Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Sleduji zdejší  flame a můj pohled je blízký Treovi. Velice si vážím řemeslníků jako je karel.lpg,

ale nerozumím jeho zarputilému odmítání fyzikálně chemických vlastností plynu.

S fyzikálně chemickými vlastnostmi je běžně počítáno v různých zařízeních.

Vlastnost kapaliny roztažnost teplem (rtuti) je běžně využívána v teploměrech.

Vlastnost pevné látky pevnost (titan) je běžně využívána v závěsech leteckých motorů.

Vlastnost plynné látky (helium) jež spočívá v nízké hustotě je běžně využívána v poutových baloncích nebo vzducholodích.

Je zřejmé, že nahradit rtut´, titan, helium něčím jiným, zařízení nebude fungovat tak jak se očekává.

Jsem proto přesvědčen, že vlastnosti plynné látky na multiventil  vliv mají. Je to zařízení zkonstruováno na nějaké vlastnosti plynné látky a pokud  plynná látka nemá požadované vlastnosti,zařízení  nepracuje (ani nemůže) správně.

 

Učinil jsem opatření:  Neberu  LPG u malých no name čerpacích stanicích, ale ani u Shellu
a Benziny (předpoklad Kralupol).  Dle předpisu výrobce jezdím jen na výměnu plynových filtrů .  Jak jsem již dříve psal, v záruce při 80 000 km byl vyměněn multiventil a vstřikovače LPG. Při dodržování těchto zásad mám najeto na vyměněných dílech v současné době 133 000km bez nějakého seřizování, vše pracuje tak jak má a využívám komfortu tovární zástavby.

V Rakousku jsem bral LPG na OMW u Salzburku, na slovinských dálnicích u Petrolu a na chorvatských dálnicích u čerpacích stanic INA. Na Slovensku Slovnaft nebo Flaga.

V CR se snažím brát kvalitní palivo LPG odpovídající normě, což Tomegas splňuje. Ten beru nyní u Tank ONO v Praze.

Nikoho nepřesvědčuji o své pravdě, ale jisté je to, že po těchto opatřeních nemám žádné problémy a jezdím jen pro palivo a při mém nájezdu km i na výměnu oleje.  Toto jsem opakovaně sdělil Škoda Auto, servisu Škoda Auto a lidem co se mně ptali na zkušenosti.

no super  a jak vysvetlis to, ze v alternativnich zastavbach u malych soukromniku, tedy ne u oficialni tovarni zastavby ci ,,dostavby,,-dacia - funguji auta s jakymkoliv plynem? Nesere se ani vstriky, ani multiventily ani nic a auta najizedi desitky, stovky tisic km bez zavad?

 

Benzina ma vice dodavatelu,  napr. v brne ma kralupol a hunsgas. Bohuzel, muzete si tu honit triko nad tomegasem, ale v mem okoli ho proste nikde nenatankuju, protoze tu neni. Maj teda jezdit na co?  Pokud Vam auto slape na jeden typ plynu, pak je to OK, spis mi to pripada, ze skodovka dostala komponenty, ktere designovali  na kvalitu ,,zapadniho plynu,, tj nemecko, holadnsko, taloska, kde je vseobecne kvalitnejsi LPG.. jaksi pozapomneli na to, ze v cr se vesmes prodava plynny odpad.

  • Autor

Předpokládám stejné potíže typu německého samopalu, který byl ve všem lepší než ten ruský. Jenže v tom ruském bordelu a mrazu nefungoval tak jak by měl. Ten ruský, horší ano. Není nezbytně nutný Tomegas, ten jsem v cizině rovněž necerpal.Jde jen o to, aby LPG mělo požadované vlastnosti. Když to bude Hunsgas od Italů nebo jiný, je celkem jedno.

jenze to nezjistis, protoze kazda zavazka LPG ma jine vlastnosti nez ta predesla.. ja momentalne jezdim jen na jednu jedinou cerpacku v brne - Kralupol -  a to proto, ze je 1-nejlevnejsi -11.90   2 mam to hned po ceste  3 beru tu cca 2.rok a auto netrpi zadnymi neduhy  4 filtr je po 22000km cisty jak slovo bozi.

  • 4 týdny později...

Tak přidám další zkušenost s origo zástavbou . V 62000km tedy 2000 po záruce( jak jinak) přestalo fungovat přepínání na plyn.Vyjel jsem nádrž normálně natankoval necelejch 42 litrů a ta mrcha nepřepla ,jen napsala plynový provoz není možný.  Návštěva autorizáku ,za 3 hodiny bylo hotovo. Trochu jsem měl staženo ,aby ty střiky zase neměnil ,protože 10 tis bych nechtěl platit ,ale naštěstí pomohlo jen vyčištění. Popis práce - diagnostika ,přehrání sw a vyčištění vstřiků -1900kč.

 

Jinak v 60 tis, když jsem byl na garančce jsem jim říkal ,že motor na volnoběh podle mého pocitu občas neběží kultivovaně, ať to zkontrolují. Všechno prý je ok.No tak nevím za 2 tis se to takhle po..re,trochu je to divné.

 

 

 

 

jakou znacky plynu beres?

Jezdím v Budějicích jenom k tomegasu, pouze když nevyjde plyn na cestě tak tankuji jinde ,ale odhadem tak 99% tomegas.

@Nekki , jen rychly dotaz, kolik si platil za nove plynove vstriky, ja 4000kč za kus, origo od Škody / Landi Renzo. A ještě by mě zajímalo jak a kde ti ty vstřiky za 1900kč vyčistili. Mám s tim jen špatnou zkušenosti, byl jsem dvakrat a ani jednou nepomohlo. Diky

To jsou ve Škodovce fakt zloději,tyto vstřiky se daji normalně koupit za 2500 kč-kus.Takže z toho maji dobry vyvar...:angry:

vsak si to muzes koupit, skodovak ti to tam namontuje, akorat bez zaruky.... muzes si do servisu prinest klidne pulku svyho auta.. akorat se ti na material nebude vztahovat zaruka.. a kdyz uz jsme u toho, nevim, cemu se divis.. napr. rozvody na fabku stoji ve skodovce v materialu 8000+- pritom je to sada contitech za 3000 korun.. 

Ja už se nedivim vůbec ničemu,ale připlácet navíc za 4 lpg vstřiky 6 tis mi přijde už trochu moc.

nojo, jenze i kdyby chteli za ty vstriky vic, kdo si donese svoje.. prijdes tam a reknes, ja mam svoje vstriky a technik ti rekne jo pane, ale to je bez zaruky, muzem Vam to namontovat , ale jestli Vam to nepujde, je to vas problem.. namontujes tot am, za 1000km se tomu neco stane a technik ti rekne-my jsme vam to rikali, vas problem.. nikdo jiny nez ta zapraskana skodovka se tam stejne nedostane, takze cos  tim chces pak delat..

To Petrczm  za nové jsem neplatil nic ,protože šly ven v 18 tis  a auto bylo v  záruce ,když jsem se ptal kolik stojí ,tak 2500 ks . Namontované  tam mám ty jiné ne ty co montovala škodovka při výrobě  a při té výměně s tím šel ven ten hliníkovej filtr a mám tam plastovej s vložkou.která se mění pokaždé v 15 ti i s olejem. Jinak oprava byla provedena v autorizáku v Č.Budejovicích v CBauto.

před 2 hodinami, JirkaBrno napsal:

nojo, jenze i kdyby chteli za ty vstriky vic, kdo si donese svoje.. prijdes tam a reknes, ja mam svoje vstriky a technik ti rekne jo pane, ale to je bez zaruky, muzem Vam to namontovat , ale jestli Vam to nepujde, je to vas problem.. namontujes tot am, za 1000km se tomu neco stane a technik ti rekne-my jsme vam to rikali, vas problem.. nikdo jiny nez ta zapraskana skodovka se tam stejne nedostane, takze cos  tim chces pak delat..

No ja znám plynaře co to umí opravit.Takže bych do te škodovky ani nešel,škoda času a peněz.Navíc tam o tom vi houby.Továrni zastavba Octavie Lpg byl jeden z největších omylu škodovky.Bohužel se pustili do něčeho s čim nemaji nejmenši zkušenost a pak to taky tak vypada při řešeni problému.

Upraveno od bitttpower

On ten problém bude asi i jinde. Když jsem začal tankovat u Tomegasu, nemám problém s multiventilem, vypíná, měří, zkrátka funguje. První mně odešel něco po 20 000 km. On ten multiventil neodejde, ale časem ho čerpadla přetlačí a žádná obsluha to nepozná ( ani u Shellu, ani u Karla), ale stojan Tomegasu pozná naplnění nádrže ( podle denních kilometrů si počítám, kolik by se tam mělo vejít), možná neklepe správně, jak jsou obsluhy zvyklé. V stojanu je hlídání, které pozná ráz při uzavření multiventilu a hned vypíná, tak mně to vysvětlovala obsluha Tomegasu. Podobně to funguje u Primagasu, kde občas tankuji v Třešti u Shellu, zmáčknu tlačítko a vypnutí je automatické. 

Obecně je kvalita paliv u nás zoufalá, protože naše rafinérie jsou zastaralé a většina dovezených paliv je z Polska, Slovenska a Maďarska. To je další problém, nasadit něco, co funguje v zahraničí u nás, nemusí být výhra. Kamarádi motorkáři řeší tento problém nákupem benzínu vyšších oktanových čísel, který se vozí z venku na naše čerpačky. Koupili jsme si auto vhodné do Holandska a nebo Itálie :-(

před 1 hodinou, treo napsal:

On ten problém bude asi i jinde. Když jsem začal tankovat u Tomegasu, nemám problém s multiventilem, vypíná, měří, zkrátka funguje. První mně odešel něco po 20 000 km. On ten multiventil neodejde, ale časem ho čerpadla přetlačí a žádná obsluha to nepozná ( ani u Shellu, ani u Karla), ale stojan Tomegasu pozná naplnění nádrže ( podle denních kilometrů si počítám, kolik by se tam mělo vejít), možná neklepe správně, jak jsou obsluhy zvyklé. V stojanu je hlídání, které pozná ráz při uzavření multiventilu a hned vypíná, tak mně to vysvětlovala obsluha Tomegasu. Podobně to funguje u Primagasu, kde občas tankuji v Třešti u Shellu, zmáčknu tlačítko a vypnutí je automatické. 

Obecně je kvalita paliv u nás zoufalá, protože naše rafinérie jsou zastaralé a většina dovezených paliv je z Polska, Slovenska a Maďarska. To je další problém, nasadit něco, co funguje v zahraničí u nás, nemusí být výhra. Kamarádi motorkáři řeší tento problém nákupem benzínu vyšších oktanových čísel, který se vozí z venku na naše čerpačky. Koupili jsme si auto vhodné do Holandska a nebo Itálie :-(

Treo ty mě bavíš...stojan Tomegas pozná naplnění nádrže, haha, všechno se řídí multiventilem, ne stojanem. Multiventil pracuje úplně stejně jako záchodový splachovač-jakmile se dostane na požadovanou hladinu-u LPG 80% plnění, přívod zaskočí a čerpaslem je zpětný ventil, který se pozvedne a všechen plyn se vrací do nádrží čerpačky, protože právě ten MTV klade se stojanem odpor, takže se plyn vrací zpět....

A když už jsme u té kvality co tak vehementně kritizuješ...jistě víš, že letošní rok měla rafinerka  Kralupolu výluku, je tak na 10%, takže se prakticky plyn nakupoval v zahraničí, asi tč překvapí, že sám Kralupol vozil plyn až z Belgie, takže takové řeči, kdo má jaký blbý plyn je velice scestné, protože bys musel vědět, kdo kde bere.... 

Proč některé multiventily nezavírají, ale klepou? Dají se přeplnit, to mně řekli na několika čerpačkách. Mně to funguje u Tomegasu, Primagasu a jinde to nefunguje. Tak chytráci mudrujte, proč vám to nefunguje :-)

rekl bych, že to je věčná debata... asi nemá cenu to tu řešit...každý si bude hájit to svoje.. souhlasím s tím, že škodovka se asi pustila do něčeho, s čím neměla moc zkušeností a ted na to doplácí majitelé...

Dacia se pustila do toho samého a dopadla stejně, dokonce se toho stále drží a zákazníci mají stejné problémy, těch problémových aut na LPG přímo od výrobce je víc

před 1 hodinou, treo napsal:

Proč některé multiventily nezavírají, ale klepou? Dají se přeplnit, to mně řekli na několika čerpačkách. Mně to funguje u Tomegasu, Primagasu a jinde to nefunguje. Tak chytráci mudrujte, proč vám to nefunguje :-)

Je to jednoduché, je to o tlaku čerpadel, složení plynu a nastavení přetlakového ventilu ve stojanu....

před 57 minutami, treo napsal:

Dacia se pustila do toho samého a dopadla stejně, dokonce se toho stále drží a zákazníci mají stejné problémy, těch problémových aut na LPG přímo od výrobce je víc

Samozřejmě, měla udělat ekologická auta, tak je udělal za každou cenu, a tak to je u nás se všemi zakázkami- kdo nabídl nejlacinější variantu, ten vyhrál...proto systémy mají jiné vstřiky než byl standart, multiventily jiné jak používá celá Evropa a teď se jim to postupně vrací, proč mi jezdí auta, která jsme udělali před lety s Landi Renzem , některé mají i 300 tisíc bez šáhnutí(myslím vše původní-vstřiky, MTV ostatní, jen se mění filtry,1x za tu dobu membrány, u některých ani to ne)...a jezdí na stejný plyn co všichni... 

Tomegas to má nastavené ideálně pro naše multiventily :-)

Ono se dostat a homologovat auto na EURO 4 a výš je problém, vše musí být přesnější a tím choulostivější, do veteránů z roku 2000 lze nacpat jednoduchý systém LPG, u škodovky jste s motory TSI  fakticky skončili s montáží LPG ( vstřikování kapalného LPG do spalovacího prostoru), tam vychází cenové podobně přestavba na CNG

Co se ceny LPG vstřiků týče, Škodovka v tom může být i nevinně, protože jí to může dodávat hlavní dodavatel pro ČR a ten se na tom může pakovat. Na druhou stranu je pravda, že Škodovka neví, co by za své vlastní díly chtěla. Zrovna před nedávnem jsem třeba řešil náhradní autoklíč na Fabii I od manželky. Škodovka za něj chtěla neskutečných 3550kč. Tak jsem si jej pořešil jinak a nakonec vyšel na 1000kč i s naprogramováním a je i mnohem pěknější než origo klíč, dokonce je i v barevných odstínech a to jsem si v té ceně nechal naprogramovat pro jistotu i náhradní čip. Stejně tak si třeba dodavatel BRC vstřiků v ČR chtěl účtovat 4000kč/1ks, nicméně jsem je přes německého prodejce koupil obratem za cca. 1700kč za kus a do několika dnů jsem je měl doma. Cena byla i s poštovným a samozřejmě novky a origo BRC. Takže levnější cesty za stejný výrobek existují, jenom nespadnou samé do klína ;)

Treo:

Ono origo nástavba je sice fajn, ale ten opruz v případě problémů, protože v záruce se v tom může hrabat pouze autorizák, nebo plynař, který má smlouvu s výrobcem vozu na servis LPG, pokud si tohle Škodovka nedělá pouze sama. Jinak kvalitně zplynovat motory s Euro 4 není přece žádný problém a to dokonce ani u Japonců s origo LPG zástavbou, viz. třeba moje Subaru Legacy IV r.v.2007. Jinak auta do r.v. 2000 měla většinou ještě Euro 2 a tady stačil obyčejný směšovač, který byl sice jednoduchý, ale ne zrovna ekonomický na spotřebu. Od Euro 3 (2001 a výše) už se začal montovat sekvenční vstřik LPG. Měl jsem zplynované vozy od EURO 1,2,3 i 4, Škodovky nevyjímaje, ale všechno to byly a jsou klasické atmosféry, tak mohu porovnat a směšovač (mix) byl fakt nejhorší a už bych ho nechtěl, právě díky jeho vlastnostem. Sekvenční vstřikování max. spokojenost po všech stránkách. Vstřikování kapalného LPG jsem zatím neměl možnost vyzkoušet, právě díky jeho pořizovací ceně, ale nezdá se mi, že by to byla nutnost u motorů TSI. Spíše bych se obával u nových motorů jejich výdrže při provozu na LPG, protože dneska výrobci se snaží šetřit na všem a hlavně ta návratnost nástavby LPG díky nutnému chlazení benzínových vstřiků už je taky citelně delší. Jinak o CNG dodatečné nástavbě nemá smysl ani uvažovat, stále to má na oproti LPG až moc nevýhod. Jednu dobu jsem o tom uvažoval, ale čím více jsem se o to zajímal, tím více jsem byl tím zklamán, prostě je to slepá cesta. 

Upraveno od Revoxs

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.