Přejít na obsah

Ako identifikovať vadné ložisko?


lada

Doporučené příspěvky

Od doby co jsem vyměnil 14 za 16" mi kola huci.Zda se mi že to jde od zadního pravého kola.Jak poznám jestli je to ložiskem?Když jsem s nim tocil akorat to znělo jak když skrta brzd. desticka o kotouc.Což asi škrta.Na levim je to to samý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_Xp3

Na zvedáku zatoč kolem. Určitě uslyšíš škrtání pakny o buben (charakteristický zvuk, snadno rozeznatelný) a možná uslyšíš tlumené hučení. Hučení ložiska od šktrtání pakny určitě rozeznáš, je to nezaměnitelný zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Včul poraďte odborníci - ako identifikovať vadné predné ložisko?

Posledných 2-3tisíc km pozorujem zvláštny hluk niekde od ľavého predného kolesa. Prirovnal by som ho k zvuku, ktorý vydáva kotúľajúca sa pixla s farbou dole z kopca. Alebo nejaký kotúľajúci sa dutý valec.

Najviac to počuť, keď nie je motor v zábere pri rýchlostiach 70-90km/h, alebo pri dobrzďovaní napr. pred retardérmi, kedy treba spomaliť ale nie celkom zastaviť.

Pýtal som sa v servise, vraj je to normálne, že je to gumami. Prehadzoval som gumy za iné (zimné Matadory, Barumy, Conti), no zvuk nezmizol. Takže gumy to nebudú. Previezol som sa na inej úplne rovnakej Fabii (ok, iná farba ;) ), tam som ten zvuk nepočul.

Kto ste menili ložisko - aké boli prejavy vadného ložiska?

Ak to je naozaj ložisko, tak teda veľmi ma nová Fabia nepresvedčila - najazdených necelých 12tkm a ložisko v čudu? Síce axiálne už mám vymenené, vraj blbá séria :disgust: Na predošlej som mal cez 90tkm a no problem s ložiskami. Soudruzi z Boleslavi zdá sa šetrili zasa tam, kde nemali.

Ešte pre moderátorov B):

Téma ložísk sa preberala, ale pri vyhľadávaní som nenašiel žiadnu tému, kde by sa preberali príznaky a nezdalo sa mi vhodné pokračovať v iných diskusiách, ktoré skončili, ehm dosť mimo témy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, ked to hodis na hever je to vyrazne pocut ked tym kolesom potocis. Inak hucanie sa mne ozyvalo v urcitom rozpati rychlosti. Tusim to bolo 50-60km/h. Ked som isiel pomalsie, alebo rychlejsie tak nic. Bol to zvuk ako keby od gum ale neporovnatelne hlasnejsi.

Inak ja mam momentalne okolo 13tkm a zatial OK. Jedine co mi robi starosti su silentbloky. Na motore mi uz menili, chvilu pokoj a je to tu znova :(. Ale tazko povedat ci je to to iste, alebo su to silentbloky ramien. Asi zase navstivim servis :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igore, já sám nevím.

Na minulém autě 204.000 km najeto jsem přední poznal tak, že houkaly jako prase. Něco jako zimní gumy s hodně hodně hlubokým vzorkem. Nechal jsem je vyměnit. Auto okamžitě stichlo. Tento zvuk si pamatuju a 100% ho poznám.

Potom ovšem mi začalo něco chrastit v zadním kole, a protže byl prosinec, přisuzoval jsem to bordelu v paknách nebo odštípnuté pakně. Nic nehučelo, tak jsem byl klidný. A jednoho krásného dne KŘUP a zadní ložisko se rozsypalo :o Teď u Fabie se mi dost znatelně přenáší rachot od pneumatik do volantu a do pedálů. Je to jako kdybych jel po hodně hrubém asfaltu. Z levé strany je to docela výrazné, je to takové mravenčení v pedálech a ve volantu. Najeto 55.000 km, tak jen doufám, že se mi zase rozsype ložisko. Nic nehučí, auto mám 2 týdny po 60tis km prohlídce v autorizovaném servise :o

S ložiskem nejsou žerty, ale bezpečně ho poznat, nevím, nevím :(

Uvidíme.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za tipy! Auto bolo na zdviháku, kolesom som točil, ale nič nebolo počuť. Ani tam nebola žiadna vôla, mechanik povedal, že je všetko v norme.

Sakra ale ten zvuk ma štve! Nebol tam, a zrazu tam je. Grrr.

Pri zatáčaní ten zvuk niekedy zmizne, niekedy nie. Problém je ten, že ho najvýraznejšie počuť až okolo tých 70km/h, vtedy sa dosť blbo zatáča v plným rajdom :o Skúsim ešte jednu fintu, počas testovacej jazdy s asi nahluchlým mechanikom vypnem na rovinke úplne motor a uvidíme resp. budeme počuť. Ak to bude v norme, auto zhodím zo skaly a kúpim si staré Espero. Tam ma takéto zvuky nebudú trápiť, budem rád, že to jazdí :ph34r:

V štvrtok mám cestu okolo servisu, poreferujem, ako som dopadol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vadne lozisko jsem resil minuly tyden.

jak vsichni rikaji - zvednout auto a zatocit kolem. u me se to teda projevovalo tak, ze kolo pri rychlejsim otaceni rukama hucelo (rekl bych "valive huceni" :) a obcas tak troch praskalo, asi jako kdyz se mele mak). zadna vule tam ale nebyla. pri jizde to zacinalo hucet tak od 30km/h a hucelo (mozna bych rekl i hluboce bzucelo) to porad stejne (nezavisle na otaceni volantem), jenom cim rychleji jsem jel, tim to hucelo hlasiteji a vyssim tonem.

jezdil jsem s tim asi 1500km, mozna i o dost vic (myslel jsem, ze to jsou gumy, ale kdyz jsem je prohazoval a hucela uz treti sada, tak mi to zacalo bejt divny :D )

jedno lozisko ted vymeneno a je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vadne lozisko jsem resil minuly tyden.

jak vsichni rikaji - zvednout auto a zatocit kolem. u me se to teda projevovalo tak, ze kolo pri rychlejsim otaceni rukama hucelo (rekl bych "valive huceni" :) a obcas tak troch praskalo, asi jako kdyz se mele mak). zadna vule tam ale nebyla. pri jizde to zacinalo hucet tak od 30km/h a hucelo (mozna bych rekl i hluboce bzucelo) to porad stejne (nezavisle na otaceni volantem), jenom cim rychleji jsem jel, tim to hucelo hlasiteji a vyssim tonem.

jezdil jsem s tim asi 1500km, mozna i o dost vic (myslel jsem, ze to jsou gumy, ale kdyz jsem je prohazoval a hucela uz treti sada, tak mi to zacalo bejt divny :D )

jedno lozisko ted vymeneno a je klid.

No a to bylo ale zadní ložisko, ne? Zadní kolo můžeš rukou roztočit celkem rychle, ale přední kolo přece neroztočíš, ne? Převodovka má docela velký odpor :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vadne lozisko jsem resil minuly tyden.

jak vsichni rikaji - zvednout auto a zatocit kolem. u me se to teda projevovalo tak, ze kolo pri rychlejsim otaceni rukama hucelo (rekl bych "valive huceni" :) a obcas tak troch praskalo, asi jako kdyz se mele mak). zadna vule tam ale nebyla. pri jizde to zacinalo hucet tak od 30km/h a hucelo (mozna bych rekl i hluboce bzucelo) to porad stejne (nezavisle na otaceni volantem), jenom cim rychleji jsem jel, tim to hucelo hlasiteji a vyssim tonem.

jezdil jsem s tim asi 1500km, mozna i o dost vic (myslel jsem, ze to jsou gumy, ale kdyz jsem je prohazoval a hucela uz treti sada, tak mi to zacalo bejt divny :D )

jedno lozisko ted vymeneno a je klid.

No a to bylo ale zadní ložisko, ne? Zadní kolo můžeš rukou roztočit celkem rychle, ale přední kolo přece neroztočíš, ne? Převodovka má docela velký odpor :(

ja to mel na prednim kole.

kdyz na zvednutem aute zaradis neutral, tak roztocis i to predni kolo..chce to jenom trochu zabrat, ale zvladne to urcite kazdy. zkus si zatocit napred jednim prednim kolem a pak hned druhym..ten rozdil ve zvuku urcite poznas (pokud nemas oddelana obe loziska :D:( ). sice to nejde roztocit tak rychle, jako zadni kola, ale na rozpoznani jineho zvuku to (aspon v mem pripade) stacilo.

opakuji, ze u me to hucelo porad naprosto stejne, at jsem za jizdy jakkoliv zatacel/nezatacel. menilo se to jen podle rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som bol v servise, a vôbec mi nepomohli. Previezli sa so mnou 2 rôzny mechanici a nikto ten iný zvuk nepočul. Vraj čo počuli, tak bol hluk odvaľovania pneumatík...

Podľa mňa to je kravina, ale nechcel som sa hádať. Budúci týždeň skúsim iný servis, uvidíme!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_Míra

Já mám 1,6 75kW Octávku v automatu. Má najeto 47 t. při přímé jízdě kolem 60 km/hod. začnu cítit ve volantu a v podlaze jemné vrnění od levého předního kola. Nechal jsem vyměnit ložisko a pořád to samé. Přestane to v levé zatáčce a při přímé jízdě stačí jen sebemenší pohyb volantu doprava a zvuk znatelně zesílí. Připadne mě to jako nemoc těhle škodovek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce axiálne už mám vymenené, vraj blbá séria  :disgust:

Igore, jak se projevovalo to axiální ložisko? Na levé straně na něj mám také podezření. Je na to nějaký předpis z Boleslavi? Dík!

Axiálne ložisko sa prejavovalo najjednoznačnejšie pri schádzaní z obrubníka, kedy to kovovo kleplo pri vytočenom volante. Prípadne pri prudšom zatáčaní vo vyššej rýchlosti, alebo sem-tam aj pri pomalom cúvaní na parkovisku a točením volantu.

Podľa mojich informácií na to žiaden oficiálny papier nie je, a ani v kulančnom katalógu sa axiálne ložiská nenechádzajú :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže hlásim odstránanie závady - výmena ložiska pomohla. Hurá -_-

Akurát tá výdrž, no, nie je sa čím chváliť - najazdiť len necelých 12tkm, to je málo...

To musela byt snad nejaka vyrobna vada, je to fakt prilis skoro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam podobny problem, kovove "klokotani" jakoby od prednich kol. V autorizovanem servisu 2x menili neco na stabilizatoru, ale bez zlepseni.

Mam 1.4 74kW 6/2005, najeto 20t km :(

Igore, prosim, menili ti normalni lozisko nebo axialni?

Taky ti to delalo jen nekdy? Mne to nekdy klepe i na mensich nerovnostech, nekdy opravdu jen na retarderech.

Dik za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové!

Před 14 dni jsem se vrátil z Čech, kde jsem dělal servis po 60 000km

(výměna oleje+filtru, výměna vzd.filtru, výměna tyček stabilizátoru a taky výměna destiček brzdového obložení - v Čechách servis přijde levněji než v Chorvatsku).

Všechno bylo v pořádku a to protivné bouchání v přední nápravě po výměně tyček

stabilizátorů přestalo :)!

A pak po cca 1000km jsem si při jízdě všiml podivného hučení, které začíná tak na 40km a se zvyšujíci rychlostí nabývá na hlasitosti..Při zatočení doprava..se hluk zmenší - při zatočení doleva..je hluk stejný - to by tedy měl být problém v pravém kole?!

Ve volantu při jízdě necítím žádné otřesy.

Včera jsem auto zdvihl heverem a zkoušel podle vašich rad roztočit přední kola..ale nezdá se mi, že by ty kola nějak podezřele hučely, neslyšel jsem žádný rozdíl mezi levým a pravým!Dělal jsem to teda na ulici, kde jezdí auta..takže jestli je ten podezřelý zvuk tichý, tak jsem ho nemusel slyšet! Dokonce jsem to porovnával se zadními koly, ty jdou otáčet mnohem lehčeji a jsou mnohem tišší!

Teď jsem přemýšlel, jestli nemuže ten zvuk vydávat třeba špatně namontovaný brzdový destičky? To je asi hloupost, že jo..

Každopadně jsem v pondělí objednaný do značkového servisu, takže uvidím.. co a jak..

Není to trochu brzy na ložisko? Po 60tkm? Nemohlo by to být ještě něco jinýho? :(

Jo a pokuď to tedy bude ložisko, musí se po jeho výměně udělat geometrie?

Hynek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

adax: Poslal som ti správu.

suchyh: Ja som mal vadné ľavé ložisko. Pri zatáčaní doľava ten zvuk nebolo počuť, len pri zatáčaní doprava. Podľa mechanika vždy je viac namáhané to ložisko, ktoré je na opačnej strane, než máš vytočený volant. A či je moc 60tkm? No, mne odišlo pri 11tkm... Geometriu robiť netreba, aspoň mne nerobili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...