Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Marada bych tipnul,ze za 16,90 uz maji letni smes a špatné místo . ( Letní směs je víc levnějšího propanu a mene dražšího butanu ). Ti dražší mají poměr obráceně a nejspíš LPG okrajově jako doplnek sortimentu např. Shell.

Nazdar borci, zaznamenal jsem někde, že jsou do LPG nějaká aditiva. Máte s tím zkušennosti? Případně co doporučujete?

  • Autor

Drs do LPG snad žádná nejsou.To je cítit. Nicméně do zemního plynu (CNG) se přidává aditivum,aby ses doma neudusil. CNG jinak cítit není a ten smrad doma z hořáku je právě to aditivum,takže o unikajícím plynu víš a reaguješ.

Nepleť si nějaké aditiva (které na internetu jsou někde k vidění) s typickým zápachem LPG, což taky není vlastnost plynu, ten aromat se tam tuším přidává-nejčastěj u nás snad merkaptan, mám pocit že LPG jako takové není tak výrazné.

Ale to já nedokážu zaručit....je to jenom hláška typu: Jedna babka povídala...

Tak jsem dnes byl obhlédnout škoda salón a světe div se.přesně to co je zde psáno.Octavii na lpg ani moc raději nenabízí protože

to neumějí servisovat.Prý,že to je líný a že to je hlučnější.prosím ty co už mají zkušenosti,zda je tomu opradu tak s tou hlučností.

četl jsem forum,bylo psáno něco ohledně cvakání vstřikovačů.Tak nevím.

dále prosím,za by mi někdo nedovolil okouknout Octavii s lpg na živo.

  • Autor

Jare já jsem z Příbrami a pohybuji se v Praze Ruzyne. Klidně bych ti nechal svuj černý vuz omrknout. Jinak ano,Landi Renzo cvaka pri volnobehu jako cvrcek. Kdyz se na to zameris a pobezi na volnobeh,tak to uslysis . Za jizdy vubec a bez zamereni sluchu si to ani neuvedomis. Hlučný to není ,naopak na LPG je to maličko tišší.A táhne to klasicky jako 1.6 MPI . Asfalt to netrhá ,ale na běžné ježdění to má výkonu dost. U nás v práci ted fleet manager koupil první LPG Octavii. Předtím jich máme 20 naftových 118 koní. S temi jezdim na služebku a subjektivně se mě jezdí lepe s mým benzinovým motorem na LPG.Oproti nafte se me zda takový gumový,ale to je tím,ze LPG má koní 75 a ne 118.

Já dělal Omegasy pouze 2, pravdou je že na volnoběh to cvaká, a taková V8 cvaká dost, nicméně jakmile se zavře kapota motoru, ztiší se to. Ale jako jejich konstrukce je hold taková.

MED vstřiky cvakají.

BRC vstřiky cvrdlikají.

Lovato J vstřiky dávají tupé rázy (pokud se přichytí na motor tak takřka nejdou slyšet). Ale jinak se ozývají klepáním do kastle.

Valtek 34 vstřiky cvrdlikají.

Valtek 30 vstřiky jsou buď tiché a nebo jdou jemně slyšet cvakání.

Ještě jedna věc mě trochu hlodá,pokud budu mít po garančce,co bude nasledovat.Myslíte,že do systemu se někdo jiný nežli servis škoda podívá.Rád bych pak jel k někomu kdo bude mít zkušenosti větší,nežli značkový servis.

  • Autor

Já jsem koukal při servisní prohlídce jak to servisují a přestavba a tovární zástavba . To jsou nebe a dudy. Za fabrikou stojí tak mocné kapitálové imperium,že si můře dovolit vývoj celého alternativního systému přímo do elektriky vozu s úpravou motoru,elektroniky a i nádrž má vlastní testy. Jinak náš značkový servis už řešil potíže jedné firmě s LPG. Polozadřené vsřikovače údajně z nekvalitního LPG. Vyměněno v záruce. Jinak je to řešeno přes OBDII zásuvku a diagnostický přístroj vidí jen 4 LPG vřikovače.Nic víc. Pokud jsou v pořádku,je tam číslo 1 u každého válce.Pokud je problém,tak nula.

(Alternativní pohon VW původně vyvinul na CNG a to měla mít i Octavia. Z důvody poptávky zákazníku na LPG a nedostatek infrastruktury na CNG ,někdo ve Škoda prosadil naštěstí výrobu i LPG vozu )

Tak jsem dnes byl obhlédnout škoda salón a světe div se.přesně to co je zde psáno.Octavii na lpg ani moc raději nenabízí protože

to neumějí servisovat.Prý,že to je líný a že to je hlučnější.prosím ty co už mají zkušenosti,zda je tomu opradu tak s tou hlučností.

četl jsem forum,bylo psáno něco ohledně cvakání vstřikovačů.Tak nevím.

dále prosím,za by mi někdo nedovolil okouknout Octavii s lpg na živo.

Naopak jede to podle mě velice dobře. Na ten výkon co to má. On je totiž problém, že musejí koupit nějaké zařízení, za které dají 70 tisíc. Takto mi to říkal dealer. Proto se tomu buď vyhýbají nebo jsou raději, když mají víc LPGářů :-). My už jsme na toho dealera 3, takže nemá žádné výhrady. On je ani neměl, když jsem auto kupoval jako první. Mimochodem autorizovaný dealer má povinnost prodávat všechny modely, takže jednoznačně porušují smlouvu. To kdyby věděli v Bolce, bylby docela problém....

Když auto na LPG, tak jedině NH Car, Praha, ten prodával auta na plyn i dřív. Servis asi nejlépe Kosmonosy. Jinak pozor na LPG, dováží ho sem z Polska a údajně obsahuje nějaké podivnosti, při testech hoření vytváří něco jako karamel, já to řeším Vitogazem, kamarádí Flagou a Agipem. Jinak jezdím trasu Čelákovice, Kolín, Jihlava, Jemnice, a pohybuji se po Praze i Brně, auto mohu ukázat a zase bych si ho koupil :-). . Vitogaz bude kupovat 25 aut na LPG u Škodovky, tak nás bude víc

když píšeš, že jezdíš do Jemnice, stav se někdy v Mor. Budějovicích u mě na firmě, rád bych tu origo zástavbu viděl....

Když auto na LPG, tak jedině NH Car, Praha, ten prodával auta na plyn i dřív. Servis asi nejlépe Kosmonosy. Jinak pozor na LPG, dováží ho sem z Polska a údajně obsahuje nějaké podivnosti, při testech hoření vytváří něco jako karamel, já to řeším Vitogazem, kamarádí Flagou a Agipem. Jinak jezdím trasu Čelákovice, Kolín, Jihlava, Jemnice, a pohybuji se po Praze i Brně, auto mohu ukázat a zase bych si ho koupil :-). . Vitogaz bude kupovat 25 aut na LPG u Škodovky, tak nás bude víc

Tak to jezdíš přes ČÁSLAV??Myslíš,že bychom se tam mohli setkat?

Jedu v úterý kolem, ale až večer, jsem na Vranovské přehradě

Upraveno od treo

v ůterý máme zavřeno....škoda, snad někdy jindy....

Auto ukáži, ale nenechám ho napíchnout diagnostikou, to Vás asi zajímá. Já mám VAG-COM 2008 Max a také jsem syna zahnal, pracuje v servisu, v rodině dělá Škodovky a VW.. Mám ještě 3,5 roku záruku. Jinak auto stojí v Podhradí nad Dyjí každý druhý víkend. Jezdím z Želetavy na Jemnici, ale většinou večer a zpátky také v noci

Tohle téma je velice zajímavé a kdybych měl finanční možnost, koupil bych novou Škodu Octavii LPG, ale koupil jsem starší Octavii II Combi 1.6 BSE a hned jela na přestavbu. Byl jsem na přelomu měsíce na zkrácené dovolené v Holandsku. Škoda Octavia Combi 1.6 BSE, r.v. 2007 dostavba LPG Lovato. Najeto cca. 2600km během 5 dnů kromě startovacího benzínu spáleno 220 l LPG, tudíž průměr 8.5 L/100 km. Cestovní rychlost 120 - 140 km/hod (tachometrových). To vše při obsazení 4 dospěláky a batožinou na celou dovolenou. Prostě fantazie. Zkoušel jsem různé jízdní režimy při 120 km/hod brala cca. 7.5 LPG, při 130km/hod cca. 8.3 l LPG a při 140 km/hod cca. 9 l LPG. 95 % jízdy na dálnici. Takže za mě doporučuju všem. Cena LPG v Německu 20-21,-Kč/L, Holandsko dálnice shodně 22,-Kč/L, jedno jaká benzina. u sjezdů většinou 20-21,-Kč/L a v městech se dá natankovat i za 17,-Kč/L a to byla benzinka Esso. LPG v Holandsku snad na každé benzince.

Jinak k té origo zástavbě a problémům se zimním provozem. Také se mi stalo kolem -20°C, že auto přeplo při jízdě městem na LPG, ale když jsem vyjel mimo a zrychlil, po chvíli přeplo zpět na benzín, tak jsem na chvíli zastavil a počkal až přepne zpět na LPG. Pak už to zůstalo v LPG. (auto parkuji venku a jak nastartuji tak jedu, takže se auto nestihlo asi nejdřív prohřát). Uvažuji o zakoupení na zimu http://aukro.cz/zimni-clona-predni-masky-skoda-octavia-ii-i2301843096.html . Dle mého selského rozumu to velmi omezí vstup ledového vzduchu do prostor vstřikovací lišty LPG a čidla teploty LPG, takže by pří mrazech docházelo k rychlejšímu ohřevu motoru a menší přístup ledového vzduchu (při rychlejší jízdě) určitě LPG taky vadit nebude.:), Co vy nato?? Máte s tí někdo zkušenost?? Myslím že to je funkčnější a bude to vypadat líp než karton na chladiči.

Tak to gratuluji ke spotřebě.Jen dotaz jak máš řešenu okamžitou spotřebu,když nemáš origo zástavbu?

Okamžitá stejně jako průměr blafe nesmysly. Teda spíš vypisuje benzínovou spotřebu, ale nejsem si jist jak přesně. Pořídil jsem si tankovací knížku, takže všechny počty mám z tankování plno x jízda x plno.

  • Autor

Mirku tim bych si nebyl tak jist. Vedu si detailni záznamy jak na www.ceskybenzin.cz a jeste pro kontrolu v excelovske tabulce a porovnávám palubní origo počítač se skutečně ujetými kilometry a spotřebou . A mohu rict,ze po spaleni 3267 l LPG a najeti 37 515 km je spotřeba v dlouhodobém průměru 8,59 l.Excel vykazuje stejné hodnoty a palubní počítač na delší cestě vykáže též 8,5 ,někdy 8l průměr. Jen na kratší vzdálenosti díky vyšší spotřebě na začátku cesty vykáže 9,2l.Kromě toho origo přestavba neoblbuje RJ benzinu tím,že jí RJ LPG dodá hodnotu paliva,ale vlastni RJ vozu vyhodnocuje parametry zvoleneho paliva,cili počitá i spotřebu LPG ,kdyz na nej jede.

Phoenix:Já nemám origo zástavbu, mám přestavbu Lovato. Takže mě počítač ukazoval třeba spotřebu 5.2, když jedu volnou po okreskách na plyn a to určitě není reálná spotřeba:). Jinak ty průměry nahoře jsou na tempomat vždy cca. 200 - 400 km v kuse, jeli jsme přes německo přes noc až na pobřeží Holandska, s tím, že jsem se soustředil na spotřebu při různých rychlostech. Jinak zpět to bylo 140 km/hod pořád. Já zatím průměruju cca. 4 tkm. Nemám kvalitní podklady pro průměr benzínu 1x tankování, ale plyn se dá už něco odvodit:)

Mirku tim bych si nebyl tak jist. Vedu si detailni záznamy jak na www.ceskybenzin.cz a jeste pro kontrolu v excelovske tabulce a porovnávám palubní origo počítač se skutečně ujetými kilometry a spotřebou . A mohu rict,ze po spaleni 3267 l LPG a najeti 37 515 km je spotřeba v dlouhodobém průměru 8,59 l.Excel vykazuje stejné hodnoty a palubní počítač na delší cestě vykáže též 8,5 ,někdy 8l průměr. Jen na kratší vzdálenosti díky vyšší spotřebě na začátku cesty vykáže 9,2l.Kromě toho origo přestavba neoblbuje RJ benzinu tím,že jí RJ LPG dodá hodnotu paliva,ale vlastni RJ vozu vyhodnocuje parametry zvoleneho paliva,cili počitá i spotřebu LPG ,kdyz na nej jede.

Pokud to tedy chápu dobře je spotřeba cc8,6 již úplná spotřeba i s benzínem (přepočítáno na lpg) .Nebo 8,6l lpg + benzin na starty?

  • Autor

Jare to je i s benzinem,ktery je v tom rozpusten. Ted budu znova brat benzin,takze vylitne cena na 1km. Momentalne jsem na cene za 1km na 1,55Kč.

To je 3267 l paliva plných nádrží LPG a v tom jsem rozpustil 2 nádrže benzinu (110l ). Ted vezmu benzin a vylitne to az na 1,60 Kc/ 1km. Nebudu už brát plnou,to jsem vzal jen u nového zda je vše v pořadku s nadrzi. Na startovaní mě bude stačit za 200 Kč benzin a myslim,ze se dostanu na 1,50 Kč/1km.

Kdyby slo o samotny plyn bez benzinu,tak to drive vychazelo 1,30 na km,ted po zdrazeni na 1,40Kc. Nejsem zadny dravec,jezdim denne s lehkou nohou cca po dalnici 95% cest ,rychlost cca 120km/ tachometrových.Navic beru LPG u Shell za 17,90 Kc a vzdy na jare a na podzim vyuziji na LPG slevu 2Kč,takže 15,90 a i to mluvi do statistiky.

NH CAR má pěknou nabídku http://www.nhcar.cz/...oda-Octavia-1-6 a tak jsem zase prodělal :-). Cena je zase o kousek lepší

Taky jsem od nich měl nabídku. Můj prodejce z ní vycházel, ale museli jsme dělat určité dopňky. Pozor na ta čirá skla, a nejsem si jist, zda tam jsou dělená sedadla. NH ovšem cenu umí stlačit :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.