Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

A ještě k tý rekuperaci - je to tak, jak kdosi napsal, že při brždění motorem ten altík dostane větší buzení = jeho napětí vyleze nad běžně nastavenou hodnotu a tím se začne do sítě auta cpát energie ve větší míře než při běžným chodu motoru. Ano, i tahle energie se musela předtím získat z paliva, takže spotřeba se nesnížila, ale u auta bez rekuperace by se zmařila v brzdách nebo jen ve tření motoru a v jeho dynamickejch odporech = přeměnila by se na odpadní teplo, který by se z auta vyzářilo baz dalšího užitku ven. Tím, že se část kinetický energie pohybujícího se auta změnila na elektriku a nabila se do baterie se dosáhne toho, že se ta baterie nemusí tolik dobíjet při běžným chodu a alternátor pak může z motoru odebírat menší mechanickej příkon - o co dá míň při normálním chodu, o to víc ho elektronika nabudí při snižování rychlosti. Souhrnnej náboj v akumulátoru zůstane stejnej, celkově klesne spotřeba o dejme tomu decku nebo dvě na 100km - což je docela slibný, ale zase je to kurvítko, který když vyplivne, bude to pokladnička bez dna... Fyzika na prdel nedostává, jde jen o vyhodnocení správnýho momentu, kdy musí elektronika přepínat režimy alternátoru tak, aby nebrzdil když to není potřeba a zároveň se musí sladit brzdnej účinek s požadavkem řidiče na potřebnou míru zpomalení auta = i řidič se s takovým zařízením musí nejdřív sžít, aby ho neblokoval třeba tím, že při každým přibrždění sešlápne spojku a tím odpojí agregát od kol (znám i takový "případy pro primáře Chocholouška" !!!) - protože jedině tak dokáže elektronika efektivně využít kinetickou energii auta k přeměně na elektriku za účelem plynulýho zpomalení nebo udržení rychlosti v mírným klesání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto neverim, ze rekuperace udela 0.2l na 100km. Mimo jine by me treba zajimalo, jak auto pozna, ze dojizdim ke krizovatce a rekuperace je tedy na miste nebo jen jedu z kopce bez plynu a rekuperace tedy na miste neni, protoze to to auto akorat vice zpomali a bude ho pak treba vice zrychlit a tudiz spotreba timto naopak jeste stoupne. Ne vzdy kdyz clovek brzdi motorem, tak chce opravdu "brzdit". :) A pokud je aktivni rekuperace tak to proste brzdi vice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konfigurátor F3 je nějaký zmatený.

 

Dám-li Style + 1.2 TSI 81kw manuál + Zelená Rallye metalíza a černá magic s perl. efektem střechu, nelze pak vybrat modrý interiér který obsahuje sport. sedačky... přitom se však zobrazuje ale vybrat nejde (IE11 ani Chrome). To byl jen příklad, dělá to u více barevných konfigurací. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

technikus: jojo, je trochu zmatený, já včera dával Ambition s modrým interiérem (nemluvě o věcech, který si k tomu musíš ještě navíc naklikat), tak se ten interiér nechtěl zobrazit jak vypadá, byl tam furt bílej :( ale každopádně jsem se dostal na nějakých 330 000 kč s fajn výbavou a motorem 1.0 MPI 55 kW :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On je ten konfi vůbec nějakej nepřehlednej,zkouším také různe kombinace,a co všechno je tam třeba naklikat,tak s lepším motorem než 50kw je to o cca 90tis dražžší než stepík,,což už je dost,vím nesrovnávat no i když! :kol-28:

Konfigurátor je nyní v proklikávání kostrbatý, ale zdaleka to nemá na chaos ostatních....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...