Přejít na obsah

Klimatronic v zime....


tom.faktor

Doporučené příspěvky

Zdravim, jak je to ted v zime s klimatronicem? Kdyz prepnu na Auto (venku -5 stupnu), topim pres kompresor klimatizace nebo ne? Na minulem aute Golf5 1.9TDi jsem si takhle topil kazde rano, ted mam 2.8V6, ta je ohrata o poznani driv, ale stejne si myslim, ze se zapnutou klimou to topi vyrazne driv.. Diky za info....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak udělané úmyslně, protože běžící klimatizace odstraňuje ze vzduchu vlhkost a skla se potom méně rosí. Já osobně jezdím s AUTO celý rok, i když není horko nebo zima. Dřív jsem jezdil skoro pořád s ECON (když nebylo horko) ale nepozoroval jsem žádnou výraznou úsporu paliva. A víc se to mlžilo.

A kdyby někdo argumentoval ztrátou výkonu, tak ten kompresor se při potřebě větší akcelerace automaticky odpojuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompresor by se měl vypnout kolem 2 stupňů plus. Pořád běží na asi 4 %, aby se hýbal a nezatuhl. Alespoň tak to bývalo, na tomhle ale asi není moc co měnit. :)

Takže se klidně dá jezdit celý rok na AUTO, když je teplo, tak se chladí, když je zima, tak to spotřebu nezvedá, protože je vypnutý kompresor...

Jo a s tím ohřevem - u TDi býval elektrický ohřev, protože se motor dlouho ohříval, tak aby člověk neumrzl...

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím ohřevem zní logicky, už jsem to také slyšel že se kompresor v mrazu odpojuje. Ale jak je možný že když přepnu z AUTO na ECON tak se mi po chvíli začnou zamlžovat okýnka? Po přepnutí zpátky na AUTO se to zase po chvíli odmlží.

A jak funguje ta spojka na kompresoru aby běžel na 4%? Co si pamatuju tak u oktávky ta spojka měla jenom polohy sepnuto/odepnuto, nic mezi tím (taky to připnutí bylo cítit/slyšet na chodu motoru). Myslím že u Superbu je víceméně stejný kompresor, nebo se pletu? Nebo ty 4% je nějaký prokluz té spojky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to s tím vypnutím a zapnutím AUTO bylo taky jedno z témat, co se řešilo. Zjistil jsem, a znělo to i celkem logicky, že pokud už je auto zahřáté, tak když se zapne klimatizace, tak ten teplý vzduch to prožene přes klimu aby ho to vysušilo...

Dá se to také sledovat na spotřebě a otáčkách, když v teple vypnu AC, tak spotřeba klesne, teď v zimě je pořád stejná, tedy se opravdu netočí na 100 %, ale jen na tu základní hodnotu, aby se promazával a nezatuhl.

EDIT: Dnes už jsem psal na jedno téma o klimatizaci, tak jsem si to nějak spletl a tohle napsal jako by to na to navazovalo, ale až teď jsem zjistil, že je tohle jiné téma. Ale to nic nemění na obsahu. :)

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No včera mi auto stálo asi 7 hodin v Brně, přijdu do auta a ukazovalo venku -13, a po nastartování hned byla jinovatka na sklech zavnitř. A tak jsem dal polohu AUTO ale po chvíli mi připadlo sklo ještě horší, tak jsem dal ECON a po chvíli se začalo sklo ofukovat aby bylo vidět ven. Tak asi na tom něco je, že kompresor klimy nejde ve velkým mrazu. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...