Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den všem,

chci se seriózně zeptat zkušených uživatelů na výběr motorizace pro Fabii. Rozhodl jsem se pro koupi Fabie první generace a nyní mě trápí problém, zda se při výběru zaměřit na naftovou či benzinovou motorizaci.

V úvahu připadá motor 1.4 16V 100PS nebo 1.9 TDi. Přečetl jsem již o obou motorizacích nějaké recenze, ale přesto mi to ve volbě moc nepomohlo. Vím, že obecně platí pravidlo volby podle ročně najetých km, ale přesto se zeptám ještě tu.

Jsem si vědom nižší sazby povinného ručení a méně náročného servisu ve prospěch 1.4 a vyšší pořizovací ceny 1.9, nadruhou stranu mě velmi láká spotřeba u TDI. Můj otec totiž vlastní jednu Fabii, ale je to SDI a ta má až neskutečně nenákladný a bezproblémový provoz, jen ji chybí dynamika..

Můžete mi někdo říci k tomuto svůj názor a popřípadě zkušenosti co se týče spotřeby 1.4 100PS v kombinovaném a městské stylu ježdění?

Předem děkuji za každou věcnou informaci a pokud se tu již toto téma třeba řešilo, tak se omlouvám, ale nenašel jsem.

Ve městě (Praha) za provozu s 1.4 74 kW Combi to jezdí zhruba za 8 - 9 l. Při menším provozu,nebo po okrajových částech se dá i za 7.

Po dálnici při 140 km/h cca 7,3 l. Mimo dálnice cca 6,5. Celkový průměr jsem měl 6.6 l,k vidění zde ((spotřeba),nebo zde

S naftou nemám zkušenosti,ale předpokládám,že spotřeba bude určitě nižší.

nebo zkus 2.0 mpi, tichý chod, spotřeba podobná jako 1.4 74kw. Na rozdíl od 1.4 můžeš s tímhle motorem jezdit na pětku kolem volnoběhu a on to v pohodě pobere:)

Ja by som volil 1,9 TDI...U 1,4 74kw je po odjazdení cca 200 tisíc km (niekedy ovela skôr) už dosť vysoká spotreba oleja...kdežto TDI je pri 200 tisíc v najlepšej kondícii ;) A nehovoriac o spotrebe paliva...

Ale to je len môj názor a skúsenosti....

Co bych ti mohl doporučit tak je 1.4 16V 55 kW, naprosto pohodový a snad i bezproblémový motor, narozdíl od silnějšího kolegy jede i v nižších otáčkách a není potřeba jej tak točit. 1.4 16V 74 jsem měl osobně, co nepotěšilo byla vysoká spotřeba oleje /1l/1000km, po výměně guferek a pístních kroužků nebrala nic/. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy dá se i pod 6 i nad 10 :-D. U TDI záleží jak jezdíš dlouhé trasy, kolik km najedeš ročně,..., počítat bys měl s vyšší pojistkou, oblíbeností zlodějů a vyšších nákladů na opravy /záleží kus od kusu/.

tak za prvé, 1.4 16V 74kW je motor dělaný na 98 oktanový benzin, pokud budeš lejt 95 ( což v ČR znamená 91 :) nebudeš mít nikdy 100 koní.

To že motor má tendenci žrát olej apod. to je zbytečný řešit, záleží kus od kusu.

Lepší je 55kW verze, jede skoro stejně a má lepší spotřebu.

Záleží kolik chceš do Fabie investovat, málo jetou Fabku v naftě schánět je problém a když už tak se nechá zaplatit. Diesel je zase nákladnější na provoz, blbý na krátký vzdálenosti, na Fabii moc těžký ( odchází dříve tlumiče, čepy, péra apod )

Já když už, tak 1.4 16V 59kW ( ale to jsou ty poslední z první generace, to už je celkem pálka )

PS: kdyby mě netrápila tolik spotřeba, tak beru 2.0 to jede pěkně a auto přežije.

Mam fábiu 1.9TDI PD s 336 000 km, zatiaľ okrem výmeny oleja, filtrov, tlmičov, gumených silentblokov jednej sťahovačky

na okná, opotrebovaných platničiek, kotúčov a rozvodov tam nebol žiadny iný problém. Dlhodobá spotreba 5,1 l.

Síce už na nej nejaký čas jazdí foter, ale ja som stým autom bol veľmi spokojný, nikdy ma to auto nenechalo niekde na ceste.

  • Autor

Dekuju za názory..Dvoulitr jsem původně zamýšlel koupit, i když pravda že nešlo o Škodu..Ovšem vzhledem k vývoji cen PHM jsem se začal poohlížet po dieselu..

1.4 16V mne zaujal jako relativně výkonný motor s dobrou spotřebou..Zkrátka když se chci svézt, zaplatím za to, když jedu úsporně, ušetřím..

Co se týče 2.0 tam se asi spotřeba paliva pohybuje oproti 1.4 v jiných kategoriích..Mimo to navíc vyšší povinné ručení je taky v neprospěch této motorizace..Ale pokud se třeba právě s tou spotřebou mýlím,vyveďte mne z omylu :)..

O té verzi 55kw jsem četl,že je asi nejlepší variantou,já jsem preferoval spíše výkonnější verzi s ohledem na lepší dynamické valstnosti.

Dekuju za názory..Dvoulitr jsem původně zamýšlel koupit, i když pravda že nešlo o Škodu..Ovšem vzhledem k vývoji cen PHM jsem se začal poohlížet po dieselu..

1.4 16V mne zaujal jako relativně výkonný motor s dobrou spotřebou..Zkrátka když se chci svézt, zaplatím za to, když jedu úsporně, ušetřím..

Co se týče 2.0 tam se asi spotřeba paliva pohybuje oproti 1.4 v jiných kategoriích..Mimo to navíc vyšší povinné ručení je taky v neprospěch této motorizace..Ale pokud se třeba právě s tou spotřebou mýlím,vyveďte mne z omylu :)..

O té verzi 55kw jsem četl,že je asi nejlepší variantou,já jsem preferoval spíše výkonnější verzi s ohledem na lepší dynamické valstnosti.

74kW nejede zas o tolik víc, hlavně se musí vytáčet, má myslim stejný krouťák jako 55kW verze ale v jiných otáčkách. Ale jak jsem psal, musíš tam lejt 98 oktanový benzin, jinak nebudeš mít 100 koní.

Tak u mně rozdíl mezi N95 a N98 nebyl prakticky poznat.Ale to může být můj subjektivní vjem,nebo vlastnost konkrétního vozu. Nicméně zde jsou pro porovnání křivky výkonu a točivého momentu benzínových a naftových Fabií (tuším,že to zpracoval kolega Diamant) :

post-32075-0-35766600-1312831894_thumb.j

post-32075-0-93776700-1312831903_thumb.j

Jestli chceš lepší dynamiku a příznivou spotřebu, tak jednoznačně TDI. 16V 74kw, je "drakouš" spíše papírově a k dosažení daného výkonu se musí pěkně vytočit a to ta spotřeba začíná být úplně někde jinde, než se píše v techničáku. Ostatně z těch grafů výše, je dobře vidět, jakých otáček je potřeba dosáhnout, aby jsi poznal rozdíl 55kw a 74 kw

Pokud nebudu resit TDi, mezi motory 1.4 16V je jednoznacne nejlepsi verze 59kW, ktera se davala posledni 2 roky do combi a sedanu (vzdy s manualem, automatu stejne jako kratky zustala 55kW verze).

Verze 59kW je znatelne zivejsi nez verze 55kW, u 74KW je znat vykonovej rozil az od 4400 ot./min a to jak diky charakteristice motoru tak diky kratsimu zprevodovani.

Pod vyse zminenenymi otackami je verze 74kW dokonce linejsi nez obe slabsi verze.

  • Autor

Ty namerene hodnoty z grafu jsou vyborne..Znamena to tedy,ze priblizne do 3000 ot. jsou verze 55 a 74 kw srovnatelne..Ono bude asi nejlepsi se v obou vozech proje a pak srovnavat..Kazdopadne kdyz shrnu vase prispevky, tak 74kw verze ma mirne vyssi spotrebu oproti 55kw, dale je nachylnejsi na spotrebu oleje pri vyssim kilometrovem nabehu a hure tahne odspodu nez verze 55kw..Co se tyce porizovaci ceny benzinove verze oproti turbodieselu,tak zde je rozdil asi 20000kc..Pokud tedy najezdim rocne tech 12 000-15 000 km, lepsi volbou zrejme tedy bude benzin 55kw..Co se tyce verze 1.4 59kw,tak to je pro me cenove mimo..Muj rozpocet je na Fabie 2000-2002..

Na ten roční nájezd bych asi šel do benzínu. A určitě se projeď jak s 55,tak se 74 kW a sám uvidíš. ;)

ještě přidám,

bejt tebou tak beru co největší možný ročník ( tzn 2002 )

vyhneš se takovým problémům ( nebo je minimalizuješ ) jako je špatný servo apod. První maj TRW a to je celkem hodně poruchový a neni to levná sranda.

To s tím servem platí u Fabií s jakýmkoli motorem do roku 2002?

tak to 100% nevim, ale podle mě se používalo pouze jedno servo a lišilo se pouze použitým programem ( pro lehké vozy, těžké - komfortní/normal/invalida ) Nevím kdy přesně docházelo k přechodu z TRW na Koyo, ale já mám 2002 červen a už mám Koyo.

Aha. Zapomněl jsem se podívat jakej, že to mám typ. Vím, že mi teče :/ a v říjnu na výměnu. Takže to asi stejně nechám být ten typ.

.... tak 74kw verze .... je nachylnejsi na spotrebu oleje pri vyssim kilometrovem nabehu....

ne, ten olej to začne žrát více měně hned po záběhu a spíše tím trpí starší ročníky

  • 1 měsíc později...

tak to 100% nevim, ale podle mě se používalo pouze jedno servo a lišilo se pouze použitým programem ( pro lehké vozy, těžké - komfortní/normal/invalida ) Nevím kdy přesně docházelo k přechodu z TRW na Koyo, ale já mám 2002 červen a už mám Koyo.

řekl bych, že to bylo přesně obráceně, upustilo se z koyo a začlo se dávat pouze TRW. Na 100% to ale nevím

Me 74 kW 1.4ka žere i 5,3 litrů,když nejedu jak prase a nešlapu tomu ;)

řekl bych, že to bylo přesně obráceně, upustilo se z koyo a začlo se dávat pouze TRW. Na 100% to ale nevím

nene, rypicong má pravdu

ok, já jen že když jsem jednou jen tak ze zvědavosti koukal na cenu v eshopu, měli u koyo uvedeno "používáno do roku cca 2004"

to jo FL už by měl mít zpět TRW, ale ty první nepovedné problematické, nahradilo právě spolehlivé KOYO

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.