Přejít na obsah

Výměna termostatu na 1.8T


Ondrero

Doporučené příspěvky

Ahoj,chtěl bych se zeptat uživatelů co mají Octavii 1.8 Turbo,jestli se dá termostat vyměnit v pohodě z motorového prostoru,nebo musím někam na rampu.Další věc je jestli musím nejdřív vypustit vodu.Termostat už mám.Nějaký německý za 3 stovky.Mám dneska noční a rád bych si vyměnil termostat v práci.Tudíž pokud něco rozeberu,tak to taky musím dát bezpodmínečně opět dohromady :) .

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se do toho pustil sám i bez rad.A že jich bylo teda.

Přístup byl hrozbej a na zem jsem vypustil asi 4 litříky kapaliny.

Holt dělal jsem to poprvé a kupodivu s dobrým výsledkem.Po cca 4km klidné jízdy jsem měl ručičku na 90tce a zpátky už se nehla.Topení topí zase jako blázen.Paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Zkusím ti to tady nějak napsat...

Otevřeš kapotu :D , sundáš oba dva kryty motoru a potom ještě musíš sundat takový plíšek, který drží měrku oleje. To by mělo stačit, ale jak už ses tady mohl dočíst, je k těm dvěma šroubům co musíš odšroubovat fakt blbý přístup. Musíš si šroubovák (ráčnu) hodně prodloužit aby ses tam jakš takš dostal.

Ty šrouby jsou ze předu na bloku motoru, když půjdeš po hadici od chladiče, nemůžeš minout :D hadice končí takovou plastovou hubicí s přirubou kde jsou právě ony šrouby.

Snad se ti podaří povolit (mi se zatím boužel ještě povolit nepodařily, taky potřebuju termostat vyměnit). Jak je odšroubuješ čekej sprchu chladící kapaliny, dej si třeba pod auto nějaké lavor ať to nemáš všude po garáži. Termostat vyjmeš a dáš novej + těsnící kroužek, který před nandáním potři chl. kapalinou. (to jsem se kdesi dočetl :D ). No a obráceným postupem dojdeš až k zavření kapoty :D . joo a ještě musíš samosřejmě dolít kapalinu co ti vytekla ;)

Snad jsem ti trochu pomohl... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tady už to je hlavně o klidné povaze....Mám kámoše co bych jim mohl 100vky hodin říkat a ukazovat jak to mají udělat a prostě by ten plast s těsněním nenasadili :-)

Mimochodem mě překážel i kabel k Alternátoru.A povolení těch 2 šroubů je to nejmenší...Potom ta zpětná montáž je labůžo :-)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když ti překáží kabel k altíku,proč ho neodpojíš?Já ho taky musel odpojit a dát stranou....

A co zkusit imbus co má na konci kuličku.Tam by nemuselo vadit ,že jde zešikma...Mám takovej pocit,že jsem to povolil imbusem...Ale už si nejsem jistej...Možná imbus na ráčně?

Fakt nevim,ale prostě jsem to povolil,ikdyž to bylo pěkně zakousnuté za ty roky.

Nic jiného ti nezbude.A je pravda,že po výměně to bylo jak nebe a dudy.Ukazatel po ohřátí pěkně na 90 a víc-míň ani ťuk a daleko ostřejší topení :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alternátoru se nemusíš bát ...Povolit napínací kladku.Stáhnout řemen a pak už jen 2 šrouby,konektor a kabel...To musíš zvládnout jako prd :-)

Už jen to ,že si sundal kryt motoru a ten plíšek co drží měrku oleje,je přeci důkaz třeba i minimální zručnosti....Takže altík zvládneš taky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přidám nějaké postřehy z mé výměny. Před sundáním hadice jsem injekční stříkačkou odsál vodu z nádržky. Byl tam cca 1l. K povolení šroubků jsem použil z malý goly dva krátký návtavce a jeden dlouhej + 10mm ořech. Díky vůli ve spojích se nástavce trochu ohnuly, takže jsem ani neožvejkal hlavu šroubu :) Po sundání hadice jsem pomalu odchlípl termostat a koukal, kam vytekla voda. Na to místo jsem dal starej pekáč. Sundal gumovej O-kroužek (termostat jsem tam nechal) a pomalu nechal vytéct vodu do pekáče - cca 3 litry. Vyměnil termostat s O-kroužkem, přišrouboval hadici, dolil novou kapalinu a ručička teploměru krásně zůstává na 90st C. :kol-147: Sundal jsem jen kryt motoru a plech co drží měrku oleje. Alternátor jsem nemusel odpojovat ani sundavat. Ale doporučuju odpojit baterku. Povedlo se mi škrtnout o svorku alternátoru a vytrvořit malej zkratík:) Naštěstí všechno OK. Přeju hodně zdaru při výměně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi úplně stejnéj postup jsem už vyzkoušel nesčetněkrát :) boužel ty šroubky nejsou povolit. Dával jsem dolů i altík a jediného čeho jsem dosáhl bylo to, že jsem ten šestihran totálně zkulatil :D

Jsem domluvený s mechanikem, že se na to kouknem a zkusíme to autogenem nahřát. Pro jistotu jsem koupil tu plastovou hadici s přírubou, čekám, že ji asi plamínkem zrušíme :) držte palce :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 týdny později...

Chlapi úplně stejnéj postup jsem už vyzkoušel nesčetněkrát :) boužel ty šroubky nejsou povolit. Dával jsem dolů i altík a jediného čeho jsem dosáhl bylo to, že jsem ten šestihran totálně zkulatil :D

Jsem domluvený s mechanikem, že se na to kouknem a zkusíme to autogenem nahřát. Pro jistotu jsem koupil tu plastovou hadici s přírubou, čekám, že ji asi plamínkem zrušíme :) držte palce :D

Existuje povolovací sada na ztrhlé hrany šroubů. Autogenem bych to moc "nedráždil"...

http://www.conrad.cz/10dil-sada-na-povolovani-sroubu-10-19.k821019#

Editováno: , autor: Zdenekaa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Dneska jsem dělal výměnu termostatu. Vaše rady byli hodně k dobru. Šrouby jsem povolil imbusem. Kapalinu zachytil do nádoby pod autem. Musel jsem dolít cca 2,5 litru chladící kapaliny. Teplota zpátky na 90° topí parádně. Díky chlapy. Teď mě čeká výměna prasklé podtlakové hadice. Jen nevím která to je. A nechci dávat auto do servisu. Nějaké rady? Viděl jsem frajera s doutníkem jak do hadice fouká kouř a za chvilku se mu prasklina ukázala. Díky za pomoc

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...