Taušín Vloženo 21. Září 2011 Sdílet Vloženo 21. Září 2011 Mám kuriozní problém - cca 100 m od domova mám prudký kopec, téměř po každém sjezdu (během sjezdu nešlapu na plyn) auto dole vůbec nereaguje na plyn. Nechcípne, většinou rychle dupnu na spojku a prošlápnu plyn a jede. Dělá to pouze v jednom kopci, jinde ne. Je to podbné jako když mi dochází benzín, ale dělá to i s plnou nádrží. Na vagu pouze sporadická chyba signálu lamda sondy, klapka čistá, filtry svíčky nové. Tušíte někdo příčinu? Dělá to už 2 roky, nic jiného se na autě nezhoršuje, vše funguje stejně. Je to Felicia 1.3 Mpi 40kw new ksicht Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 21. Září 2011 Sdílet Vloženo 21. Září 2011 A to tam tudy jedeš vždy jen se studeným motorem, že? Zvláštní, že jen tam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Taušín Vloženo 21. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2011 Zatím to vždy dělalo pouze se studeným motorem, zkoušel jsem to i s teplým, ale vzhledem k tomu že to nezlobí pokaždé, tak nemohu potvrdit zda je to jen se studeným. Napadlo mě, zda někdo neměl podobný problém, zda to nemůže souviset se součástkami v nádrži kdy v kopci benzín se různě přelévá sem tam... atd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 21. Září 2011 Sdílet Vloženo 21. Září 2011 Mám stejný problém, nastartuju, jedu z kopce a dole na křižovatce, když přidám plyn, tak nereaguje a podle intenzity sešlápnutí plynového pedálu se dusí (někdy i vystřelí do výfuku). Po chvíli cca 5-7s se pomalu rozjíždí a dál už jede bez problému. Stává se to jenom když jedu z toho kopce. Dál mám vypozorováno, že když je motor teplý a potřebuju nastartovat, tak sem tam prostě bez přidání plynu nenaskočí a když naskočí, tak se strašně klepe a jede tak na 300-500 otáček. Stačí jenom přidat plyn a jede zase v pohodě na 800ot. Když je motor studený a stojím na křižovatce po předchozím popojetí cca 60m a chci se rozjet s normálním plynem, tak se motor taky trochu dusí, ale hned vystřelí a jede, když přidám plyn trochu víc, tak hned letí, ale zase písknou pneumatiky. Na Vagu žádné chyby asi před rokem sporadické lambda sonda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Taušín Vloženo 21. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2011 ano, tak nějak to dělá i mě, nereaguje ale pomalu se rozjíždí, i když mam plyn na zemi a pak najednou vystřelí. Zatím mi to dělá jen u jednoho kopce, pod kterým je křižovatka kde odbučuji doleva, proto mě to sere, nikde jinde, křižovatky a rozjezdy bez problémů, i když ta reakce je někdy pomalejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 21. Září 2011 Sdílet Vloženo 21. Září 2011 Přesně jak píšeš sjedu z kopca odbočuji doleva je jedno kolik plynu dám pomaličku se rozjíždí (dusí) a pak jestli to tak jde napsat "vystřelí" Felda Combi GLXI MPI 50Kw r.v.1997 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Září 2011 Sdílet Vloženo 23. Září 2011 (editace) Je to jen a jen vaše chyba, respektive zanedbání jedné zásadní vlastnosti těchto motorů. Vyskytuje se hlavně u motorů s přímým mechanickým "pohonem" škrticí klapky táhlem od pedálu plynu. Říká se tomu "suché sací potrubí" - během delšího brždění STUDENÝM motorem (kdy je úplně ubraný plyn a přitom jsou otáčky nuceně nad cca 1000-1500rpm = takže jsou úplně "odstavené" vstřiky) se ze stěn sání odpaří všecky zbytky benzínu a motor je samozřejmě sežere. Když se pak do studeného sacího potrubí při přidání plynu vstříkne další dávka (která je už podle informace z čidla teploty chladicí kapaliny menší než při startu), benzín ulpí na stěnách hlavně v ohybech a protože je přitom otevřená škrticí klapka, motor má najednou chudou směs (málo paliva) a začne se dusit, případně střelí do sání. Trvá to cca desetinu sekundy (několik otáček motoru), než si zase "lokne benzínu" a protože má sešlápnutý plyn = otevřenou klapu, vystřelí vpřed. S teplým motorem to neudělá, protože vstříknutý benzín se okamžitě z velké části odpaří a motor má dostatečně bohatou směs. Chce to nechat nejdřív motor ohřát, nebo se studeným nebrzdit delší dobu motorem... Moderní auta s "E-gas" neboli "elektronickým" převodem plynového pedálu už to neudělají, ŘJ si to "pohlídá" sama... Chce to vyčistit klapku a následně znovu nastavit její polohu a nastavit volnoběh motoru tak, aby odpovídal továrnímu nastavení - když se to "utáhne moc", dělá to co jsem popsal... Editováno: 23. Září 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Taušín Vloženo 23. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. Září 2011 Díky moc za vysvětlení - to jsem fakt netušil že je to vlastnost těchto motorů, klapku mám sice vyčištěnou a snad správně nastavenou, nicméně pokud je to tak jak píšeš nebudu to řešit :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.