Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Čistě teoreticky to vypadá velmi podobně Valteku, ale nedokážu říct jestli je to od nich nějaká modifikace...???

  • 3 měsíce později...
  • Autor

Zdravím všechny po delší době. Zatím se snažím brát kvalitní autoplyn (Shell,Slovnaft,Flaga a 2x jsem musel vzít Benzína). Vzhledem k tomu, že jsem absoloval "velkou" servisní prohlídku při 125 000 km se mně dostal do ruky LPG filtr, tak jsem se rozhodl podívat jak vypadá zevnitř. A zdá se, že jsem někdé vzal zase zajrajt, viz ten zelený sliz. Mé podezření padá na Benzinu (polský Orlen), kde za a) jsem vzal plyn jen výjimečně, když jsem nemohl na dálnici,kde obvykle beru Shell a B) bere tam plyn místní firma s flotilou LPG vozu a má neustále problémy se vstřiky.

 

Čistě moje spekulace: Pokud berete čistý plyn,nic se neděje a užíváte si levnější jízdy na LPG. Pokud jednou,dvakrát vezmete sajrajt, filtr to zachytí a vše funguje jak má. Pak se fltr vymění za nový a jedete od začátku. Pokud ovšem berete tento zelený sajrajt časteji, filtr se jím zanese a ten zelený sliz se dostává do vstřikovačů,

které zalepí a znemožní jim funkci. Zadřou se.

post-61980-0-44424600-1404638187_thumb.j

post-61980-0-38802700-1404638227_thumb.j

Stejna zelena "pochoutka" jakou měl ve svem filtru Treo,zajimave...

Mě by spíše zajímalo, co to je?

Já se za svou dobu setkal jenom s něčím černým a s něčím hnědým připomínajícím velmi jemnou hlínu.

To by mne samozřejmně taky zajimalo,ale je jiste že to nebude dělat dobrotu ve vstřikovačich..

taky jsem nic zeleného ve filtru za svou éru neviděl,ty by muselo v plynu být něco, co rozleptalo těsnění,na některých dílech LPG se používají zelené O kroužky, ale ty jsou dělané, aby vydržely právě LPG...nevím, jsou to spíš dohady.

No jak říká p. Barták.

Jako nehádám se, pokud nemám svoje vlastní podněty, tak se přít nebudu. Já bych to čistě teoreticky hádal na nějaké lepidlo použité v tom filtru. Otázkou je, jakou to má viskozitu když je to studené a jakou to má viskozitu když je to např 40°C.

Taky je možné, že se to objevuje třeba jenom u severu moravy, a tak může být i něco v LPG. Opravdu těžko říct.

To je objev, o zeleném slizu jsem zde psal před 15 000 km, podle mne to je něco se sírou. Možná síra něco leptá. Při kontrolách 39 vzorků LPG bylo 8 špatných na obsah síry.

Kralupol vlastní cca 15 škodovek na LPG a všechny mu blbnou. Zaváží Shell, Benzinu a Eurooil, tedy jeden zdroj LPG. Ale vzorky od Kralupolu vyšly. Jenže stačí jedna blbá dávka a již to jede.

http://www.kralupol.cz/auto-lpg/cerpaci-stanice-lpg/

http://www.coi.cz/v-kvetnu-opet-nejakostni-lpg-nc1119/

Podle mne je v systému něco náchylné na poškození sírou a ta sloučenina zalepí vstřikovače. Možná se nám rozpouští součástky plováku měření obsahu nádrže LPG a ty zalepí vstřikovače :-), blbej pokus o černý humor

 

K tomu Orlenu, vlastní rafinérie Litvínov a Kralupy,  již vyštípal Shell i Eni ( Agip), takže investice nula, kvalita výrobků na hranici normy a někdy také mimo. Kralupy zpracovávají nízkosirnatou naftu a Litvínov ruskou sirnatou, takže když nejedou Kralupy, bere se LPG klidně z druhého závodu. Vím o problému při odstávce, když se dovezli plyn ze zahraničí, ale ze severovýchodu,...

Upraveno od treo

Tak zkuste někdo poslat foto toho filtru do Kralupolu,at se k tomu vyjadři co děla jejich plyn vysoke kvality ve filtru lpg za paseku.Celkem by mne zajimalo jak by se k tomu postavili.Když prodavaji takovou sračku, tak at lidem plati aspon nove vstřiky....

Možná je v systému LPG od škodovky nějaký díl, který nesnese styk se sírou na hraně limitu. Možná je chyba někde jinde. Spousta lidí má LPG a tyto problémy nemá. 

  • Autor

Bitpower poslal jsem to do Kalupolu a tohle byla odpoved'.

 

Dobrý den pane ,

Po shlédnutí fotografií Vašeho filtru musím s potěšením konstatovat, že po ujetí 45 tis. km je Váš filtr ve velmi dobrém stavu. Výměna filtru LPG u Vašeho vozidla je výrobcem stanovena na 15 tis. km. Je to zřejmě proto, aby tento zachytil veškeré nečistoty, které se v LPG standardně v malém množství vyskytují a LPG systém pracoval správně. Je ale vidět, že při tankování kvalitního LPG funguje filtr mnohem déle. Přesto doporučuji výměnu filtru LPG přesně podle stanovení výrobcem.

Mně vyměňují filtr vždy po 15 000 km od začátku a stejně to nepomáhá. Nějakých 52 000 km a střiky KO. Ty ještě nemáš nový filtr podle škodovky? Se vstřiky mně dali i jiný filtr na plynnou fázi LPG

  • Autor

Praha – Osmina vzorků zkapalněného ropného plynu LPG, které letos Česká obchodní inspekce (ČOI) odebrala na tuzemských čerpacích stanicích, nesplnila normy. V letošním lednu až dubnu se podíl nekvalitních vzorků LPG vyšplhal na 12,7 procenta (konkrétně 15 ze 118 odebraných), zatímco v minulých letech se pohyboval vždy kolem dvou procent.

V samotném dubnu se podíl nekvalitního LPG zvýšil dokonce na čtvrtinu. "Z celkového počtu 39 odebraných a kontrolovaných vzorků nevyhovělo jakostním požadavkům technické normy 10 vzorků. Laboratorní měření prokázala vyšší hodnoty obsahu síry, a to od 78,1 do 201,7 mg/kg. Maximální hodnota podle normy je přitom 60 mg/kg," říká mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

Za vyšší podíl během dubna může i větší pozornost, kterou inspekce kontrole LPG věnovala.

Nejvyšší pokuta je 350 tisíc

Kromě několika nižších pokut udělila ČOI kvůli nekvalitnímu LPG také první výraznější pokutu. Firma Kumegas PB musí kvůli zjištěným nedostatkům u čerpací stanice v Záběhlické ulici v Hulíně zaplatit 350 tisíc korun. Inspekce přitom částečně vyhověla jejímu odvolání, původně totiž sankce činila 500 tisíc.

"Běží další správní řízení a nelze vyloučit, že budou uděleny i vyšší sankce," říká Fléglová. Ve všech případech je přitom na vině síra. Zatím neoficiální informace uvádějí, že vysoký podíl nevyhovujících vzorků LPG se stejným problémem našla inspekce i během květnových kontrol.

Hrozí ucpání a leptání

Možnou příčinou je podle ČOI buď výrobní vada, nebo úmyslná manipulace s tímto druhem automobilového paliva.

Na situaci reagovala společnost Flaga, která je největším dodavatelem LPG v Česku. „Síra nejenže zvyšuje vytvářené emise, ale může kvůli ní dojít k ucpávání filtrů a leptání částí palivového systému,“ upozorňuje její jednatel Peter Polák.

"Přesto jsme přesvědčeni, že na našem trhu převládá kvalitní plyn," říká Polák. Varuje motoristy, aby nekupovali za každou cenu nejlevnější plyn s nejasným původem a tankovali pouze na čerpacích stanicích s ověřenými dodavateli.

Bitpower poslal jsem to do Kalupolu a tohle byla odpoved'.

 

Dobrý den pane ,

Po shlédnutí fotografií Vašeho filtru musím s potěšením konstatovat, že po ujetí 45 tis. km je Váš filtr ve velmi dobrém stavu. Výměna filtru LPG u Vašeho vozidla je výrobcem stanovena na 15 tis. km. Je to zřejmě proto, aby tento zachytil veškeré nečistoty, které se v LPG standardně v malém množství vyskytují a LPG systém pracoval správně. Je ale vidět, že při tankování kvalitního LPG funguje filtr mnohem déle. Přesto doporučuji výměnu filtru LPG přesně podle stanovení výrobcem.

Si dělaji srandu??Jako ten zeleny sliz určitě neni normalni a nema tam co dělat.To psal asi nějaky demen..Jinak to neni ani možne....

Mně vyměňují filtr vždy po 15 000 km od začátku a stejně to nepomáhá. Nějakých 52 000 km a střiky KO. Ty ještě nemáš nový filtr podle škodovky? Se vstřiky mně dali i jiný filtr na plynnou fázi LPG

Některe servisy davaji ten novy filtr co maš ty a některe o tom ani nevi,takže ono je to potom složite.Ale taky se divim když měnili Phoenixovi vstřiky že mu tam nedali už ten druhy filtr.

treo - víš co je ale divné? Auta na LPG nedělám sice 15-20let, ale jen 8let. Za celou dobu sem se nesetkal s zeleným slizem. Fakt nikdy. Tak nevím jestli to pochází zvenčí (něco v LPG) nebo jestli to pochází zevnitř (něco se rozkládá v systému).

Taky čistě teoreticky by tento zelený sliz mohl být v reduktoru. Otázkou je, kdy a kdo bude dělat repas na origo Octavii s LPG, že by se podíval.

  • Autor

Treo tehdá v záruce vyměnili vstřiky a tím to zhaslo. Žádné jiné úpravy nemám a jen mění filtry dle předpisu. Ale ty původní z roku 2011.

Když byla výměna vstřiku, měly najeto 94 000 km. Ted mám 125 000 km čili ty nové mají nyní 31 000 km. Zatím nemám žádné problémy a do filtru jsem se podíval náhodou,ale rozhodl jsem se, že odted budu každý filtr řezat pro kontrolu. ( Při mém nájezdu si počíhám i na Kralupol. Nikde jinde nevezmu a zpřesním sledování, ted to mohou svalovat na Flagu a Slovnaft, kterou občas na Slovensku vezmu)

Kolega ,co kdysi dělal plynová auta, naznal, že to je sežraná měď sírou. Tvrdil, že se kdysi měděné trubky potahovaly nějakou ochranou, aby na měď nepůsobilo přímo LPG. Možná síra žere naše slavné měřiče hladiny. Protože na jiných autech problém není. Výrobci pump měli problém s AdBlue, ta jim žrala pistole i čerpačku :-). Nějak se ta měď musí dostat do nádrže a nebo něco sežere síra cestou do vstřiků.

Protože Kralupol to nebyl schopen vyřešit se Škodovkou, bude to těžký boj. Jedině si nechat vadný snímač hladiny a na něm udělat rozbor, jestli není sežraný od LPG. Já jsem měl záruční výměnu. Musíme si nechávat placené díly vracet a archivovat.

vadný snímač nemá nic společného s plynem, je to jen součástka přišroubovaná na multiventil zvenčí, ale....stačí, když se zatlačuje ten konektor do toho snímače, dochází k tomu, že se prohne  tišťák co je ve snímači a prasne měděný tištěný spoj a pak to přestane fungovat...

snímač je ponořený v LPG a destička elektroniky jen převádí nějaké hodnoty na  zpracovatelné signály pro řídící jednotky.   Bude to nejspíš Hallova sonda, protože je tam magnet a Hallova sonda, když se pootočí magnet proti sondě, změní se napětí a to řídící jednotka vyhodnotí ( podle úhlu natočení sondy k magnetu se nám natáčí ručička na ukazateli LPG, elektronika počítá průměr z kmitání plováku za jízdy, tak se nám ukazuje nějaká nepřesná hodnota, lidově řečeno - tlumí kmity plováku, aby nám nekmitala ručička palivoměru).

Na plováku je magnet a na pevné části multiventilu Hallova sonda.

jsi vedle, je to podstatně jednodušší...nádrž-ocel,na ní MTV-mosaz,přišroubované, to je jasné...uvnitř je nasávací trubka se sítkem z mědi a mechanismus, na kterém je nerezová tyčka s plastovýmnebo umělohmotným plovákem...na konci té tyčky je mechanismus, který uzavírá plnění nádrže na 80%,něco jako záchodový splachovač, naplní se-zavře...no a tam se pohybuje ten magnet,...na venkovní straně je ten snímač, kde jso na zadní straně dva magnety a posle toho, kde se pohybuje plovák, tak se přes stěnu mění mag,pole a magnety na snímači pohybují ručičkou, kiterá jezdí po odporové dráze... 

je to smutné, ale je zde názorně vidět, jak státní správa(celní správa,policie, živnostenký úřad, finanční úřad,atd...) NIC dlouhodobě nedělá....kdyby dělali co mají a prováděli kontoly, nemuseli bychom řešit nekvalitní plyn

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.