Přejít na obsah

Jak vysoké tlumení se vejde pod koberec a tlumení z výroby?


Berry

Doporučené příspěvky

Jak vysokou vrstvu tlumení dostanu pod koberec a tlumení z výroby u Octavie I., abych tam bez problémů vrátil plasty? Budu dávat pláty proti vibracím (2 nebo 4mm) a přes to nějakou pěnu (4, 8, 10 nebo 12mm), která se dá trochu zmáčnout. ZDŮRAZŇUJI, ŽE MI JDE ZEJMÉNA O POTLAČENÍ HLUKU OD PŘEDNÍCH KOL PŘES PŘEDNÍ PODBĚHY A PODLAHU A ODHLUČNĚNÍ PŘEPÁŽKY K MOTORU. Muziku neřeším, i když to má asi dost společného.

1. Zajímají mě hlavně skutečné zkušenosti lidí, kteří dodatečné tlumení do Octy I. na podlahu dávali nebo vytahovali koberec a vědí, kolik je tam místa.

2. Ohledně antivibrační vrstvy, které přijde přímo na plech - stačí 2mm nebo je podstatně lepší vrstva 4mm.

3. Která kombinace vrstev je účinnější k odstranění hluku : 2mm antivibrační vrstva a přes ní druhá vyšší vrstva pohlcující zvuk nebo 4mm antivibrační vrstva a přes ní druhá nižší vrstva pohlcující zvuk. Myslím tím, v jakém poměru rozdělit vrstvu dodatečného tlumení, které dostanu pod koberec a origo tlumení.

4. Vaše zkušenosti s materiály, které jste použili na jednotlivé vrstvy.

Díky za Vaše rady, musím se rozhodnout, jaké materiály koupit. Je to dost peněz. Mám už hotové celé auto, ještě tohle mi chybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že podlahu asi moc lidí netlumilo. Tedy soudím podle toho, že mi tady nikdo neodpověděl. Tak jsem to riskl a koupil jsem na tlumení STP Gold 2,3mm na potlačení vibrací. Jako druhou vrstvu dám STP SPL08 8mm jako izolaci proti pronikání zvuku. Ve středu se do toho dám a pak dám vědět. Doufám, že tam těch 10mm pod koberec dostanu. Dám vědět, jak to dopadlo, kdyby chtěl někdo taky odhlučňovat podlahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se tím hodně zabýval ale úplně z jiného důvodu.Rozhodně se tam vejde 10-15 mm.Nevím jakým způsobem chceš řešit tlumení přední stěny.Já sundaval palubku a topení.

V téhle fázi budu tlumit podlahu celou a dělící stěnu a přední podběhy do výšky, kam až se dostanu. Podle mého předpokladu až do výšky, kam se mi podaří origo tlumení dělící stěny a předních podběhů odtáhnout od plechu. Mám půjčenou vyhřívanou garáž pouze na jeden den, víc toho nestihnu. A popravdě řečeno - sundavat palubku a topení se mi zatím nechce. Myslím, že se dostanu na skoro celé podběhy, uvidím. Napíšu, jak to šlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně jsem dodělal to tlumení podlahy a předních podběhů. Takže pár postřehů :

1. Auto jsem odstrojil přesně podle popisu, který sem dal Vaša . Stačilo si návod přečíst, člověk věděl, kam má sáhnout a bylo to za chvíli venku. Vytahoval jsem sedáky, středový panel, spodní sloupky A a B, prahové lišty, koberec a zvukovou izolaci pod ním. Spodní část palubovky jsem nesundaval. Není to potřeba, pokud se má tlumit jen podlaha a přední podběhy. Origo zvukové tlumení přepážky k motoru, které "čumí" pod přístrojovou deskou, se dá ohnout nahoru a dostanete se celkem pohodlně na přední podběhy.

2. Na podlahu jsem lepil antivibrační STP Gold 2,3mm. Sehnal jsem ho za super kačky http://www.ahifi.cz/tlumici-material-stp-gold-0.html . Přes něj jsem dal zvukovou izolaci STP SPLO8 8mm http://www.ahifi.cz/tlumici-material-stp-spl08.html . Vycházel jsem krom zkušeností jiných i ze stránek výrobce http://stp-distribution.com/en/products/ . Spotřeba na Octavii I. combi - 5 plátů STP Gold o rozměru 53x75cm (plus nějaké zbytky, které mi zbyly z předchozích tlumení) a 3 pláty SPT SPL08 o rozměru 75x125cm. Polepil jsem celou podlahu, celé přední podběhy, spodek přepážky k motoru (kam až jsem se pod origo tlumení dostal), celý středový tunel a prostor pod zadními sedáky.

3. Pod origo tlumení a koberec jsem za použití uvedených materiálů nalepil vrstvu 10mm. Podle mého názoru je to vrstva tak na hraně. Pokud by se použila vyšší vrstva, už by se muselo omezit obložení středového tunelu a upravit origo tlumení a koberec (ale šlo by to). Já už jsem měl při tl. obložení 10mm problém vrátit středový panel. Jak se zvedlo origo tlumení o těch 10mm, tak mi zvedalo středový panel u řadičky. Konec této části panelu pak nešel nasadit do spodní části palubovky pod rádiem. Vyřešil jsem to tím, že jsem origo tlumení mezi řadičkou a ruční brzdou vyříznul. Pak už to všechno šlo napasovat zpět bez problému. Jen zadní koberečky už se nevejdou pod sedačky volně, musejí se pod sedák nacpat. To už je ale prkotina.

4. Práce to byla na celý den. Výsledek : je to znát. I manželka to po první jízdě poznala. Podle mého názoru to má opět největší efekt při vyšších rychlostech. Teď už mi zbývá na tom předku jen vyřešit odtlumení předních plastových podběhů. Ty prostě pořád slyším. Sice méně, ale slyším. Jel jsem po vytlumení podlahy a předních podběhů v dešti domů a dnes jsem s tím jel za sucha. Rozdíl tam ještě je. Někde jsem tady viděl fotku, že si někdo polepil přední podběhy zespodu černým kobercem nebo nějakou plstí (byla to fotka podběhu na autě, ne vytaženého podběhu). Nemůžu ale najít, kde to tu bylo. Jestli o tom někdo víte, dejte sem odkaz. Myslím, že tohle bude cesta, jak se těch zvuků zbavit. Dřív se údajně na Fabiích plastové podběhy zespodu něčím polepovaly už z výroby.

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podběhy jsem řešil 4mm hydroizolací Hydrobit (asfaltový pás) ze stavby - dvě vrstvy na sebe. Jen při montáži zpět toho člověk zase musí hodně ořezat aby se to vešlo ale je to akusticky znatelné nicméně optimální je to zkombinovat - zvukově především utlumit jak v interiéru tak v exteriérů (podběhy).

Jsem ale rád že jsi to zveřejnil, taky mě to láká, zatím jsem vytlumil jen přední dveře karimatkou - sice to vypadá komicky ale schválně, zkuste jak to tlumí :)

Nemáš nějaké fotky z montáže ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podběhy jsem řešil 4mm hydroizolací Hydrobit (asfaltový pás) ze stavby - dvě vrstvy na sebe. Jen při montáži zpět toho člověk zase musí hodně ořezat aby se to vešlo ale je to akusticky znatelné nicméně optimální je to zkombinovat - zvukově především utlumit jak v interiéru tak v exteriérů (podběhy).

Jsem ale rád že jsi to zveřejnil, taky mě to láká, zatím jsem vytlumil jen přední dveře karimatkou - sice to vypadá komicky ale schválně, zkuste jak to tlumí :)

Nemáš nějaké fotky z montáže ?

1. No, nevím, nevím. Ty jsi asi chtěl šetřit peníze. Já, než jsem se do toho všeho pustil, jsem hodně četl. Brzy jsem pochopil, že pokud to má za něco stát, budu muset dost investovat. O tvém tlumení hydroizolací Hydrobit (asfaltový pás) ze stavby si myslím svoje, ale nebudu ti to hanit. Byla to tvoje volba. Já osobně, po tom, co o tlumení vím, bych to nikdy neudělal. A představa, že mi v létě smrdí asfalt v rozpáleném autě, tak ta mě fakt "bere". A karimatka na dveře? :smich: :smich: :smich: . Jedině, že bys nechtěl, aby ti přes dveře šlo teplo nebo chlad, tak to pak jo ;) . Neuraž se, ale tobě by to asi nemělo cenu vysvětlovat. Pokud jenom tady budeš o tlumení číst, dojdeš k tomu sám. Natož, kdybys četl něco odborného, kdybys četl výsledky testů, jaký je třeba rozdíl mezi dvěma vrstvami stejného materiálu nebo rozdílných materiálů, něco z fyziky apod.

2. Fotky z montáže tlumení nemám. Je jich tady dost. Je to všechno stejné nebo podobné. Odstrojit, polepit a zase nastrojit. Žádné velké úpravy jsem při tom nedělal, abych to musel fotit a dělat z toho nějaké návody.

3. Moje rada pro tebe - přestaň si z auta dělat chladící box, tu karimatku sundej a začni pomalu, postupně a hlavně od základu pořádně a kvalitně. Jinak to fakt nemá cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, šlo mě o peníze ale bylo to dáno tím, že potenciálně vhodný materiál byl k mání zdarma. Je nepochybné, že izolační materiály k tomuto účelu přímo určené jako Vibraflex jsou s útlumem někde jinde ale jak jsem psal, před tím než jsem použil ten Hydrobit a karimatku tak jsem je zkoušel - jako zvuková izolace tlumí opravdu dobře, byť volba Vibraflefu je zřejmě ideálnějším řešením...

Teď co jsem dal zimní gumy je ta hladina hluku o poznání horší, další motivace k utlumení interiéru...

Editováno: , autor: borelli
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

TP SLP 4 je dobrý materiál, ale já bych ho volil až jako druhou vrstvu. Jedná se především o termoakustický materiál. Jako první vrstvu je třeba zvolit tlumící vrstvu, která se lepí přímo na plech a jako první pohlcuje vibrace, které vlastně způsobují hluk ve vozidle - jedná se údajně až o 70 % hluku. Od firmy STP je např. STP Silver nebo STP Gold. Jsou ale i jiné, stejně účinné a zároveň levnější materiály. V zásadě platí, že než jednu silnou vrstvu jednoho materiálu je lepší dát víc vrstev různých materiálů. Ale základ tlumení je pořád stejný : zastavit vibrace a pak řešit až to  další. Je potřeba počítat s tím, že to něco stojí. Já dal za vytlumení Octy I. combi okolo 25.000,-Kč. Kupoval jsem ale zbytečně drahý matroš, dneska bych již volil jiný, který je stejně kvalitní a o dost levnější. Ale stojí to za to. 

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zatiaľ som väčšinu auta vytlmil pomocou STP SIlver a na pokus som kúpil STP SPL 4, ktorým sa mi podarilo vytlmiť zatiaľ iba kufor. Teda prvá vrstva vo väčšine auta je STP Silver a v kufri mám aj druhú vrstvu a to je STP SPL 4.

 

Keď som tlmil vnútorný plech zadných dverí, tak som sa z finančného hľadiska vykašlal dať dve vrstvy (Silver + SPL), ale dal som iba jednu a to STP SPL 4. A musím povedať, že dvojkombinácia Silver + SPL by sa pod tapac nevošla. A keby sa vošla, bolo by treba veľa orezávať. To by boli zadné dvere.

 

Čo sa týka predných, na tie som kúpil STP BTP GOLD 5 (ak si dobre pamätám), pod ktorý sa už lepšie bude dať dostať bituménové tlmenie (STP Silver), lebo STP BTP je molitan s uzavretými bunkami (aby nepohlcoval vlhkosť). Len kedy sa k tomu tlmeniu dostanem... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...