Přejít na obsah

Tlakovanie hadic


BRUNNO

Doporučené příspěvky

Ahojte, potreboval by som poradit: po akejkolvek jazde ked motor dosiahne prevadzkovu teplotu zostane v chladiacom systeme taky tlak ze mi v nadobke klesne kvapalina (vplyvom roztiahnutia hadic cize zvacsenim objemu) Ked povolim viecko tak uvolnim vela vzduchu a hladina sa vrati do normalu. Hladal som tu na fore, ale vsetci ste to vyriesili nejakou opravou. Ja som menil tesnenie pod hlavou, aj som dal zrovnavat hlavu, menil som termostat a aj viecko a je to stale rovnake. Podotykam ze sa mi voda nestraca.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 roky později...

Ahoj, jen se zeptám. Mají být po ohřátí motoru a jízdě např. 80 km trochu tvrdší hadice s chladící kapalinou, nebo by měly být pořád stejně měkké?

 

Měněno těsnění pod hlavou, hlava srovnaná, nový termostat, nový víčko na expanzní nádobce(To vše v průběhu posledních 2 měsíců a 2000km). A stále po dojetí trasy a ošahání hadic, jsou tvrdší než když je motor studený.

 

Děkuji za jakoukoliv reakci.

Editováno: , autor: Koltmen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za chodu motoru (i nějakou dobu po něm) je v systému vyšší tlak, danej právě tím pružinovým ventilem ve víčku expanzky. Ten tlak se vytváří roztahováním kapaliny ohřevem, ne čerpadlem (to jen prohání kapalinu systémem) - a v podstatě slouží jen k tomu, aby se omezil vznik parních bublin uvnitř systému chlazení. Kapalina totiž pod tlakem intenzívně vytváří páru až při vyšší teplotě, než "bez tlaku" = jen pod tlakem normální okolní atmosféry. V chlazení je ventilem nastavenej takovej tlak, aby kapalina opravdu bublala až při cca 120°C, takže jde bez bublání jezdit i s teplotou kapaliny někde kolem 98°C, aniž by se tvořilo výraznější množství páry a kapalina stříkala přepadovým potrubím ven. Proto taky dochází k prudkýmu vyvření obsahu expanzky, když se těsně po jízdě otevře víčko - tím totiž v systému prudce klesne tlak a pokud má kapalina teplotu takovou, že s uzavřeným víčkem ještě těsně nevaří = je přehřátá, tak po uvolnění tlaku se začne prudce vařit v celým objemu uvnitř motoru a z expanzky vycákne jak gejzír. Pokud při provozu auta z expanzky výrazně neubejvá kapalina, pod víčkem krytu ventilů (pro nalejvání oleje) se nedělá "šlehačka" nebo pokud se v expanzce neobjevujou olejový fleky, není natlakování chlazení žádnou závadou a je to vlastnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...