Přejít na obsah

Servisní akce - výměna rozvodů 1.2 TSI


hopa26

Doporučené příspěvky

Mám auto vyrobené 6/2011 prodejce říkal, že žádná svolávačka na něj není a prý je tam už jiný řetěz, který se tam montuje od půlky května....tak nevím

Mám vůz Yeti vyrobený 05/2011 a taky pro mě nic není a žádná akce neplatí , nebo si nás zavolaji těsně před skončením záruky nebo při první garanční prohlídce ?

Já jsem z vozem naprosto spokojen , jen mě trápí trošku , že při nastartování mi motor trošku drnčí , neboť otáčky běhají v rozmezí 750 ot/min - 1000 ot/min , je to normální ? Díky za info.

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám vůz Yeti vyrobený 05/2011 a taky pro mě nic není , nebo si nás zavolaji těsně před skončením záruky nebo při první garanční prohlídce.

Já jsem z vozem naprosto spokojen , jen mě trápí trošku , že při nastartování mi motor trošku drnčí , neboť otáčky běhají v rozmezí 750 ot/min - 1000 ot/min , je to normální ? Díky za info.

Je to na normální výměnu rozvoďáku. Dělalo mi to taky a už mám nový řetěz. Výrobeno 1/2011. To řachtání bylo slyšet po jednu až dvě sekundy po startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na normální výměnu rozvoďáku. Dělalo mi to taky a už mám nový řetěz. Výrobeno 1/2011. To řachtání bylo slyšet po jednu až dvě sekundy po startu.

Ano , přesně tak , dělá to pár sekund po startu. No tak dneska jdu na servis :aggressive: Sakra tak málo času , auto je potřeba jako sůl a bez něj ...... dneska tam skočím a pak dám info co a jak mi řekli ;) Díky za info

Doplnění dne 13.10.2011 - včera jsem si vyzvedl auto ze servisu , závada se neprojevila nebo jen v malé míře. Blíže se mi k tomu nevyjadřovali. Byl mi přehrán software řídící jednotky , dneska ráno start a kolísání otáček není ..........Privní poznatky po přehrání softu - zdá se mi , že motor je ostřejší v nižších otáčkách ....

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam yetiho kupeneho 12/2009, auto slape bez problemov, najazdenych 25000 km. Yetik chce lepsi benzin ako natural 95, je to citit hlavne pri chladnom motore a otackach tesne pod 2000 pri preradovani auto sem tam cukne. Odkedy tankujem benzin s vyssim oktanovym cislom, tak je to v pohode. Sem tam mi to zaklepalo pri starte no po sekunde/dvoch to nebolo pocut. Nedalo mi svedomie a vcera som sa zastavil v servise ohladom vymeny rozvodovej retaze. Servisny technik nahodil moje VIN do systemu a vyhodilo mu to akciu na vymenu rozvodovej retaze. V stredu ma objednali na vymenu, vraj na to potrebuju dva dni, cize predpokladam, ze vo stvrtok ho dostanem naspat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Yetíka vlastně také 2 dny v servise. Původně to mělo být za den, ale pak mi volali a požádali mě, zda bych si nepřijel až ráno, že nestihli ještě doplnit olej a nechtějí to dělat ve spěchu. Nevadilo mi to, raději, ať je to pořádně, navíc jsem měl náhradní auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to měl za půlden, ráno jsem to dovezl a ve tři odpoledne jsem s autem odjel, ale zase mi neměnili olej. To mě trochu, jak to říci slušně, ... .

Od výměny si motor už "nezacinkal" a dokonce se mi zdá, že má větší výkon (třeba to bude přehraným softem). Určimě mi šla dolů spotřeba, jezdil jsem za 7 litrů, teď jezdím za 6,7l. Styl jízdy i trasy zůstaly v podstatě stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to měl za půlden, ráno jsem to dovezl a ve tři odpoledne jsem s autem odjel, ale zase mi neměnili olej. To mě trochu, jak to říci slušně, ... .

Od výměny si motor už "nezacinkal" a dokonce se mi zdá, že má větší výkon (třeba to bude přehraným softem). Určimě mi šla dolů spotřeba, jezdil jsem za 7 litrů, teď jezdím za 6,7l. Styl jízdy i trasy zůstaly v podstatě stejné.

Mého Yetiho se výměna netýkala , mám ho vyrobeného 05/2011. Ale to kolísání otáček mi nedalo a zašel jsem do servisu a přehráli softík a taky mi klesla spotřeba o cca.0,2l /100km , ale bude to taky tím , že jsem přezul na zimní gumy (205/55/R16) a letní byly 215/60/R16 ! Jinak v některých pasážích se mi zdá motor silnější v zátahu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mého Yetiho se výměna netýkala , mám ho vyrobeného 05/2011. Ale to kolísání otáček mi nedalo a zašel jsem do servisu a přehráli softík a taky mi klesla spotřeba o cca.0,2l /100km , ale bude to taky tím , že jsem přezul na zimní gumy (205/55/R16) a letní byly 215/60/R16 ! Jinak v některých pasážích se mi zdá motor silnější v zátahu :-)

Ta změna spotřeby a živosti auta je dána přechodem na menší a užší pneu; 205/55 mají o něco menší valivý odpor a o cca 2 cm menší průměr, takže se rychleji "roztočí".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to. Už mám tiež vymenené rozvody. Posledných 500-600km som počul pri každom 3-4 štartovaní hrkot. Spojil som to so servisnou prehliadkou a tak som výmenu oleja a olej nemusel platiť. Zaradili to do tej dielenskej akcie. Auto šlape ako hodinky. Aj keď cele to trvalo 1,5 dňa. Oplatilo sa. Olej Longlife ako doteraz. Stav km 27300. Yeti vyrobený 11/2009. Asi pri 24000km som dolial 1,5dcl oleja. Uvidím či sa to všetko nejak prejaví na spotrebe. Ešte prezujem "zimáky" a dolejem nemrznúcu zmes do ostrekovača,hodím do kufra reťaze (za dve zimy som ich nikdy nepoužil, ale čert nespí) a som pripravený na zimu. :)

Editováno: , autor: ivik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je doma :) rozvodova retaz vymenena a auto slape (aspon je to moj subjektivny pocit...) lepsie ako pred odchodom do servisu, pravdepodobne ta retaz trochu kafrala aj do reakcie auta... Softver som mal prepaleny koncom maja a zmenu som nebadal, az po vymene rozvodovej retaze auto reaguje rychlejsie a je sviznejsie :) uvidime ci to malo vplyv aj na spotrebu... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec ma 02/2010 a po nastartovani behaji taky otacky mezi 700-1000 a jde videt v noci jak blikaji svetla, po slapnuti plynu to chce jakoby chcipnout. Nekdy se stava ze jedu a najednou zacne yeti z niceho nic cukat, jakoby dochazel benzin, a pak zas jede

Naprosto stejnou závadu jsem řešil u svého Yetiho 1,2 TSi l začátkem léta. Mám také vozidlo vyrobené únor 2010. Škoda servis na to přišel po určité době , protože diagnostika hlásila vždy vše O.K.!!!! Dokonce se dělal rozbor benzínu což bylo první co je napadlo, zda netankuji nekvalitní palivo. Já ale jezdím na OMV CARRERU 100 a tudy cesta nevedla. Mechanik byl ale ze staré školy, spolehl se na vlastní úsudek a nakonec byly zjištěna závada na vstřiikovacích ventilech (2x)- provedena výměna a nahrán nový software do řídící jednotky. Jinak už jsem také měnill rozvody, západky dveří a oloupané firemní znaky na vozidle. Naštěstí vše v rámci záruky ale na to ,že mám auto necelé dva roky tak doufám už stačilo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem zvedav jestli se to bude týkat i mě, ta svolávací akce, trošku mě to info vyděsilo.Já mam najeto 120tis km a výroba je 09/2009:)

No trochu v tom místním expertům děláš guláš :o) Protože dle znalců tenhle motor nemá šanci dožít se snad ani 40 tisíc km! Snad pro to bude existovat nějaké racionální vysvětlení, že se tvůj motor dožil takové porce km ;)

Ať ti vydrží aspoň ještě jednou tolik!!

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Froggy:Dík:) Oni místní odbornící nemají o tomto motoru ani anung(vtip).Já mám najeto asi 122 tis, motor šlape absolutně bez problémů, jezdím dálky i couračky, spotřeba 5,7-6,5 podle rozmanitosti krajiny:).Já si myslím, že ten motor vydrží docela dost.Je to jen o servisu a přístupu k údržbě, jak se budete o auto starat tak vám to vrátí.Jinak už sem jednou řekl, vykašlat se na longlife je to jen hormada problémů.Měnit olej po 15 tis.A možná je to i tím, že nedávám auto na servis do autorizováného servisu, po hromadě dřívejších problémů a stížností už nikdy víc.Servis probíhá v rodinném autoservisu, kde se dělá vše jak má a hlavně pořádně.Jinak taková perlička auto mělo také jít na dílenskou akci ohledně výměny rozvodů.Ok vše se domluvilo ve škodě.V pondělí sem jim auto nechal a už z obavami co se bude dít až auto vyzvednu.Proběhla výměna rozvodů a oleje.No při vyzvednutí, mi bylo řečeno, že tenhle servis dělali poprvé a jsem první co má na Yetim 1,2Tsi tolik najeto.Navíc si museli zavolat strýce (který je u nich dobře znám) a u kterého vlastně dělám normalní garančky a vlastně veškerý servis na autech co mám a měl sem.Aby jim řekl co a jak a co na tom autě dělal aby oni neco neposrali.A to nejprve chtěli aby si to auto odvezl a udělal ty rozvody sám, že oni to potom jen potvrdí na záruku a v servisce.Jinak auto je po výměnně tižší a trošku pružnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V uživatelské příručce k autu jsem v sekci "Startování motoru" narazil na tento odstavec:

"Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru,

neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je

normální jev a není třeba se tím znepokojovat.".

Jaký je tedy rozdíl mezi tímto "standardním zesílením hlučnosti" motoru a tím, které je známkou problémů s rozvodovým řetězem, jak zde bylo několikrát zmíněno? Osobně jsem vypozoroval, že když po ukončení jízdy nenechám motor cca 10 - 20s vychladnout, tak se při následujícím studenem startu skutečně na 1 - 2s ozve z motoru odlišný a hlasitější (rachotivý) zvuk. Žádné další nepatřičné projevy jako kolísání otáček na volnoběh a podobně se nedějí. Moje auto již do dílenské akce pro výměnu řetězu nespadá. Má někdo (i s motory 1.4, 1.8) podobné zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že mam řetěz již nekolik měsíců po výměně, možná ti trochu poradím. Vytahaný řetěz se pozná hlavně u opravdu studeného motoru. Drnčí to fakt hodně, myslím si že to nepřeslechneš.Problém je, že to nedělá pokaždé.Zvuky u poloteplého motoru jsou zřejmě způsobeny drnčením tyčky na turbu, ten zvuk je trochu odlišný.Řeší to přehráním softu. Tak na 95 procent to pomáhá. Ojedinělě cca 1 za měsíc to slyším trochu také, ale to normální člověk bez znalosti problému s rozvody nezaregistruje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...