Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie I - poraďte


Host rosta

Doporučené příspěvky

hele a musí to bejt Fábka. nic proti tomu autíčku,ale jestli chceš do 140tis. tak můžeš vybírat i z Octavií. Třeba 1,6 74kw je kolem 125tis(počítám raději nějakou rezervu ;) ) celkem dost. A ono 74kw z 1,4 nebo z 1,6 to je rozdíl. mě osobně těch 74Kw u 1,4 připadá jako taková papírová hodnota. Jako jsem cosi víc pač mám červený íčko v MPi. Tuším že 1,4 74kw si celkem rády vezmou i dost oleje.

Nevím no, ale nad Octavií za ty peníze bych popřemýšlel taky být tebou.

A ještě něco: nejhorší je chtít co nejsilnější motor, co nejlepší výbavu, ale za co nejnižší cenu a ještě si nenechat žádnou finanční rezervu - to je počátek katastrofy. Příklad z posledních dnů: známý mi volal ať mu poradím s výběrem Octavie. Že chce kombíka 1,6 74Kw, klimatizaci, v elektrice... a za cenu 100 000kč :kuk: chvíli jsem se hlasitě chechtal a pak jsem se ho zeptal jestli to opravdu myslí vážně... :) :)

když mě se oktávka nelibí...aspoň v této cenové hladině. :feve: a navíc..je to starší jak fabia...takže bych si moc nepomohl..chtěl jsem něco kolem roku 00 a ne 97 :) ...a já jsem neříkal, že bych chtěl přehnanou výbavu...to byla haluz, že zrovna tohle jsem našel..já se spokojim s el.oknama, klimou a palubním pc. Mě se hlavně jedná o technickej a estetickej stav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projeď se tím (jestli si to už neudělal) a uvidíš, možná, že i budeš zklamanej jak to v malých otáčkách nejede. Mě se někdy i zdá že od cca 1800 do 2600 je to snad zdechlejší než favo...ale asi zdání a zvyk už klame. Takže točím skoro pořád do 3,5tis. ot. pak řadím, dlouhodobá spotřeba ted 7l/100km.

Do kopce to moc nezrychluje - spíš vůbec, po rovince a pod otáčkama předjíždět můžu, ale v kopci ne... není nad krouták.

1,9tdi by se možná za 140tis. sehanlo, ne?

Na zamachrování bych viděl potřebu alespoň 160Nm nebo 100kW ;) nejlépe Fabii RS ;)

měl jsem možnost jet akorat ve fabii 1,4 MPI (55kw) - služební a ta jela celkem slušně...na to že to byl nákupní vozík (kombi)....takže předpokládám, že lepší motor pojede ještě líp..

na fabii RS nemám peníze...to bych musel šetřit tak 4 roky...já si udělam radost tím, že si ten benziňak předělam do RS:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom k pojisteni. Pokud mas rozum, tak nezpanikar a jezdi jako doted (prip. pomaleji). Vzdycky se muze stat, ze nekam napalis, ale ceny za pojisteni sou imho astronomicky. Docela by me zajimalo kolik by ti nabidli na tvoje auto. Ja mam uhrnnej bonus na Ruma 47,5% (cilova skupina), nejlevnejsi nabidka na trhu a i tak to stoji asi 5700 jenom za slohnuti a havarku... a i kdyby mne to ukradli, tak celou castku nedostanu... kdyby to nestalo v Praze a nesplacel bych to brachovi, tak bych to nikdy nepojistil :(

no pojistku (povinnou) mi to vypočitalo něco kolem 1200,- za 1/4rok ...havarijní a ostatní nevim..díval jsem se zatím na to přez net :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mel jsem fabku 74 kw muj nazor jela pěkne ale musela se dost točit tim padem vyšši spotřeba ale při normalni svižne jizdě podle pp prumerna sporřeba 5,5l.Celkem hodně papkala olej a navic se doporučuje lit benzin 98 jinak bylo cvrlikani ventilu.Hodně se me na ni libilo že mela zadni kotoučove brzdy a to bylo hodně znat při brzděni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

leonin: zadní kotoučky jsou super, při každém brždění cítíš, že nepracuje jen předek jako u slabších motorů. To je velké plus pro dražší motorizace a škoda, že nejsou na všech fabkách.

Co se týká přímého porovnání obou motorů, se Stilem 1,4 95k jsem kamarádovi s FI 1,4 55kW ujel s přehledem, až mě překvapilo jak velkým. I jeho to překvapilo lol No a silnější 1,4 ve Fabce zase ujede Stilu, i když zde už není v přímé konfrontaci rozdíl tak zásadní. Takže není pravda, že by obě 1,4 16V jely stejně, jen to chce umět řadit.

Editováno: , autor: malcolm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...přesně abys nepotkal "zakopaného psa" :feve:

A nežere ta 1,6 v Octávce moc? Se to říká... nebo je to i pravda?

Já myslím že to není tak hrozný s tou spotřebou 1,6 a to ať 55kw nebo 74kw. Záleží jak se jezdí. 55Kw je hladovější na kratší poježdění, ale na dálnici je úspornější než 74Kw. Já osobně jezdím s 1,6 55kw dlouhodobou za 7,1l/100 a jsou to převážně kratší couračky. Město 8-9l, mimo město v pohodě 6-6,5l. 74Kw na tom bude podobně, takže žádná katastrofa. Spotřeba asi jako staré MPI 44 nebo 50Kw, ale jak to člověk začne hnát k podlaze, tak to už je pak o něčem jiném...

Aha Octávia se nelíbí. Je fakt že je docela velká, ale je to věc vkusu každého. Mě se třeba krátká F nelíbí , Kombík je hezkej a Sedan je taky hezkej, ale bohužel nepraktickej. Je ovšem zvláštní, že Fabia přesto že je mladší se dostala na celkem dobré ceny a Octavia si cenu drží stále. Já chtěl tehdy F Combi, nebo Octavii. Tehdy byla ovšem F Combi o dost dražší než zachovalá octavia s 1,6 takže volba byla jasná.

Jak jsem říkal je to otázka vkusu. každý ať si vybere podle svého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne pro každého je to ovšem priorita víš. :p :p :p :p

a mimo to ta 1,4 bude plivat ventily skrz výfuk a 1,6 budeš tak o něco víc točit než normálně.

Jak jsem psal mě připadá ten výkon 74Kw u 1,4 spíš papírový. Chtěl bych vidět nějaký protokol z brzdy. protože třeba 1,6 74Kw dosahuje jen průměrně 68Kw... ale čísla prodávají-jezdí ovšem krouťák.

Když pořádnej motor do Fábky, tak 2,0MPi 85Kw a ne nějakou "přešlechtěnou" 1,4 74Kw

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha Octávia se nelíbí. Je fakt že je docela velká, ale je to věc vkusu každého. Mě se třeba krátká F nelíbí , Kombík je hezkej a Sedan je taky hezkej, ale bohužel nepraktickej. Je ovšem zvláštní, že Fabia přesto že je mladší se dostala na celkem dobré ceny a Octavia si cenu drží stále. Já chtěl tehdy F Combi, nebo Octavii. Tehdy byla ovšem F Combi o dost dražší než zachovalá octavia s 1,6 takže volba byla jasná.

Jak jsem říkal je to otázka vkusu. každý ať si vybere podle svého.

no abych řekl pravdu já zas nesnáším kombíky...ne jenom na fabii..na každym autě...pro mě je to prostě nákupní vozík :p ale sedánka bych bral všemi 10...jenže to co hledam nikdo nenabizí..a pokud ano..tak je někde z druhyho konce republiky a tam si pro to nepojedu...čecháčci jsou vyčůraní ;):p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě překvapuje, jak tady všichni na tu 74 nadávají... Dole moc nejede, ale tak nemá to žádný turbo ani objem a navíc když nehoním každou vteřinu při zrychlování, tak mi je to celkem fuk a když potřebuju předjet, najet na hlavní atd. tak podřadím a je to ;) Přeci jenom 19kW někde znát bejt musí, to mi nikdo nevymluví a s přehledem to vyvažuje ten malý nedostatek,že dole jede o něco málo hůře než její slabší sestra... Jestli ste to kupovali podle papírovýho výkonu a mysleli ste si, že to bude rvát asfalt od volnoběhu, tak to věřím, že ste zklamaný, ale s tou 55 by ste si fakt pomohli když má ve 2000 o 3kW víc... A navíc jsou vzadu kotouče, jak již bylo zmíněno ;)

Jo a že by ten výkon byl jen papírový pochybuju, i když jsem si to jeden čas myslel taky, a že je "přešlechtěný" to bych spíše napsal u 1.4 85kW, která se do fabie montovala též :)

Jinak k věci, určo se nevyšťav s peněz a nech si konkrétně u tohodle motoru alespoň 20 - 30 000Kč a pokud to kupuješ na machrování, že to má 100k, tak si to radši ani nekupuj ;) Z tohodle roku bych ale taky volil raději slabší verzi (nebo ještě lépe MPI/50, kterejch je na výběr hromada), i když považuju 74 za lepší, přece jenom dost lidí tenhle motor nešetří (hlavně mladíci lol ) a problém s žraním oleje. Ale jestli na tomto motoru trváš, tak raději ožel výbavu a ber rok 2002 a výš, konkrétně motor BBZ ;) Máme ho doma a na 7000km sežrala asi půl litru oleje, ale jezdí se s ní nejvíc trasy kolem 5 - 10km. Rozdíl mezi N95 a N100 je asi nejvíc znát na hladším chodu a trochu ztichne, na výkonu snad ani ne, rozhodně to není, že by potom jela jak 55kW Jo a rozvody 90tkm, s tím ale, že nikomu nevěř a vyměň je hned po koupi ;)

Tak ať dobře vybereš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne pro každého je to ovšem priorita víš. :p :p :p :p

a mimo to ta 1,4 bude plivat ventily skrz výfuk a 1,6 budeš tak o něco víc točit než normálně.

Jak jsem psal mě připadá ten výkon 74Kw u 1,4 spíš papírový. Chtěl bych vidět nějaký protokol z brzdy. protože třeba 1,6 74Kw dosahuje jen průměrně 68Kw... ale čísla prodávají-jezdí ovšem krouťák.

Když pořádnej motor do Fábky, tak 2,0MPi 85Kw a ne nějakou "přešlechtěnou" 1,4 74Kw

Opravdu? Výkon 1,4 je papírový, ale vyšší než u té 1,6, která je navíc osazena v těžším autě. lol

FI 1,4 74kW.

OI 1,6 74kW.

Vzhledem k rozpočtu vážně pochybuji, že by zakladatel vlákna měl finance a chuť živit dvoulitr.

A ad palivo: dnes jsem po velmi dlouhé době nabral N98 s aditivy a rozdíl je větší, než mi přišlo dříve - díky rozumné ceně u dané pumpy se jim asi v nádrži N98 neohřeje tak dlouho, jako u konkurence, kde jsem bral dříve. Motor se při jízdě na předepsané palivo výrazně zklidnil a ztišil, nižší spotřebu lze přičíst spíš nezvykle nízkému provozu dnes večer, zato zlepšení pružnosti motoru v nízkých otáčkách je citelné. Asi to škodilovi dopřeji častěji :)

Editováno: , autor: malcolm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, Řecko rulezzz lol

Jinak pokud se nemýlím, tak to je výkon co změřej na kole, ne? Jestli ano, tak potom bude výkon motoru po přičtení ztrát o cca 10kW vyšší, no ale to nic nemění na tom, že ta slavná 1.6 je na tom hůře než "přešlechtěná" 1.4 lol To se ti povedlo malcolme ;):palec2:

btw zrovna teď nám sem dali taky N98, tak že by se udělal pokus číslo dva. Ale u toho VP racingu 100 nebo jak se to jmenuje se akorát ztišil motor... Takže kdyby to bylo jako u tebe, tak by to bylo dobrý, máme ho tady oproti N95 myslim o korunu dražší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to změřený výkon na kolech. Měřili i tentýž motor v Ibize a Polu - s naprosto stejným výsledkem. To napovídá, že v reálu bude výkon motoru ještě vyšší než deklarovaných 74kW. Pro zajímavost 1,4 55kW se v různých koncerových vozech pohybovala mezi 53 až 57 kW, tedy má na kolech o cca 20 koní méně než ten náš drak lol

S tím palivem jsem byl opravdu překvapen, při dřívějších pokusech byl rozdíl citelně menší. Přeci jen rozdíl koruny na litr je přijatelnější než na vedlejší pumpě, kde je trojnásobný, tak jim to tam asi tolik nezasmrádne (a neztrácí tak vlastnosti).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, ale je vidět, že ta 55 má asi o něco více, takže jak říkáš rozdíl není 25k ale asi jen 20k, takže vlastně skoro nic, takže souhlasím ta 55 je lepší :)lol

jak říkáš, jestli u tvojí pumpy je taky rozdíl jen jednu korunu, tak potom není co řešit, když to dělá 40Kč na nádrž a přitom má motor lepší chod a i líp táhne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice hezký, ale nějak jste opoměli rozdíl kroutících momentů u 1,6 74Ke a 1,4 74Kw a taky jejich průběh. Bohužel Octa je o něco těžší,ale Fábka taky není žádné "pírko".

Je jasný proč 1,4 74Kw berou olej. Musí se točit=dřívější opotřebení. A každej si ji kupuje hlavně proto aby ji honil. ;) Těžko si to koupí starší táta od rodiny, nebo děda v důchodu. A jestli to měl nějakej mladej letec, tak potom potěš pámbu :feve:

Každopádně i toto stojí za úvahu. Aby to v této cenové hladině nebyla nějaká uhnaná troska se spoustou investic ;)

Nooo po Favoritu by i ta 1,4 50kw jela "jako z praku"....

Ono někdy méně znamená více! :)

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No takze v skratke: pokial chces auto s minimom investicii tak radsej chod do slabsieho motoru a mensej vybavy ale kazdopadne si nechaj financnu rezervu lebo jazdene auto bez investicie neexistuje. Hlavne motory 16V vyzaduju okamzitu investiciu po kupe v podobe naplni a rozvodov. [4x kladka, 2x remen, 1x vodna pumpa]. A pokial jazdis hlavne po meste tak ti aj 16V bude pripadat rovnako silny ako MPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k rozpočtu vážně pochybuji, že by zakladatel vlákna měl finance a chuť živit dvoulitr.

no to teda určitě nechci..kámoš ten zas do mě furt hustí, at si koupím golfa v naftě..nechci :D já jsem zatvrzelej škodovkář a tím už asi zůstanu. A navíc. Už jsem to tu psal..Chci malou pojistku a vysokej výkon a přijatelný opravy a udržby :) vy mě snad ještě překecáte abych si vzal zu 55kw :laugh.gif:D

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko si to koupí starší táta od rodiny...

No třeba můj otec, táhne mu na 50, jí chtěl a už přes dva roky jí máme doma ;) Olej žraly první serie, které byly prostě špatné, BBZ už nežerou, viz ta naše co na 7000 sežrala asi půl litru, ale jezdí se skoro furt jenom krátké trasy se studeným motorem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslím, že pokud chceš, aby ti to jelo líp jak Favorit, stačila by ti i HTP :) S Favoritem jsem několikrát jel, takže vím co a jak. Klidně si troufnu říct, že HTP jede i líp jak 1,3 Felice, rozhodně je o něco živější :palec2:

Osobně mě taky vždycky lákala 1,4 74kw, ale nakonec to dopadlo, jak to dopadlo a ani nelituju :) Hlavně když slyším v okolí, kdo tyto 74kw motory má, jak je nespokojenej, že si mysleli, jak jim to pojede a ono je to přitom v nízkej otáčkách mrtvý a kdeco jim ujede...a souhlasím s tím, že jak tu někdo psal, opotřebení dílů bude větší, protože se musí točit a tím do toho budeš víc cpát, pokud vůbec najdeš nějakej zachovalej kousek.

Být tebou, tak pokud nejezdíš jen státnice a dálnice, koukl bych se spíš po těch 55 nebo 59kw. Táhnou líp odspodu a máš větší šanci, že najdeš lepší kousek někde. A pokud budeš jezdit převážně sám, nebo s přítelkyní a párkrát do měsíce nějakej nákup do kufru, klidně bych šel i do HTP 47kw. Z mé zkušenosti je i o něco živější než 1,4 55kw (ta má ovšem lepší výdrž do kopce, když je naložená a i lepší zvuk motoru když stojíš venku). Teď ve čtvrtek jsem se projel s Roomstrem 1,4 63kw a můžu ti říct, že co se dynamiky týče, oproti mé Haťapě je mrtvej. Byla to předváděcí jízda a když jsme dojeli, přítelkyně mě říká, že jsem to nějak šetřil a když jsem jí řekl, že jsem jel na doraz, nevěřícně koukala. (podotýkám že mám ale na Fábče chip + sportovní výfuk laityng, což mě o něco zlepšilo jízdní vlastnosti). Ale tohle jsem už četl u hodně lidí, co měli předtím HTP a pak si koupili FII nebo Room s 63kw, že jim to nějak nejede. Prodejci sice říkají, že po zajetí se to zlepší, ale myslím si, že to nebude rozhodně tak radikální...výhoda těchto motorů bude podle mě jinde, než v dynamice...

Určitě ti doporučuju pročíst si tady ty témata o motorech, hlavně zkušenosti ostatních...sice zde narazíš na spoustu zástánců 1,4, kteří na ně nedají dopustit a už vůbec né nato, že by HTP mohlo jet v některejch případech líp a stejně tak na zarytý Haťapkáře, kteří zase neuznají, že ty 1,4 mají taky v něčem svoji výhodu, stejně tak, jako každej motor. Ale je tu i spousta objektivních názorů od lidí, co už mají nalítaný ze všema motorama spousta km a podávají tu pravdivá fakta, jak natom teda kterej motor je ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...