Přejít na obsah

Jak správnĕ zajet motor 1,2 TSi?


shaolin

Doporučené příspěvky

Zdar chlapi,jak spravne zajet tento motor? Predtim jsem mel 1,2 htp Roomstera a po zajeti 1500 km jsem jej musel cca 10 tisic km pekne vytacet,aby sel za plynem a usadil spotrebu.Nakonec jsem jezdil za prumer 6,2 a auto slo celkem hezky za plynem. U TSi ale vubec nevim. Ma nekdo fundovanou radu? Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ,

taky jsem čekatel na 1,2Tsi, snad již za měsíc se dočkám ;) .

Máme octavii 1,8Tsi ( 2roky ji máme ) - a při koupi jsme se ptali jak ji zajet. V salonu nám bylo řečeno ať ji nešetříme, sem tam ji protáhnem. CCa.po 12tis.km máme spotřebu kolem 7l/100km - paráda.

Taky by mě zajímala rada někoho, kdo již má pár tisíc s 1,2tsi najeto.

Jinak v manuálu k Yetíko je napsáno toto:

Během prvních 1 500 kilometrů je motor v záběhu.

Prvních 1 000 kilometrů

– Nejezděte rychleji než 3/4 maximální rychlosti zařazeného převodového stupně,

t.j. na 3/4 nejvyšších přípustných otáček motoru.

– Nejezděte na plný plyn.

– Vyhněte se vysokým otáčkám motoru.

– Nejezděte s přívěsem.

1 000 až 1 500 kilometrů

– Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného

převodového stupně, t.j. na nejvyšší přípustné otáčky motoru.

Během prvních provozních hodin dochází v motoru k většímu vnitřnímu tření než

později, když jsou již všechny pohyblivé díly navzájem přizpůsobeny. Způsob jízdy

během prvních asi 1 500 kilometrů je rozhodující pro kvalitu záběhu nového motoru.

Také po záběhu byste neměli zbytečně jezdit s vysokými otáčkami motoru. Začátek

červené oblasti na stupnici otáčkoměru označuje nejvyšší přípustné otáčky motoru. Ve

vozidle s mechanickou převodovkou zařaďte na následující vyšší stupeň nejpozději při

dosažení červené oblasti stupnice. Mimořádně vysoké otáčky motoru jsou automaticky

omezovány.

Pro vozidla s mechanickou převodovkou ještě také platí: nejezděte s příliš nízkými

otáčkami. Přeřaďte na nižší rychlostní stupeň, jakmile motor přestane běžet plynule.

Upozornění!

Všechny údaje o rychlosti a počtu otáček platí jen pro zahřátý motor. Nikdy nevytáčejte

studený motor do vyšších otáček, a to jak u stojícího vozidla, tak ani při jízdě.

lol

Díky všem za komenty ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

udělám dobře když :

1. vymněním olej už po 6 tis km

2. pak vymněním olej na 15 tis km

3. a zkrátím interval výmněny oleje na každých dalších 15 tis km

Ve volvu preventivně měním olej 1x ročně najeto má cca 6 tis km, ale zatím se to vyplácí, najeto 220 tis a motor přede jako kotě...

co na to bude říkat "embéčko" Yeti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...