Přejít na obsah

1,8 20V - ztráta výkonu


ambrosius

Doporučené příspěvky

Pročetl jsem to tady a mám podobnou závadu, tak prosím o případné rady. Včera jsem jel do Prahy a když jsem udržoval stálou rychlost okolo 90 Km/h auto začalo cukat a ztratilo výkon (vůbec nešlo za plynem). Když jsem pustil plynový pedál a zase přidal tak se chytlo, ale za chvilku začalo opět cukat a ztrácet výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročetl jsem to tady a mám podobnou závadu, tak prosím o případné rady. Včera jsem jel do Prahy a když jsem udržoval stálou rychlost okolo 90 Km/h auto začalo cukat a ztratilo výkon (vůbec nešlo za plynem). Když jsem pustil plynový pedál a zase přidal tak se chytlo, ale za chvilku začalo opět cukat a ztrácet výkon.

Jen tak položím otázku. Co s ucpaným katíkem když se ještě nesype? Co třeba ohřát motor a postupným vytáčením do maxima ho protáhnout? Třeba ho klidně hnát po delší dobu na 3.kvalt na nějakejch 5tis.ot. Podobně se to dělá s ucpaným filtrem pevných částic u novejch OII. Ještě že já nebudu mít nikdy upanej kat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V pátek jsem vyměnil palivový filtr a svíčky, dneska vyčistil váhu vzduchu (i když tomu moc nevěřím) a zkontrolovala hadice sání. Výsledek se žádný nedostavil. Auto pořád nemá výkon. Při přeřazování to škubne a spadne výkon a po chvilce se zase chytne. Při stálé rychlosti to ztrácí výkon a po puštění plynu a znovu přidání se chytne. Při rozjezdu ani nezahrabe. Je to jako když šlapu do bahna. Máte někdo nějakou radu na co se kouknout? Nevím jestli koupit novou váhu vzduchu. Nerad bych pak zjistil, že to je stále stejné. Není tady někdo z Hradce Králové se stejným motorem a ochotným se sejít a zkustit přehodit váhu, abych viděl jestli je to tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha a hadice...........

Jaký hadice máš na mysli???

Hadice sání, jakákoliv netěsnost rozhodí motor natolik, že nejede.

Hadice jsem opticky zkontroloval a zdají se být v pořádku. Je nějaký fígl jak zjistit případnou netěsnost?

Při běžícím motoru by to mohlo syčet, ale taky nemusí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,mám 1,8T AGU.

Chtěl bych všechny seznámit s mými nejnovějšími zkušenostmi z cukáním mezi 2000-3000ot. Zkoušel jsem všechno možné a dospěl jsem k tomu, že mi to dělají svíčky. Původně jsem tam měl dané origo. s nápisem WW,Audi (3 hrote Bosch).Vyměnil jsem je kvůli stáří za BRISK TUNING DOR14LGS. Ze začátku jeli dobře, ale za dva měsíce začaly koktat., tak jsem se vrátil zpět k starým origo a problém se vyřešil. Před čtrnácti dny my už ale vypověděly službu. Hledal jsem nějakou náhradu, tak jsem koupil NGK 3hrote, které ihned po výměně koktaly (takže silně nedoporučuji !!!).Nyní jsem je vyměnil za 1hrote Bosch Super. Doporučovali mě je v mototechně pro tento motor a jedou skutečně dobře. Ještě by stalo za vyzkoušení 4hrote Bosch Super 4, ale zatím jsem spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,mám 1,8T AGU.

Chtěl bych všechny seznámit s mými nejnovějšími zkušenostmi z cukáním mezi 2000-3000ot. Zkoušel jsem všechno možné a dospěl jsem k tomu, že mi to dělají svíčky. Původně jsem tam měl dané origo. s nápisem WW,Audi (3 hrote Bosch).Vyměnil jsem je kvůli stáří za BRISK TUNING DOR14LGS. Ze začátku jeli dobře, ale za dva měsíce začaly koktat., tak jsem se vrátil zpět k starým origo a problém se vyřešil. Před čtrnácti dny my už ale vypověděly službu. Hledal jsem nějakou náhradu, tak jsem koupil NGK 3hrote, které ihned po výměně koktaly (takže silně nedoporučuji !!!).Nyní jsem je vyměnil za 1hrote Bosch Super. Doporučovali mě je v mototechně pro tento motor a jedou skutečně dobře. Ještě by stalo za vyzkoušení 4hrote Bosch Super 4, ale zatím jsem spokojený.

Pro AGU origo patří NGK PFR6Q (jednobodové) nebo Bosch F7LTCR. Pravděpodobně si tam dal NGK BKUR6ET-10, to jsou trojbodovky, ale pro 1.8 20V bez turba (AGN). Možná není od věci někdy otevřít katalog, správná svíčka dělá hodně.

Editováno: , autor: Pike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro AGU origo patří NGK PFR6Q (jednobodové) nebo Bosch F7LTCR. Pravděpodobně si tam dal NGK BKUR6ET-10, to jsou trojbodovky, ale pro 1.8 20V bez turba (AGN). Možná není od věci někdy otevřít katalog, správná svíčka dělá hodně.

Presne tak maj tam bejt jedno bodovky NGK platinumky a vpoho prdtim tam dal nekdo tribodovky a cukalo to v nizkich otackach

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem vyměnil palivový filtr a svíčky, dneska vyčistil váhu vzduchu (i když tomu moc nevěřím) a zkontrolovala hadice sání. Výsledek se žádný nedostavil. Auto pořád nemá výkon. Při přeřazování to škubne a spadne výkon a po chvilce se zase chytne. Při stálé rychlosti to ztrácí výkon a po puštění plynu a znovu přidání se chytne. Při rozjezdu ani nezahrabe. Je to jako když šlapu do bahna. Máte někdo nějakou radu na co se kouknout? Nevím jestli koupit novou váhu vzduchu. Nerad bych pak zjistil, že to je stále stejné. Není tady někdo z Hradce Králové se stejným motorem a ochotným se sejít a zkustit přehodit váhu, abych viděl jestli je to tím?

Začátkem léta jsem měl stejný problém spotřeba nahoru, výkon dolu, stávkování... Podrobně jsem tenkrát popsal, tak teď jen heslovitě.

OCTAVIA 1.8 20V SLX 1997

1) výměna kabelů svíček - efekt, když se auto vzpamatovalo, tak i se záchvěvem trošku většího odpichu.

2) vyčištění váhy vzduchu - efekt, když se auto vzpamatovalo, spotřeba šla hlouběji dolu.

3) čistíci aditivum do benzínu - efekt lehčího chodu motoru

4) výměna podtlakové hadičky - prostě těsnila už z posledních sil, jinak nic moc efekt

5) nové palivové čerpadlo - to když auto začlo úplně stávkovat a ožilo jen zabušením pod zadní sedačkou... Po výměně palivového čerpadla se i autu trvale vrátil dech, jede OK, ale v průměru jsem byl spotřebou o litr až dva více než před tím.

Během těchto rituálů VAG nic ani sporadického nehlásal.

Podezření na rachtící kalalyzátor (neníli ucpaný), lambdu... Než jsem nad tímdo zabádal, zaregistroval jsem "brnkací" zvuk od ABS či EDS. Po čase i s větším opožděním ABS kontrolka shasínala. Nakonec i během jízdy se rozsvěcela a to už jsem dal servisu. To už VAG hlásil chybu. Vyměnili rozsypané zadní ABS čidlo, vynulovali řídící jednotku a ejhle i spotřeba padla dolů.

Je mi to divné. Spíš než, že by kolo brzdilo (dle reakce spotřeby na neutrál i volných nebržděných dojezdů) tak jedině, že by chybovost ABS zaměstnávalo řídící jednotku vyhodnocováním jde-li o chybu a tím hůře obhospodařovala funkce optimálního chodu motoru... to je otázka... Neznám výkonnost řídící jednotky a ani algoritmy jejich programů.

A nebo se náhodou katalyzátor nějak profouknul ;)

Ale vážně, každopádně jsem tentokrát ze servisu odjel nejen s novým ABS čidlem a vynulovaným chybovníkem, ale i k vyhovujícímu výkonu i navrácenou palivovou střídmostí (už od té doby zas dlouhodobý průměr spotřeby u tras nad 10km mimo město, do 7 litru na 100km). :)

Snad jsem to tímto nezakřikl... ;)

Tak hodně štěstí...

Editováno: , autor: michy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj mam oktávku 1.8 20V a auto strašně ztratilo výkon.Chtěl jsem se vás tady zeptat jako znalců čím by to mohlo bejt.Už jsem něco slyšel že by mohla bejt v pytly váha vzduchu a pak jsem taky něco slyšel o tom že může bejt v pytly škrtící klapka.Může na to mít vliv i to že nemam katalizátor??díky za vaše rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu startu vykonu si pocitil po odstraneni katu? Ako dlho potom? Ak to ma suvislost s katom tak by to mohla byt lambda sonda... najlepsie by bolo otestovat akcne cleny vo VAG-COM ;)

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě už právě někdo řikal že katem by to taky nemělo bejt ale řikal mi jeden mechanik že má audi A3 ten samej motor 1.8. 2OV a že když sundal kat tak že auto skoro vůbec nejelo a že když ho tam dal zpátky tak to bylo v pohodě tak já fakt nevim hlavně vůbec nevim kam mam zaject na diagnostiku aby mi něco zjistili

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 roky později...

Také mám Š Octavia SLX 1,8 20V r.v. 1998.

Už delší dobu je bez výkonu, dusí se , vyžší spotřeba také tak o1,5l, při sešlápnutí plynu se nejdříve zadusí, pak se líně rozeběhne. Při nižších otáčkách poškubává (při vyžších to není cítit).

Byla vyměněna váha vzduch - beze změny.

Diagnostika hlásí pouze chybu 17916.

Po vymazání chyb jede tak 300-500 km nornálně a pak opět zleniví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Měl sem stejnej problém auto mi cukalo a nejelo , ale na 4000 se to jakoby utrhlko a jelo krásně. Šel sem po klapce , váze vzduchu a nic a nakonec to byla taková banalita... měl sem zasranej konektor od oleje a prachu u snímače otáček :) zkus to vyndat a vyčistit. a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...