Turista Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 Zdravím ve fóru. Momentálně už měsíc nejezdím, auto stojí venku, ještě nějakou delší dobu jezdit nebudu a tak bude od sněhem stát nadále. Chtěl bych získat radu po jaké době nebo jak často bych měl nastartovat motor a jak dlouho ho nechat běžet, přidávat plyn nebo na co si dát pozor a pod. - zkušenosti nebo rady okolo. Děkuji všem Citovat
Lancelot Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 Nejlepší je jízda, prohříváním na volnoběh autu spíš uškodíš. Nehledě na to pokud jsi to auto měsíc nepoužíval, je otázkou jestli ještě vůbec nastartuješ. Auto má jezdit. Citovat
Vlasta Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 Nechat bejt do doby než ho budeš potřebovat. Citovat
Sasa2002 Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 Dal bych ven pouze baterii, aby netrpěla vybitím. A jinak bych auto nechal jak je. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 Nejlíp poradil Saša2002 - nechat auto autem, jen vyndat baterii a tu doma co dva měsíce dobít nabíječkou - případně dolít destilkou, kdyby moc ubývala. Pětiminutovým během auto nerozmrazíš, nanejvýš tomu motoru uškodíš - aby se zlikvidovala veškerá zkondenzovaná voda, musel by běžet tak 2 hodiny v kuse a hezky v otáčkách, žádný volnoběh. Doporučuju ještě (krom té baterky do tepla) překontrolovat hustotu nemrznoucích směsí v chlazení a v ostřikovači, aby Ti led nerozškubal motor nebo nádržku a pak nechat auto klidně zapadat sněhem až do jara. A modli se, abys měl dobré ventilky a během dvou měsíců neměl z pneumatik rozčápnuté a ráfkem proštípnuté papuče, jako se to stalo známému - přišel takhle ze jedinou zimu o tři ze 4 skoro nových Dunlopek - protože si je nešel překontrolovat, fábuli nechal na zahradě domu přikrytou plachtou (bydlel u rodičů své polovice a v garáži trůnila jejich rodinná škodovice 120 - s tou se taky jezdilo celou zimu) už někdy od října a když chtěl v březnu vyjet, měl vyděláno... Citovat
zbek Vloženo 19. Prosinec 2010 Vloženo 19. Prosinec 2010 zkontrolovat zda sou tam nemrznouci směsi pořadně nabita baterie nebo ji odnes a nechat bejt , kratkodobe startovani spiě uškodi a ničemu nepomuže Citovat
Turista Vloženo 20. Prosinec 2010 Autor Vloženo 20. Prosinec 2010 Dík za rady, - také jsem uvažoval nad vyndáním baterky ale někde jsem tu četl o spojitosti baterky s elektronikou a snad vynulováním čehosi. Po měsíci a půl jsem nedávno nastartoval zcela bez problémů a tak uvidím zda to do půli ledna ještě vydrží, pak bych snad již měl možnost to projet. Každopádně jsem chtěl vědět zda to není třeba sem tam nastartovat kvůli cirkulaci náplní – prohnání motoru olejem nebo oživení baterky. Takže děkuji a beru na vědomí. Citovat
darda Vloženo 20. Prosinec 2010 Vloženo 20. Prosinec 2010 jediný co se ti vynuluje, je rádio a počítadlo denních km, jinak nic. vše zůstane. Citovat
Luďa Vloženo 20. Prosinec 2010 Vloženo 20. Prosinec 2010 Tak pokud to jen natočíš, tak baterku moc neoživíš a o promazání motoru olejem to platí taky. To bys musel motor -olej prohřát a ne to natočit a nechat třeba hoďku na volnoběh. Jak psali kluci, nechat bejt a před použitím vyhodit baterii a dobít jí. Pak dofoukat pneu a nastartovt a opatrně vyjet. pokud máš náplně (olej, brzdovka, chladící kapalina) v pohodě, tak odjedeš a zastavíš. Voda ve vostřikovačích když zamrzne, tak to tolik nevadí. Citovat
Malta Vloženo 20. Prosinec 2010 Vloženo 20. Prosinec 2010 a ještě bych doplnil, NEnechávat zataženou ruční brzdu Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.