Přejít na obsah

Kontrolka EPC


Lucky30

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...

Fabia 1.4 16v Při podřazení a prudkém sešlápnutí plynu se rozsvítí kontrolka epc.Nebo se taky rozsvítí,když chytnou saze a člověk ji dává skoro do omezovače.Měl jsem to na vagu a napsalo to,že je včudu čidlo tlaku nasávaného vzduchu.Koupil jsem nové čidlo,ale kontrolka se rozsvěcuje dál.Po opětovném nastartování zase zhasne.Nevíte jak dál postupovat?Napadlo mě že by mohla bejt nějaká netěsnost v sacím potrubí.Ale jak to vyzkoušet aby člověk nerozdělal pul motoru a ono by bylo vše ok.Nové čidlo jsem vrátil s tunou popela na hlavě prodejci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

měl jsem taky problém s kontrolkou EPC, na diagnostice mi to hlásilo, že je chyba u škrtící klapky, kontrolka se rožínala při nízkých otáčkách, většinou 1x měsíčně. Vyřešil jsem to vyčištěním škrtící klapky, a zatím vše funguje. Odskoušeno 3měsíce a zatím vše v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zdravím. Koupil jsem ojetinu cca 14 dní zpět Škoda fabia 1.4 16v 55kw. Sem tam se mi ukazuje kontrolka EPC, a vykřičník v trojuhelníku obehnaný šipkou, tyhle dvě ale zhasnou většinou. Dnes se mi při jízdě rozblikala oranžová kontrolka elektroniky motoru. Auto vůůůůbec nešlo za plynem. Plyn na podlaze a jen tak lehce akcelerovalo, sotva jsem dojel domu. Když byl neutrál, tak otáčky vklidu vyletěli nahoru jakoby nic, ale po zařazení rychlosti se auto táhlo jak smrad. Auto sem nechal stát a po chvilce opět nastartoval. Kontrolka už nebliká, jen svítí a auto jede uplně normálně... wtf??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Kdykoliv při jízdě se velmi často rozsvítí kontrolka EPC při čemž otáčky motoru stoupnou z volnoběhu na cca 1200 bez vlivu pedálu plynu. Pomůže jen vypnutí a zapnutí motoru, což je za jízdy hodně nepraktické. Prosím o radu.

P.s.: brzdový spínač na chování nemá vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdarvím, 

mám již nějakou dobu problém s chybovou hláškou P106 (absolutní tlak sběrného potrubí / barometrického tlaku rozsah obvodu). Před rokem jsem situaci vyřešel vyčištěním škrtící klapky a senzoru tlaku. Půl roku klid a na to opět stejný problém P106, kolísání otáček, žádný tah. Koupil jsem OEM senzor tlaku a další rok byl klid. 

 

Tentokrát se  k EPC a kontrolce diagnostiky rozsvítilo i ESP. Narozdíl od minula motor běží bez jakéhokoliv problému. Nejde znát ani ztráta výkonu. Někdy při dojezdu na křižovatku. po vyřazení na neutrál, motor začne kolísat otáčky cca na 5 vteřin.  Pak zase vše v normálu.

 

Diagnostika opět hlásá chybu:  P106. Senzor tlaku je v pořádku, a na netěsnost v sání to taky asi nevypadá. Auto jsem zkoušel dát do dvou autoservisů, ale nic. Přišla teorie, že by mohl být problém s palivem. Změna pumpy ani přidání aditiv nepomohlo. Po vymazání chyb za cca 50-150 km zase vyskočí. 

 

Jedná se o facelift fabii 2004 - 1.4 16v 74kw. Najeto 250t km. Za poslední půlrok tam je nová lambda před katalyzátor, senzor tlaku, EGR.

 

Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být problém spojen s výfukovým systémem (originální výfuk).

 

Neví si s tím někdo rady prosím? 

 

edit - 27/4/2020: Motor běží hladce, sporadicky (většinou při zahřátém motoru a pokud startuji ten den po 2 nebo po 3 - většinou ve městě) se rozsvítí EPC a většinou i s ESP a motor má tendenci nedržět volnoběh. Občas na křižovatce při vyřazení na neutrál chcípne. Za 400km se mi jednou stalo, že motor neměl tah. Dalo se rozjet +- na 10 km/h, ale po uvolňění spojky motor začal silně škubat. Pomohlo vychladnutí a znovunastartování po 10 minutách. 

 

edit - 25/5/2020: Tak nakonec bylo špatné čidlo tlaku. Podle servisu mělo být v pořádku, ale očividně nebylo. Po výměně za originál už vše v pořádku.

Editováno: , autor: vojtechcerny
změna chování motoru
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den.

Dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru zároveň s EPC.Kdyz vypnu motor a zapnu kontrolka EPC zmizí,ale kontrolka motoru svítí dál.Delany nove na EGR.Diagnostika ukázala podhodnocení paliva.Čím by to mohlo být? 

Předem děkuji za odpovědi. 

S pozdravem Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...