Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Hochu, tak to bych tipoval vážně na problém v LPG, i když v tom v pozadí figujuje EGR ventil.

Jako těžko tak na dálku říct, když to auto nevidím....ale...

  • Autor

Určitě to je problém LPG sice se v LPG moc nevyznám ale už na pohled je jasné že řídící jednotka LPG nemá žádný snímač na EGR ani na váze vzduchu ale nechápu jak může ovlivnit jen odpojení konektoru od EGR ventilu.

I kdyby ten ventil nebyl namontovaný na svodech výfuku a jen by někde ležel a byl by zapojený konektor bude to zdechat pokud bude konektor odpojený pojede to v pohodě napadá mě jen jediná možnost že nějaká hodnota co jde z EGR do ŘJ motoru se hádá s nějakou hodnotou v ŘJ LPG.

Ale to je zase divné protože když je EGR zapojený tak VAG nehlásí žádnou chybu a motor zdechá na LPG.Jakmile EGR odpojím okamžitě to hodí dvě chyby ve VAGu ale na LPG to jede v pohodě i na benzín.Tomuhle právě nerozumím a nechtěl tomu rozumět ani ten serviceman jen říkal že je EGR vadný nenechal si vysvětlit že kdyby byl vadný tak mi to vypíše chybu ale on tvrdil že to VAG nepozná když je vadný což je podle mě hloupost.

Upraveno od cputakt

já mám na svém taky vadný EGR ventil, je přidřený, po pár startech se rozsvítí CHECK, ale pak za 20-30 startech zhasne, dělá mi to už cca 30 tisíc km a auto jede pořád bez problémů....máš rozštelovaný reduktor,nebo špatně složený, seřídit tlak, pak mapu plynu, pokud jsou ostatní komponenty plynu v pořádku, mělo by to jít....nevím co pořád řešíš....

  • Autor

já mám na svém taky vadný EGR ventil, je přidřený, po pár startech se rozsvítí CHECK, ale pak za 20-30 startech zhasne, dělá mi to už cca 30 tisíc km a auto jede pořád bez problémů....máš rozštelovaný reduktor,nebo špatně složený, seřídit tlak, pak mapu plynu, pokud jsou ostatní komponenty plynu v pořádku, mělo by to jít....nevím co pořád řešíš....

EGR je v pořádku měl jsem ho venku a pěkně chodí čistil jsem propylalkoholem a když jsem ho do něj nalil těsnil perfektně takže i dosedací plocha je v pořádku.

Chcípalo to už jak jsem to koupil to byl reduktor původní já jsem střeva měnil až po pul roce najivně jsem doufal e se to tím zpraví ale bylo to naprosto stejné.

Když pojedu do toho servisu co mám chtít po tom servisákovi aby mi uložil na flešku aby jste se mohli podívat pro kontrolu jestli někde není problém?

OT:proč mi nechodí email když někdo odpoví v mém tématu už jsem to dvakrát kontroloval a mám vše potřebné zaškrtnuté ale email mi nepřijde.

Na emaily se vyser :smich: ....

Jo, já pravím jednu věc....pokud auto jede dobře na benzín a nemá nějakou hmatatelnou chybu tak musí (i když někdy ne 100%tně :smich: ) jét na LPG zrovna tak. I s EGR ventilem, i bez něj.

Až tam pojedeš, tak chcu vidět:

1/screen - dávkovací mapu, když pojede motor na volnoběh na benzín - po minimálně po 30ti sekundách ustáleného volnoběhu

2/screen - dávkovací mapu, když pojede motor na volnoběh na LPG (dokud to nezdechne)

3/změřit emise ve volnoběhu na benzín - po minimálně po 30ti sekundách ustáleného volnoběhu

4/změřit emise ve volnoběhu na LPG (dokud to nezdechne)

5/hochu ta případná rada zadarmo nebude :smich: :smich:

Pak mi screeny a výsledky emisního testu pošli na můj é-majl, když ti teda nejde :smich:

Adresu ti pak napíšu, a vyzkoušíme aj tvůj mail :palec2:

  • Autor

Tak se povedlo první přízpěvek ve které se mi snaží někdo pomoct.

Srry ale všude byly rady jen:servis,sám jsi to dojebl výměnou toho či onoho,neser se do toho když tomu nerozumíš jedině servis.

Trošku jsem té krytice přidal ale je to tak.

Děkuji PauLofWoCC za ochotu a pomoct kdyby to šlo tak bych jel k tobě jestli teda tušíš v čem je problém a určitě bych zaplatil.

Je to lepší než likvidovat baterku startováním co 500m na každém přechodu ničit startér neůplné dobýjení z důvodu častých startů.

Jsem z SM pokud by to bylo kousek jel bych na poradu určitě tam kde tomu někdo rozumí.

Mám obavy že tam kam se chystám nebudou mít tušení co po nich budu chtít a nebudou mít ochotu mi tohle vůbec zdělit natož to uložit

na mé medium.Dílna je rodinný barák z troj garáží a zrovna má před barákem složenou novou střechu takže potřebuje vydělat.

Takto mi to přišlo už při první navštěvě kde to stálo 5 dní nic neopravily a vyinkasovaly tučnou častku za nic a ještě ze mě dělali vola a to i teď že tomu nerozumím.

Bod 2 a 4 je s připojeným konektorem od EGR nemožnost.

Ale můžu požádat aby uděla mapu jako bod 4.5 a to změřit emise na LPG s odpojeným konektorem od EGR (takto auto nezdechne) možná bude nějaký rozdíl.

Jen nevěřím že mi takové údaje poskytne.

Hodonín už jsem to našel takže trošku z ruky.

Upraveno od cputakt

Pokud to na LPG udrží volnoběh pouze s vypojeným EGR tak ho vypoj, nicméně benzín měř taky s vypojeným. Ale teďkaj mě napadá, že někde tam navrchu uz vás v těch příhraničních končinách je nějaký EkoGas Szotek, a má na webu dost namakané káry práve s Omegasem a je někdy od Ostravy. Ten by snad pomohl, ne? Nebo aspoň udělal emisní test a screeny. Jinak můžu doporučit třeba Prostějov, kdybys chtěls dám ti tel. kontakt.

Tady k nám je to ze všech stran daleko, apropo já bych to stejně do guče nedal jak se znám :smich::)

  • Autor

V té Ostravě jsem už taky byl a po dvou hodinách mi jen řekl že to je benzínem a né plynem že to i nějak divně smrdí na benzín (nevím proč zkoumal jak smrdí benzín když mi to zdechá na LPG) ale tenkrát jsem ještě nevěděl že po odpojení EGR ventilu to pojede normálně ale zase mi připadal trošku vstřicnější a vzal si jen 200Kč za nic.

'cputakt'

Čau, mám zajímavý případ, Š Octavia 75kW s LPG, nedrží na volnoběh otáčky, ale jen na LPG.

Malým/středním problémem tohoto auta je, že motor je už trochu vychozený a papne si oleje cca 1l/5000km.

Nicméně....pomohlo seřízení bohatosti směsi. Nezhodnotil bych to jako 100% opravu, pač to nebylo uplně to pravé medové, ale bylo to oproti tomu co dojelo, o 90% lepší.

Jediné co se mi na autě nelíbilo, tak provedení umístění trysek do sání, kde to jedna nejmenovaná firma zavrtala asi 15-20cm od benzínových vstřikovačů. Sic majitel říkal, že to auto donedávna jezdilo kvalitně, mě se prostě tato úprava trysek nelíbí, a řekl sem mu, že dál pokračovat nebudu, dokud se trysky neposunou uplně až k hlavě motoru - abych měl jistotu a pokračoval dál.

Za 2 dny dojel znova jeho spolupracovník, že našli vypadenou hadičku od řízení překlápění sání, a když jí zapojí, tak to na LPG nedrží zase otáčky. Hadičku sme zapojili a ejhle, motor uplně změnil postoj vůči LPG, už to nešlo ani doseřídit. Tak sem mu zvěstoval to samé s tryskami co majitelovi. Uvidíme jak to bude pokračovat dál a co se z toho vyklube za případ.

Toto jen píšu, jak může jedno blbé zapojení hadičky překlápění sání na benzín nedělat vůbec nic - bez změny, a na LPG totálně zhrotit volnoběh, když předtím byl celkem slušný.

Pak dám vědět co tomu bylo, jestli na to dojdu.... :aggressive:

A ty co? Už máš ty emisní testy nebo na to sereš?

Paule, to jsi toho viděl fakt ještě málo, loni jsem tu měl dost aut dovezených z Itálie, a Landi Renzo má na některých autech vzdálenost i víc než těch 20 cm od benzínových, dokonce i turba, a všechny šly, tak jsem se divil, proč nás nutí dávát trysy tak blízko....ty jsi nezažil od BRC systém Flying Injection- první vstřikování plynu....tam byly montážní návody na různé typy vozidel a motorů, kde bylo přesně nakreslené, kolik který typ motoru má mít vzdálenost trysek od hrany sání...

Jasně. Já vám rozumím, měl sem tu takto "ne"-"schopně" udělanou 1,4L 16V Fabiu a divil sem se že to vůbec může jét. Trysky byli asi 30 cm od benzínových + 15cm hadičky - a jelo to pěkně. Chápu, ale každé auto je trochu jiné, některému to nevadí, druhé je choulostivé jak prase.

Jestli to auto k nám znova dojede, tak pak dám fotku jak to vypadá a jestli případně pomůže přesunout ty trysky. Já sem mu řekl, že ten problém může způsobovat to navrtání, ale taky nemusí, sám nevím, nicméně vycházím z toho, že všechny Octavie co sem viděl, tak to měli nastrkané důle, a ne tak jak to má tato. No uvidíme....

  • Autor

No byl jsem v servisu ale mají toho hodně možná 19.1 mě vezmou pokud stihnou udělat nějakou astru.

Zajímá mě co to je "hadička od řízení překlápění sání" a kde to je umístěné.

Vstřiky mám hned pod sedly benzínových je to úplně natěsno tady bych problém u mě nehledal.

... že to i nějak divně smrdí na benzín (nevím proč zkoumal jak smrdí benzín když mi to zdechá na LPG)...

no se ani nedivím, že to divně smrdělo, když jezdíš na Ethanol místo Naturalu ;) . Já myslím že E85 ti notně rozhodí benz.mapu a plyn už se s tím neporovná .... odborníci jistě potvrdí

  • Autor

Na ethanol jsem najezdil 300Km zkouším to posledních 14 dní předtím jsem o ethanolu neměl ani páru.

Nejede mi to na LPG tak zkouším jinou alternativu :)

Teď jsem nabral zpět benzín a byl jsem v Bohumíně aby mi udělali aspoň diagnostiku na benzín a změřily emise ale jak jsem mu řekl že tam je LPG tak mi řekl že LPG nedělají.Tak jsem mu řekl že LPG je teď OFF že chci zkontrolovat jen řídící jednotku auta a on že ty jednotky jsou propojené a bude tam spusta chyb i když to by to chybu hlásit vůbec nemělo.

Ale ukecal jsem ho a říkal že mi aspoň změří ty emise a možná ho ukecám aby to napíchnul.Říkal jsem mu že jsem se přez VAG na to díval a že mi to žádnou chybu nehlásí tak snad to zkusí se na to mrknot.

Tak v ponděl budu chytřejší.

Upraveno od cputakt

Jezdíš na E85? E85 by měla mít svoji řídící jednotku (respektive spíše nějakej oblbovák) který snad má upravovat délku vstřiku, nicméně s E85 instalací sem se ještě nesetkal, nicméně pokud máš přepínání mezi N95 a E85, tak při jízdě na LPG musíš mít přepnuto na N95.

Jinak hadička od překlápění sání je prostě hadička :smich: , ne...je to takový vzduchový okruh, který v případě splnění určitých podmínek překlápí sání krátké-dlouhé, ale to má třeba Octavia 1,6 75kW. Tvoje 1,4 16V váhám, že to asi mít nebude.

  • Autor

Tak jsem teď přijel ze servisu z Ostravy Voznička a hurá auto jede na LPG.Napojil to na PC a zjistil že je problém na elektroventilu u reduktoru ale to jsem mu začal vyvracet že jsem to měl rozebrané a že elektromagnet pěkně chodí tak tu chybu dal ignorovat a auto pořád jelo na LPG.potom se zaměřil na to zdechání a říkal že tam jde chudá směs ale že reduktor je v pořádku dával stabilně 1.35 Bar ale ukazoval mi že tam jde málo plynu.Nevím co to přesně říkal ani v jakých to bylo jednotkách ale na PC ukazovalo že benzín to dává kolem 3 něčeho ale plynu jen polovinu ukazovalo to 1.5-1.7 a dost to kolísalo.Potom se ale začalo kouřit někde z motoru a dost smrdět tak jsme auto hned vypnuli a hledali co to hoří.Nenašli jsme nic tak jsem znovu nastartoval a znovu hledali co hoří zjistili jsme že se roztíkala cívka hned na ventilu u nádrže byla ve zkratu a jak tu chybu ignoroval tak to šlo pořád do zkratu až se začala tavit.To byl ten problém že auto se vracelo do benzínu ventil mám totiž venku pod nádrží a jak jsem dělal tu školu smyku tak jsem ji asi poškodil nebo se tam dostala vlhkost.Cívku vyměnil a už ani v kompu neukazovalo žádnou chybu ty cívky jak na nádrži tak u reduktrou jsou propojené a proto to hlásilo chybu na reduktoru a né u nádrže.

Ohledně té chudé směsi říkal že to můžou být špatné trysky né ty vstřikovací (ty jsou vyčištěné) ale ty co jsou přímo na sání a že to je na dlouho to seřídit.

Takže se musím obědnat až budou mít více času a pořádně to projedou v čem je problém.

Do Prahy do Prahy jede rychlík z Ostravy, nikdo nemá obavy jestli dojede....

Udělals ty emise? Vysral ses na mě..... :aggressive:

  • Autor

Do Prahy do Prahy jede rychlík z Ostravy, nikdo nemá obavy jestli dojede....

Udělals ty emise? Vysral ses na mě..... :aggressive:

Vysral (nevyšlo mi to tehdy zajet do toho Bohumina) ale jak jsem psal tak to bude zřejmě tou chudou směsí na LPG viděl jsem to na vlastní oči stál jsem u něho a všechno mi vysvětloval říkal benzín je v pohodě ale plynu by chtělo tak o 100% přidat.

Ale dnes jsem se nenechal odbýt a stál jsem u něho ale dělal to jeho brácha minule to dělal-neděla ten druhý a dnes jak jsem tam přijel tak mi jeho prácha řkal že to auto tam ještě nebylo tak jsem mu říkal že jo ale on o tom vůbec nevěděl takže se jeho brácha na to úplně vysral a poslal mě domů s tím že je chyba v benzínu a né LPG.

Ještě dotaz když z reduktoru jde správný tlak tak proč je chudá směs? Je opravdu možné že jsou zanesené ty trysky co jsou navrtané přímo v sání? Nebo může být problém v tom čidle na liště vstřikovačů? http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1708&lid=CZ&fn=imgdetail&nid=1708&oid=1454890

Udělej mě emise, udělej mě screen na volnoběh na benzín, udělej mě screen na volnoběh na LPG, ti řeknu kde to vázne ty ostravský konůpku

je to spíš problém ve vstřicích, spíš v nastavení mapy plynu, tlak 1.35 je až dost vysoký, taky záleží v jakém softveru to nastavoval, ne všechny jsou vhodné, je potřeba to políčko po políčku nastavovat, piplavá a zdlouhavá práce, ale jde to...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.