Přejít na obsah

Hydraulická zvedátka 1.8T RS


M.i.r.a.s._

Doporučené příspěvky

Zdarvím chlapy.

Mám menší problém. Když jsem koupil auto tak motor byl uplně tichoučký. Těd jsem vyměnil olej, ( mimochodem olej co jsem vypustil byl relativně čistý ), dle škodovky nalil jsem tam 5W30 CASTROL. A těd mi cvakají s největší pravděpodobností hydraulická zvedátka. Motor jede bez problémů, nijak necuká, táhne jako předtím. Chtěl jsem se zeptat nevíte někdo co to může dělat, jestli na to může mít vliv výměna oleje. Protože mi zase v druhém servisu bylo řečeno, že se tam má lít 0W40 a že by to mohl dělat ten olej.

Děkuji za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy by jsi tam měl lít to, co bylo předtím (pokud to bylo správné). Změna viskozity oleje může být příčina toho cvakání. Sice se s tím dá jezdit, ale časem to bude cvakat tak, že to uslyšíš i se zavřeným okýnkem a samozřejmě se Ti takto kazí motor...Já bych to asi vypustil, pročistil a nalil tam to, co bylo původně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávali jste před výměnou nějaký výplach oleje? A předešlý olej tam byl jak dlouho? To že byl čistý, je jenom špatně, protože čím je olej "špinavější" tím lépe na jednu stranu... má totiž dobrou schopnost čistit, pokud tam byl nějaký ten km..... a pokud jste tam teď nalili něco co teď rozpustilo usazeniny.....

Pokud cvakají, zkusil bych změnu viskozity při současném dodržení specifikace... 5W40, 5W30, nebo z řady sportovních 5W50, 10W60..

Jestli máš Long-Life tak VW 503 00, VW 504 00

Pokud ne tak VW 501 01|VW 502 00|VW 504 00

Zřejmě to bude olejem, když to začlo bezprostředně po tom. Pokud je to SLX, tak to bych hned vylil a použil něco jiného.

Ale vzal bych v potaz, že má auto něco najeté a použil bych jinou viskozní třídu. Nic tím nemůžeš pokazit.

Pokud bys něco chtěl, poradím, pošlu.

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co tam bylo dříve za olej, tak to nevím chlapy, volal jsem tomu pánovi do německa od kterého auto mám a ten říkal, že také neví co mu tam ve škodovce dávali, ale odpoledne volal nazpět, že našel fakturu z roku 2009 kde je olej 5W40. Jinak dnes proběhla výměna oleje, výplach motoru, nový olejový filtr a olej 5W40 Valvoline Syn POWER. A musím skutečně uznat, že je !!!!!!! ticho po pěšině!!!!!!! motor je uplně tichočký, nic necvaká, necinká. Byl jsem to projed cca. 20 km a ticho. A ted jsem byl v praze a nevím možná si to jen myslím, ale přijde mi, že těd ten motor jede lépe. Ale spíše to je jen pocit co si myslím.

Jinak děkuji všem za rady chlapy. Je to supr, když se tady někdo takhle zeptá a vždy se najde někdo kdo poradí.

Opravdu děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

posledni dvě výměny oleje dal předchozí majitel už v rámci QG0 5w40 a po koupi kdyz jsem menil olej jsem dal zpět QG1 a Shell Helix Ultra Extra 5w30 a od té doby mi přijde že je motor trochu hlučnější, ale zdvihátka nejsou slyset. Navíc se trochu olej ztrácí, což se předtím než jsem vyměnil olej nedělo. Tudíž soudím že tenhle olej pro muj motor neni dobrý a navíc teď už mám v autě LPG, takže potřebuju aby olej neztrácel na kvalitě kvůli větší teplotě při spalování LPG a proto jsem se rozhodl pro Castrol Edge Sport 10W60. Mimochodem mi ho doporucilo i nekolik majitelů O1 RS z hothatchfora. Navíc je známo že u 1.8T dostává olej hodně zabrat a často se vytváří usazeniny nebo jak bych to nazval..."spečený olej" kvůli vysokým teplotám a potvrdil mi to i známý co pracuje v servise škoda a motorů 1.8t už dělal hodně co byly přidřené a podobně. Uvidím co a jak... Motor už má 183.000km a nějake vule už tam prostě jsou a 10w60 je přecijen trochu hustější a myslím si že to bude lepší. Jinak finančne jsem si s tímhle oleje nepolepšil. Spýš pohoršil. Poznatky napíšu do mojí garáže po nějakém čase

Editováno: , autor: LUCAS.89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mně zaujalo:

posledni dvě výměny oleje dal předchozí majitel už v rámci QG0 5w40 a po koupi kdyz jsem menil olej jsem dal zpět QG1 ...

- pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife).

Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

je to tady z toho:

http://forum.skodahome.cz/topic/101603-obecna-pravidla-pouziti-motorovych-oleju-pro-dieselove-motory-koncernu-volkswagen/page__view__findpost__p__1470955

sice pro diesely, ale pravidlo o kódování QGx bude platit asi všude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...