Po nejakom čase (14 000km, 2.0TDi, 81kW 4x4) by som sem rád napísal pár postrehov k danej téme - spotreba a skúsenosti z prevádzky. Nie som žiaden vyhranený dízlák, mal som dosiaľ len benzíny, ale po roku som si na diesel zvykol. Trochu to rapčí, ale so štipkou citu sa dá bežne rozbiehať na voľnobežné otáčky (až na terén), krútiaci moment kompenzuje to, na čo som bol zvyknutý predtým u benzínu - okamžitá odozva na plyn, tichý chod...teraz si pripadám ako v malom nákladiaku, všetko je spomalené, ale nie zvädnuté. Voz je síce malý, ale robustný, pevný, istý v chovaní, samozrejme sa ovláda, aj napriek krabicovej a vyššej stavbe sa dá položiť do zákruty aj vo vyššej rýchlosti. V teréne, kde neprekáža "len" 180 mm svetlosť sa chová v pohode, poctivo zapne, čo treba a vyjde aj nepochopiteľné stúpania a podklady - aj keď to vyžadovalo určitý cvik a uvedomenie si, ako ktorý systém pracuje a ako sa ovláda, dnes sa nebojím akéhokoľvek podkladu snáď s výnimkou hlbokých rozbahnených výmoľov, ale na prekonávanie týchto extrémov predsa nie je Yeti určený.
Spotreba je v podstate taká, akú udáva výrobca - ja mám priemer 6,1l jazdím plynule, po meste s ľahkou nohou,ale nie nejakým slimačím tempom, na diaľnici 120-130 s maximálnym využitím tempomatu, ktorý je fakt inteligentný a úplne nahradí kľudnú, plynulú jazdu. Zabehával som a dodnes jazdím na naftu OMV (MaxxMotion) ktorá údajne zväčšuje výkon a zmenšuje spotrebu, ale jednu nádrž som vyjazdil aj na OMV (klasik diesel) a rozdiel v spotrebe bol minimálny možno deci na 100km, ale cena 1,557€ oproti 1,370€ a teda celkový rozdiel nákladov sú značné. Malý rozdiel pociťujem pri prudkom zrýchlení, kedy má turbo svižnejší nástup, ale to je asi tak všetko. Vynikajúcu spotrebu dosahujem na diaľnici pri 2000otáčkach a rýchlosti asi 110km/h - nikdy nejde cez 6 litrov, aj fest naložený. Vôbec nežerie olej.
Určitá "akože nevýhoda" je, že od 130 km/h je už odozva na plyn malá, zrýchľuje lenivo a neochotne. Maximálka 165km/h - akékoľvek ďalšie šliapanie na plyn je už len o spotrebe.
Zatiaľ som nemal žiaden problém, v zime aj v lete, okrem dnčiacej zadnej značky , ktorú som vypodložil - ale kupodivu, dnes už auto neduní ako spočiatku a tak ani značka, plasty či kryty budíkov nerezonujú.
Často využívam okamžitú prestavbu na malú dodávku - sedačky Varioflex sú síce plytké málo pohodlné, ale rýchle posúvanie, sklápanie, či úpné vyňatie sú výborná a veľmi praktická vec.
V komforte podvozka zaostáva, je tvrdší, ale o to stabilnejší, na ceste nepláva a drží stopu.
Porovnával som ho s najvýkonnejším dízlom - v základnom režime malé rozdiely, na diaľnici je to rýchlešie. Skutočný skok bol benzín 1.8T (jediný benzín na 4x4), ktorý som tiež vyskúšal, je to cítiť - dynamika, hladší chod, tichší...ale za frajerinu (trochu k tomu zvádza) si vypýta podstatne viac a drahšieho paliva - ale, keď už frajeriť, tak povedzme trojliter BMW X6 50D.
Aj po čase môžem konštatovať, že Yeti je jedno seriózne urobené, praktické a robustné auto, ktoré po technickej stránke splní to, na čo je určené. Podľa mňa sa nehodí primárne do mesta, má naviac.
Čo mi vadí? Keď už - asi len drobnosti - nedajú sa odklopiť stierače od predného okna v základnej polohe.....príliš sa zahmlievajúce predné okno....po zaradení dvojky a pridaní plynu motor na zlomok sekundy cukne, akoby nemal palivo...stredný tunel zasahuje príliš dozadu a sedenie na piatom, strednom sedadle je nepohodlné a obmedzujúce....ale aj tak dávam deväť z desiatich.