Jump to content

Fabia III koroze


Bikes

Recommended Posts

No musím oponovať, pretože ak by to bola pravda tak by som dostal do rúk ako náhradné osvetlenie na ŠPZ led, no nestalo sa tak. Ak by som im nedal svoje zakúpené led z e-shop-u na výmenu, tak tam mám opäť klasiku. A tú mám momentálne doma v šuplíku. Výmena 5-tych dverí v máji.

 

@Wittman - by som povedal že flákarina, viem ako funguje lakovňa ( predúprava+chémia+lakovanie+vypaľovanie ) a všetko čo s tým súvisí. A boh vie aký pozinkovaný plech bol použitý. Ak začnete šetriť na Zn vrstve tak je to tam ako blesk. Je rozdiel použiť plech s Zn275 a Zn100 - hovoríme o mikronoch. Ale to už páni SA vedia. A pri stúpajúcich cenách materiálov - hutných - je každému jasné. Po roku a pol to začne kvitnúť - no comment ( slušne povedané - by som sa nechválil že patrím do koncernu VW ) 

 

Moja prvá Fabia1 z roku 2005 začala chytať koróziu až v roku 2012 pod dverami - prah ľavý. Ináč ako víno.      

Edited by lenka75
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jo tak před 30. lety bych ještě souhlasil. Tenkrát jsme stodvacítky stříkali pravidelně a stejně zrezly.

V případě elektrochemické koroze, jako je na obrázku výše, by to nepomohlo stejně, jako to nepomohlo tehdy.

Přežitek starých páprdů, stejný jako nechat blafat diesel na volnoběh několik desítek minut.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Úplně stejný problém má Fabia II a rozhodně nejde o nějakou výjimečnou výrobní vadu. Vážně za to může osvětlení SPZ? To je teda pěkně stupidní.

 

@Galaxy64  věděl bys, jestli je LED osvětlení použitelné i pro starší modely než F3? (reaguji na téma ze sekce Podvozek)

Edited by Twisted
Link to comment
Share on other sites

Nevím, ale myslím, že LED SPZ z FIII nebo Rapida nepůjde bez úprav na FII.

 

Jde o to, že je to exponované místo, voda, sůl, teplo, elektrický proud.

To zapříčiní elchem. korozi, protože vlivem malých el. svodů prochází proud i do plechu 5.dveří. Co následuje dál víte z fyziky Z.Š. 

Link to comment
Share on other sites

Člověk by řekl, že už to za ty roky musí být vychytané (koroze pátých dveří v souvislosti s probíjením je u Škody asi tak 20 let stará záležitost), a evidentně dodnes není. Jediná pozitivní věc je, že v případě řádně (!) vyplněné servisní knížky člověk dostane vrata nová. Ale já už asi na záruku nárok nemám.

Link to comment
Share on other sites

@Twisted Tak na karoserie bylo v dobach F2 zaruka 12 let jestli se nepletu. Prvni F2 byly 2007 ne? Takze by ses mel vejit (teda pokud te neblokuje teda serviska). Ja to absolvoval minuly tyden po 9letech a 11 mes. U galviho hrominky jsem dal i link s fotkami svetel po. Akorat nepoznam zda jsou led ci ne. Prisly udajne rovnou se dvermi. Puvodni byly na sroubky a nove bez sroubku. sto to 100% na garanci.

Link to comment
Share on other sites

A presne o tom to je.

Clovek nikdy nemuze vedet, kdy se mu absolvovani predepsanych servisnich ukonu v autorizovanych servisech muze hodit.

Bud holt usetri par stovek rocne na servisu nekde mimo autorizovanou sit a pak muze na podobne "vyhody" zapomenout, nebo bude chodit za zpravidla nijak vyrazne vetsi naklady do autorizovaneho servisu a muze se mu to nakonec i vyplatit.

Mne to za to stoji a proto nikdy mimo autorizovany servis nepujdu. Chodim tam stale i s jiz skoro 13let starou FI.

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Kdyz to vztahnu na tu trinactiletou FI, rocne s ni jdu na jednu prohlidku + jsem menil 1x komplet predni brzdy a 1x vyfuk 2+3 dil + 1x doplneni media do klimasystemu. 

Nic jinyho s ni nebylo. Olej nosim tak jako tak vlastni. Brzdy a vyfuk jsem bral originalni dily na Sekovou knizku, takze (uz nevim presne) s 15-20% slevou z puvodni ceny. Kdyz to sectu a budu uvazovat nakup kvalitativne obdobnych dilu nekde jinde, stalo to radove max. stovky navic - OK, za tech 13 let mozna nejaku tu tisicovku. Furt mi to za to stoji. 

Link to comment
Share on other sites

Existuje snad ale možnost,že kdyby třeba ty dveře byly ošetřené lépe,než udává nějaká podniková norma,podle které se snaží Škodovka ušetřit,jak to jen jde,tak že by nevydržely déle.Firma přece nepoužije ničeho víc,než je nezbytně nutné.Když vám ty dveře po 10 letech vymění,tak použije zase nějaký nový úsporný díl,ke kterému se za těch 10 let dopracuje...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...