Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak je to tady! Olej to žere čím dál víc, tím se zanesl katalyzátor. Pravděpodobně prasklý stírací kroužek na jednom z válců. Známý z autorizovaného škodováckého servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar a motor po překroužkování prý bere olej ještě víc. Výbrus motoru se u 1,2 HTP nedělá, bo na něm není dost materiálu. Jediná "rozumná" alternativa je prý sehnat něco z čerstvé bouračky na výměnu. Nevíte někdo o něčem? Přitom tlaky dobrý, motor táhne jak ďas a jeden podělanej prasklej stírací kroužek ho pošle do šrotu. Jo a to jsem nedávno repasoval hlavu, takže teď vyhodím 13tis Kč z okna. Všichni motoráři co znám se shodují v tom, že tenhle motor je prostě šit. Poslední dobrý benziňák byl prý 1,4MPI. Na nových motorech se prý šetří materiálem a výdrž podle toho vypadá. Já se s nima donedávna hádal, bo jízdní vlastnosti i spotřeba mi naprosto vyhovovaly. Teď už jim dávám za pravdu. Tohle je motor na jedno použití. K čemu sakra zinkujou kastle, když do toho vrazí takovejhle sr... To by mně byla milejší Felicie, kde člověk zaplácal díry a jelo se dál. Nejhorší je, že Škodovka ví, jak moc se jim tenhle motor nepovedl, ale nepovolí záměnu. Asi si myslí, že si od nich ten zmetek koupím nový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Delta508: a jak jsi se choval celý život k motoru? Pravidelné servisy ve Škodovce, výměna oleje po max 10 000 km apod. nebo servis za co nejméně peněz apod.? :) Jak jsi s ním jezdil po dálnici a tak? Bohužel tenhle motor je opravdu náchylný na všechno, na olej, na rychlost na dálnicích .. je to prostě mětský motor, není určený na převážné ježdění dálnice a tak no :) ale je to takové mi přijde 50:50, někomu odejde ve 100 tkm, někdo má najeto 240 000 km a naprosto bez problémů :) my máme 148 000 km a zatím se zdá, že motor šlape jak hodinky, ale máme na něm najeto 3000 km, tak se nedají dělat moc závěry a je pravda, že motor šlape jak hodinky a pak v jednu chvíli umře :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja se nebudu rozepisovat kolik mam najet,stejne by jste nikdo neveril,ale Kubo tys videl jak tahne ,celou dobu jsem se onej poradne staral a odvdecuje se krasnou jizdou

Takze zame,ten motor nema chybu.....i Cimbu pise ,ze neni spatny,jen do nej lit spravny olej proti velkym teplotam a je postarostech.

Jedinym výtkem je to zahrivani oleje,ale natom uz pracuji a vyvedu externi chlazeni.....

Co se nepovedlo,je rozv,retez ,ale na to je uz opravarenska sada s dlouhymi a tuhymi napinaky.......obcas zlobi civka a pokud stim nejezdis na 2 valce,tak musi byt v dokonale kondici.....

Za me ....jsem spokojen :kol-47:

olej bud 5w40 shell nebo Mogul 10w40 popr 5w30...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: Já ho koupil dvouletý a měl už nalítáno 80tis. km. Ale uznávám, že nejsem zrovna puntičkář, co leští auto každý den hadříčkem. Taky jezdím asi od 100tis. km na lpg. Štve mě akorát to, že tenhle motor nejde prakticky opravit a když vám v autosalonu Škodovky řeknou bez skrupulí: "No jó, tenhle motor jsme tam neměli nikdy dávat", tak vás to nadzvedne, protože při prodeji určitě o ničem podobném nemluví. Chápu, že ten můj motor už má něco za sebou, ale mrzí mě, že kvůli jednomu prasklému kroužku půjde do šrotu a já mudu shánět novýho zajíce v pytli, o kterém už dopředu vím, že toho zase moc nevydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to tady! Olej to žere čím dál víc, tím se zanesl katalyzátor. Pravděpodobně prasklý stírací kroužek na jednom z válců. Známý z autorizovaného škodováckého servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar a motor po překroužkování prý bere olej ještě víc. Výbrus motoru se u 1,2 HTP nedělá, bo na něm není dost materiálu. Jediná "rozumná" alternativa je prý sehnat něco z čerstvé bouračky na výměnu. Nevíte někdo o něčem? Přitom tlaky dobrý, motor táhne jak ďas a jeden podělanej prasklej stírací kroužek ho pošle do šrotu. Jo a to jsem nedávno repasoval hlavu, takže teď vyhodím 13tis Kč z okna. Všichni motoráři co znám se shodují v tom, že tenhle motor je prostě šit. Poslední dobrý benziňák byl prý 1,4MPI. Na nových motorech se prý šetří materiálem a výdrž podle toho vypadá. Já se s nima donedávna hádal, bo jízdní vlastnosti i spotřeba mi naprosto vyhovovaly. Teď už jim dávám za pravdu. Tohle je motor na jedno použití. K čemu sakra zinkujou kastle, když do toho vrazí takovejhle sr... To by mně byla milejší Felicie, kde člověk zaplácal díry a jelo se dál. Nejhorší je, že Škodovka ví, jak moc se jim tenhle motor nepovedl, ale nepovolí záměnu. Asi si myslí, že si od nich ten zmetek koupím nový.

žiadny kružok tam neni zlomeny a hodne som ich kružkoval. Proste u HTP to takto dopadne po repas hlavy nad 100tis. km ked sa neskoro zisti podpaleny ventil.

Najdi si ochotneho mechanika ktory ktory ti to prekružkuje a budeš ma svaty pokoj.

A toto su len keci kecalkov ,,servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Delta508: hele je tady někde téma (docela aktuální, kde někdo řeší cívky apod.), jsou tam nicky lidí, kteří jsou experti přes tyhle motory, tak jim napiš a třeba ti poradí, jak to auto zachránit. Na nějaký servis Škoda se vykašli, tam neopravují, tam vyměňují. Takže nevěš motor na hřebíček a zkus najít možnost, jak ten motor co nejjednodušeji oživit, aby mu srdíčko zase tlouklo jako za mlada a ty jsi byl spokojený majitel tohoto motoru. Já jsem tento motor kupoval jen proto, že jsem narazil na Fabii, která je 9 let stará, nebouraná a servisovaná pouze ve Škodovce za přijatelné peníze. Bude s tím jezdit přítelkyně po městě, občas mimo město a najede pár tisíc km za rok, takže se olej bude měnit třeba po 6000 km a nebude ho honit po dálnici. Kdyby najezdila ročně to, co já, tak určitě jdu do nafťáka nebo nějaké 1,4 benzína :) A jsem přesvědčen, že to auto vydrží aspoň 3 roky, než se zaplatí bez větších servisů a kdyby se něco stalo, tak se nebudu obracet na Škodovku, ale na experty na fóru, který ten motor znají do posledního šroubku a nic pro ně není problém :) Takže pohledej na fóru a šup do opravy toho motoru :)

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najdi si ochotneho mechanika ktory ktory ti to prekružkuje a budeš ma svaty pokoj.

hubo44 a Ty by jsi se mi na to nepodíval? Už mi Tě tady kdysi kdosi doporučoval. Že jsi prý někde z Komárna, tak bych to z Brna neměl daleko. Nebo neznáš někoho z Brna a okolí? Ono dneska je fakt těžké se rozhodnout. Servisů je spousta, ale svěř se naslepo, když každý říká něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem po akych cestach s tym jazdite, ja som predaval HTP s viac nez 200tisic km a tlmice stale origo. subjektivny pocit OK, jazda bez pazvukov. keby som ho nepredaval, tak jedine do coho by som sa v ramci podovozku pustal, by bolo ulozenie predneho stabilizatora. je vsak pravda ze auto nebolo nikdy pretazene, 5 ludi v nom sedelo asi len raz. 80percent tych km som najazdil sam, 10percent v 2 osobach, 10 percent traja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...