Přejít na obsah

Zadní gumová spojka Haldexu


vencax

Doporučené příspěvky

Zdravím,

čeká mě výměna zadní gumové spojky na kardanu a chtěl bych se zeptat odbornějších jedinců. Prošel jsem několik e-shopů a pro mou motorizaci je ta spojka nejdražší, pro jiné motory je ale levnější. V čem je tak zásadní rozdíl, zdají se mi viditelně shodné, všimil jsem si rozdílných údajů o herzcích - je to opravdu tak důležité?

Děkuju za odpověď :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Tož dobrá :) . Po pár stovek km musím uznat, že vibrace zadní nápravy zcela vymizely. A teď k výměně. Bláhově jsme si myslel, že to vyměním sám - povolím 6 šroubků, spojka vypadne, dám novou a utáhnu :smich: - nejde to, dolů musí jít celý druhý kus kardanu. Takže směr na zvedák a s kolegou jsme začli postupně sundávat - výfuk (ale jen z gum), kryt kardanu. Poté přišlo na demontáž kardanu - povolili jsme šrouby na středním kloubu, na uchytu kardanu a na zadní g. spojce, které uchycují hřídel k Haldexu. Vyjmuli jsme kardan spolu s g. spojkou, odmontovali starou spojku, nasadili novou a zahájili jsme zpětnou montáž. Důležité je, aby bylo vše uchycené jako předtím (myslím hl. uchyt kardanu) - jinak asi by se musel kardan vyvážit. Taky jsme se pozastavovali na široké škále namontovaných šroubů a úchytů - jakt paráda (u krytu kardanu jsou skvělé uchytky - nejlepší je povolit krajní packy a tenkýma kombináčkama vyšroubovat).

Mnoho zdaru, pokud bude někdo vyměnovat. (a g. spojku sem koupil v Darmě (PL) - zn. FeBi) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známému co tam jezdí sem předal pětku, něco si nechal jako manipulační vyřizovací poplatek, takže si tak kolem 4800 Kč (i se slevou co má na té prodejně), byl sem rád, že to mám za polovic oproti cz online prodejnám. Na dražší náhradní díly se určo vyplatí zajet za hranicu.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

No vyměnil jsem:

1. zadní hardy spojku

2. přední hardy spojku

3. olej v difernciálu

4. olej v haldexu

zkontrolov al vůle na hřídeli z převodovky a z haldexu.

A výsledek ??

STÁLE HUČÍ :aggressive:

tak nevím co bych ti poradil stálo měto všechno skoro 10tu a stále hučí :-( jediné co mu pomůže je asi že půjde do světa.

Poradí někdo co mi tam při sešlápnutí 4,5, a 6 vzadu hučí ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já neměnil nic a hučí mi to taky vzadu. Byl jsem v servise a projeli jsme to a výsledek je, že hučí zadní diferenciál. Pro jistotu jsem objednaný na 8. - 9.11 do toho servisu, kde to dají na zverdák a podívají se přesně (nevím jestli něco budou rozebírat ). Je to ale nejspíš diferák a teď je otázka, zda jej bude lepší orpavit, nebo vyměnit za starší. Pokud je poničený i vevnitř, vyjde oprava okolo 30 000 ( tolik stojí i nový ), pokud jen ložiska u poloos v diferáku, oprava vyjde tipl bych do 5 000 ( ložiska stojí 2x 690 kč originál + nějaká ta práce, což nevím kolik to může být :D ) a nebo koupit starší z vrakáče + - 7000 až 15 000 kč. Záleží na najetých km, stavu, atd.

Jakmile budu po té kontrole a budu vědět více, napíšu.

A ještě dotaz - sice se na to zeptám i v tom servise, ale jak poznám, že je ta pryžová spojka u kardanu na výměnu? Hučení to asi nezpůsobí že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na tyhle servisy pozor nevědí nic a laborují protože jim to určitě někdo zalatí :aggressive: dnes mi psal jeden co mu to také při záběru hučelo a zjistil že má prasklý držák motoru ;) mám prý skontrolov at celé uložení motoru a převodovky že prý při záběru se to kroutilo až po haldex a ten hučel. Po výměně prasklého držáku má 100% klid v autě.

Tak to v pátek zkontroluju a uvidím.

Prosí tě nové poznatky mi napiš na email: rainovci@seznam.cz díky moc Raina

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to servis, kde jezdí tchán a jeho firma s firemníma autama a všichni od nich mají auta 4x4, takže si myslím, že se v tom trošku vyznají, tak uvidíme. Na email nebudu psát, postnu to tady na fórum ať to vidí i ostatní.

Díky za tip s tím uložením motoru - řeknu jim ať na to taky kouknou ( ale haldex není seplý permanentně, tudíž pochybuji, že to bude tohle, protože mně auto hučí vždy od 1km/h až po maximálku což nevím kolik je :D ).

Takže ať mi zkontrolují ložiska zadních kol, kardan + uložení, uložení motoru, diferenciál.

Ať to bude cokoliv z toho, všechno je lepší než diferák, ten bude nejdražší, ale jak se znám, s mým štěstím to bude právě diferenciál....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je fakt, ložiska tam asi nějaké budou....nevím jak to tam přesně funguje. Vím, že u mně se hluk řídí podle rychlosti auta, tón je stejný, ale rychlost toho hučení je jiná....jakože jde slyšet, že když jedu rychleji, něco co hučí se točí taky rychleji - rychlejší hučení :D

A kolega o pár řádků výše psal, že mu to hučelo při akceleraci, mně ovšem pořád - proto si myslím, že to tím uložením motoru nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může.

Motor není na svém místě. Kardan je pod jiným úhlem, než předpokládali konstruktéři. Proto to může hučet.

Otázka je jestli takové "vyosení" může mít takový negativní vliv.

Možná vařím z vody. 4x4 nemám. Automechanik nejsem.

Pouze nahlas uvažuji o věcech, které jsou platné napříč strojařinou a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...