Přejít na obsah

Chip 1.4 74 kW


freek

Doporučené příspěvky

Snad se nebude Milan zlobit  -_- , našel jsem SZ co jsem si s ním psal, jak je s úpravou vačky spokojený....

Auto je v celém spektru otáček víc hlučnější - toho jsem si všiml hned, když jsem vůz po úpravě přebíral. Na druhou stranu jízda je teď pohodovější, vůz zabírá lépe v nižších otáčkách než před úpravou a zároveň se mi zdá, že je míň "točivější" . Při předávání vozu mě mimo jiné říkali, že bych měl teď spíš jezdit na Natural 98.... To jsem si k srdci nevzal, páč jezdím furt na N95.

Pokud bych se já měl teď rozhodnout znovu, tak bych na tu úpravu spíše nešel, protože se mi zdá, že ten hluk po úpravě je horší, než přínos upraveného motoru v nižších otáčkách... Jinak spotřeba je plus minus stejná jak před úpravou.

Určitě se nezlobím, co jsem napsal, platí. Tímto součastně zdravím Freeka, kterému jsem zatím nestihl odepsat na SZ. Kdyby někoho v této věci ještě cokoli zajímalo, tak rád odpovím :-)

zdravim milana . takže o spokojenosti už trochu obrázek mám :D . mám dotaz kdo úpravu prováděl ( jestli to nejni tajný ) a jestli po úpravě bylo provedeno pro porovnání měření na brzdě .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad se nebude Milan zlobit  -_- , našel jsem SZ co jsem si s ním psal, jak je s úpravou vačky spokojený....

Auto je v celém spektru otáček víc hlučnější - toho jsem si všiml hned, když jsem vůz po úpravě přebíral. Na druhou stranu jízda je teď pohodovější, vůz zabírá lépe v nižších otáčkách než před úpravou a zároveň se mi zdá, že je míň "točivější" . Při předávání vozu mě mimo jiné říkali, že bych měl teď spíš jezdit na Natural 98.... To jsem si k srdci nevzal, páč jezdím furt na N95.

Pokud bych se já měl teď rozhodnout znovu, tak bych na tu úpravu spíše nešel, protože se mi zdá, že ten hluk po úpravě je horší, než přínos upraveného motoru v nižších otáčkách... Jinak spotřeba je plus minus stejná jak před úpravou.

Určitě se nezlobím, co jsem napsal, platí. Tímto součastně zdravím Freeka, kterému jsem zatím nestihl odepsat na SZ. Kdyby někoho v této věci ještě cokoli zajímalo, tak rád odpovím :-)

zdravim milana . takže o spokojenosti už trochu obrázek mám :D . mám dotaz kdo úpravu prováděl ( jestli to nejni tajný ) a jestli po úpravě bylo provedeno pro porovnání měření na brzdě .

Úprava byla provedena v Motorsportu u Ing. Michla v Kuřimi u Brna (autorizovaný prodejce a servis vozů Škoda; tento servis upravuje Fabie pro sportovní závody a pokud se nepletu tak oni mají i svůj soutěžní tým jezdící na vozech Fabia), cena úpravy byla okolo 6.000,- Kč, a dále jsem si zaplatil měření na brzdě před i po úpravě, což bylo 1.500,- kč (první měření stálo 1.000,- Kč, další již za 500,- Kč).

Před měřením jsem měl nejvyšší výkon 74 kW a točivý moment 131 Nm, po úpravě to je 75 kW a točivý moment 136 Nm s tím, že v nižších otáčkách je výkon a zejména vzrůst točivého momentu relativně vyšší. Uvedené parametry byly měřeny při použití paliva Natural 95. Graf z brzdy jsem zde už dával, pokud bude zájem (a najdu to), dám ho sem znovu.

Dále se někdo ptal, zda vzrůst hlučnosti motoru není způsoben přechodem na Natural 95. Odpovídám není - při použití Naturalu 95 oproti Naturalu 98 je hlučnost trošku vyšší, ovšem toto dělalo i před úpravou a nezměnilo se to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci ked ta pozeram na ten Chip tuning tak sa mi to nezda ide mi o motor HTP 40kw nieje tam nejaka blbost?? uz ste videli aj vacsi vykon HTP cka 40KW po chipe? diki PS: dufam ze tu nevznikne kvoli tomu vojna diki -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RE Milan : dík za info . jenom prosím ještě řekni , co bylo myšleno tím , že motor po úpravě je míň ´´ točivější ´´ ? dík

Pojmem míň točivější jsem myslel, že při sešlápnutí plynu ručka otáčkoměru již neletí tak nahoru jako před úpravou při stejně intenzivní akceleraci vozu - ovšem je to můj subjektivní dojem.

Protože se mi podařilo najít ty grafy, tak je níže přikládám.

Jak už jsem uváděl, měření (obr. 1-3) je provedeno na Natural 95, v květnu 2005, tehde jsem měl najeto cca 45t km.

obr. 1) - parametry vozu před úpravou

obr. 2) - parametry vozu po úpravě

obr. 3) - srovnání před/po úpravě

obr. 4) - graf jiného vozu 1,4 16V/74 kW (srovnání před/po úpravě), který prošel totožnou úpravou někdy přede mnou.

Současně se omluvám za kvalitu - je to pouze přefoceno "digitálem."

Editováno: , autor: Milan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

graf jiného vozu 1,4 16V/74 kW (srovnání před/po úpravě), který prošel totožnou úpravou někdy přede mnou

zde přesně nevím, na jaký benzin oktanového čísla bylo měření provedeno, ani kolik měl tento vůz v době měření najeto km.

post-8-1156663143.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

freek: ja vim, pravda boli :p Nezlob se na me, ale je to tak.... Kdyz sis nebyl pred koupi jisty, tak ti mohly byt napomocne charakteristiky motoru - tam bys jasne videl, ze 1.4 74kW dosahuje nejvyssiho vykonu tesne pred omezovacem, takze logicky - netocis, nejedes.

Tuhle odpoved prosim neber urazlive, jen konstatuji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

freek: ja vim, pravda boli :p Nezlob se na me, ale je to tak.... Kdyz sis nebyl pred koupi jisty, tak ti mohly byt napomocne charakteristiky motoru - tam bys jasne videl, ze 1.4 74kW dosahuje nejvyssiho vykonu tesne pred omezovacem, takze logicky - netocis, nejedes.

Tuhle odpoved prosim neber urazlive, jen konstatuji...

Bite ho!!! :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

freek: ja vim, pravda boli :p Nezlob se na me, ale je to tak.... Kdyz sis nebyl pred koupi jisty, tak ti mohly byt napomocne charakteristiky motoru - tam bys jasne videl, ze 1.4 74kW dosahuje nejvyssiho vykonu tesne pred omezovacem, takze logicky - netocis, nejedes.

Tuhle odpoved prosim neber urazlive, jen konstatuji...

ale zase natočíš .) a ujedeš a ty koukáš jen co tě to předjelo .)) pokud tedy to stačíš aniž by si pustil volant .)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj. Minulý týden jsem si pořídil FI r.v. 2005 1,4 74kW BBZ. Předchozí majitelka tvrdila, že je chipnutý. Dá se to nějak jednoduše poznat? Mám strach, když s tím jezdila do origo. servisu, jestli ji ŘJ omylem nepřehráli na původní soft. Poradíte jak to zjistit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...