Jump to content

Průměr brzd na přední nápravě


Pericko666

Recommended Posts

Guest amissus

post-48077-0-36256200-1396436133_thumb.j

 

Být Tebou tak si to ale radši změřím. Jsou tady lidé, co mají dost "exotické" kombinace brzd a jinak pro 66kW TDI se myslím vzadu také "oficiálně správně" používají bubny, navzdory tabulce z příručky.

Edited by amissus
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Není zbytečné dávat větší kotouče a třmeny? Nevím, jaké teď na autě máš, ale ty největší co se dávají (předek 288 mm) se dávají úplně stejné i na Fabii RS, která má daleko větší výkon a stačí ji  :kol-28: ... 

Link to comment
Share on other sites

Asi máte pravdu, zbytečné to nejspíš je. Navíc mám zimáky 15" a tam by se zase nevešly ty větší třmeny, takže to asi řešit nebudu, nicméně alespoň pouvažuji o stejném kotouči (288mm) a destičkách od Bremba.

 

Další dotaz, asi to bude znít trošku hloupě. Jdou přední kotouče přehodit na zadní nápravu?

 

Díky moc :kol-47:  :kol-31:

Link to comment
Share on other sites

Jel jsem na výlet na Grossglockner (omlouvám se, možná se to píše jinak) do Rakouska. Krásné serpentýny táhnoucí se až do 3km nadmořské výšky. Pro motoristy zážitek. No a přišlo mi, že při zpáteční cestě (tedy cestě dolů) tak v polovině cesty ty brzdy začly vadnout ačkoli jsem brzdil i motorem. No a dole pod kopcem jsem si na nich mohl opéct buřtíky, jak byly rozpálené :D.

 

Jasně, nesmysl třeba do Prahy nebo do těch našich podmínek. Ale když člověk pak takhle vyjede někam výš, tak bych se rád na ty brzdy spolehnul. Nicméně nevím, jestli mi to zaručí jen jiný kotouč a destičky od Bremba. Patrně ne :kol-32: .

 

Tohle mě spíš zajímalo z čistě technické stránky, zda-li by ti brzdy šli přehodit :kol-28:  :kol-24:

Link to comment
Share on other sites

Od Bremba jedině asi sportovní variantu (nějaké vrtané, drážkované nebo tak), pokud koupíš tu normální, tak to bude podle mě +- stejné, jako to co tam máš. Škodovka montovala ve výrobě brzdy ATE, jestli to platí pořád, netuším  :kol-32:

Link to comment
Share on other sites

Paní mi vytipovala tento ..

 

Brzdový kotouč Brembo Max 09.7010.76

 

 

Ø (průměr): 288.0 mm

Th (tloušťka): 25.0 mm

min Th (minimální tloušťka): 22.0 mm

A (výška): 34.2 mm

B (centrovací průměr): 65.0 mm

C (počet děr): 5

 

Dostupnost: skladem

Běžná cena: 2 297 Kč

Sleva: 35%

Vaše cena včetně DPH: 1 504 Kč

Vaše cena bez DPH: 1 242,98 Kč

Poznámka: Jedná se pouze o 1 kotouč. Při výměně obou kotoučů je potřeba objednat 2 kusy.

 

b8134ef830eb550ae17006391130f6de.jpg

Link to comment
Share on other sites

No asi bych to zkusil, být tebou. Měnit brzdy za jiný rozměr, do toho bych se nepouštěl.

 

Teď tomu moc nerozumím :-) co bych měl zkusit a co bych teda neměl měnit? :D respektive které brzdy bych neměl měnit? Myslíš ty zadní? Dávat tam ten větší kotouč?

Link to comment
Share on other sites

No prostě zkusil bych na předek ty Bremba co jsi sem dal a to je celé :D žádné větší kotouče nebo tak. A dozadu, tam stejně asi žádné drážkované se nedělají podle mě, a navíc stejně většina brzdného tlaku jde na předek, takže zadní nechat tak jak jsou z výroby.

Link to comment
Share on other sites

Trochu vám do toho zase vlezu ale myslím si, že ty bremba v té situaci, kterou popsal, kdy se sjíždí delší trasa z kopce nebudou mít o tolik lepší výsledek, na to aby se oplatily... Jejich možnost chlazení nebude nijak extrémně vyšší než sériové.. a to právě protože mají úplně stejné rozměry, ty drážky je opravdu nevytrhnou a k tomu ještě v nízkých rychlostech, kdy pojedeš ty serpentiny dolů... :kol-28:

Link to comment
Share on other sites

Lepší být mohou, ale nemyslím si, že bude přínos tak velký, aby se to vůbec oplatilo.. Problém je v tom sjíždění z kopce v relativně nízké rychlosti a za téměř stálého brzdění.. brzdy tam nemají velkou možnost se chladit a ani ty drážky je v takové situaci nezachrání.. 

Link to comment
Share on other sites

No tak žádný zázrak to asi nebude, ale tak nějaký význam (aspoň nějaké zlepšení) to snad mít bude :) když už se to vyrábí jako sportovní varianta :D ale tak to je spíš otázka na někoho, kdo s nima má konkrétní zkušenosti. Já mám na jednom autě klasické ATE a na druhém klasické Brembo, takže osobní zkušenost nemám.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No dej tak ty kotouče od bremba co tu někdo psal , a pak tam dej brzdové obložení ferodo sport , a máš od smrdu a tepla pokuj  při dlouhem brždění :) mněl jsme to tak na fabii 1rs

 

ale počítěj že to obložení ferodo je dost drahé 

http://www.ferodo.com/cs-cz/Produkty/Desticky/Pages/Vyber-vyrobku.aspx 

nevím jestli se na "rapida dělají "

 

případně jiné brzdové desky které budou tvrdší a stavěné na viší teplotu

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Výhoda tých kotúčov brembo max je, že sa nezvlnia. Brácho ich má na golfe a niekoľko krát už boli rozpálené do červena a stále držia. Navyše brzdia o čosi lepšie ako sériové a nevädnú tak pri vyššej teplote.

Pre porovnanie - ja mám na F1 Ferodo kotúče a tie sa zvlnili pri bežnej + rýchlej jazde. žiadne závodenie ako je tomu v prípade tých brembo - maxov.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Skôr ma zaujíma, že ako tie brzdy Brembo brzdia za studena. Ja by som totiž tiež chcel mať účinnejšie brzdy napr. na okruh, ale tam idem v priemere raz za rok. Otázkou ostáva, že aký je účinok bŕzd keď potrebujem núdzovo brzdiť so studeným kotúčom, či nie sú v takejto situácii lepšie štandardné kotúče a doštičky.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...