david_b Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Ahoj vespolek. Mám problém se svojí škodou octavia I, 1,6 55 kW. Už asi dva roky se mi čas od času stalo, že se při startu rozsvítila kontrolka ABS a motor se při startu zasekl. A za vteřinu auto normálně blaflo. Teď v -20°C mi už ale nechytlo. Když jsem připojil startovací kabely, chytlo okamžitě, bez rozsvícení ABS. Baterie a altík přeměřeny a jsou OK, startér starý asi dva měsíce. Myslím si, že jde o pokles napětí (proto ta kontrolka ABS), ale netuším, jak se dopátrat toho, kde to je. V servisu nejsou schopní něco udělat, a nejradši by vyměnili všechno, hlavně abych platil. Pojistky vypadají všechny OK, a kabely na baterce jsem dotáhnul na fest. Díky za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Myslím si,že to bude špatná baterie.Nevím jak si ji proměřoval.Měl jsem podobný problém,v servisu tvrdili,že je baterie OK.Přesto jsem zajel k elektrikářovi a ten udělal zátěžový test baterie,no a byla špatná.A to byla jen rok stará.Tím bych asi začal,pak vyzkoušet starter atd.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Baterie je stará 14 dní. A když bylo -15, tak se motor zasekl asi čtyřikrát, a pak chytil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 A co starter Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Startér je starý asi dva měsíce. Samozřejmě taky může být špatný, ale dělalo to se starým a dělá to i s novým, tak si myslím, že bych ho mohl vyloučit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Aha ,tak to bude asi jiný problém.Zatím mě nic nenapadá.Asi budeš muset pátrat po kabelech.Třeba je špatné ukostření. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 To mi poradili i v servisu. Ale nevím, jak poznám kde. Všechny kabely na baterce odmontovat, očistit dosedací plochy a zase dát zpátky? Nebo ještě nějaké jiné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Nejen na baterii,ale i na karoserii,pak ukostření na motor.Hlavně,aby nebyly shnilý.Pak se podívej i na přívod do starteru,tedy plusový kabel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 OK, děkuji mockrát, zkusím se na to mrknout a uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 (editace) Tak hodně štěstí při opravě,když tak napiš jak to dopadlo,může to pomoci i dalším.. Editováno: 2. leden 2011, autor: jarin57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Tak jsem očistil všechny kontakty drátěným kartáčem, a chytá na první otočení, bez rozsvícení kontrolky ABS. Akorát je okolo nuly, tak nevím, co to bude dělat, až bude mínus 10. Napíšu, jaký bude vývoj. Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Tak SUPER Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 4. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. leden 2011 Takže dneska bylo asi -10. Auto chytlo, ale motor se při startu opět zasekl a kontrolka ABS se rozsvítila. Někdo nějaký další nápad? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juro sdi Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Možno by pomohlo premerat úbytok napetia na prívode na štartér a hmotou motora. T.j jeden hrot meráku na silový kábel na štartéri a druhý kontakt na blok motora/prevodovky. Zároven premerat napetie priamo na svorkách akumulátora. Obidve merania samozrejme pri štartovaní. Porovnaním hodnôt napetia zistíš či je problém v kabeláži. Pre presnejšie meranie odpoj kábel s cievky ,aby motor nechytil a dal sa točit aspon 5sek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 14. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 14. leden 2011 Tak jsem auto nechal elektrikářovi na týden a říká, že vadný startér. Takže teď přijde reklamace a asi to tak bude. Každopádně děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 1. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Už jsem se jednou ptal, zdálo se, že problém je vyřešen. Takže při startu se v nízkých teplotách zasekl startér a rozsvítila se kontrolka ABS. A motor obvykle chytil. elektrikář tvrdil, že šlo o vadný startér, což měl asi pravdu. Reklamaci mi neuznali. Koupil jsem nový, originál. Ten sice točí jak zběsilý a motor nastartuje bez problémů, ale vždy se rozsvítí kontrolka ABS. Bylo mi to jedno, ale minulý týden bylo mínus 14 a při startu procvakly pojistky a vynulovaly se hodiny a počítadlo kilometrů. Soudím tedy na přílišný odběr proudu, ale nevím kde. Pročistil jsem opět všechny kontakty. Po napojení na VAG ukazuje auto nějakou všeobecnou závadu a mechanik to odmítl hledat s tím, že je to moc práce. Vymazal chyby a kontrolka svítí pořád. Jelikož mě to už pěkně sere, tak nabízím 1000 Kč tomu, kdo mi správně poradí a závadu najde. Nedělám si srandu! Díky moc za rady a čestné slovo, že slib dodržím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 (editace) Já to vidím na slabou baterii,pokud teda beru v ůvahu,že je startér nový a kontakty očištěné a v pořádku. Pokud ne,tak zkontrolovat. Jak je baterie stará,je původní? Jestli starší 4 a více let,neváhal bych ji okamžitě vyměnit. Takže bych ji nejprve změřil v zátěži,případně dobil. Ono v -13°C napůl vybitá baterie moc točit nebude. Odběr tam je a bude vždycky,ale musí mít z čeho brát,když už cvakají relátka,tak není štáva z baterie.Závada ABS je způsobená právě nízkým napětím,ale po nastartování auta a zvýšení napětí v síti by měla zhasnout. Editováno: 1. Březen 2011, autor: juke.box Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 1. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Baterku jsem kupoval v zimě a tváří se, že je v pořádku. Tak i dobíjení. Kontrolka ABS po startu hned zhasne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 (editace) Tvářit se může. Ideál by blo píchnout na vag,nalogovat napětí baterie a pak ráno zastartovat. Nebo změřit zátěžákem. Jestli tam spadne napětí pod 10V tak je baterie slabá. To že je měněná,neznamená že je ted OK. Jestli abs po nastartování zhasne,tak to je v pořádku a je to jak jsem psal prve, tj. velký pokles napětí. Tahle závada bude nasekaná i v jiných jednotkách,stejně jako v jednotce ABS. Editováno: 1. Březen 2011, autor: juke.box Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 1. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Já se v elektrice moc nevyznám, ale baterku jako první kontrolovali 2 elektrikáři a to jak při startu, tak při dobíjení a i v klidu a tvrdí, že je v pořádku. Já zkusím jinou baterku o které vím, že je OK, ale moc nadějí tomu nedávám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Logicky je to poslední možnost. Ještě může být přechodový odpor mezi baterií a startérem,někde na kabeláži případně na kostře. Osobně bych začal u té baterie. Nic víc tam není co řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 2. Březen 2011 Sdílet Vloženo 2. Březen 2011 (editace) Už jsem se jednou ptal, zdálo se, že problém je vyřešen. Takže laskavě pokračuj tam. A ne, že tu bude na každé "kýchnutí" jedno téma. EDIT: Původní téma který bylo zamčený bylo o5 odemčeno a vlána sloučený do sebe. Editováno: 2. Březen 2011, autor: Luďa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 19. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2011 Tak jsem podlehl radám a koupil novou baterku. Už se zdálo, že to přestalo, ale včera bylo okolo nuly a kontrolka se zase rozsvítila. Myslíte,že je možný, aby nový startér (originál) byl opět vadný, nebo je chyby někde jinde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 19. Březen 2011 Sdílet Vloženo 19. Březen 2011 david_b: Hmm tak jak to tak ctu, tak se jedna o nejaky problem u motoru 1,6 55kw. Bo v rodine mame felicii 1,6 55kw a ta potvora delala presne to same. Teda konkretne kdyz je studena tak pri startovani to udela jako by nekdo ten motor pri roztaceni zastavil, nebo spis me to prijde jako kopnuti z5, jakoby byl spatny predstih a jiskra hodila drive a motor to koplo z5. Musi se pustit klicek a zkusit otocit znovu a pak to chytne. Kdyz je motor teply a nebo v lete, tak to neudela Zajiamave jeste je to, ze to nastartovalo az po pusteni klicku, teda ze se tocilo motorem a az jak se jako by pustil klicek tak to balflo. Podle vseho malo el.stavy. Pokousel jsem se to odstranit a menil jsem jak baterii, tak repas strater, dokonce jsem navedl kabely ke kostre a ke strateru jeste dalsi a ani tohle nepomohlo. Prijde me to tak, ze kdyz bylo treba nekdy -15 tak auto chytlo treba nadrc, ale kdyz bylo spis kolem 0 az -5 tak to delalo problemy. Jako by tam nedke pracovala vlhkost ?! tezko rici... vymenil jsem i cidlo teploty motoru, ovsem beze zmen. Pak byl typ na vymeneni haloveho cidla=snimac otacek motoru, ktere se ukryva v rozdelovaci. Neda se koupit samotne, je to komplet i s rozdelovacem a palcem atd. + instalaci mosaznych svorek k baterii spolecne s baterii Varta Blue Dynamic 52Ah. Auto ted startuje jak ma Takze bych to videl na vymenu svorek co jsou k baterii. Nejlepsi mosazne !!! A skouknout ten rozdelovac a po pripade vymenit i s tim cidlem. Muzes vyzkouset jednu vec, ze kdyz rano pudjes ke studenemu autu, tak otevri kapotu a odpoj kabelik co jde z civky do rozdelovace. A pak zkus auto jako by nastartovat(ono samozrejme nechytne, bo nebude hazet jiskru) a uvidis ze auto bude normalne tocit jako o zivot. Kdyz pak zapojis kablik do rozdelovace tak auto chytne normalne bez zadrhnuti ! Takhle jsem to kdysi vyzkousel a tim jsem zjistil ze starter je ok, ale kdyz uz to ma hodit jiskru tak auto proste nema dost energie nebo co, a proste to nechtelo otocit a asi to pak nejak spatne haze jiskru..Kdo vi...Kazdopadne tyhle veci pomohly odstraniti tuhle divnou zavadu Ps. Jakou tam mas ted baterii ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david_b Vloženo 19. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2011 Docela drahou, stála 1800 Kč, Banner Bull, 55 Ah. Mě se to zasekávání právě vyřešilo startérem novým. Zůstává už jen ta rozsvěcující se kontrolka ABS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.