Přejít na obsah

Ztráta tahu (výkonu) motoru - nouzový režim


pery.a

Doporučené příspěvky

Ahojte, potreboval by som poradit...... octavka 2, 1.9TDI 77kw ..idem po dialnici, tempomat nastaveny na 145km asi po 400km mi padne do nudzoveho rezimu, zapnem , vypnem vsetko ok, potom to urobi este asi 3krat v priebehu 20km a zase mam pokoj priblizne 800km, na normalnej ceste mi to nerobi,zatial len na dialnici, bol som na vag , vymenili sme snimac tlaku turba, daco tam premazali, vymenili pre istotu palivovy filter a ze uvidi sa, to som bol original v skodovackom servise, preisel som potom zhruba 1000km mimo dialnic a zase som isiel na dlhu cestu a opet na dialnici to zacalo robit.... ja uz ani neviem na koho sa mam na Slovensku obratit aby ma neodrbali v servise a vazne chybu odstranili, ta strata vykonu predsa nie je sranda....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Koncem minulého léta jsem si přivezl starší OII 1,9TDi BKC. Od začátku mi auto občas spadlo do nouzáku. Dělalo to pouze na dálnici při vyšších rychlostech, ale né při plném zatížení, ale spíše krátce po tom, co jsem jel na maximální výkon. Například předjíždění do kopce s několikanásobným plným plynem a následným ubráním. Pak stačilo pouze lehce přidat plyn a přestalo táhnout. Za 15000km se mi to stalo tak 3x. Navíc se mi auto zdálo trochu línější, ale řešit jsem to začal až nedávno, protože jsem se svezl s jinou OII se stejným motorem a rozdíl byl znatelný hned. Pro zajímavost jsem výkon změřil pomocí KPower. U mě výkon vycházel na cca 69kW a u té druhé Octe na 84kW, což je i podle měření co jsem našel na netu reálná hodnota. Přes známého jsem se dostal na člověka, který pracuje ve Škoda servisu a ten zjistil, že je v ŘJ motoru špatný software. Když tam nahrál verzi, kterou mají ve Škodovce k dispozici pro můj motor, auto značně ožilo a pocitově jelo stejně jako ta druhá Octavie. Měl jsem na výběr, buď si tam nechat ten správný software a nebo software s mírně vyšším výkonem (čip). Jelikož chtěl za oba software stejné peníze, nechal jsem si tam nahrát čip. Podle KPower je rozdíl mezi origo výkonem a tímhle čipem něco přes 15kW, takže se opravdu nejedná o nic brutálního. Bohužel se ale nevyřešil problém s nouzovým režimem. Objevuje se to přibližně se stejnou intenzitou a při stejné příležitosti. Po bližším zkoumání navíc zjistil (ten člověk, co to čipoval), že turbo není originál a podle jeho domněnky je i z výkonějšího motoru (nevim jak to poznal). Přikládám výpis z paměti závad. V některém momentu prostě turbo nenatlačí včas požadovaný tlak. Nemohlo by to být tím, že tím že je silnější (větší) prostě potřebuje delší čas než potřebovalo turbo původní k dosažení stejného tlaku? Už jsem to řešil i na Dieselpower foru, ale nějakou konkretni radu jsem nedostal. Napada někoho z vás něco? Jinak váha vzduchu je nová a podle hodnot OK.

Výpis chyby:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 3066 /min

Torque: 195.2 Nm

Speed: 142.0 km/h

Load: 62.7 %

Voltage: 14.21 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 2009.4 mbar

Absolute Pres.: 1601.4 mbar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsi sem dal je nic nevypovídající údaj. Pokud tam je jiné turbo,je potřeba to zohlednit v tom chipu, takže nechápu,proč Ti tam dával chip na auto v sérii a nebo přoč ten chip neupravil na kůži tomu turbu, pokud to ovšem není nalejvárna chip, jako že asi je. Udělej logy 3,10,11 kanálu na 3 rychlost od 1200Ot s plným plynem do 4 tis. Pak se můžeme bavit dál.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nalejvárna to zřejmě je, ale jelikož to do nouzáku padalo jak s původnim softem, s tim originál co tam má být a i s tim čipem, tak v tom čipu chyba nebude. Spíš se bojim toho, že to bude korektně fungovat jen a pouze s na míru přizpůsobenym softwarem i když chyba může být i jinde. Logy mám hotový, jen je nemam u sebe. Zítra je sem dám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no každopádně v tomhle případě se měl tedy nahrát origo soft a od toho odvíjet další oprava. Ten chip Ti ten problém, ještě násobí a ještě kdoví jak to je udělaný. Ono že je chip "od škodovky" nic neznamená. Je to chip jako každej jinej, akorát je pár lidí co mají známosti na správných místech a tak to dělají i skrz škodovku, jinak kvalitově to není nic extra a je to jen nalejvačka, žádný logy před ani po ti určitě nikdo nedělal,že mám pravdu? Dej logy a mrknem na to.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před upravou softwaru se logy dělali. Hned mu z nich bylo jasný, že ten software co tam je není origo. Z toho důvodu se domníval, že nahráním novýho softwaru (ať už toho co tam má být nebo čipu) se vyřeší i to padání do nouzáku. Jelikož se to projevuje hodně nepravidelně, mysleli jsme si, že je to vyřešený. Poprvé mi to do nouzáku spadlo až po ujetí cca 500km, což je u mě tak 14 dní. Hned jak se dostanu domů, dám sem ten log. Poznáš z něj i "kvalitu" čipu? Je mi jasný že to neni žádnej čip made in Škoda. Jen vim, že k tomuhle klukovi jezdí hodně aut na čipování ať už na doporučení přímo z okolních servisů škoda nebo i jinejch servisů a že s tim lidi nemají problémy.

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to jo. No kvalitu chipu až tak ne, to bys musel poslat obsah paměti, ale bude vidět o kolik se zvedl tlak turba proti sérii. Já netvrdím,že je to kvalitou chipu, jen že to chtělo dát spíš ten origo. To máš 77Kw ? Ty mají v základu slaboučký turba,jestli ho někdo pohřbil a dal nový, mohl dát silnější,to není na škodu,ale musí se pak překopat celej soft s ohledem na daný dispozice toho turba. Jinak jestli ti dělal chip a je problém, tak at ho řeší, když už se do toho pustil a má teda takovou podporu veřejnosti,nemyslíš? To že je jiný turbo věděl, takže bych ho nechal,at sjedná nápravu.To pak poznáš, jak moc do toho ten člověk teprv dělá.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci ho obhajovat, ale když jsem mu auto dával, tvrdil jsem mu, že je vše včetně turba originál (myslel jsem si to). To že originál není, jsme zjistili, až když mi to spadlo do nouzáku a na turbo se podíval pořádně. Jelikož jsem neměl čas, tak jsem mu tam auto nemoch nechat. Řekl bych, že nebude schopnej mapy upravit tak, aby sedely na míru tomuhle turbu - ale třeba se pletu a překvapí mě. V nejhoršim případě si tam nechám dát origo soft (se kterym mi to bude určitě blbnout stejně jako teď) a nechám si někde udělat čip na míru. Což je nehorší varianta, protože nechám peníze za "diagnostiku" závady a za nový čip. A až mi to turbo co tam je klekne (což může být za chvíli) budu si muset zase nechat upravit soft na nový, který tam seženu... Jinak původní max. tlak turba byl 2000mbar a teď je cca 2200mbar. Je to vidět i na logu co přikládám. Zkoušel jsem na dálnici několikrát za sebou akcelerovat, jestli nespadne do nouzáku abych to měl v logu. A jako na potvoru to jelo úplně normálně.

Test01.zip

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo je to tak,2000mbar je origo a úprava je tady těch 2200mbar, což se silnějším může být až 2400Mbar podle typu turba (např motor 85kw) ale to nic nevypovídá o kvalitě chipu. Je tam mraky jiných věcí, který se musí upravit. No ale zvláštní je,že to dělá občas...

Koukám na ty logy,místama je to dobrý,místama katastrofa, je tam porpad,nebo zase špička. Možná že je něco jen s regulací turba, to že je jiný turbo, tak tam bych asi problém nehledal a zaměřil se na jeho regulaci.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že při dělání tohodle Logu jsem mu dal docela zabrat a nic. Jel úplně v pohodě. Ještě mě napadá, jestli mi někde nemůže utíkat podtlak, jestli je prostě vždy dostatek podtalku k tomu, aby se lopatky natočily do požadovanýho úhlu. Když se podíváš na rozdíl požadovaný tlak X skutečný tlak, nezdá se ti, že se skutečný tlak opožďuje víc než je normální? V chybě jsou vždy hodnoty požadovaného tlaku cca 2000mbar skutečného cca 1600mbar. Nemůže to být tak, že ten časový rozdíl je na hraně a někdy se stane, že to turbo nestihne natlačit "včas" a jednotka to vyhodí jako chybu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkej,to dělal on ty logy??? No tak to potěš teda :wacko: Mi přijde že to dělal asi poprvé v životě. Nechal jsem ti SZ.

Např toto je jasná známka zatuhlý regulace na turbu, špička a pak propad, jak se jednotka snažila rychle ten tlak snížit.post-18590-0-01156700-1305755883_thumb.j

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše juke, tak= mi to příjde jako vada v regulaci, buď je KO regulátor přímo na turbu, nebo ti zlobí podtlakový ventilový blok - černá krabička za baterkou, jestli máš doma ještě jednu OII s 1,9, tak ji zkus prohodit, za to nic nedáš a posuneš se kousek dál a nebo je to tím "jiným" turbem

jaké turbo tam teď vlastně je? zkus z něj opsat nějaká čísla, výrobce atd... do 1,9 BKC se dají dát min. 3 typy a výrobci turba, pasuje tam i turbína z BXE

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typ turba asi nebude hrát takovou roli, podle těch logů tam hapruje spíš ta regulace a tím bych začal, o těch podtlakách jsem Ti to psal už do SZ. Chce to udělat pořádnej log, tamto je nic nevypovídající, pak když řadíš za jízdy,nemá to už tu záztěž,jako když mu šlápneš na krk z 1200 Ot/min

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak viděl jsem i horší logy, ale i o dost lepší. Je tam celkem velká špička -prodleva a pak zase naopak nízkej tlak, prostě pořád to stejné co v těch prvním lozích. Regulace to vyloženě moc nezvládá, i když se snaží, takže by to chtělo origo soft a pak se podívat znovu na logy, nebo rovnou to turbo vyčistit a zkontrolovat podtlaky. Pokud i toto bude ok tak ůprava softu a korekce regulace turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se právě vrátil s autem. Zkoušel tam dát jiný ventilový blok a logy byly stejné, stejná špička a následný propad. Měřil i podtlaky a nikde nic neutiká. Jeho závěr je, že je to turbo. Na zkoušku mi může dát jiné, o kterým ví, že je OK, případně dát nový nebo repas. Čištění turba taky zmiňoval s tím, že nemůže zaručit výsledek. Tak co teď? Případně za kym mam jet, v okolí severních čech nebo Prahy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se právě vrátil s autem. Zkoušel tam dát jiný ventilový blok a logy byly stejné, stejná špička a následný propad. Měřil i podtlaky a nikde nic neutiká. Jeho závěr je, že je to turbo. Na zkoušku mi může dát jiné, o kterým ví, že je OK, případně dát nový nebo repas. Čištění turba taky zmiňoval s tím, že nemůže zaručit výsledek. Tak co teď? Případně za kym mam jet, v okolí severních čech nebo Prahy?

ahoj, ja som z bratislavy a dva tyzdne dozadu som sa kvoli turbu trepal az do jablonca nad nisou k panu hlouskovi. Na nete som hladal vseliake recenzie o firmach ktore ponukaju repas aj nove turba. skus si pozriet www.turbosport.cz zavolaj a informuj sa...myslim ze ti budu vediet pomoct

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Konečně jsem se dostal k tomu, že dám vyčistit turbo. Než se k turbu dostali, přišli na to, že je v ohybu popraskaná podtlaková hadička. Vypadalo to, jako by byla prosekaná. Nová stála cca 200Kč, takže jsem si myslel, že je problém vyřešen. Bohužel jsem dnes auto protáhl na dálnici a při 150km/h opět nouzák. Pokud jedu do 140km/h můžu mu dávat zabrat jak mě napadne. Stačí, když jedu pár vteřin přes 150km/h a nouzák. Pro zajímavost jsem udělal log na dálnici, kdy zrychluju právě na 150km/h. Těsně před nouzákem je vidět propad tlaku. Jak to, že nezačne regulace zvyšovat tlak? Nebo se o to alespoň nepokusí?

LOG-01-003-010-011.zip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...