Přejít na obsah

Přední brzdy - zahřívání


Tomáš P

Doporučené příspěvky

Ahoj borci,

mám jeden obligátní dotaz na problém s předními brzdami. Levé kolo se mi občas při jízdě silně zahřívá o dost víc než pravé. Je to ovšem nepravidelné, někdy najedu 100km bez problému, jindy mám po 30km zahřáté kolo. Jedna brzdová destička má na nebrzdící ploše viditelné známky vysokých teplot (tam, kde bývají popisky, je to celé seškvařené, kromě místa, kde to bylo pod pístkem). Auto je Felicia 1.6, s ABS, rok 1996.

Podobně to dělalo před 2 lety, tehdy to po výměně kotoučů a destiček přestalo zlobit. Teď je to zpátky. Za tu dobu se moc nenajelo, tak 15 tis. km. Občas se od předního kola linou podivné zvuky a pískání, ale to až poslední dobou.

První podezření samozřejmě padlo na zarezlý pístek, tak jsem to teď o víkendu s tátou rozebíral. Zjistil jsem, že nic dramaticky špatného na brzdě není. Na ložisku jsem nezjistil žádnou vůli. V jednom místě byl lehce zarezlý pístek, tak jsem ho lehce přebrousil šmirglem. Vodící čepy jsou volně pohyblivé a pod manžetami je dost vazelíny. Pístek dostal nový těsnící kroužek a manžetu, vše chodí nádherně lehce. Jediné, co jsem našel bylo, že jedna destička (ta neseškvařená, z vnější strany kola) je zakouslá ve třmenu a musel jsem ji páčit šroubovákem. Odstranili jsme rez. Všechno v pořádku, jenom tátovi se zdálo, že se brzda pomalu vrací. Pak jsem jel cca 30 km domů a levé kolo bylo zase teplejší, než pravé. (Zkouším to lehkým přiložením hřbetu ruky, abych se nespálil.)

Máte nějaké návrhy, čím to může být? Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvzdušni to kolo, které brzdí míň - ve tvém případě PP.

Problém může být i ve starém brzdovém třmenu - časem se z otvoru pro pístek stane ovál.

Když máš nové destičky, pístek je hodně zasunutý z třmenu a dobře ve větší délce vedený.

Takže není problém a funguje to dobře.

Jakmile se destička ojíždí, pístek se postupně vysunuje.

Destička ho unáší při brždění vždycky trochu s sebou,

ale protože je díra ve třmenu už oválná, pístek se začíná příčit a nevrací se.

To může být tvůj případ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvzdušni to kolo, které brzdí míň - ve tvém případě PP.

Zavzdušněním PP kola to nebude. Obě brzdí zhruba stejně (při brzdění to netáhne na stranu). Psal jsem, že se jedno zahřívá víc, než druhé, protože jediný způsob, jak detekovat hřející brzdu je, že jedno kolo je teplejší, než druhé. Pokud při jízdě nemusím brzdit, tak pravé kolo je studené, zatímco levé teplé.

Ten oválek zkusím prověřit, ale destičky nejsou sjeté, takže by to nemělo mít velký vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Myslím si, že Tonda-B má pravdu - a ty máš přidřené prasátko ve třmeni PP kola = destičky se úplně neuvolní a neustále škrtají o kotouč. Je vlastně úplně jedno jestli je zašprajcované v oválné díře nebo "jen" zarezlé - každopádně bys to řešit měl, protože povrch příslušných brzdových destiček se tím "oklouže" = zesklovatí a ztratí potřebné třecí vlastnosti. Jedno kolo tak vlastně nebude brzdit - určitě ne na plný účinek. A měl bys to začít řešit nejpozději IHNED - pokud možno už včera, poněvadž až pak budeš potřebovat nutně náhle NOUZOVĚ zabrzdit, nebudeš mít na předku najednou dvě brzdy - ale jen jednu - a pokud se to stane na mokru nebo ještě kluzčím povrchu, budeš mít o průser postaráno na tuty. Pro lehké přibrždění jedno brzdící kolo stačí, to skoro ani nepoznáš - krom toho, že takto brzdící auto "táhne" na stranu účinnější brzdy. Až ale budeš potřebovat zabrzdit OPRAVDU RYCHLE, budeš VE SRAČKÁCH až po krk - a dost možná že ještě hloub... Krom toho se to velice rychle pozná na STK - s takovými brzdami rozhodně nemáš šanci projít "bez ztráty kytičky"... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo bude to přidřený a hlavně nevěř každé radě na foru, třaba té o hadičce, její pan autor napsal i jinde nesmysly

ben06, tak to tě hodně rychle vyvedu z míry. Nevracely se mi brzdy na levém předním kole, rozebral jsem třmeny, vše důkladně očistil zkompletoval a stejně auto táhlo na jednu stranu a kolo neustále přibržďovalo. S kamošem jsme rozebrali prasátko, tedy vytáhli jsme ven ten válec, co tlačí na desky, očistili (ikdyž nebyl nikterak porezlý, jak někdy bývá, odvzdušili obě kola a výsledek, nezměněný. Pak se kamoš ptal nějakého mechoše a on odpověděl, vyměnit tu hadici, tak jsme tak udělali a bylo po problému. Akorát jsem musel po týdnu vyměnit i tu druhou, páč to začalo táhnout na druhou stranu, nebyl stejný brzdný účinek (s new to brzdilo více). Po výměně druhé vše v pořádku a bylo to znát i na válcích na STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zrovna minulý týden jsme na synově Feldě řešili stejný problém jako Tomáš P a musím dát za pravdu oběma názorům.Na pravém kole to byla hadička a protože jsme měnili obě, tak na levém kole byla na válečku prasklá prachovka a ten se začínal zadírat,.. :rolleyes:

Na závěr:Pokud by se nějaká závada vyskytne byť jen jednomu majiteli, může se vyskytnout i dalšímu.

Přeji všem hodně km bez nehod a poruch. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zavzdušněním PP kola to nebude. Obě brzdí zhruba stejně (při brzdění to netáhne na stranu). Psal jsem, že se jedno zahřívá víc, než druhé, protože jediný způsob, jak detekovat hřející brzdu je, že jedno kolo je teplejší, než druhé. Pokud při jízdě nemusím brzdit, tak pravé kolo je studené, zatímco levé teplé.

Ten oválek zkusím prověřit, ale destičky nejsou sjeté, takže by to nemělo mít velký vliv.

No nevím, ale jediná věc co by fakt mohla sedět je, že ti to kolo jemně přibržduje, proč jinak by se disk hřál??

Nejsem odborník taže jen radím na co bych se zaměřil já a to v tomto případě je, že ti PP přibržduje a tím se ti děje co se děje.Já jsem měl takyForda 1.6D a to sem se divil až mi na technické řekl, že mi brzdí málo jedno zadní kolo a světe divse ani jsem si toho nevšim při běžné jízdě,bylo zarezlý prasátko.

Takže nespolýhej na to, že ucítíš jak ti přibržduje přední kolo.. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Přední brzdy - zahřívání

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...