Ahoj,
stala se mi nemilá věc - vyhořela mi řídící jednotka centrálu s označením 1C0 962 258 D (jak se to stalo, netuším, pojistky jsou všechny OK). Auto je Octavia sedan 1,6 LX 55kW r.v.98, z výbavy má jen centrální zamykání z výroby (bez DO). Hledal jsem, co se dalo, ale pořád mi zůstává několik otázek:
Je samotná přítomnost téhle ŘJ vůbec nutná pro provoz auta? Nebo bez ní auto vůbec nenastartuje / nepojede / nebudou funkční nějaké důležité systémy, jako vnější osvětlení atp. (vycuclo mi to baterku a nemůžu to ani vyzkoušet, auto teď stojí ode mě daleko a dostanu se k němu až o víkendu). Podle pojistek by to vypadalo jen na centrál a vnitřní osvětlení.
Můžu použít jako náhradu jakoukoliv řídící jednotku centrálu/komfortku do Octavie, kterou seženu? A pokud ne, tak jakou mám shánět? Nevygooglil jsem žádnou s označením, jako má ta moje shořelá, lišily se minimálně v tom posledním písmenku. Auto nemá kromě centrálu žádnou elektrickou výbavu a ani žádnou dodělávat nechci (tudíž komfortka za 5000,- je pro mě zbytečně drahá).
Mám obavy, aby nová ŘJ neskončila stejně jako původní, protože nevím, kde vzniknul zkrat a jaktože nezafungovaly pojistky - nejdřív jsem měl podezření na jednotku HF sady Nokia HFU-2, která byla umístněna na ŘJ centrálu, ale ta vypadá poškozená jen zvnějšku (rozteklé plasty), zatímco centrálka je vyhořelá komplet vevnitř. Nenapadá vás, co ještě zkontrolovat? Žádné jiné mechanické poškožení (vyhoření) jsem pod přístrojovkou neviděl, kabely vypadají všechny v pořádku. Mohlo by to souviset ještě s jiným problémem, který nastal současně a to, že se mi zasekl zámek LZ dveří tak, že neustále cvakal motorek centrálu. Dveře nejdou otevřít, už jsem je zevnitř odstrojil, ale zámek se mi ještě rozebrat nebo uvolnit nepodařilo. Nicméně po odpojení konektoru toho špatného zámku hořela jednotka centrálu vesele dál.
Díky za jakékoliv rady
Honza