Přejít na obsah

Blikající kontrolka žhavení, svítící kontrolka výfukových plynů, nouzový režim motoru


Plzeňáček

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Trošku oživím tohle téma:  

Začala blikat kontrolka žhavení a nouzový režim,... Při dalším startu už kontrolka nevyskočila. Po dalších 600km na špatný olej opět stejný problém,..zkoušel jsem vypnout a zapnout motor a kontrolka stále blikala a při třetím startu mi vyskočila do toho ještě kontrolka motoru (Systém kontroly výfukových plynů). Auto jsem nechal cca hodinu "odpočinout" a další start sice s kontrolkou motoru, ale bez blikajícího žhavení takže auto aspoň nejelo v nouzovém režimu. A na druhý den při druhém startu kontrolka motoru už nevyskočila. Pak dalších 600km klid a v pátek to začalo.... blikající žhavení a pak i kontrolka motoru,...dneska jsem už párkrát startovat a furt to svítí a do toho se mi asi každý druhý start rozbliká kontrolka žhavení + nouzák. Po druhém projevení problému jsme to napichli na VAG. EGR bude po smrti, ale co ta kontrolka motoru? je to standart při těchto problémech nebo se mi tam nabalilo ještě něco dalšího?? Auto vezu do servisu až příští pondělí ale nedá mi to spát,...tak kdybyste něco věděli dejte vědět.

IMG_3471.thumb.JPG.6650c96497f60b00b1084b55309e6a4e.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Adolfmozny ty chudinko...

 

@Rischwon neřekl bych, že za tohle může olej, prostě ti po těch km už odešel EGR. Chybu to hlásí, to je v pořádku a má to tak být. Stav se za někým, kdo dokáže elektronicky EGR na zkoušku odstavit, abys měl jistotu, že je to tím. A pokud se potvrdí, že je EGR špatný, tak bych ani nezkoušel nějaké čištění, protože to pomůže zase jen na chvíli, ale rovnou koupil nový EGR a máš po starostech. Vzhledem k tomu, že díky závadě padá motor do nouzáku, tak asi nechceš, abys jen čekal, kdy se to stane a jak daleko budeš od domova, až se to stane ;)

Editováno: , autor: janmatejicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Wittmann napsal:

pravděpodobně to spolu souvisí.

A co to znamená "600km na špatný olej" ?

Borec mi dal olej s normou 502 00/505 00/505 01 který není určen pro motory s DPF a byl MID SAPS, což je střední obsah popílků atd,...jinak myslel jsem to tak že první problémy se objevili po 600km že začlo blikat žhavení a posléze se na to přidal ještě svítící motor,...který svítil i pár dalších startů a pak uplně zmizel,.....jinak olej už mám tedka ten co má byt tak uvidím jestli budou problémy stále,...jen po výměně než jsem auto zavezl do garáže tak přestal svítit motor,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, 15degren napsal:

Mě s egrem taky občas rozsvicel motor většinou to udělalo když se rozblikalo žhavení a já to vypl a nastartoval aby to přestalo blikat, obvykle se to do 10 km rozsvítilo znova i s motorem

jj přesně tak ten motor se mi taky rozsvicuje když mi to skočilo a já to vypnul a zapnul,..ale když vytáhneš klíč a tak se ten motor nerozsvítí,..jen žhavení,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 41 minutami, janmatejicek napsal:

@Adolfmozny ty chudinko...

 

@Rischwon neřekl bych, že za tohle může olej, prostě ti po těch km už odešel EGR. Chybu to hlásí, to je v pořádku a má to tak být. Stav se za někým, kdo dokáže elektronicky EGR na zkoušku odstavit, abys měl jistotu, že je to tím. A pokud se potvrdí, že je EGR špatný, tak bych ani nezkoušel nějaké čištění, protože to pomůže zase jen na chvíli, ale rovnou koupil nový EGR a máš po starostech. Vzhledem k tomu, že díky závadě padá motor do nouzáku, tak asi nechceš, abys jen čekal, kdy se to stane a jak daleko budeš od domova, až se to stane ;)

JJ kontrolka žhavení a výpis z VAGu jasné ukazuje že to bude ten EGR,....kdybych byl schopný to odmontovat sám,..tak ho vyčistím,..ale vzhledem k tomu že na to nemám čas ani zkušenost,..tak ho nechám vyměnit komplet,...co se ale tak dívám tak origo stojí 7-9tis + práce kterou počítám že bude 2-4 tisíce,...tady člověk stejně neušetří,..můžu ho sehnat za 7 ale pak budou chtět víc za práci,...

jak říkáš musím to udělat za včasu at je klid,..s mým štěstím bych se nedivil kdyby mi to definitivně umřelo někde 600km od domova,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě proto, že dost stojí ta práce, jelikož je egr za motorem a musí toho dost ven, aby se na něj dalo dostat, tak se nevyplatí to dělat vícekrát... Proto vyjde nakonec nejlevněji výměna za nový a máš klid. EGR pak klidně objednej na skoda-dily.cz, je dost pravděpodobné, že si za něj v servisu řeknou i 2x víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na skoda-dily mají egr drahý...

 

EGR originál

 

EGR originál bez loga

 

EGR údajně německá výroba, ale spíš to bylo přes Německo jen přetaženo, podle mě čína, originál se vyrábí v itálii

 

koukám že už konečně na škoda-díly dali taky německou prvovýrobu bez loga VW group... dlouho tam alternativu nenabízeli.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to se musíš zeptat někoho kdo to montuje, padl tu od někoho názor, že ten za 4900 zanáší DPF filtr... no já tam ten za 4900 mám a po 30k km to jezdí pořád dobře :-) dají se právě sehnat tři verze za necelých 10 a za 7-9 a pak nějaký za 5 tisíc. První originál druhý netuším co je zač a ten třetí je údajně čína. Nicméně se mi nezdá že by byla speciální linka jen pro EGR na CAYC motor někde v číně, spíš si myslím že je to někdo kdo to prostě prodává pod cenou mimo značku nebo fakt nevim, nicméně to funguje...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to auto mám necelé 3 měsíce. Myslíte že mám šanci vyžadonit nějakou reklamaci u prodejce? Když jsem mu volal tak furt mlel o krátkých startech, a tím mě utvrdil že ten EGR musel byt už načnutý nebo ho mohl nechat jen vyčistit aby na chvilku protáhl jeho životnost,.. Je sice pravda že se mi ozývá hlavně když hrkám po městě a něco zařizuji,..ale jak jedu dál a motor držím v otáčkách. Myslíte že je tam nějaká možnost reklamace u prodejce??? To se člověk asi těžko dohádá co?? U toho EGR ventilu asi těžko budu něco svádět na skrytou vadu že jo?? Ale pořád je to 10-13tis za nový + práce. Když jak čtu je to naprosto běžná záležitost kor u common rail motorů,...S autem mám najeto sotva 6tis km,..celkově má 184tis km,...

Editováno: , autor: Rischwon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rischwon auto má najeto 184000 km, tam fakt nepočítej s žádnou zárukou ani ochotou snižovat tvoje náklady na opravu. V tom nájezdu už má EGR na výměnu nárok a někdy se to holt projevovat musí začít a vyšlo to až na tebe. Skrytá vada by to byla v momentě, kdy by to prokazatelně už dělalo, když sis auto kupoval a prodejce by to nějak maskoval třeba vyčištěním. I to bys těžko prokazoval. Holt se smiř s tím, že máš auto, co má už dost najeto a je to taková pojízdná kasička s děravým dnem.

Editováno: , autor: janmatejicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uvidíme snad těch nákladů nebude v brzké době víc,..čekal jsem že si to vezme náklady, ale ten EGR mě nasral,..co tam tak ještě odchází na tom SII 2TDI 103kw CR? Podvozek mám cajk i dle STK a geometrie. Brzdové desky a kotouče mám nové, rozvody sou taky dělané. Do budoucna bych asi měl očekávat že bude nutné udělat repas vstřiků. Mám rok 2010 a vstřiky jsou od Bosche ještě. Tankuju kvalitní naftu, tak snad ještě něco vydrží. Setrvák by měl byt snad v poho,...při řazení ve vyšších rychlostech je sice cítit takový hrubší chod. Ale řadí se stím krásně a spojka neprokluzuje. Tak uvidíme co bude, snad to do těch 200-250 tis km bude ok.

Editováno: , autor: Rischwon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to co popisuješ může dělat egr po vyčištění, podle mě to maskovali.

 

Co se ti ještě vysere ? Ušetří si asi 28 klacků na spojkovou sadu se setrvačníkem, ten má životnost cca jako ten egr. Nejspíš kompresor klimatizace tě taky do 200 tisíc potká nejspíš už ted netěsní a nakonec i kondezátor ale nemusí jeho stav vidíš ze předu vozidla, nicméně těch 6-7 let je životnost než přestane těsnit. Baterie jestli nebyla měněna padne taky do příští zimy. Mě ve 190 odešli tlumiče, ona škodovka sedí dobře i se špatnýma tlumičema, ale auto přestane být pohodlné a na nerovnosti to prostě přeskakuje je to nepříjemné, dost lidí jezdí s K.O tlumičema, stěžuje si na nekomfortní podvozek, přitom stačí vyměnit tlumiče. Očekávat můžeš i DPF filtr do 250 tisíc.

 

Jo když by jsi dělal ty tlumiče, mrkni i na přední ložiska nad pružinama budou na 99 % zarezlé, pokud je nevyměníš nebo nerozhýbeš, prasknou ti pružiny... jestli už nejsou teda prasklé.

 

Nech si vyměnit olej v převodovce za "ORIGINÁL" nic jiného tam nedávej, sice je drahý ale vydrží tam dalších 5 let... můžeš tím předejít nepříjemných problémů s převodovkou. První náznaky že převodovka nutně potřebuje novou náplň, je že za studena hůř řadí než když jí zahřeješ.

 

Nejspíš budeš mít vykloktané i náhony kol, ale to je spíš o komfortu, jestli ti při zpomalení a zrychlení nevadí že motor popř. kolo cukne/bouchne, tak to klidně ignoruj protože je to taky dost drahá oprava... 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15degren> z toho co jsi popsal tak se bojím akorád toho setrvačníku,...že to má životnost jak EGR je ale strašná hovadina,...protože některým jedincům co poskakují po Praze nebo respektive jezdí jen město a hlavně ve spektru otáček kdy je EGR otevřen nejvíce (do 1800 otáček, pak už by měl byt zavřený, respektive přivřený na minimum),...tak jim EGR odcházeli klidně i v 50tis km,...

podvozek včetně tlumičů mám v naprostém pořádku, je bud po nějaké opravě nebo nevymlácený z českých dálnic,...mám totiž auto z něměcka, takže klidně může být možné že je to stočené a ty zásadní věci které odchází můžou byt už vyměněné,...to se časem ukáže,..ale zatím vše nasvědčuje že stav km sedí,..viz údaje vytáhlé ze škodovky,..servisní knížka i nájezdy mezi při první a druhé technické kontrole,...ale všechno se dá sfalšovat že jo,...ale dle borca co dělal Geometrii,...Superby tahané z německa nikdy neměli problémy s podvozkem a drželi i do 250tis,...což mě potvrdil i u mého kusu,...kolo mě necuká ani nebouchá,...max vyměnit ložiska preventivně,...

jinak tu převodovku bych chtěl kolem 200tis km nechat proklepnout,...prej když se včasně vymění dvojhmota,..tak by spojka měla byt cajk,.. ten kompresor klimatizace je možný,..ale dokud nepůjde do kopru šťourat se v tom zatím nebudu,...s nějakýma opravama se počítalo,...tedka je otázkou jestli to převrší únosnou mez nebo ne,...

 

Editováno: , autor: Rischwon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavouk> My jsme jen trošku odbočili,...musím najít jiné téma kde se cancá o poruchách a možných opravách,...

 

Jinak auto jsem ve finále dal do škodovky, protože všichni dobří koncernisti nemají v následujích 2-3 týdnech čas a jak se říká čas sou peníze a dneska mi potvrdili poruchu chlazení EGR ventilu,... cena origo ventilu 9000Kč + 7000Kč za práci což je nehoráznost,...každopádně borec mě uklidnil že je to jen hrubý odhad,...že jsou tam tabulkové slevy které se propočítají podle staří vozu a v mém případě by to mělo byt 20% na práci a 10% na náhradní díl,..takže by to mělo byt nějakých 13-14tis kč,...takže jsem zvědav co a kolik mi tam ve finále naúčtují a jestli to nebude první a zároveň poslední návštěva autorizáku,....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vím že to je 6-8 hodin práce a celkem těžké práce,...postup neznám ale co jsem četl tak to je bud naprávnice dolů nebo turbo a DPF,...ale i tak je 7000 za 6-8hodin práce celkem ranec,...pokud odvedou 100procentní kvalitu práce tak je to v pořádku,...  nebudu zatím předbíhat, celkem jsem zvědav kolik mi naúčtují a jak fungují ty jejich slevy,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...