorový analfabet tak to asi moc dobře ani nepopíšu. Přijel domů vypl motor a po deseti minutách chtěl nastartovat a odjet rozsvítila se mu kontrolka chyba el. motoru a auto začalo vydávat prapodivné zvuky. Již asi týden před tím začal zjišťovat větší spotřebu cca o litr. Auto odvezl do servisu kdy předtím zavolal zda s tím může po vlastní ose či to bude chtít odtahovku. Servis nebyl daleko tak dojel. V servisu mu to napíchli a zjistili rozhozený tlaky. Další den se byl optat a sdělili mu právě, že odešla hlava mutoru. Nový si nechají poslat z MB takže auto bude mít odstavený v servisu asi týden. Jinak mu řekli, že nová hlava vychází asi na 20000 kč práce + nějaký šrouby a pod k tomu dalších 5000kč. Ptal se jestli je to obvyklá závada nebo je to nějaká vyjímka a i k mé hrůze mu řekli, že to vůbec není neobvyklé, že toto je běžná závada se kterou se setkávají i dvakrát až třikrát do měsíce. Vyděsilo mě to, že se klidně může stát, že po dvou letech mého spokojeného ježdění se mi stane to samé a já po skončení záruky budu dávat auto opravovat za 25 000 kč. Nedochází mi proč po X letech výroby tohoto motoru nedokázali vyřešit tento problém nebo jestli je to prostě neřešitelný. Možná už proběhla nějaká změna mezi FI a FII, ale podotýkám, že kolega má auto starý pouze rok. Já mám F II 1.2 44 kw kdy prý u těchto slábších motorů odcházejí hlavy ještě častěji. Má někdo nějaké podobné zkušenosti či snad informace, že by tento problém byl již vyřešen?