Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdar chlapi,jak spravne zajet tento motor? Predtim jsem mel 1,2 htp Roomstera a po zajeti 1500 km jsem jej musel cca 10 tisic km pekne vytacet,aby sel za plynem a usadil spotrebu.Nakonec jsem jezdil za prumer 6,2 a auto slo celkem hezky za plynem. U TSi ale vubec nevim. Ma nekdo fundovanou radu? Dik

Zdravím ,

taky jsem čekatel na 1,2Tsi, snad již za měsíc se dočkám ;) .

Máme octavii 1,8Tsi ( 2roky ji máme ) - a při koupi jsme se ptali jak ji zajet. V salonu nám bylo řečeno ať ji nešetříme, sem tam ji protáhnem. CCa.po 12tis.km máme spotřebu kolem 7l/100km - paráda.

Taky by mě zajímala rada někoho, kdo již má pár tisíc s 1,2tsi najeto.

Jinak v manuálu k Yetíko je napsáno toto:

Během prvních 1 500 kilometrů je motor v záběhu.

Prvních 1 000 kilometrů

– Nejezděte rychleji než 3/4 maximální rychlosti zařazeného převodového stupně,

t.j. na 3/4 nejvyšších přípustných otáček motoru.

– Nejezděte na plný plyn.

– Vyhněte se vysokým otáčkám motoru.

– Nejezděte s přívěsem.

1 000 až 1 500 kilometrů

– Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného

převodového stupně, t.j. na nejvyšší přípustné otáčky motoru.

Během prvních provozních hodin dochází v motoru k většímu vnitřnímu tření než

později, když jsou již všechny pohyblivé díly navzájem přizpůsobeny. Způsob jízdy

během prvních asi 1 500 kilometrů je rozhodující pro kvalitu záběhu nového motoru.

Také po záběhu byste neměli zbytečně jezdit s vysokými otáčkami motoru. Začátek

červené oblasti na stupnici otáčkoměru označuje nejvyšší přípustné otáčky motoru. Ve

vozidle s mechanickou převodovkou zařaďte na následující vyšší stupeň nejpozději při

dosažení červené oblasti stupnice. Mimořádně vysoké otáčky motoru jsou automaticky

omezovány.

Pro vozidla s mechanickou převodovkou ještě také platí: nejezděte s příliš nízkými

otáčkami. Přeřaďte na nižší rychlostní stupeň, jakmile motor přestane běžet plynule.

Upozornění!

Všechny údaje o rychlosti a počtu otáček platí jen pro zahřátý motor. Nikdy nevytáčejte

studený motor do vyšších otáček, a to jak u stojícího vozidla, tak ani při jízdě.

lol

Díky všem za komenty ;)

  • 8 měsíců později...

udělám dobře když :

1. vymněním olej už po 6 tis km

2. pak vymněním olej na 15 tis km

3. a zkrátím interval výmněny oleje na každých dalších 15 tis km

Ve volvu preventivně měním olej 1x ročně najeto má cca 6 tis km, ale zatím se to vyplácí, najeto 220 tis a motor přede jako kotě...

co na to bude říkat "embéčko" Yeti ?

urobíš dobre....vždy lepšie skorej ako vôbec :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.