Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Fábia combi 1.9 SDi (bez ABS), 240 000km.Stále při delší jízdě je dosti zahřáté pr. přední kolo proti levému.Asi 2x se stalo že se z kola kouřilo a výkon auta byl slabý.Vyměnil jsem hadičku u kola ale závada stále trvá.Pístek na brzdiči jde lehce zatlačit a brzdičem jde normálně po plovoucích čepech hýbat,destičky jsou volné.Na heveru se kolo po prvním otočení lehce protáčí.První protočení po šlápnutí brzdy jde o něco ztuha proti normálu(auto studené).Destičky se sjížději na kole rovnoměrně ale je na nich vidět že se přehřívají.Hlavní válec byl asi před 1,5 rokem měněn za nový(jiný důvod výměny).Jestli by mohla být závada v něm a nebo v posilovači netuším.Nemáte nějaké zkušenosti?

Ja bych rekl jestli je zahraty stred kola tak zcela urcite lozisko ..

Upraveno od Petrkiller

  • Autor

Ložisko ale nemá vůli a ani není hlučné.Že by se kolo tolik zahřálo od ložiska které nevykazuje žádné příznaky?

Nemas krivy kotuc?Ako vyzera kotuc?Je na nom vidno,ze platnicky sa po nom suchaju rovnomerne?

Kamarat mal raz takyto problem na forde...Vyriesil ho tak,ze vymenil trubku,co ide z brzdoveho valca do strmena.

Tiez je mozne,ze si zamenil platnicky...ale neviem,aky ucinok to moze mat...Mozno ze by to menej brzdilo...

Menil si len hadicku,alebo aj tu trubku?

  • Autor

Trubičky jsem neměnill ale těma to nebude.Kotouče i destičky jsou v pohodě.Auto jinak brzdi dobře a brzdy ani nevybrují.Po ohřátí brzd se zkrátí chod pedálu a brzdy jsou citlivější.

chyba v trubičkách je docela nepravděpodobná. párkrát se mi stalo, že byla u auta "odlouplá" hadička uvnitř tak blbě, že při sešlápnutí brzdy pustila kapalinu do brzdiče normál, ale už nedovolila "odtok". ale ty jsi ji vyměnil (za novou?). pokud ti chodí třmen v uložení normálně, tak jedině třmen ven a přetěsnit. gumky to už nemusí dobře vracet. jinak pokud je na deskách a kotoučích vidět přehřátí (moc lesklé nebo zabarvené), pouvažuj o nových. pod desky pak dej pastu na brzdy a bude to určitě ok.

a nemůže to být naopak? To kolo, které je studené hůř brzdí

  • Autor

Všechny práce dělám vždy na obou stranách.Hadičky jsem dával uplně nové.Pístek v brzdiči zatlačim po našlapání rukou celkem volně.Kdyby byla gumička špatná tak by tekla brzdová kapalina.Evidentně prává strana brzdí více když při normální jízdě se občas kouří od kola.Destičky jsou v brzdiči volné a namazané v uložení.Asi zkusim vyměnit hlavní brzdový válec.

Tak pak napis co to bylo zajimalo by me to diky

zatlačíš pístek rukou? tak to jsi buď rambo a nebo je to nějaké zvláštní. to mi nikdy nešlo.

  • Autor

Zatlačim rukou tlakem přes destičku a Rambo teda opravdu nejsem.

slabší výkon? nemůže být něco za kolem nějákej problém? pravděpodobně se tam něco dře když to přibržďuje..žádný zvláštní zvuk neslyšíš třeba?

  • Autor

Žádný hluk slyšet není.Když tento problém ve větší míře nastane tak je pedál brzdy citlivější (brzdy jsou ostřejší) a krok je krátší.O kolo ani kotouč nic nedře.Vyměním ten hlavní válec.

  • Autor

Tak jsem vyměnil hlavní brzdový válec a zatím to vypadá že je po problému.Závada se zatím neprojevila a obě kola mají vždy stejnou teplotu.

Fábule už má standardně diagonálně rozdělené dvouokruhové brzdy - takže hlavní válec má 2 pracovní prostory, každý spojený s jedním předním a jedním zadním kolem - umístěným diagonálně = úhlopříčně. Tedy pravé přední má společný okruh s levým zadním, levé přední s pravým zadním. Pokud byla závada na jednom pracovním okruhu, mohlo se to projevovat právě jen na jednom předním kole - opačnou stranu nápravy brzdí druhý okruh, který byl pravděpodobně v pořádku. Závada se pravděpodobně projevovala i na levém zadním kole, kde sis toho nejspíš ani nevšiml. Výměna hlavního brzdového válce pak všecko vyřešila...

  • Autor

Levé zadní kolo nepřibrzďovalo ale může mít trochu větší vůli na ruční brzdě.Takže se malý tlak ve válečku ani neprojevil na přibrzďování.

Ja som mal podobný problém. Nakoniec som zistil, že sa hlavný valec nevrátil úplne, (bola tam špina) tým sa neotvoril otvor do nádržky, to spôsobilo,že pri zahriatí bŕzd sa kvapalina rozťahovala, do nádržky sa späť nedostala a začalo to brzdiť. Po nastavení pedála a vyčistení , sa závada odstránila.

  • 11 měsíců později...

zdravím, chtěl bych se zeptat, nedávno mi měnili přední brzdy. Teď např. pokud nešlápnu na brzdu a jedu po rovince cca 7km a nechám auto, až samo zastaví, tak levý kotouč je vlažný(nějakou chvíli na něm udržím prst) a pravý kotouč je docela dost rozpečený(stačí se dotknout). Disky jsou alu a zahřátý mě nepřišly. Od výměny najeto cca 1800km. Je to normální, než si to "sedne", nebo to mám řešit, jako kolega nahoře s 1,9SDI? děkuji za rady :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.