Přejít na obsah

Zvýšené volnoběžné otáčky studeného motoru


canzou

Doporučené příspěvky

To mnou popisované "střílení" do výfuku berte s rezervou. Je to takové jakoby chvilkové zakuckání motoru, pravděpodobně obohacenou směsí. Motor jakoby krátce vynechá a odfoukne si, nevím jak to přesněji popsat.

Dělá mi to takto beze změny od novotí, beze změn k horšímu či lepšímu, tak předpokládám, že to má takto i být. Je lepší chvíli počkat, než celý proces doběhne a motor spadne do volnoběhu než hned vyjet, protože pak má auto tendenci poškubávat a jde i hůř za plynem.

Jinak z videa je dobře vidět, jak motor pustí barevný čmoudík, emise musí být v tuto chvíli asi hodně vysoké.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mnou popisované "střílení" do výfuku berte s rezervou. Je to takové jakoby chvilkové zakuckání motoru, pravděpodobně obohacenou směsí. Motor jakoby krátce vynechá a odfoukne si, nevím jak to přesněji popsat.

Dělá mi to takto beze změny od novotí, beze změn k horšímu či lepšímu, tak předpokládám, že to má takto i být. Je lepší chvíli počkat, než celý proces doběhne a motor spadne do volnoběhu než hned vyjet, protože pak má auto tendenci poškubávat a jde i hůř za plynem.

Jinak z videa je dobře vidět, jak motor pustí barevný čmoudík, emise musí být v tuto chvíli asi hodně vysoké.

Dělají to i TSI 1,2 a dělala to i felina resp už fanouš jednobod. Je to taková "blbá" teplota motoru, kdy to má asi tvrdou dávku po startu nebo k ohřátí katu. Mii pomáhá k urychlení "sytiče" přidání plynu na pár vteřin a pak to spadne. Jinak to skáče jak koza a ne a ne to jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to bych si nedovolil tvrdit, že to dělala Felicia o jedničkové Fabii už vůbec. U těchto mých bývalých vozech volnoběžné otáčky závisejí na teplotě motoru. Např. FI 1.4 16V nic takového jako současné TSI nedělala - po startu studeného motoru náběh na zvýšené volnoběžné otáčky a pak postupný pokles na snížené a bylo jedno jaká byla venkovní teplota. Zatímco ty TSI se chovají poněkud jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem si to vymyslel.... Měl jsem fáčko jednobod, felinu jednobod, felinu MPI a teď tady ten megavýtvor a při teplotách kolem 15- 20 stupních venku,resp této teploty motoru to startuje "navysoko" jako se sytičem karbecovka. Ostatní benzíny neposoudím,krom náhradní OII 1,4 TSI(co máš mimochodem ty),služebáky byly TDI. Už to někde tady na fóru bylo popísováno že nastaruje takto a pak po pár vteřinách kuckne a spadne na volnoběh buď 800 bez klimy a nebo 900 s klimou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakube, já na Felicii MPI (1997) najel 120 000 km, na Felicii jednobod (1996) mnoho desítek tisíc + tisíce startů a ničeho takového jsem si nevšimnul. Prostě studený motor vždy startoval na zvýšený volnoběh, pak to spadlo na normální volnoběžné otáčky, jinak by to nejspíš chcíplo. To samé na té Fabii - u té to dokonce padalo postupně, ne najednou z 1200 na 800. S výše popsaným jevem, který je jaksi nepřehlédnutelný, jsem se setkal až u Fabie 1.2 TSI a poté u mojí Octy 1.4 TSI. Toť vše co k tomu mohu dodat. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jinak jak se tu píše o těch zvýšených otáčkách po startu, tak to mám taky a dělalo to od prvních kilometráků. Je to jako sytič u 120... Naštěstí to opravdu do půl minuty mizí a mizet doufám bude.

Tak já jsem si to teď několikát stopoval - a při cca 23°C to "spadne" na 900ot/m za cca 50-60s...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k těm otáčkám po nastartování

-včera v 17:00 teplota venku -auto ukazuje 23°C-po nastartování jede 35 sec ve dvou režimech(asi 1200 pak to klesne na 1000, pak otáčky asi 850 za minutu-předtím stálo 24 hodin u chaty)

-dnes ráno 8:00 teplota venku-auto ukazuje12°C-po nastartování prakticky okamžitě (do 5 sec.max.) padají otáčky na 900 za minutu a tam setrvává (předtím stálo cca 13 hodin). Pedálu plynu jsem se ani nedotkl.

Víc se v tom nemíním paplat :-) Krásný den přeji všem z údolí Oslavy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já přidám také svojí aktuální zkušenost. Zkusil jsem teď na doporučení vzít lepší benzín (dlouhodobě jsem bral N95 na OMW). Vyjel jsem dvě nádrže shell v-power racing. Měl by mít 100oct, chlapík na pumpě tvrdil, že je to jediný benzín, který se do ČR importuje z DE, co je na tom pravdy nevím. Můj suběktivní dojem je, že se motor chová o něco lépe. Zmizely některý šelesty, které vydával po studeném startu. Suběktivné o něco lépe táhne a motor je méně slyšet. Palivo je ale velmi drahé (u nás 42kč/l), takže se vracím zpět ke klasice N95 OMW, nebo shell. Už jsem delší dobu nezaznamenal zvýšené otáčky po startu, ale to bude spíš nízkou ranní teplotou.

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U me na zvýšené otacky po startu nema benzin zádný vliv. Bral jsem na zkoušku cca 2 mesice MaxMotion100 a zvýšené otacky se projevovali přesně podle toho TPI, co tu nekdo přikládal.

Nevim jak Shell, ale Omv i Benzina "100" jsou z rafinerie OMV v Rakousku.

Jinak subjektivně ma motor lepsi chod, ale za ty prachy? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak jsem též stopnul čas toho "sytiče" za teplého počasí. Po pěti dnech stání při 24,5 stupních trvalo přesně minutu, než to spadlo. Přibližně po 35 sekundách to kleslo na 1050 otáček. Vypadá to tedy, že je to v pořádku a že to bude jen tou honitbou norem. Co si myslíte o slunečních clonách, dáváte si na přední okno cosi k ochraně před žárem, když na slunci stojíte? Nebo nemáte obavy, že dojde k roztavení palubní desky do tvarů terminátora T-1000 a že to vydrží?

Přeji pěkný saharský den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám a teplota palubky resp. volantu je citelně menší než bez clony. Bez ní je to na smažení volských ok, ale takto,je-li dána se klima nemusí tak dlouho rvát naplno. U spousty aut "bez" je tepelné namáhání vidět na horní části volantu který se časem vyleptá a ruce jsou plné drobinek plastu.Kvalita plastů je od dob favorita, kde se to ohlo celé jak rohlík někde jinde,ale i tak to celé dostává zabrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Tak k těm otáčkám po nastartování
-včera v 17:00 teplota venku -auto ukazuje 23°C-po nastartování jede 35 sec ve dvou režimech(asi 1200 pak to klesne na 1000, pak otáčky asi 850 za minutu-předtím stálo 24 hodin u chaty)
-dnes ráno 8:00 teplota venku-auto ukazuje12°C-po nastartování prakticky okamžitě (do 5 sec.max.) padají otáčky na 900 za minutu a tam setrvává (předtím stálo cca 13 hodin). Pedálu plynu jsem se ani nedotkl.
Víc se v tom nemíním paplat :-) Krásný den přeji všem z údolí Oslavy


Moje pozorování zvýšených volnoběžných otáček studeného motoru 1.4 TSI (vždy po odstávca cca 10 - 12 hodin):
Teplota vzduchu + 15°C, +21°C, +27°C
Prvních 20 sekund po startu 1200 ot., okamžitá spotřeba kolem 5.0 - 5.1
Pak sestup na 1000 - 1100 ot. v trvání 40 sekund, spotřeba padá z cca 3.7 na 2.4
No a po této minutě "normální" volnoběh studeného motoru cca 750 ot., spotřeba 0.8 - 0.9
K tomu bych dodal, že u zahřátého motoru jsou volnoběžné otáčky ještě o něco nižší a okamžitá spotřeba je zhruba 0.6 l (bez zapnutých spotřebičů - A/C, výhřevy atd.)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...