Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte!

Mám octaviu 1,9 TDI, r.v. 2002

Stala sa mi taká vec:

po naštartovaní dobíjanie nesvietilo (v poriadku), ale pri rozjazde začalo svietiť. Pri ubratí plynu a klesnutí na 900ot. kontrolka zhasla. Pri opätovnom pridaním plynu do ot. cca 1200 - 1300 a viac začalo znovu svietiť. Toto trvalo asi 8 km jazdy a potom sa všetko vrátilo do normálu. V servise mi premerali dobíjanie a všetko ukazovalo v poriadku. Ide o alternátor 120A 14V VL2 26/02 VW AG. Vie niekto poradiť ?

Pokud ho měřili,tak je ok,jinak by to vypadalo na uvízlé uhlíky nebo už jsou za zenitem.

Podívej se také ne řemenici alternátoru,musí fungovat jako volnoběžka....

  • Autor

alternátor je už v pohode...chyba bola vo voľnobežnej kladke a v 2 ložiskách...alternátor funguje znova ok :D

ďakujem za rady...

  • 4 týdny později...

Pomoc, když je studený motor tak vychází z místa asi od alternátoru chroupavý až divný zvuk jako ložisko, a navíc mi začala blikat kontrolka dobíjení.

Druhý den už nebliká dobíjení ale studený strochu si zachroupe. Nevím jestli je ti kladka nebo volnoběžka na alternátoru a jak ji poznám jestli bude v háji :o

Zapoměl jsem napsat že se jedná oct. tdi 81 kw slx

tak to byl presne muj pripad, altik na vrakaci 1500,- a je klid, daji se i repasovat, sice nevim za kolik, asi to bude +- taky tahle castka, ale problem je cekani nez to nekdo udela ..

No kdyby někdo chtěl,jeden pěkný altík se mi doma válí.

Jak poznám na jiným altíku, že není v háji když ho koupim někde na vrakáči?

proste si s nim rukou trosku zatocis (i kdyz samozrejme tim asi moc nepoznas) a vyber si podle roku vyroby (je to na nem na stitku), kdyz najdes nejakej 03/04 a vejs tak by snad nemusel bejt problem, nevim odkud si a z kolika tam mas na vyber, ale samo cim novejsi, tim lepsi .. ja mam auto 5/99 a vysypal se mi ve 170t

No a kolik myslíš že mám já najeto ? taky 171000km

to chroupání nějak zmizelo tak nevím jestli to mám řešit nebo zatím nato vykašlat nechat to do výměny rozvodů :huh:

No a kolik myslíš že mám já najeto ? taky 171000km

to chroupání nějak zmizelo tak nevím jestli to mám řešit nebo zatím nato vykašlat nechat to do výměny rozvodů :huh:

Zeptam se v kolika necháváš měnit rozvody?

Už keď sa tu rozoberá téma alternátor, opýtam sa nasledovné. Treba niečo vykonať resp. nastaviť ak vymením slabší alternátor za silnejší /70A za 120A/?

  • 1 rok později...

zdravim vsechny ... mam oktavu 81kw a uz sem nasypal dost za opravy motoru ... a ted mi na alternatoru upadla kladka, koukal sem na netu a na novy altik urcite nemam a jak tak koukam, tak s opravou je to taky na dlouho ... tak se chci zeptat zda nevi nekdo o altiku na moji oktavu ... diky moc

r.v.99

  • 6 měsíců později...

Zdravim. mel bych stejnou otázku jako Octavius. Mam tdicko 81kw s altikem 90A a chtel bych tam dát 120A. Jde tam dát pouze výměnou nebo se musí něco předělat??? Dík

Kluci neblaznite tady u Uh, hradisti vymenuji loziska a uhliku na altiku , a berou za to kolem 8stovek dle typu, a je to normalne s fakturou !!!! ;) Rozhodne lepsi nez z vrakoviste!!!! A dela to ze rano dovezes a vecer si ho odvezes repasovany!! nebo po domluve!

Upraveno od fiser

Klasicky alternator mozno ano,ale ked mas altik s volnobezkou tak za 8 stoviek ho urcite nikto nezrepasuje.

Klasicky alternator mozno ano,ale ked mas altik s volnobezkou tak za 8 stoviek ho urcite nikto nezrepasuje.

Ouu tak je možne, tomuto fakt nerozumím! Ale me na 1.6 i to šlo v pohodě.

Klasicky alternator mozno ano,ale ked mas altik s volnobezkou tak za 8 stoviek ho urcite nikto nezrepasuje.

K čemu je dobrá ta volnoběžka?

Tomík

Ta volnobezka umoznuje vyuzit nabrane otacky pri pusteni plynu.Vyuziva sa hlavne pri naftakoch, kde otacky klesnu ihned po pusteni plynu-motor nema taku zotrvacnost ako benzinak.Samotny rotor sa toci rychlejsie pokial nevyuzije vsatku kineticku energiu vzniknutu pri vyssich otackach motora.Nedochadza zaroven k zatazovaniu regulatora napetia prudkou zmenou otacok alternatora-cely proces je plynulejsi. Je to len moja osobna teoria a pochopil som tak funkciu volnobezky. Alternator nema pevnu remenicu, ale je to volnobezka prenasajuca pohyb len jednim smerom.

Ta volnobezka umoznuje vyuzit nabrane otacky pri pusteni plynu.Vyuziva sa hlavne pri naftakoch, kde otacky klesnu ihned po pusteni plynu-motor nema taku zotrvacnost ako benzinak.Samotny rotor sa toci rychlejsie pokial nevyuzije vsatku kineticku energiu vzniknutu pri vyssich otackach motora.Nedochadza zaroven k zatazovaniu regulatora napetia prudkou zmenou otacok alternatora-cely proces je plynulejsi. Je to len moja osobna teoria a pochopil som tak funkciu volnobezky. Alternator nema pevnu remenicu, ale je to volnobezka prenasajuca pohyb len jednim smerom.

Díky, umím si to představit..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.