Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

toto mě taky napadlo, ale vzhledem k tomu že to lidé mají v zárukách tak od toho asi upustí ...

Moje zkušenosti za poslední dny. Teplota cca -13 C. Vyvezu auto z garáže nechám cca 10 min bežet na volnoběh. Odvezu dceru do školky, která je celkem do kopce. Po dalším rozjetí auto v pohodě přepíná na plyn. Bez ohledu na venkovní teplotu. Takže je opravdu rozhodující teplota co jde od motoru.

ZKUSIL JSEM NAHŘÁT ČIDLO A PAK JSEM ŠEL RYCHLE PROŠLÁPNOUT PLYN. TAK NA POPRVÉ NIC, ALE PODRUHÉ TO PŘEPLO NA LPG. TÍM, ŽE BYLY VSTŘIKOVAČE STUDENÉ BYLY PŘÍLIŠ HLUČNÉ.

PAK JSEM ZKUSIL VYPNOUT MOTOR, NASTARTOVAL JSEM A ZKUSIL ZNOVA PŘIHŘÁT ČIDLO A NESEPLO MI TO NA LPG. TAK NEVÍM...

NECHÁM TO NYNÍ VYCHLADNOUT A ZKUSÍM TO JEŠTĚ JEDNOU.

nahřátím čidla si nepomůžeš, nevíš, jak pracuje plyn, měří si i různé časové konstanty od startu apod, je to složitější než jenom nahřát čidlo, prostě se smiřte s tím, že v takovéhle zimě to nepojede, až po důkladném nahřátí, škodovka se tím jistí, aby se neúpoškodil motor....

  • Autor

Karle mohl by jsi nam na zaklade svych zkusenosti i poznatku od lidi zde napsat jake hodnoty Skoda Auto nastavila,aby chranila motor a jak funguje plyn k dane hodnote? Nějaký souhrn informací v tabulce ,aby byla jasná navaznost?

Já už jsem defakto smířen,že v mrazech holt benzín. Včera ráno i večer jela na benzín navzdory plné nádrži plynu. Ráno -15C,odpoledne -12 C. Dnes ráno -15C zase benzín. Plynu si vůbec nevšímá

nahřátím čidla si nepomůžeš, nevíš, jak pracuje plyn, měří si i různé časové konstanty od startu apod, je to složitější než jenom nahřát čidlo, prostě se smiřte s tím, že v takovéhle zimě to nepojede, až po důkladném nahřátí, škodovka se tím jistí, aby se neúpoškodil motor....

Přesně tak. Souhlasím. Je to kvůli právní zárukám. Mají to vymyšlené. Auto se musí nahřát.

já to nevím jak to má škodovka, beru to z mé praxe co montujeme Landi a BRC, ale pokud v servisce mají -10, tak to fakt při dnešních teplotách nepřepne...

tomasz.

Neser mě :kol-46: , neříkej že nejde, řekni že neumíš :kol-43:

Já sem neřekl, že ti to přepne hned - tím, že to přišlapováním hned po startu přepne do plynu, já sem řekl, že když to nahřeješ (třeba 5-10°C) a pak nastartuješ a pak pojedeš pryč, že ti to do 5 km přepne, že to nebude těch zmiňovaných 20-50km.

teplota.GIF

  • Autor

Tak nevim lidi. Drive nez byly vysoke mrazy -10C a víc ,tak Octavia v podstate neznala jizdu na benzin a jeste v -9,5 C bez problemu prepinala na LPG. Ted jak jsem jezdil na benzin,tak ji nejak zachutnal a neprepla ani při -6,5 C. Ani po 50 km,ale to uz jsem zase dojel do studenejsi oblasti ,kde bylo -11 C.

A tak jsem zase jel na benzin 50 km rano i odpoledne.

tomasz.

Neser mě :kol-46: , neříkej že nejde, řekni že neumíš :kol-43:

Já sem neřekl, že ti to přepne hned - tím, že to přišlapováním hned po startu přepne do plynu, já sem řekl, že když to nahřeješ (třeba 5-10°C) a pak nastartuješ a pak pojedeš pryč, že ti to do 5 km přepne, že to nebude těch zmiňovaných 20-50km.

teplota.GIF

však se s tebou nehádám, vyzkoušel jsem a tady jsem napsal svůj poznatek

Pánové odborníci, víte někdo, kde (ale kde přesně) je na té liště to čidlo??? myslím na 1.6 LPG origo zástavba nová. Plánuju tam připojit tu ohřívací fólii s vypínačem. Tohle mi připadá ale jako řešení následku, mnohem lepší by bylo odstranit podstatu....tzn. Softw. potáhnout teplotu sepnutí toho čidla níže.

Bojím, ale že tomu se bude škodovka bránit.

Upraveno od Kampekus

  • Autor

Tak toto je oficialni vyjadreni Skoda Auto k dane problematice. Jinak pod -10 uz zase jezdim na LPG jako predtim.

Provoz na LPG je u Vašeho vozu omezen hodnotou -10°C z důvodu ochrany a dodržení podmínek pro bezchybnou funkci jednotlivých

komponentů systému LPG, viz. SSP 73 (k objednání na www.skoda-auto.cz pod položkami Servis - Dokumentace - Servisní literatura

nebo u dealerů ŠKODA). Vlivem expanze LPG paliva z kapalného skupenství na plynné dochází k ochlazení výparníku a hrozí zde

riziko jeho zamrznutí. Vozidla se staršími palivovými LPG systémy nelze se s Vámi používaným porovnávat, mění se jak systém, tak

jeho jednotlivé díly nutné pro přípravu palivové směsi motoru. S vývojem LPG pohonu je také optimalizován celý systém pro

splnění aktuálních emisních norem a také pro zaručení dlouhodobé životnosti.

  • Autor

Prave kvůli emisim na Euro 5 jsem musel cekat takovou dobu na vyvoj vozu a jeho naslednou koupi jak jsem psal na zacatku tohoto vlakna.

to ti nepomůže, spíš zamezit ochlazování během jízdy, jak je na fotce od Paula, má to časovou základnu, pokud bude čidlo nahřáté, stejně to nepřepne, počítá to od teploty vody, většinou to je tak, že teplota plynu je o cca polovinu nižší, z toho vychází soft, púokud bude čidlo teplejší, stejně to nepřepne, tak jak to píšu od začátku, zabal vstřiky do hadru, aby nedošlo k ochlazování při jízdě.......... a nebo nahřívej čidlo, až je odděláš, bude tě to stát peníze, není zrovna levné.....

Krásné vyjádření....z té škodovky. Jenže ono to není košér ani od cca -3 do -9 st. A oni nepřiznají , že si s tím neví rady...nechají si auto přistavit i 4x a furt jenom "vyhodnocujou" a čas do dvou let záruky letí!

Upraveno od Kampekus

  • Autor

Kampekus,ale me to do -10 funguje bez problemu. A prepina jak ma. V podstate se stalo,ze nahodile prepla i ve vetsich mrazech, -14 i -17 po hodine stani a dlouhe jizde,ale jinak jsem jel jezdil i cesty 50 km tam a pak zase zpet za nekolik hodin na benzin ,kdyz bylo vic nez -10 C . Nadrz LPG samo plna a benzinu posrovnu a tak jsem musel mrzute doplnit.

BajnyPhoenix: bez problémů to nebylo už od nuly st. Proto to bylo už 3x v servisu. Mám na mysli jenom to přepínání na LPG. Teď když jsem zakryl mřížku maskou a chladič kartonem...tak se to zlepšilo....čekám na nějakých normálních -5 abych to mohl porovnat.

Nejlepší je když to i ve velkém mraze projedeš...třeba nakoupíš(hodinku, dvě to stojí) a pak jedeš a přepne hned.

Dříve kolem nuly nebo -2 to při první jízdě ten den nepřeplo a pak když jsem jel za hodinku zpátky už se to přepínalo hned a ten den už se to přepínalo už v pohodě.

Vystihla to moje žena....první jízda dne na benzín, ostaní jízdy už na plyn.

Upraveno od Kampekus

  • Autor

Ja dnes rano -7,5 C a celou noc venku. Rano jsem prisel,nastartoval a sel skrabat sklo. Nasednul ,rozjel se a po cca 1Km se sama prepla na LPG .

Odpoledne z Prahy jsem prisel,nasednul ,stal cca 3 min nez jsem se vybatolil a prepla se hned po rozjezdu. Na Maxi -6,5 C

Ja dnes rano -7,5 C a celou noc venku. Rano jsem prisel,nastartoval a sel skrabat sklo. Nasednul ,rozjel se a po cca 1Km se sama prepla na LPG .

Odpoledne z Prahy jsem prisel,nasednul ,stal cca 3 min nez jsem se vybatolil a prepla se hned po rozjezdu. Na Maxi -6,5 C

Dnes -13.5 C na teploměru auta. Vyjetí z garáže, motor běžel na volnoběh cca 8 minut. Jízda do školky s dcerou, vzdálenost 3 km, cesta do solidního kopce, jede se na trojku. Auto asi 5 min stálo, po rozjetí uběhla asi minuta a přeplo na LPG. Takže má zkušenost z posledních dní se opakuje. Je třeba mezipřestávka při zahřátém autě. Jinak včera jsem jel rovnou a při -12 C nepřepla.

Krásné vyjádření....z té škodovky. Jenže ono to není košér ani od cca -3 do -9 st. A oni nepřiznají , že si s tím neví rady...nechají si auto přistavit i 4x a furt jenom "vyhodnocujou" a čas do dvou let záruky letí!

No já jsem věděl, proč si beru tu čtyřletou záruku :kol-28:

Dnešní zkušenost.

-10 st. zmrzlé auto 1 den. Horkovzd. pistole asi 2 minuty teplým vzduchem jsem zahříval plynovou lištu ze všech stran (měl jsem na liště ruku,aby to bylo jenom hodně teplé a abych nic nespálil) podotýkám, že auto při tom zahřívání nebylo nastartované. Pak jízda .....Ta potvora přepla na LPG po 300 metrech a ještě dlouho svítila modrá kontrolka hlásící studeny motor. Normálně jela i úsekem -12,5 st a v pohodě na LPG. Pak jsem ji nechal několik hodin stát a zase hned přepla, bylo -13,5 a zase velmi brzy přepla.

Vypadá to na řešení mírně ohřát lištu a bude přepínat jako v létě.

pak u jen varianta, co jsem dělal jednomu pilotu bojového vrtulníku MI24 v Náměšti, drží pohotovost na jaderné elektrárně Dukovany.....má 6V Opla Astru, udělali jsme to tak, že na lištu vstřiků jsme přidělali ohřevy, takže když zapne klíček, ihned se aktivuje ohřev,ještě jsme tam dali časové relé, takže když se rozjede,po určitou dobu funguje ohřev, mezitím se ohřeje reduktor a začne fungovat plyn, ohřev se pak sám odpojí....ještě tam má přepínač letní-zimní provoz, v létě se ohřev neaktivuje.....pak může jet auto na plný plyn hned od začátku....

Karle, jak jsi prosímtě vyřešil ten ohřev??? Topnou fólií, nebo nejakým horkovzd. ventilátorem? Díky

já neříkal, že to máš nahřívat, jen zabalit do nějaké folie jak jsou třeba na radiátory nebo stačí hadr, nahříváním to akorát zk...víš, bude to hlásit jednotce jiné ůdaje a jinak to bude dávkovat, to co jsem dělal,bylo na týden hraní si s programem a různými ůpravami....

Ahoj pánové, než bych to tady celé pročetla tak bych tu strávila mládí tak se jednoduše zeptám. Octa+tovární LPG doporučíte nebo ne??Uvažuju si ji koupit vzhledem k současné situaci s cenami naprosto všeho:)

Díky

  • Autor

Magentka ,je to plne automatizovane a pro zenu optimalni. Vse se dela samo.

Pro karla.lpg svagr na Slovensku ma nabidku na LPG D.T.Gas system. Co je to za system? Muze ho dat bez obav do stare Vectry 2.0 tuším.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.