Publikováno Únor 4, 201114 r Ahoj pomalu ale jiste zacina jaro a me by zajimalo jak jsem mohl predchozi 2 roky sjet pneumatiky z 8 mm na skoro 3 mm.. Jedna se o letni kola. Vzpomel jsem si ze jsem to resil minuly rok ale nikdo mi to nedokazal vysvetlit. Jedna se o Barumy 165/70 R14. Nejezdim nejak drasticky neprotacim kola, nepalim pneu .. Navic rozdil mezi prednimi a zadnimi je asi 1-2mm .. Nenajezdil jsem nejak moc km za ty roky. Myslim si ze nove kola by mely vydrzet tak 60000 nejmene ne? Ja mam najeto 83 000,auto koupene s 32 000 a z toho najeto na letnich tak vetsi polovina..Jo a kdy se musi kupovat nove letni? od 2 mm? A taky by me zajimalo jakou znacku by jste doporucovali vy na 1.2HTP 40kw .. jezdim za kazdeho pocasi. A to same je u zimnich.. u tech je to akorad skoro 4 mm na prednich a na zadnich to bylo 6 mm ale na zimu jsem je prohodil a momentalne na nich celou zimu jezdim..Muze to byt taky tim ze mam predni nahon a je tam vetsi zatez nez vzadu? Tim si to vysvetluju alespon ja.. diky za rady
Únor 5, 201114 r protoze jsou to neprilis kvalitni pneu, pak jde taky o jejich rozmer, nizkoprofilove se sjizdi podle vseho co jsem cetl rychleji. ja i se slusnou jizdou mam 17" na OII sjete za 30tkm a to je rekl bych tak jako v prumeru. nova kola podle me nevydrzi 60tkm nikdy - mozna za idealnich podminek a rozhodne to nebudou levne pneu - aspon podle me. a to ze mas sjete predni vic nez zadni je taky normalni protoze jsou vic zatizene, proto na dalsi sezonu bys mel prehodit predni za zadni aby se ti to srovnalo a pak si menil celou sadu...
Únor 5, 201114 r nova kola podle me nevydrzi 60tkm nikdy - mozna za idealnich podminek a rozhodne to nebudou levne pneu - aspon podle me. No jak kdy. Ještě na Felici jsem měl z výroby letní pneu značky Debica a když jsem je měnil měly najeto 60 000 km a zbývalo 2 mm vzorku,ovšem jezdit s nimi za mokra bylo o hubu. Teď na Fabii mám Continental Premium Contact,zatím je na nich najeto 40 000 km a zbývá cca 4 mm vzorku. To větší sjíždění předních pneu je normální,jak píše Ozi.
Únor 5, 201114 r Autor A muzu hodit predni kola na misto zadnich a zadni na predni? Jsem cetl na novinkach ze hlavne v zime ale i v lete ma byt lepsi vzorek vzadu ikdyz je to podle me hovadina kdyz mam predni nahon. V zime jsem to prehodil a jezdim do ted bez problemu ikdyz mi zadek parkrat slusne ustrelil ale jinak to drzi jak pribity.. a vas nazor?
Únor 5, 201114 r Lepsi vzorek by se mel podle poslednich studii davat dozadu, presne proto aby Ti neustrelila prdel (auto s prednim nahonem) a je to dle me logicke.
Únor 5, 201114 r Je to tak, lepsi vzorek na zadek (plati predevsim pro zimu). Je to kvuli stabilite auta, kterou ovlivnuje prave zadni naprava. Prohodit predek a zadek samozrejme jde, levou a pravou stranu ale ne, kvuli smeru otaceni pneu. Samo, ze by se lepsi hodily vic na predek (v zime kvuli zaberu na snehu, v lete kvuli aquaplanningu), ale tak to proste je. Jinak sam menim pneu nejpozdeji na hranici 4mm vzorku (letni i zimni).
Únor 5, 201114 r ja teda nevim, ale mel jsem na feline Barum a za 30tkm KO, Kleber 20tkm a nakonec jsem skoncil s Continentali a ty dali dokonce 40tkm jinak dle osobni zkusenosti nejlepsi jsou Bridgestone nebo Dunlop - ani GoodYear me nejak neoslovili co se tyce vydrze a zase treba Michelin vydrzel dlouho, ale bylo to jak na klouzacce, ale asi to je o zatezi pneu, a podle me trea rychlej mizi pneu na dalnici ve vyssi rychlosti coz byl v te dobe muj nejcastejsi styl jizdy nevim jak to je s tim vetsim vzorkem na zadku a nebudu se hadat, ale v pneuservise mi vzdy pred sezonou davali lepsi vzorek na predek nez na zadek, aby se srovnal rozdil ve sjeti pneu - to mi i rekli, jinak na zimu menim taky pod 4 milimetry a na leto pod 2,5 takze pak to asi neni tak nejak moc patrny
Únor 5, 201114 r Otec v Roce 2001 kupoval fungl novou fábku (1,4mpi 50kw) , která měla nazuté Barumky. Pneumatiky byly po 15 000km sjeté . Jinak dle zákona je dané mít na autě pneumatiky s minimálně 1,6 mm
Únor 5, 201114 r nevim jak to je s tim vetsim vzorkem na zadku a nebudu se hadat, ale v pneuservise mi vzdy pred sezonou davali lepsi vzorek na predek nez na zadek, aby se srovnal rozdil ve sjeti pneu - to mi i rekli No jiste, tak se to bezne dela, je to ekonomicky duvod, ale spravne to neni, viz. predchozi prispevek.
Únor 5, 201114 r ja teda nevim, ale mel jsem na feline Barum a za 30tkm KO, Kleber 20tkm a nakonec jsem skoncil s Continentali a ty dali dokonce 40tkm jinak dle osobni zkusenosti nejlepsi jsou Bridgestone nebo Dunlop - ani GoodYear me nejak neoslovili co se tyce vydrze a zase treba Michelin vydrzel dlouho, ale bylo to jak na klouzacce, ale asi to je o zatezi pneu, a podle me trea rychlej mizi pneu na dalnici ve vyssi rychlosti coz byl v te dobe muj nejcastejsi styl jizdy Otec v Roce 2001 kupoval fungl novou fábku (1,4mpi 50kw) , která měla nazuté Barumky. Pneumatiky byly po 15 000km sjeté . Teda lidi,co vy s těma pneumatikama děláte? Ozi,ty Debici jezdily z 70% po dálnici... Tos asi furt hrabal,nebo řezal zatáčky? Já kdysi odrovnal tímto stylem Barumky za 15 000 km v práci.
Únor 5, 201114 r maverick: jo to je mi jasne, tvuj predchozi prispevek jsem cetl a ver mi ze si ho vezmu k srdci Pawouk: jezdil jsem prakticky jen dalnici plne nalozeny kombik, 5 lidi a narvanej kufr - to vis studenti ale zadny hrabani, nic takoveho, nejvetsi sjeti jsem pozoroval v lete, to jsem za 800 kilaku udelal pres milimetr - nafoukano na plne zatizeni a nalozeno rovnomerne, ale uprimne myslim ze to je kus od kusu. Tata mel Michelinky a byl s nima spokojenej, tak jsem si koupil o mesic pozdeji ty same (byly vyrobene o myslim 30 tydnu pozdeji, ale stejny prodejce, stejny pneuservis). Tata za sezonu najel 15tkm a sjel je o 3mm ja najel 8tkm a sjel jsem je taky o tri milimetry. Tak mi otec rikal ze to neni mozny ze musim jezdit jak prase. Na novou sezonu jsme si je teda prohodili a zjistili jsme ze ja je sjel za sezonu o neco malo pres milimetr a on najel asi necelych 20tkm a sjel je na prach, asi ze 7 milimetru na milimetr a kousek, nastesti pak zacala zima tak to prezul, me pak ty jeo puvodni misaci slouzili jeste rok a pak sli na prodej s 5 milimetrama. Podle me totiz je kvalita dneska uz fakt kus od kusu a na znacku se da spolehnout jen v tech drazsich pripadech...
Únor 5, 201114 r Pawouk: Otec neni zavodnik a v te dobe ja ridicak jeste nemel abych tem pneumatikam pomohl
Únor 5, 201114 r Já dělám v pneu servisu,a můžu říct,že se rozchází názor o přehazování u výrobců pneu a aut.Jeden tvrdí lepší na zadek,druhý nepřehazovat, jedna zadní na dvě přední pneumatiky.V dnešní době jsou lepší jízdní vlastnosti vykoupeny životností pneumatiky. A jak píšete tu kliometrovou životnost,tak bych si dovolil tvrdit ,že chyba je někde jinde.Najezdil jsem toho hodně a gumy mi vydrželi mnohem, mnohem více od dob 120 přes Favorita,Felicie, OI až po OII. Pneu se nemá přehazovat z leva do prava,ale když je odskákaná a hučí tak se to dá přehodit,pokud pneu není směrová,u té je to zbytečné.Přehazovat strany se nemají kvůli unavě materiálu jedním směrem,to samé stočené brzdové kotouče a bubny,stáčet po směru jízdy.
Únor 5, 201114 r Ozi + koss: to tedy není nic povzbudivého,jestli ty gumy jsou fakt tak "hoblovací" kus od kusu,nebo možná serie od serie. Jak tak koukám,tak jsem měl zatím na pneumatiky štěstí,ovšem ani v jednom případě jsem si je nevybral,byly už na autě namontovaný... Jsem myslel,že dnes by těch 50 - 60 t. km neměl být problém najet,samozřejmě při slušném zacházení.
Únor 5, 201114 r Autor Tak poradte jake najezdim rocne tak 20tkm a to abych co 2 roky menil pneu nebo co .. nejvice najezdim po meste a okolo mesta .. asi jen 20% jsou dalnice.. Upraveno Únor 5, 201114 r od Petrkiller
Únor 6, 201114 r No podle me to fakt strasne zavisi kus od kusu. Me nejdyl drzel zimni Dunlop Wintersport 3D a letni Bridgestone Potenza, kolem tech 50tkm. Hlavne je dobry i ohlidat, kde se pneu vyrabeli, protoze vim ze treba Michelin presunul nekdy pred rokem vyrobu do Polska a to jsou prej strasny sunty - ale nemam osobni zkusenost...
Únor 6, 201114 r Šéf si asi před rokem koupil nový Micheliny na Mondeo - Made In Russia... To je asi tak jako ty Continentaly se vyrábí v Otrokovicích,na Feldě jsem měl Barum Brilantis z Rumunska...ale byly v pohodě.
Únor 8, 201114 r Pokiaľ sa pneumatiky neojazdia nerovnomerne, tak by som v aute nehľadal chybu. Ako už bolo spomenuté, tak predné sa ojazdia (hlavne u predného náhonu) skôr, nakoľko predné kolesá musia prenášať väčšie sily. A to nie len pri rozjazde, ale aj pri zatáčaní a aj brzdení. Navyše predné kolesá najazdia viac km ako zadné. Ako rýchlo sa ojazdí pneumatika záleží od mnohých faktorov. Asi najviac to ovplyvňuje ich kvalita, a teda aj použitá zmes. Takže mäkké gumy zvyčajne lepšie sedia na ceste ale vydržia menej a naopak tvrdé eko gumy vydržia viac, ale horšie sedia na ceste. Samozrejme u pneumatík jazdné vlastnosti ovplyvňuje podstatne viacej faktorov, než len použitá guma. Takže preto majú vyváženejšie vlastnosti tie drahšie pneumatiky. Vystriedal som mnoho pneumatík a teraz už vyberám len zo značiek Dunlop, Continental a prípadne GoodYear. A taktiež opotrebenie pneumatiky závisí aj od rozmeru. Takže nemožno paušálne povedať, že pneumatika vydrží toľko a toľko. Ešte aj tá istá značka a dezén bude mať inú životnosť v inom rozmere. Stačí si len spočítať, že na dráhe 1 km sa u Octavie koleso otočí cca 502 krát (teda celý obvod pneumatiky prejde po ceste tiež 502x na 1 km), tak u Fabie s menšími kolesami sa každé koleso otočí cca 552 krát na každý km jazdy. A to v praxi znamená, že ak na Octavii pneumatika vydrží povedzme 50.000 km, tak u Fabie to bude iba 45.000 km. Ja si životnosť pneumatík presne evidujem, stačí si len zapisovať pri akom stave km boli nasadené na auto letné a zimné. Rekordmanom je v mojom prípade Dunlop SP Sport 01(rozmer 235/50 R19) s 58.000 km. Jedná sa ale o skutočne veľké kolesá a jazdili na BMW 4x4 s veľmi dobrým rozložením hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu. Takže podľa môjho prepočtu by to u Fabie pri rozmere 195/50 R15 mohlo znamenať životnosť tak 51.000 km. A keď sa pozriem do záznamov z Fabie, tak mi letné pneumatiky Bridgestone ER30 vydržali 50.000 km. Počítam ale, že užšie pneumatiky sa opotrebia skôr ako rovnako veľké ale širšie pneumatiky, nakoľko na menej styčnej plochy pripadá len o niečo menej síl. Takže odhadujem, že ak pneumatiky 195/50 R15 vydržia povedzme 50.000 km, tak 165/70 R14 by mohli pri tej istej značke pneu vydržať povedzme 45.000 km (môj odhad). Upraveno Únor 8, 201114 r od Diamant
Únor 8, 201114 r Autor Diky no asi dojezdim a zkusim bridgstone.. a nebo ty goodyear . diky za vsechny rady
Únor 10, 201114 r Ja som s Bridgestone nebol spokojný, boli celkom hlučné a tak od 3/4 života veľmi hlučné, mali veľmi slabú bočnicu, takže o jednu gumu som prišiel pri parkovaní (pritlačil som o obrubník a v bočnici bola diera ako 10 korunáčka). Ale sedeli dobre.
Únor 10, 201114 r Autor Tak ja sice casto sejmu o obrubnik pneumatiku ale zatim drzi ale silene rychle se sjizdi ale je fakt ze drzi jak pribity ..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.