Přejít na obsah

stálé i sporadické chyby 16556, 16804,16490


polakrgs

Doporučené příspěvky

Škoda Fabia 1,2 HTP / 40kW,

r.v. 2003, stav tachometru 120000 km

vozidlo bylo zakoupeno před 20měsíci ( stav tachometru 105000 km )

během těchto 15000km se nělolikrát objevily sporadické chyby:

16556 Řada válců 1 - systém dávkování paliva - příliš bohatá směs

16804 Řada válců 1 – katalyzátorový systém - malá účinnost

Chyby se objevovaly nezávisle na okolních teplotách i podnebí, ale vždy když se přeřadilo z nižšího převodového stupně na vyžší – při přeřazení a přidání plynu se výkon propadl na 0% (došlo k poklesu rychlosti ) vyřadil jsem a otáčky volnoběhu byly stabilní a byl jsem donucen zařadit původní převodový stupeň, přidal plyn a motor opět měl výkon.

Po kontrole, vag zobrazil tyto chyby 16556 a 16804.

K chybám docházelo v různých intervalech od ujetí 50 do 3000 km.

Provedl jsem kontrolu :

- Lamda sond - jejich měření přes vag i multimetrem správných hodnot,

proměřování el.vedení do řídíci jednotky motoru + funkce katalyzátoru

- Těsnost výfukového potrubí

- Výměna zapalovacích svíček + průběžná kontrola zabarvení při spalování (cihlově šedá barva)

- Kontrola snímače teploty a podtlaku nasávaného vzduchu přes vag + vyčištění

- Vyčištění škrtící klapky + snulování přes vag (základní nastavení)

- Kontrola tlaku válců v rozmezí 14 - 15 bar

- Kontrola vnitřního odporu vstřikovačů paliva

- Kontrola zapalovacích cívek k svíčkám motoru

- Kontrola nastavení rozvodů motoru - vačky a klikové hřídele

- Vyčištění snímače vačkového hřídele

- Test kapacity baterie 12V / 44Ah naměřena skutečná 33Ah

- Kontrola funkce plynového pedálu a jeho poloha

- Kontrola funkce škrtící klapky a její poloha

- Kontola dobíjení 14 - 14,2 V i po zatížení spotřebiči

Při poslední jízdě se zobrazila chyba 16556 a 16490 , 01598 motor po přeřazení zhasl .

Motor po několika neuspěšných startování opět naskočil a po přeřazení na vyžší rychlostní stupeň zhasl, po opětovném nastartování chvíli svítila kontrolka dobíjení – výsledkem je, že motor nyní běží normálně .

Kontrolka motoru na přístrojové desce se nikdy nerozsvítila – chyby vag byly vždy sporadické.

16490 Tlak v sacím potrubí – nesmyslný signál

01598 Napětí akumulátoru vozidla – signál příliš nízký

Provedl jsem kontrolu polohy plynového pedálu a škrtící klapky při zhaslém motoru a reakce jsou plynulé bez jakéhokoli zaváhání či zadrhnutí. ( kontrola přes vag – protiběžných potencimetů polohy )

Stálá chyba :

- Motor bez zatížení ( bez zařazení rychlostního stupně ) .

Volnoběžné otáčky celkem stabilní 730 – 750 ot./min.

Při zvíšení otáček mezi 1000 – 2300 ot./min. ( např. 1500 ot./min. otáčky rytmicky kolísají +/- 50 ot./min. ).

Při zvýšení otáček nad 2500 ot./min. se bez změny polohy pedálu plynu se začne po několika vteřinách otvírat škrtící klapka a tím i otáčky vyskočí na stabilních 3800 ot./min. Při dalším přidávání plynu se otáčky nemění ( 3800 ot./min. ) až do skutečného dosažení polohy, kdy se otáčky začínají dále zvyšovat. Při snaze snížit otáčky z 3800 ot./min. povolováním pedálu plynu, se tyto otáčky drží až do té doby, kdy skokově klesnou na stabilní volnoběh.

Prosím nemáte nějaké nápady ? ...nějak mi docházejí ...Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VagTest lambda sond a katalyzatoru - test ok....přes vag-osciloskop se chovají standartně

volnoběh 1. osciluje

2. se drží v hodní urovni 900mV

akcelerace 1. osciluje frekvence se zvyšuje s otáčkami

2. se drží v hodní urovni 900mV

decelerace 1. klesne na okamžik na 0V a zase začne oscilovat při volnoběhu

2. spadne na 0V a po nekolika vteřinách se pomalu zvedá až se dostane spět na 900mV

Snímač klepání - hodnoty 3x 720mV - ok

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JO...ono se to nedá moc honit, když to má jen 40kW...taky se obávám, že jak si všichni naříkají na podpálené ventily tak, že prvopočátek je v tom, že to drtí na plný plyn a pak to odchází a klesají tlaky - samozřejmě je to špatnou konstrukcí motoru !!!

Olej to trochu papá, ale je to tak 0,1L na 1000km - není to zas tak strašný.

Na prvních 5000km jsem tam namontoval svíčky DOR15LGS ( TUNING RACING ) a dopadlo to špatně .

Po ujetí 5000km se minulou zimu motor nastartoval a po několika vteřinách motor zhasl a už jsem ho nenatočil. Výsledkem bylo, že se svíčky všechny zanesly karbonem až se zkravovaly. Tak jsem tam dal DOX15LE-1 a do dnes to funguje a jsou krásně čisté, šedo hnědé.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak a je zatím klid .

Občas se zobrazí - 16556 Řada válců 1 - systém dávkování paliva - příliš bohatá směs .

Ale zjistil jsem po konzultaci v servisu při měření Emisí ( ok ), že je to způsobeno nejčastěji vadnými zapalovacími cívkami - projevuje se to par vteřinovými výpadky výkonu.

Dále jsem zjistil, že tzv. "Stálá chyba" je běžným jevem u spousty HTP a proto se emise měří na volnoběh a také na zvíšené otáčky do 2400 ot./min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Máme najeto 127 800 km a od posledního příspěvku se staly již 2krát sporadické chyby :

16556 Řada válců 1 - systém dávkování paliva - příliš bohatá směs

01598 Napětí akumulátoru vozidla – signál příliš nízký

Kontrolka motoru na přístrojové desce se nikdy nerozsvítila.

A však moment, kdy byla závada zapsána do řídící jednotky, se zřetelně projevila nahlou 4 vteřinovou ztrátou výkonu po přeřazení na vyšší stupeň při akceleraci.

Prosím napište pokud máte nějaký podobný problém který jste vyřešili nebo znáte nějaké řešení. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mne sa stalo dnes dvakrát že mi vypadol výkon.Rozhodol som sa ísť niekoľko desiatok km na benzín,keďže mám LPG tak na benzín minimum iba pokiaľ to automatika prepne.Dvakrát sa mi stalo pri rýchlosti 120km/h a 90km/h že mi vypadol výkon na 2-3 sekundy a potom motor zasa šiel normálne.Check nezasvietil.Pri jazdení na LPG sa mi to nestalo,takže tým pádom som vylúčil zapaľovanie,pretože ak by bolo niečo špatné tak by to robilo aj na plyn.,ktorý je ešte citlivejší na iskru.

Mohlo byť v benzínovom palivovom filtri,alebo čerpadle,alebo niektorý vstrekovač žeby vynechal vstrek?,tlak paliva.Alebo niečo iné.

Doma som napichol na VAG a chyba:

 

16556 Řada válců 1 - systém dávkování paliva - příliš bohatá směs

sporadická

Dal som dole kryt motora a pozrel cievky ale všetko po starom.

Čo by to miohlo robiť takúto kulehu.a najhoršie je že vôbec neviem od kedy to môže byť pretože na benál iba štarty,automatika si prepína.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Podobný problém som mal na Fabia 1.4, AQW motor, 220 000km najazdených, chyba 16556 odkazovala na príliš bohatú zmes. Premeral som tlak a vymenil som palivový filter s regulátorom tlaku a chvílu šlo všetko v poriadku. Nakoniec odišlo pali.čerpadlo, to som vymenil a odvtedy je pokoj. Prikladal som to starobe vozidla. Predsa auto má už 20 rokov :-)

Editováno: , autor: StanislavUrban
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...