Červenec 25, 201213 r Tohle vypadá na regulátor altíku v pekle. Regulátor je taková ta kovová krabička = kostka, přišroubovaná k zadnímu čelu altíku = na opačné straně než je řemenice. K regulátoru vede drát od spínací skříňky (právě přes tu kontrolku dobíjení) - většinou modrý nebo hnědý, který přivádí do regulátoru budicí proud. Když se regulátor z altíku vyndavá, musí se dát pozor, protože kolmo dovnitř k rotoru altíku z regulátoru sahají dva uhlíky, které mají doléhat na rotorové kroužky = přes ně jde do altíku buzení. Když jsou uhlíky krátké a nedoléhají správně na kroužky nebo když jsou kroužky oskákané dohranata, altík se nebudí a nedobíjí. Stejně tak když je nefunkční elektronika v tom regulátoru. Oprava regulátoru je nemožná (regulátor je nedemontovatelná zalitá kostka), musí se to vyměnit jako celek. Cena je podle typu kolem 200,- Kč.
Červenec 25, 201213 r Nejdřív zkontroluj, jestli je v pořádku ten drát, co jde zpod palubovky právě k regulátoru. V klidu po zapnutí zapalování se na něm má objevit +12V (měřit na konci u altíku) a proud je omezen tou žárovkou (je řazená v sérii s tímto přívodem). Bývá občas ulomený nebo jinak přerušený a regulátor tím pádem nedostává buzení - A ŽÁROVKA TAKÉ NEMŮŽE SVÍTIT, PROTOŽE NEMÁ KOSTŘENÍ - k tomu dochází právě přes ten regulátor...
Červenec 26, 201213 r Takže nejprve zkontrolovat drát,ok...a ten pod palubovkou najdu kde? Někde v místech u té žárovky?
Červenec 26, 201213 r Tak to bylo opravdu tím....škoda že mě to nenapadlo.....díky za radu!!!! :kol-47: :kol-47:
Srpen 27, 201213 r Peklo nekončí....po +- 180 víkendovejch kilácích po D1 se mi zase rozsvítilo dobíjení....tak po návštěvě servisu napíšu jak to pokračuje.....ale asi půjde do kopru celý auto pokud bude nutná investice větší jak 5k.....
Září 2, 201213 r Jen dotaz....teoreticky jsem schopen si vyměnit altík sám.Jen dotaz, v knížce o vyjmutí alternátoru nic není,tady jsem se pokoušel taky hledat. Mám 1,3 ...96.rok. Pravděpodobně jen sundám řemen,odpojím kábliky a vymontuju altík? Nění tam nějaká záludnost na kterou si dávat pozor? A jak zjistím že mám správně naplý řemen p ozpětné montáži nového alternátoru? Díky
Září 2, 201213 r Proboha najdi někoho kdo tomu pořádně rozumí ať ti to opraví. Není to až tak složité. Vždyť se v tom brodíš jako v bahně.
Září 2, 201213 r Jen dotaz....teoreticky jsem schopen si vyměnit altík sám.Jen dotaz, v knížce o vyjmutí alternátoru nic není,tady jsem se pokoušel taky hledat. Mám 1,3 ...96.rok. Pravděpodobně jen sundám řemen,odpojím kábliky a vymontuju altík? Nění tam nějaká záludnost na kterou si dávat pozor? A jak zjistím že mám správně naplý řemen p ozpětné montáži nového alternátoru? Díky Zatlačíš zhora palcom do pomyselného stredu remeňa, mal by klenúť o 0,5 cm dole. Inak tak ako píše Ekkar voltmeter do ruky
Září 3, 201213 r Proboha najdi někoho kdo tomu pořádně rozumí ať ti to opraví. Není to až tak složité. Vždyť se v tom brodíš jako v bahně. Debilnější radu jsem si přát nemohl,spokoj se s tím že né každý kdo tu něco napíše,či se na něco ptá je supermechanik či elektrikář jako ty....
Září 3, 201213 r Zatlačíš zhora palcom do pomyselného stredu remeňa, mal by klenúť o 0,5 cm dole. Inak tak ako píše Ekkar voltmeter do ruky Děkuji.
Září 3, 201213 r Debilnější radu jsem si přát nemohl,spokoj se s tím že né každý kdo tu něco napíše,či se na něco ptá je supermechanik či elektrikář jako ty.... No, nezlob se na mně, ale jak se zkouší jestli je správně napnutý řemen nás učili v autoškole. Hm, vlastně se ani nedivím. Páč když teď porovnám jak probíhá autoškola, obzvlášť jízdy, s tím jak to bylo za nás, tak se nedivím, že nikdo neumí couvat, parkovat, rozjíždět se do kopce bez ručky...., ověřit správnost napnutí řemene.
Září 3, 201213 r Příklad z (ne zcela dávno ukončeného běhu) autoškoly: otázka "K čemu máme v autě svíčky?" - odpověď žáka, příslušníka (zatím) menšinového etnika zněla "Ja nevym, ja budu jezdiť jen vo dne keď je svetlo!" A jinak - alternátor se vyjme demontáží dvou šroubových spojů umístěných na straně řemenice - jeden slouží jako osa natáčení, druhý je v kulise s dlouhou oválnou dírou. Nejdřív se oba povolí, alternátor se nakloní kolem pevného šroubu směrem k bloku motoru, TÍM SE POVOLÍ ŘEMEN aby šel lehce sejmout a pak se demontáž dokončí odpojením elektriky a celkovým vyšroubováním spojů, aby šel odebrat od motoru. Kdo sundává nebo dokonce nasazuje řemen bez povolení jen tak přehrnutím, je hovado, kterýmu by měl ten řemen nafackovat (kurví se řemen i řemenice a ložiska). Montáž zpátky probíhá v opačném gardu - nasadit altík na šrouby, dotáhnout jen tak aby vše drželo na místě, napojit elektriku, nasadit při altíku přiklopeném k motoru řemen, altík odtáhnout od motoru tak daleko, aby se řemen správně napnul - a teprve pak dotáhnout oba šrouby "na doraz". Upozorňuju, že holou rukou bez dalšího nástroje vyvodí sílu potřebnou k dostatečnému napnutí klíňáku asi jen Superman nebo Hellboy - je k tomu potřeba minimálně 3/4 metru trubky nebo podobného materiálu použitého jako "pajcr" k odtažení tělesa alternátoru od motoru... Upraveno Září 3, 201213 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 4, 201213 r Ještě dotaz toto co píšeš výše platí i pro felicii 1.6 Mpi demontáž alternátoru?? Já sem ho cca před rokem celej vyndával ven a nepamatuju si to přesně, ale měl sem dost co dělat (zespodu byla nějáká pružina-dost tvrdá a fakt to bylo něco) viděl sem to poprvé. Předtím sem měnil na Fordu 1.6 D tam byl jen šroub na kterým se ,,otáčel" a druhej v takovým tom napínáku s drážkou.
Září 4, 201213 r Příklad z (ne zcela dávno ukončeného běhu) autoškoly: otázka "K čemu máme v autě svíčky?" - odpověď žáka, příslušníka (zatím) menšinového etnika zněla "Ja nevym, ja budu jezdiť jen vo dne keď je svetlo!" A jinak - alternátor se vyjme demontáží dvou šroubových spojů umístěných na straně řemenice - jeden slouží jako osa natáčení, druhý je v kulise s dlouhou oválnou dírou. Nejdřív se oba povolí, alternátor se nakloní kolem pevného šroubu směrem k bloku motoru, TÍM SE POVOLÍ ŘEMEN aby šel lehce sejmout a pak se demontáž dokončí odpojením elektriky a celkovým vyšroubováním spojů, aby šel odebrat od motoru. Kdo sundává nebo dokonce nasazuje řemen bez povolení jen tak přehrnutím, je hovado, kterýmu by měl ten řemen nafackovat (kurví se řemen i řemenice a ložiska). Montáž zpátky probíhá v opačném gardu - nasadit altík na šrouby, dotáhnout jen tak aby vše drželo na místě, napojit elektriku, nasadit při altíku přiklopeném k motoru řemen, altík odtáhnout od motoru tak daleko, aby se řemen správně napnul - a teprve pak dotáhnout oba šrouby "na doraz". Upozorňuju, že holou rukou bez dalšího nástroje vyvodí sílu potřebnou k dostatečnému napnutí klíňáku asi jen Superman nebo Hellboy - je k tomu potřeba minimálně 3/4 metru trubky nebo podobného materiálu použitého jako "pajcr" k odtažení tělesa alternátoru od motoru... Díky.....Kupříkladu to s tím zpetným namotovánínm a "odpáčením" altíku od motoru jsem nevěděl.....díky... Upraveno Září 4, 201213 r od Lukáš Klazar
Září 4, 201213 r No, nezlob se na mně, ale jak se zkouší jestli je správně napnutý řemen nás učili v autoškole. Hm, vlastně se ani nedivím. Páč když teď porovnám jak probíhá autoškola, obzvlášť jízdy, s tím jak to bylo za nás, tak se nedivím, že nikdo neumí couvat, parkovat, rozjíždět se do kopce bez ručky...., ověřit správnost napnutí řemene. Zlobim se snad na tebe? Couvat umím,parkovat podélně na obou dvou stranách,rozjíždět se do kopce bez ručky taky.....tak si laskavě odpus´t tyhle keci....až se budu ptát na styl rozjezdu do kopce tak si milerád vyslechnu tvůj jistě velmi zajímavý a obsáhlý výklad tohoto tématu.....
Září 4, 201213 r Ne-e, nechci Ti dělat dodatečné školení z autoškoly, ale zrovna teď mám možnost porovnat její průběh za mých časů a teď, a taky zrovna Tvůj dotaz na správné napnutí řemene mně inspiroval pro tuhle připomínku. Vše bylo myšleno spíš všeobecně a vůbec ne osobně. Dcera zrovna teď dělá řidičák. Po asi druhé hodině lektorka: "Máme sice pronajaté cvičiště, ale mně to připadá stupidní, tak půjdem přímo do provozu." Přitom moje první hodina za volantem byla právě na cvičišti a spolu s kámošem jsme střídavě nacvičovali couvání mezi kužely. O tom co během té hodiny instruktor dělal s tou blondýnkou v té kukani jsme mohli jen debatit, nicméně my si perfektně nacvičli práci se spojkou, rozjezdy, couvání..... Co je trenažér jsem ji vysvětloval jen s těží a stejně to nepochopila. Stejně jak my, když to vysvětlovali nám, než jsme na něj šli. A jak jsme si zablbli Další z hodin byla kolektivně ve dvoře autoškoly, my všichni skloněni nad otevřeným motorovým prostorem a probíhal výklad kde se kontroluje voda, olej, mj. napnutí řemene altíku, atd.... Výměnu kola si taky každý sám zkusil. A právě to jak má být napnutý řemen na alternátoru, jaké je pořadí zapalování u čtyřválce, že se víčko na vyrovnávací nádržce u zahřátého motoru, když je to potřeba, povoluje opatrně a "na dvakrát", a ......., vím právě z autoškoly. Samozřejmě, dnes už sice nepatří do povinné výbavy zapalovací svíčka nebo u dízlu nejdelší trubka od vstřikovacího čerpadla k trysce (ano, to kdysi do povinné výbavy auta skutečně patřilo), nicméně stojím si za tím, že ta výuka stojí za ho*no. Ostatně to je dnes se vším Upraveno Září 4, 201213 r od Wojnar
Září 4, 201213 r To stojí,já osobně nejprve trnažér asi 5x a pak hurá přímo do centra prahy první jízda..... To je fakt...
Září 21, 201410 r Zdarec ,Felda 1,3 50mw,r,v,95 odbšr v klidu poj. č.15 zásuvka osvětleni 30mA, poj.16 10mA, jak jde rozdělat zásuvka?a kde jsou zapojeni kabely ve vícepolové svorkovnici?
Září 21, 201410 r Ta zásuvka v klidu nemá mít žádnej odběr, to cos naměřil znamená, že na její přívod někdo v minulosti nabastlil přívod pro nějaký další trvale zapnutý zařízení - třeba "aftermarket" rádio a podobně.
Září 21, 201410 r neví někdo která to je ta vícepolová svorkovnice ,aby se dalo jít po kabelu kde to žere
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.