Jump to content

Vybírám Fabii - 1.4 100PS vs. 1.9 TDI 100PS?


mAra85
 Share

Recommended Posts

Dobrý den všem,

chci se seriózně zeptat zkušených uživatelů na výběr motorizace pro Fabii. Rozhodl jsem se pro koupi Fabie první generace a nyní mě trápí problém, zda se při výběru zaměřit na naftovou či benzinovou motorizaci.

V úvahu připadá motor 1.4 16V 100PS nebo 1.9 TDi. Přečetl jsem již o obou motorizacích nějaké recenze, ale přesto mi to ve volbě moc nepomohlo. Vím, že obecně platí pravidlo volby podle ročně najetých km, ale přesto se zeptám ještě tu.

Jsem si vědom nižší sazby povinného ručení a méně náročného servisu ve prospěch 1.4 a vyšší pořizovací ceny 1.9, nadruhou stranu mě velmi láká spotřeba u TDI. Můj otec totiž vlastní jednu Fabii, ale je to SDI a ta má až neskutečně nenákladný a bezproblémový provoz, jen ji chybí dynamika..

Můžete mi někdo říci k tomuto svůj názor a popřípadě zkušenosti co se týče spotřeby 1.4 100PS v kombinovaném a městské stylu ježdění?

Předem děkuji za každou věcnou informaci a pokud se tu již toto téma třeba řešilo, tak se omlouvám, ale nenašel jsem.

Link to comment
Share on other sites

Ve městě (Praha) za provozu s 1.4 74 kW Combi to jezdí zhruba za 8 - 9 l. Při menším provozu,nebo po okrajových částech se dá i za 7.

Po dálnici při 140 km/h cca 7,3 l. Mimo dálnice cca 6,5. Celkový průměr jsem měl 6.6 l,k vidění zde ((spotřeba),nebo zde

S naftou nemám zkušenosti,ale předpokládám,že spotřeba bude určitě nižší.

Link to comment
Share on other sites

Ja by som volil 1,9 TDI...U 1,4 74kw je po odjazdení cca 200 tisíc km (niekedy ovela skôr) už dosť vysoká spotreba oleja...kdežto TDI je pri 200 tisíc v najlepšej kondícii ;) A nehovoriac o spotrebe paliva...

Ale to je len môj názor a skúsenosti....

Link to comment
Share on other sites

Co bych ti mohl doporučit tak je 1.4 16V 55 kW, naprosto pohodový a snad i bezproblémový motor, narozdíl od silnějšího kolegy jede i v nižších otáčkách a není potřeba jej tak točit. 1.4 16V 74 jsem měl osobně, co nepotěšilo byla vysoká spotřeba oleje /1l/1000km, po výměně guferek a pístních kroužků nebrala nic/. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy dá se i pod 6 i nad 10 :-D. U TDI záleží jak jezdíš dlouhé trasy, kolik km najedeš ročně,..., počítat bys měl s vyšší pojistkou, oblíbeností zlodějů a vyšších nákladů na opravy /záleží kus od kusu/.

Link to comment
Share on other sites

tak za prvé, 1.4 16V 74kW je motor dělaný na 98 oktanový benzin, pokud budeš lejt 95 ( což v ČR znamená 91 :) nebudeš mít nikdy 100 koní.

To že motor má tendenci žrát olej apod. to je zbytečný řešit, záleží kus od kusu.

Lepší je 55kW verze, jede skoro stejně a má lepší spotřebu.

Záleží kolik chceš do Fabie investovat, málo jetou Fabku v naftě schánět je problém a když už tak se nechá zaplatit. Diesel je zase nákladnější na provoz, blbý na krátký vzdálenosti, na Fabii moc těžký ( odchází dříve tlumiče, čepy, péra apod )

Já když už, tak 1.4 16V 59kW ( ale to jsou ty poslední z první generace, to už je celkem pálka )

PS: kdyby mě netrápila tolik spotřeba, tak beru 2.0 to jede pěkně a auto přežije.

Link to comment
Share on other sites

Mam fábiu 1.9TDI PD s 336 000 km, zatiaľ okrem výmeny oleja, filtrov, tlmičov, gumených silentblokov jednej sťahovačky

na okná, opotrebovaných platničiek, kotúčov a rozvodov tam nebol žiadny iný problém. Dlhodobá spotreba 5,1 l.

Síce už na nej nejaký čas jazdí foter, ale ja som stým autom bol veľmi spokojný, nikdy ma to auto nenechalo niekde na ceste.

Link to comment
Share on other sites

Dekuju za názory..Dvoulitr jsem původně zamýšlel koupit, i když pravda že nešlo o Škodu..Ovšem vzhledem k vývoji cen PHM jsem se začal poohlížet po dieselu..

1.4 16V mne zaujal jako relativně výkonný motor s dobrou spotřebou..Zkrátka když se chci svézt, zaplatím za to, když jedu úsporně, ušetřím..

Co se týče 2.0 tam se asi spotřeba paliva pohybuje oproti 1.4 v jiných kategoriích..Mimo to navíc vyšší povinné ručení je taky v neprospěch této motorizace..Ale pokud se třeba právě s tou spotřebou mýlím,vyveďte mne z omylu :)..

O té verzi 55kw jsem četl,že je asi nejlepší variantou,já jsem preferoval spíše výkonnější verzi s ohledem na lepší dynamické valstnosti.

Link to comment
Share on other sites

Dekuju za názory..Dvoulitr jsem původně zamýšlel koupit, i když pravda že nešlo o Škodu..Ovšem vzhledem k vývoji cen PHM jsem se začal poohlížet po dieselu..

1.4 16V mne zaujal jako relativně výkonný motor s dobrou spotřebou..Zkrátka když se chci svézt, zaplatím za to, když jedu úsporně, ušetřím..

Co se týče 2.0 tam se asi spotřeba paliva pohybuje oproti 1.4 v jiných kategoriích..Mimo to navíc vyšší povinné ručení je taky v neprospěch této motorizace..Ale pokud se třeba právě s tou spotřebou mýlím,vyveďte mne z omylu :)..

O té verzi 55kw jsem četl,že je asi nejlepší variantou,já jsem preferoval spíše výkonnější verzi s ohledem na lepší dynamické valstnosti.

74kW nejede zas o tolik víc, hlavně se musí vytáčet, má myslim stejný krouťák jako 55kW verze ale v jiných otáčkách. Ale jak jsem psal, musíš tam lejt 98 oktanový benzin, jinak nebudeš mít 100 koní.

Link to comment
Share on other sites

Tak u mně rozdíl mezi N95 a N98 nebyl prakticky poznat.Ale to může být můj subjektivní vjem,nebo vlastnost konkrétního vozu. Nicméně zde jsou pro porovnání křivky výkonu a točivého momentu benzínových a naftových Fabií (tuším,že to zpracoval kolega Diamant) :

post-32075-0-35766600-1312831894_thumb.j

post-32075-0-93776700-1312831903_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Jestli chceš lepší dynamiku a příznivou spotřebu, tak jednoznačně TDI. 16V 74kw, je "drakouš" spíše papírově a k dosažení daného výkonu se musí pěkně vytočit a to ta spotřeba začíná být úplně někde jinde, než se píše v techničáku. Ostatně z těch grafů výše, je dobře vidět, jakých otáček je potřeba dosáhnout, aby jsi poznal rozdíl 55kw a 74 kw

Link to comment
Share on other sites

Pokud nebudu resit TDi, mezi motory 1.4 16V je jednoznacne nejlepsi verze 59kW, ktera se davala posledni 2 roky do combi a sedanu (vzdy s manualem, automatu stejne jako kratky zustala 55kW verze).

Verze 59kW je znatelne zivejsi nez verze 55kW, u 74KW je znat vykonovej rozil az od 4400 ot./min a to jak diky charakteristice motoru tak diky kratsimu zprevodovani.

Pod vyse zminenenymi otackami je verze 74kW dokonce linejsi nez obe slabsi verze.

Link to comment
Share on other sites

Ty namerene hodnoty z grafu jsou vyborne..Znamena to tedy,ze priblizne do 3000 ot. jsou verze 55 a 74 kw srovnatelne..Ono bude asi nejlepsi se v obou vozech proje a pak srovnavat..Kazdopadne kdyz shrnu vase prispevky, tak 74kw verze ma mirne vyssi spotrebu oproti 55kw, dale je nachylnejsi na spotrebu oleje pri vyssim kilometrovem nabehu a hure tahne odspodu nez verze 55kw..Co se tyce porizovaci ceny benzinove verze oproti turbodieselu,tak zde je rozdil asi 20000kc..Pokud tedy najezdim rocne tech 12 000-15 000 km, lepsi volbou zrejme tedy bude benzin 55kw..Co se tyce verze 1.4 59kw,tak to je pro me cenove mimo..Muj rozpocet je na Fabie 2000-2002..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

tak to 100% nevim, ale podle mě se používalo pouze jedno servo a lišilo se pouze použitým programem ( pro lehké vozy, těžké - komfortní/normal/invalida ) Nevím kdy přesně docházelo k přechodu z TRW na Koyo, ale já mám 2002 červen a už mám Koyo.

řekl bych, že to bylo přesně obráceně, upustilo se z koyo a začlo se dávat pouze TRW. Na 100% to ale nevím

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...