Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie I - poraďte


Host rosta

Doporučené příspěvky

No myslím, že pokud chceš, aby ti to jelo líp jak Favorit, stačila by ti i HTP :) S Favoritem jsem několikrát jel, takže vím co a jak. Klidně si troufnu říct, že HTP jede i líp jak 1,3 Felice, rozhodně je o něco živější :palec2:

no to nejsi první kdo mi říká, že HTPčko dá na prdel feldě 1,3 . Už mi to potvrdil aji kámoš, kterej má feldu a řídil otcovu 1,2ku. Ale což o to. Já netvrdím, že si tu 74ku vyberu, ale do HTP mě opravdu nikdo nenatlačí :D fakt ne(omlouvám se majitelům).. To už raději to MPičko. Jak jsem řekl, rád bych viděl v techničáku větší číslo ne 46kw :smich:

a když se vrátím k tomu odkazu na začátku. To byl jenom nástřel. Ted jsem třeba našel podobnou, ale byl to rok 2003 a jinak měla všechno stejné. A cena dokonce o 5 000,- levnější. Po nějakym dědovi. takže jako tak :) A vzhledem k tomu, že většinou najdu sedana v Mpi tak mi to bude dost dlouho vrtat v hlavě ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co je v techničáku je vcelku jedno, ten nikomu neukažuješ. V provozu jde o to, jak to auto jede. Ale nejlepší by bylo, kdyby sis mohl stejně aspon některý motory vyzkoušet. Jinak s HTP dáš na prdel víc autum, než jen Feldám...co vím, tak HTP 47kw má v reálu 55kw, několik lidí to už měřilo...když tomu dáš ještě chip a trochu si pohraješ, pohoda :) Mě to vyhovuje třeba víc, jak ty 1,4ky. Ale určitě se zkus v něčem povozit a uvidíš, jak ti to sedne. Já byl třeba teď z toho Rooma hooodně zklamanej, čekal jsem mnohem víc od 63kw. Rozhodně bych se jen neřídil číslama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslím, že pokud chceš, aby ti to jelo líp jak Favorit, stačila by ti i HTP :) S Favoritem jsem několikrát jel, takže vím co a jak. Klidně si troufnu říct, že HTP jede i líp jak 1,3 Felice, rozhodně je o něco živější :palec2:

Osobně mě taky vždycky lákala 1,4 74kw, ale nakonec to dopadlo, jak to dopadlo a ani nelituju :) Hlavně když slyším v okolí, kdo tyto 74kw motory má, jak je nespokojenej, že si mysleli, jak jim to pojede a ono je to přitom v nízkej otáčkách mrtvý a kdeco jim ujede...a souhlasím s tím, že jak tu někdo psal, opotřebení dílů bude větší, protože se musí točit a tím do toho budeš víc cpát, pokud vůbec najdeš nějakej zachovalej kousek.

Určitě ti doporučuju pročíst si tady ty témata o motorech, hlavně zkušenosti ostatních...sice zde narazíš na spoustu zástánců 1,4, kteří na ně nedají dopustit a už vůbec né nato, že by HTP mohlo jet v některejch případech líp a stejně tak na zarytý Haťapkáře, kteří zase neuznají, že ty 1,4 mají taky v něčem svoji výhodu, stejně tak, jako každej motor. Ale je tu i spousta objektivních názorů od lidí, co už mají nalítaný ze všema motorama spousta km a podávají tu pravdivá fakta, jak natom teda kterej motor je ;)

jj, pravda :)

No to jsou přesně ti, co to auto kupovali podle nějakých hodnot a zřejmě si neuvědomili, že je to jen 1.4 bez turba a teď jsou zklamaný a nadávají... Jinak já teda nvm kde to bereš, ale ta 74 jede určo líp v nízkejch otáčkách a navíc pod 2000 ještě jede, narozdíl od HTP které už vibruje, duní a moc se mu nechce a že jim kde co ujede, tak HTP to určitě nebude ;)

Opotřebení bude dle mě zaviset nejvíce na cestovních otáčkách, které má samozřejmě vychvalované HTP vyšší ( při 130 cca 150ot/min), a když se to při předjíždění občas prožene, tak to do opotřebení příliš nepromluví, navíc to HTP se při tom předjíždění bude muset točit víc. Přímé srovnání jsem nikdy nedělal, ale na dost svižnou jízdu stačí 74 točit do 4000, kde dosahuje už 55kW, takže by mě zajímalo, jak by se HTP muselo točit, aby jí stačilo...

Doufám, že mezi ně patřím i já (mezi ty objektivní), mě HTP taky překvapilo jak docela pěkně jede a jízda v něm není žádné utrpení, do 100 táhne opravdu pěkně a oproti favoritovi ti to bude připadat jak raketa, ale na tu 1.4 prostě nemá, ani v těch nízkých otáčkách, i když přiznávám že rozdíl do 3000 není zase nikterak velký :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co je v techničáku je vcelku jedno, ten nikomu neukažuješ. V provozu jde o to, jak to auto jede. Ale nejlepší by bylo, kdyby sis mohl stejně aspon některý motory vyzkoušet. Jinak s HTP dáš na prdel víc autum, než jen Feldám...co vím, tak HTP 47kw má v reálu 55kw, několik lidí to už měřilo...když tomu dáš ještě chip a trochu si pohraješ, pohoda :) Mě to vyhovuje třeba víc, jak ty 1,4ky. Ale určitě se zkus v něčem povozit a uvidíš, jak ti to sedne. Já byl třeba teď z toho Rooma hooodně zklamanej, čekal jsem mnohem víc od 63kw. Rozhodně bych se jen neřídil číslama.

JJ, to už jsem taky od někoho slyšel, že ta 1.4 v roomu je prej lenivější než ty co jsou ve fabce I, ale co je na tom pravdy nvm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice hezký, ale nějak jste opoměli rozdíl kroutících momentů u 1,6 74Ke a 1,4 74Kw a taky jejich průběh. Bohužel Octa je o něco těžší,ale Fábka taky není žádné "pírko".

Je jasný proč 1,4 74Kw berou olej. Musí se točit=dřívější opotřebení. A každej si ji kupuje hlavně proto aby ji honil. ;) Těžko si to koupí starší táta od rodiny, nebo děda v důchodu. A jestli to měl nějakej mladej letec, tak potom potěš pámbu :feve:

Každopádně i toto stojí za úvahu. Aby to v této cenové hladině nebyla nějaká uhnaná troska se spoustou investic ;)

Starší 74 kW braly olej (série začínající na A..), dříve jsem jednou takovou jezdil a mohu to potvrdit. Novější série (začíná na BB.) olej nebere, jednu takovou vlastním a mohu to potvrdit. Motor je krásně točivý, což ovšem neznamená, že s ním pořád jedeš přes 5000 otáček, jen si můžeš podřadit na předjetí a má to pak pěkný odpich (na malé auto). Jde to dokladovat na porovnání s Fabií 1,2 12V - tu musíš paradoxně držet v otáčkách mnohem víc než diskutovanou 1,4 - její dynamice se ale i tak neblíží ani omylem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak porovnávat HTP ať už 40 nebo 47kw s 1,4 74kw je nesmysl :rolleyes:

HTP má jinou převodku a motor je konstrukčně odlišně dělanej (i když jsou v něm tři válce právě z 1,4 74kw). Jestli někde najdu zde na foru odkaz na jedny dobrý stránky o těchto motorech, vložím ho sem. Druhej typ převodovky má 1,4 50 a 55kw, třetí typ pak 59 a 74kw. Proto každý auta jedou jinak v různým spektru otáček. A to že bych musel HTP nějak točit aby jelo je nesmysl, jezdím běžně do 3300 ot. a bez problémů. Jediný případ, kdy se musí točit je při naloženým autě, ať už lidma, nebo věcma...zde mají výhodu 1,4, ty se sice taky musej točit, ale né tak moc (cca o 1000 ot. míň). A druhá věc, všichni kdo si nechali od Cimbu načipovat 1,2 za pouhý 3000Kč se zlepšili jízdn vlastnosti hlavně v tom, že auto má lepší průběh kroutícího momentu, takže lépe táhne odspodu a pak zhruba od 3500 je to taky dost znát, zmizela prodleva na sešlápnutí plynu, kterou trpí všechny škodovky a navíc se snížila spotřeba, dneska jezdím běžně kolem 5,0 litrů a když to honím, tak 5,6. To už jsou při normální jízdě proti 74kw skoro 2,0l/100km míň + ještě úspora na benzínu 95 místo 98. Všichni kdo se s těmito motory měli čest naznali, že HTP je živnější do 3500ot. a pak se karta obrací. Proč tomu tak je, snad není potřeba tady psát.

A když vezmu třeba pro porovnání HTP a 1,4 55kw. Rozdíl mezi jejich cenou je u nových aut 30 000Kč. (ale i ojetiny jsou dražší). Tato cena rozhodně není úměrná rozdílu výkonu. Pro příklad, kluci si dávali na srazech sprint, HTP bylo rychlejší na 400m než 1,4 50 i 55kw. A pokud si člověk ještě dá na HTP chip, o kterým jsem psal výše, rozdíl bude už minimální i co se vydrže do kopce týče...osobně, pokud bysme kupovali znovu auto a měl bych uvažovat jestli 1,2 nebo 1,4, raděj koupím HTP, dám chip a vzduchovej filtr a za ušetřenejch 25 000Kč si nechám dát nějakou lepší výbavu :palec2:

Oba motory jsou nic moc nato, kolik Fábka váží, ideál je proto zvolit nějaký TDI, nejlíp s těma 74kw. Zde se dá mluvit o dynamice v celým spektru otáček a velice příjemné spotřebě -_-

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chválím tě že chceš všema deseti sedánka(viď tangeríne)....vzal bych 1.4 55kw..než 1.2htp..už jen kvůli tomu zvukovýmu projevu co má htp...občas mě to leze krkem.Tchán má 1.4 55kw takže sní jezdím dost...ale můžu říct že mám htp živější...jinak se tady psalo že moc starejch lidí nekupovalo 1.4 74kw...hm..bych oponoval...pár takovejch dědulů z okolí znám co právě má 1.4 74kw....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj se zvukem máš Míro pravdu, ale koupit si ten motor jen kvůli tomu, že má lepší zvuk?? :) Nevím, tohle neřeším, stejně mám laďák, takže ani uvnitř a ani zvenku nikdo neví, co v tom je ;) Právě, ty 100końový bych doporučoval pro ty, kdo hodně jezděj po státnicích a dálnicích...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to že bych musel HTP nějak točit aby jelo je nesmysl, jezdím běžně do 3300 ot. a bez problémů. Jediný případ, kdy se musí točit je při naloženým autě, ať už lidma, nebo věcma...zde mají výhodu 1,4, ty se sice taky musej točit, ale né tak moc (cca o 1000 ot. míň). A druhá věc, všichni kdo si nechali od Cimbu načipovat 1,2 za pouhý 3000Kč se zlepšili jízdn vlastnosti hlavně v tom, že auto má lepší průběh kroutícího momentu, takže lépe táhne odspodu a pak zhruba od 3500 je to taky dost znát, zmizela prodleva na sešlápnutí plynu, kterou trpí všechny škodovky a navíc se snížila spotřeba, dneska jezdím běžně kolem 5,0 litrů a když to honím, tak 5,6. To už jsou při normální jízdě proti 74kw skoro 2,0l/100km míň + ještě úspora na benzínu 95 místo 98. Všichni kdo se s těmito motory měli čest naznali, že HTP je živnější do 3500ot. a pak se karta obrací. Proč tomu tak je, snad není potřeba tady psát.

Nic ve zlém, ale ono "jelo" ve spojení s htp točeným do 3300 otáček jasně svědčí o tom, že každý si pod tímto pojmem představujeme něco zcela odlišného. Totéž platí i o mýtech a polopravdách, které jsou mezi majiteli základního motoru rozšířeny o silnějších motorech, zde jmenovitě 1,4 74 kW. Obrovské rozdíly ve spotřebě jsou jedním z nich - jakožto bývalý majitel FI 1,2 12V a stávající majitel FI v podpisu o tom vím své, 1,2 už bych nechtěl ani omylem... V praxi je spotřeba+/- stejná, pokud ovšem nejedeš totálního klobouka (čemuž 5 litrů na 100 km nasvědčuje, za to se s trochou snahy dá ale jet i se čtyřválcem), při snaze o vysloveně dynamickou jízdu je dokonce čtyřválec úspornější. N98 není nutný. Totéž platí o dynamice v dolní polovině spektra otáček - htp působí podle mě na řidiče dynamičtěji než je, protože po vytočení to už o moc lepší není. Dojmy s točivou 1,4 74kW jsou opačné - dole působí letargičtěji, protože po vytočení výš je to jiné kafe. Přitom při přímém srovnání jede i dole o něco lépe 1,4. Samozřejmě, čtrnáctistovka byla výrazně (a po právu) dražší, ovšem řeší se tu nákup ojetiny, kde cenový rozdíl nebude tak zásadní, proto se vyplatí zapátrat po silnějším motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi máme stokoňku a je v pohodě, pravda je že olej žere, to ano, ale jinak veškerá spokojenost, pěkný zvuk a žádná tragedie na dalnici jak někdo psal.

Ona je na dálnici dokonce velmi příjemná a spoustu řidičů okolních aut i překvapí, jak rychle ta Fabie jede. Bohužel kvůli spoustě Fabií se základními motory, jejichž řidiči se ve stoupání lepí na zadek a po uhnutí jaksi moc nezrychlují, nechtějí ostatní moc hýbat z rychlého pruhu. Když jedu v druhém autu, klidí se z rychlého mnohem lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tangerín: no HTP si vytáhl ty a napsal si, že "dole" jsou živější 1.4 55kW a 59kW než 74kW a potom si hned za to dopsal, že HTP je živější než ta 55... Takže porovnávat si začal ty a já sem jen napsal, že tomu tak není ;)

Jinak tu 74 taky nemusíš točit, napsal jsem, že do 4000 stačí na dosti svižnou jízdu, normálně s ní jezdím kolem do 2000-2500, než se dostanu na pětku...

Ano prodlevu trochu má, ale do 5.5 litru není žádnej problém se dostat, takže žádný dva litry rozdíl ;) Jo a na N95, N98 ta naše snad ani nikdy neviděla... A že ti to žere 5.6 když to honíš jdi vyprávět do mateřské školky, nebo napřed specifikuj to tvoje "honění". Tohle mě fakt pobavilo :)

Jak už jsem napsal, HTP jede vcelku pěkně a i mě to překvapilo, ale jak napsal malcolm, při předjíždění těch pár koníků chybí a musí se to více plánovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj se zvukem máš Míro pravdu, ale koupit si ten motor jen kvůli tomu, že má lepší zvuk?? Nevím, tohle neřeším, stejně mám laďák, takže ani uvnitř a ani zvenku nikdo neví, co v tom je Právě, ty 100końový bych doporučoval pro ty, kdo hodně jezděj po státnicích a dálnicích...

Tak zrovna na dálnici bych si koupil tu slabší 55, protože má těžší převody a méně točí, navíc když někoho předjíždíš, tak se proti tobě nic neřítí a nehoníš každou vteřinu... :)

Edit: opravoval sem citaci

Editováno: , autor: one-z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, kolik litrů v praxi 74kw žere, ale co jsem kde četl, většina lidí psala okolo 7 litrů v průměru. To že se s tím dá jet i míň, je věc druhá. Já se řídím tím, co jsem tady na foru čelt od několika členů. Spusta lidí píše, že když do tohoto motoru nedáš 98, tak jede stejně jako 59 a to mi řekli i mechanici v servise, když jsme se jednou takhle bavili.

K tomu, jak jsem napsal, co je kde živější, je můj názor, né fakt. Co mám vyzkoušený, HTP je živější, jak 55 a 59kw. S obouma jsem jel a Míra to potvrdil. Oproti 74kw nevím. A jak jsou natom mezi sebou 55, 59 a 74 taky nevím.

S tou dálnicí...One-z píšeš, že bys volil 55kw a Malcolm zase chváli 74kw, přitom oba ji máte....tady bych čekal, že se shodnete. Já si osobně myslím, že na dálnici je spíš vhodná 74kw, než 55.

Jinak k té mé spotřebě, přečtite si oba dva laskavě téma v sekci Vaše Fabie -) Motor -) Hromadný chiptuning. Celkem už má chipu cca 20 lidí a VSICHNI jsme s tou spotřebou natom stejně. Před chipem jsem jezdil normálně (tj. obec 50, mimo 90) za 5,6 a když jsem jel po dálnici, nebo naložil auto, pustil klimu, či to točil do těch 5000ot. byl jsem na 6,3 - 6,5. Dneska je normální jizda na 5,0 - 5,2 litrech a s klimou či výše vyjmenovanejch případech 5,6, někdy 5,8, záleží kolik těch jevů nastane zároveň. Tak si to laskavě přečtěte, ať zde nemusíte psát nic o kloubocích nebo vyprávění do mateřské školky, to zase pobavilo mě ;)

Jinak si myslím, že tady toho spamovaní bylo až až....takovejch témat, kde se všichni hádají, co je lepší je zde plno a nevidím tudíž důvod, zde pokračovat...já jsem napsal zpočátku jen svůj názor...každej zde na něj má právo, tak nevím, proč se toho hned někdo chytá...

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží co jedeš a jak tomu dáváš, s tou naší se jezdí převážně couračky a dlouhodobá je 6.8, když se jede aspoň 15km, tak 6 není problém, takže asi tak ;) S N95 určitě neztratí 20k, tomu nevěřím...

No malcolm napsal, že je 74 na dálnici velmi příjemná, ano to je pravda s tím souhlasím, ale kdybych po ní měl jezdit převážnou většinu času = prostě skoro pořád, tak raději asi oželím 25k a motor aspoň nebude točit tolik otáček a bude méně žrát a cestovní komfort bude také lepší ;) Vždyť při 140 točí 55 cca 4000 a 74 cca 4500, což už je dost veliký rozdíl... Ale zajímalo by mě jak velký rozdíl v tý spotřebě by to byl, kdyby to nebylo ani půl litru, tak by to asi nakonec stejně vyhrála ta silnější, nvm no... Při provozování auta jenom na dálnici by to chtělo nejdříve srovnat obě verze, jakej je rozdíl v hluku a tý spotřebě :)

Nejdřív bych se chtěl svézt, protože mi přijde, že ti to žere fakt málo, ale jestli je to pravda, tak buď rád ;):palec2:

Jinak máš pravdu, že toho tady je už tolik napsáno, že nemá cenu tady něco ještě dál řešit a přetahovat se co je lepší... Podle mě je to ten 16V, ale zase na druhou stranu si za něj nechaj dosti zaplatit... Stejně nejlepší je, když si je projede, protože nějaký písmenka vlastní zážitek nikdy nenahradí a sám uvidí co mu vyhovuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

'Tangerín' tiez si myslim ze by clovek mal vyskusat viacero motorizacii a nie len sa riadit cislami, papier totiz vela znesie... co sa tyka HTP treba sa previezt, je zbytocne o tom pisat, ak ten clovek sa riadi len kecami co pocul od druhych a este jedno: HTP nie je z 1.4 ale z 1.6tky: 1598 ÷ 4 je 399,5 a x 3 je 1198 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je tazko radit, napisem nejake poznatky. HTP 40kW by som sa vyhol to je naozaj slabucke ( jazdil som ) nema silu akurat na hopsanie v meste. HTP 47kW sa uz da v meste a mimo celkom pohoda vdaka kratkym prevodom celkom slusna dynamika ale po nalozeni, v kopci a na dialnici uz nema dych. 1,4 55kW staci na normalne jazdenie a porovnavat to s HTP je od veci 40kW nema proti tomu ziadnu sancu a 47 s nou drzi krok do urcitej rychlosti 70-80 vdaka lahsim prevodom. 1,4 74kWked tocis ide ako uz bolo pisane. ja by som sa nebal ani toho HTP 47kW zalezi naco to chces vyuzivat.

ale porovnavat tu HTP s 1,4 ze HTP ujde 1,4 je scestne, nehnevajte sa na mna borci, urcite zase niekto napise ze samozrejme ze zastavam svoj motor a trpim komplexom 16V ale nie vobec si o tom nemyslim ze je to bohvie co. ale poznatok v sobotu som sa vracal zo zdiaru do trencina a kombinovana spotreba 5,9L v aute ( 4 osoby + plny kufor ), naschval som si pozrel kolko to zere na dialnici pri 130 a pri takto nalozenom aute na rovine to bolo v rozmedzi 6-6,5L. len pre zaujimavost na dialnici som frcal stale 130-140, kolko ma HTP pri takto nalozenom aute a tempe spotrebu 7-7,5 je moj odhad a nemylim sa asi moc. urcite by som nemal spotrebu 5,9 na HTP ako som mal na 1,4 teda samo ze by sa dalo ale za rovnakych podmienok ako som isiel by HTP zobralo viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj osobně bych se taky určitě zkusil povozit různejma motorizacema a uvidíš. Třeba tě některej motor překvapí, některej tě může naopak zklamat. Jinak pro Houmra, já si třeba myslím, že pokud pojedu já ve svým HTP a ty pojedeš předemnou se svojí 1,4 55kw, ani jeden druhýho nepředjedeme a ani neujedeme, pač to bude dost vyrovananý. Rozdíl by byl poznat jak píšeš v naloženým autě. Hlavně u série do nějakýho táhlýho kopce hodně ztrácelo, teď po chipu taky vadne, ale není to už tak hrozný. Kamárád má tu 40kw a dalo by se říct, že oproti 47 do 80-90km jedou stejně (v jednom či dvou lidech), ale při více lidech, nebo nákladu je ta 40 docela mrtvá, tu bych taky nedoporučoval. Jinak dneska jsem jel na roční prohlídku po 15 000km a schválně jsem se koukal, při kolika otáčkách běžně řadím. Druhej, třetí a pátej stupeň dávám v rozmezí 2300 - 2500ot. a bez problémů se rychlosti hned vytáčej, žádný cukání, nebo že bych tomu musel naplno šlápnout, aby se ta čtyřka s pětkou nějak rozhejbaly. Trojku točím podle chuti :) Ale jinak většinou jsem se přistihl že přerazuju na čtyřku kolem 2500 - 2700ot. záleží na terénu. Tak tím téma HTP uzavírám, to je jen pro představu :)

Tak hodně štěstí při hledání :palec2: Jinak jsem koukal, že tady v bazaru na foru je taky na prodej jeden sedan s motorem 1,4 74kw, výbava comfort za 154.900Kč :) A najeto 118tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hodně štěstí při hledání :palec2: Jinak jsem koukal, že tady v bazaru na foru je taky na prodej jeden sedan s motorem 1,4 74kw, výbava comfort za 154.900Kč :) A najeto 118tis.

za výbavu komfort a rok 2002 to je moc..a nevim proč každej kdo prodava sedana dává takovy přemrštěny ceny, když se sedan prodaval levněji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...