Přejít na obsah

alternátor?


xaker

Doporučené příspěvky

Ahojte!

Mám octaviu 1,9 TDI, r.v. 2002

Stala sa mi taká vec:

po naštartovaní dobíjanie nesvietilo (v poriadku), ale pri rozjazde začalo svietiť. Pri ubratí plynu a klesnutí na 900ot. kontrolka zhasla. Pri opätovnom pridaním plynu do ot. cca 1200 - 1300 a viac začalo znovu svietiť. Toto trvalo asi 8 km jazdy a potom sa všetko vrátilo do normálu. V servise mi premerali dobíjanie a všetko ukazovalo v poriadku. Ide o alternátor 120A 14V VL2 26/02 VW AG. Vie niekto poradiť ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pomoc, když je studený motor tak vychází z místa asi od alternátoru chroupavý až divný zvuk jako ložisko, a navíc mi začala blikat kontrolka dobíjení.

Druhý den už nebliká dobíjení ale studený strochu si zachroupe. Nevím jestli je ti kladka nebo volnoběžka na alternátoru a jak ji poznám jestli bude v háji :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proste si s nim rukou trosku zatocis (i kdyz samozrejme tim asi moc nepoznas) a vyber si podle roku vyroby (je to na nem na stitku), kdyz najdes nejakej 03/04 a vejs tak by snad nemusel bejt problem, nevim odkud si a z kolika tam mas na vyber, ale samo cim novejsi, tim lepsi .. ja mam auto 5/99 a vysypal se mi ve 170t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim vsechny ... mam oktavu 81kw a uz sem nasypal dost za opravy motoru ... a ted mi na alternatoru upadla kladka, koukal sem na netu a na novy altik urcite nemam a jak tak koukam, tak s opravou je to taky na dlouho ... tak se chci zeptat zda nevi nekdo o altiku na moji oktavu ... diky moc

r.v.99

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Kluci neblaznite tady u Uh, hradisti vymenuji loziska a uhliku na altiku , a berou za to kolem 8stovek dle typu, a je to normalne s fakturou !!!! ;) Rozhodne lepsi nez z vrakoviste!!!! A dela to ze rano dovezes a vecer si ho odvezes repasovany!! nebo po domluve!

Editováno: , autor: fiser
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta volnobezka umoznuje vyuzit nabrane otacky pri pusteni plynu.Vyuziva sa hlavne pri naftakoch, kde otacky klesnu ihned po pusteni plynu-motor nema taku zotrvacnost ako benzinak.Samotny rotor sa toci rychlejsie pokial nevyuzije vsatku kineticku energiu vzniknutu pri vyssich otackach motora.Nedochadza zaroven k zatazovaniu regulatora napetia prudkou zmenou otacok alternatora-cely proces je plynulejsi. Je to len moja osobna teoria a pochopil som tak funkciu volnobezky. Alternator nema pevnu remenicu, ale je to volnobezka prenasajuca pohyb len jednim smerom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta volnobezka umoznuje vyuzit nabrane otacky pri pusteni plynu.Vyuziva sa hlavne pri naftakoch, kde otacky klesnu ihned po pusteni plynu-motor nema taku zotrvacnost ako benzinak.Samotny rotor sa toci rychlejsie pokial nevyuzije vsatku kineticku energiu vzniknutu pri vyssich otackach motora.Nedochadza zaroven k zatazovaniu regulatora napetia prudkou zmenou otacok alternatora-cely proces je plynulejsi. Je to len moja osobna teoria a pochopil som tak funkciu volnobezky. Alternator nema pevnu remenicu, ale je to volnobezka prenasajuca pohyb len jednim smerom.

Díky, umím si to představit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...