M.i.r.a.s._ Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Zdarvím chlapy. Mám menší problém. Když jsem koupil auto tak motor byl uplně tichoučký. Těd jsem vyměnil olej, ( mimochodem olej co jsem vypustil byl relativně čistý ), dle škodovky nalil jsem tam 5W30 CASTROL. A těd mi cvakají s největší pravděpodobností hydraulická zvedátka. Motor jede bez problémů, nijak necuká, táhne jako předtím. Chtěl jsem se zeptat nevíte někdo co to může dělat, jestli na to může mít vliv výměna oleje. Protože mi zase v druhém servisu bylo řečeno, že se tam má lít 0W40 a že by to mohl dělat ten olej. Děkuji za jakoukoliv radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Vždy by jsi tam měl lít to, co bylo předtím (pokud to bylo správné). Změna viskozity oleje může být příčina toho cvakání. Sice se s tím dá jezdit, ale časem to bude cvakat tak, že to uslyšíš i se zavřeným okýnkem a samozřejmě se Ti takto kazí motor...Já bych to asi vypustil, pročistil a nalil tam to, co bylo původně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neonek Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Já tam mám plnou syntetiku 5W40 a nic necvaká, co tam dával předchozí majitel netuším Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 Mě pořád cvaká jeden,ale nemůžu přijít na to který.Ale je to jen slabě,tak to neřeším. Kámoš co má RSku,tak mu cvrlikají snad všechny a už hodně dlouho a pořád jezdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 Ono se s tím dá najet prý klidne i 100tisíc, ale pak jednou zůstaneš někde stát a .... To Miras: Zkus ještě zkontrolovat hladinu oleje. Cvaká to taky tehdy, když je ho tam málo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsák Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 (editace) Nedávali jste před výměnou nějaký výplach oleje? A předešlý olej tam byl jak dlouho? To že byl čistý, je jenom špatně, protože čím je olej "špinavější" tím lépe na jednu stranu... má totiž dobrou schopnost čistit, pokud tam byl nějaký ten km..... a pokud jste tam teď nalili něco co teď rozpustilo usazeniny..... Pokud cvakají, zkusil bych změnu viskozity při současném dodržení specifikace... 5W40, 5W30, nebo z řady sportovních 5W50, 10W60.. Jestli máš Long-Life tak VW 503 00, VW 504 00 Pokud ne tak VW 501 01|VW 502 00|VW 504 00 Zřejmě to bude olejem, když to začlo bezprostředně po tom. Pokud je to SLX, tak to bych hned vylil a použil něco jiného. Ale vzal bych v potaz, že má auto něco najeté a použil bych jinou viskozní třídu. Nic tím nemůžeš pokazit. Pokud bys něco chtěl, poradím, pošlu. Editováno: 12. leden 2012, autor: rsák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M.i.r.a.s._ Vloženo 12. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2012 To co tam bylo dříve za olej, tak to nevím chlapy, volal jsem tomu pánovi do německa od kterého auto mám a ten říkal, že také neví co mu tam ve škodovce dávali, ale odpoledne volal nazpět, že našel fakturu z roku 2009 kde je olej 5W40. Jinak dnes proběhla výměna oleje, výplach motoru, nový olejový filtr a olej 5W40 Valvoline Syn POWER. A musím skutečně uznat, že je !!!!!!! ticho po pěšině!!!!!!! motor je uplně tichočký, nic necvaká, necinká. Byl jsem to projed cca. 20 km a ticho. A ted jsem byl v praze a nevím možná si to jen myslím, ale přijde mi, že těd ten motor jede lépe. Ale spíše to je jen pocit co si myslím. Jinak děkuji všem za rady chlapy. Je to supr, když se tady někdo takhle zeptá a vždy se najde někdo kdo poradí. Opravdu děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 Tak hlavně dolévat pořád stejnou viskozitu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 ... a specifikaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 tak doufám že mě nečeká něco podobného. přecházím z shell helix ultra extra 5w30 na castrol edge sport 10w60 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 Vyzkoušej a dej info. A pročpak přecházíš na castrol? Finance,nebo bude zlepšení oproti Shellu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 (editace) posledni dvě výměny oleje dal předchozí majitel už v rámci QG0 5w40 a po koupi kdyz jsem menil olej jsem dal zpět QG1 a Shell Helix Ultra Extra 5w30 a od té doby mi přijde že je motor trochu hlučnější, ale zdvihátka nejsou slyset. Navíc se trochu olej ztrácí, což se předtím než jsem vyměnil olej nedělo. Tudíž soudím že tenhle olej pro muj motor neni dobrý a navíc teď už mám v autě LPG, takže potřebuju aby olej neztrácel na kvalitě kvůli větší teplotě při spalování LPG a proto jsem se rozhodl pro Castrol Edge Sport 10W60. Mimochodem mi ho doporucilo i nekolik majitelů O1 RS z hothatchfora. Navíc je známo že u 1.8T dostává olej hodně zabrat a často se vytváří usazeniny nebo jak bych to nazval..."spečený olej" kvůli vysokým teplotám a potvrdil mi to i známý co pracuje v servise škoda a motorů 1.8t už dělal hodně co byly přidřené a podobně. Uvidím co a jak... Motor už má 183.000km a nějake vule už tam prostě jsou a 10w60 je přecijen trochu hustější a myslím si že to bude lepší. Jinak finančne jsem si s tímhle oleje nepolepšil. Spýš pohoršil. Poznatky napíšu do mojí garáže po nějakém čase Editováno: 12. leden 2012, autor: LUCAS.89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 Tohle mně zaujalo: posledni dvě výměny oleje dal předchozí majitel už v rámci QG0 5w40 a po koupi kdyz jsem menil olej jsem dal zpět QG1 ... - pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! je to tady z toho: http://forum.skodahome.cz/topic/101603-obecna-pravidla-pouziti-motorovych-oleju-pro-dieselove-motory-koncernu-volkswagen/page__view__findpost__p__1470955 sice pro diesely, ale pravidlo o kódování QGx bude platit asi všude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 12. leden 2012 Sdílet Vloženo 12. leden 2012 (editace) sorry, napsal jsem to blbě. motor AUQ je QG1, ale kódování se neměnilo. pouze olej tam byl 5w40 a do servisky napsaly QG0, asi protože jsou jelimani a znaji jen QG0 A QG1. Teď to bude tedy QG2 s olejem 10w60. Editováno: 12. leden 2012, autor: LUCAS.89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.