Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, zajímalo by mě kolik prostoru je v olejové vaně. Trápí mě přepalování oleje, proto vymýšlím způsob chlazení oleje, mám možnost sehnat několik tenkých měděných trubiček. Napadlo mě je naletovat dovnitř olejové vany ale nevím kolik je tam místa.

Nezlob se na mě,ale to co vymejšlíš je lehce na hlavu,chápal bych to pokud honíš auto po okruhu. I tak bych to řešil chladičem oleje. Radši prováděj pravidelnej interval výměny oleje a nezatěžuj se zbytečnostma.

Spookii:zkráť interval výmeny oleja a nerieš blbosti..

  • 2 týdny později...
  • Autor

interval výměny mám 7500km, ale chtěl bych ostrou vačku pak olej zkracoval na nějaký 4000km interval proto chci chlazení...

pracovní režim motoru je od 3.5t ot výše takže je olej zatěžován dost...proto vymýšlím chlazení...nevíte jak to třeba měly řešený 1.2 pro vývoz do rovníkových oblastí?

Nebo pouzij olej odolavajici vysim teplotam,kdyz mas pochybnosti. Treba Total Quartz Racing 10w50.

  • Autor

používám 10w50....

... chtěl bych ostrou vačku pak olej zkracoval na nějaký 4000km interval proto chci chlazení...

pracovní režim motoru je od 3.5t ot výše takže je olej zatěžován dost...proto vymýšlím chlazení...

V tom případě buď nejakej silnější motor nebo koupit a namontovat chladič oleje a koupit a namontovat chladič z naftový verze-je větší.

  • 3 roky později...

Z HTPéčka toho moc ostrou vačkou nevykřešeš.. To spíš kratší intervaly výměny.

 

Jinak já si zas chvilku pohrával s myšlenkou si udělat na výpustným otvoru oleje takovej kohout kterej by se ovládal nějakým převodem zezhora od motoru. Tak trochu lenost a taky mi už leze na nerv furt někoho prosit jestli by mě pustil na zdviž nebo na jámu.

Prostě jen pod auto šoupnout nějakou nádobu a pak pohodově zezhora otevřít ten kohout.

 

Ale narazil jsem při takovém tom promejšlení na několik zádrhelů kvůli kterým se na to vykašlu.

-Namontování dalšího závitu ještě s menší dírou by ještě zpomalilo vytékající olej a tim pádem by sebou nestrhnul ty nečistoty na dně vany.

-Kohout by "čuměl" hodně pod auto a asi bych ho o něco urazil.

-Mechanizmus by byl docela složitej a blbě by se kolem motoru vedl. A pokud by byl vyrobytelnej, tak blbě.

-Co sem tak zjišťoval, tak neni na trhu nějakej tvarově použitelnej kohout kterej by byl dostatečně tepeně a chmicky odolnej

-V případě samodomo kohoiutu zas problém s těsností nějakého a zněčišťování jeho hrdla vnějším bordelem a prachem od silnice.

Takže zavrhnuto.

 

Další docela zajímavou možností by bylo ten výpustní otvor přesunout (udělat další otvor se závitem) na nějaký vhodnější místo na vaně.

Jelikož originál otvor je tak debilně směrem dozadu auta, že i v lehu je problém ho povolit.

 

Prostě ho dát někam aby čuměl dolu pod auto a né za auto. Sice by se k němu muselo taky lehat, ale byl by líp "na ruku".

A jako prémie by bylo i to, že by byl o skoro 1cm níž než ten originální přez kterej se zbytek vypouštěnýho oleje prostě nepřevalí ven z vany a nevytáhne sebou všechny nečistoty co tam sou dole s tim olejem.

Sice by ten šrouby taky koukal tak 10mm pod vanu, ale to je ještě v klidu oproti tej teoretickej zrůdnosti která mě napadla s tim ventilem.

To železo ve trerým by byl závit a šroub by bylo vsunutý zevnitř vany a pak bych ho asi buď dokola přibodoval a nebo obvařil tigem.  Svár by byl zvenku vany.

 

 

Nejdřív si sehnat nějakou použitou ale zachovalou vanu z HTP a na ní to zkusit a pokud to všechno půjde jak má a bude to těsnit, tak jí namontovat místo původní vany(originál vanu na autě by se mi prznit nechtělo)

Předpokládám, že motory HTP 6V a 12V 40,44,47 a 51 kW maj olejový vany všechny stejný(počet a rozložení děr na upeňovací šrouby, tvat prolisů a i obsah oleje)

 

Jako ideální by bylo kdyby se ty vany vyráběly v ČR. pak zkusit zavolat do tý fabryky jestli by nemělli jednu nenastříkanou vanu ve kterej ještě neni díta pro výpustní šroub. Doma si to naprasit podle potřeby a pak je požádat jestli by mi to mestříkli tou barvou kterou se to má stříkat.

 

Mám sice F2 CGPA 2013 ale i tak se to sem nejvíc hodí.

 

 

 

 

 

ooolll.bmp

Upraveno od Mr.Pavka

Podle mne to je blbost.

Vana je velmi nízko od vozovky a tam pokud by jsi něco nabastlil, co bude trčet tak to tím spíš urazíš.

Jinak nepotřebuji se nikoho doprošovat při výměněně oleje. Stačí nebýt líny a zepředu se dá vpohodě na šroub dosáhnout. Mám nachystaný uřezaný kanystr, povolím šroub, šoupnu vanu a šroub vyšroubuji. 2x za rok to přežiju.

Ale ten blbej pocit, že se na to nemůže pořádně.

 

Tak těch 10mm pod auto by ještě ten šroub dal. I tak je pořád o pár mm vejš než je nápravice.

Ahoj.

Já olej měním na "nájezdech". Tím jak je auto skloněno dozadu, vyteče vše do poslední kapičky a k výpušťáku se dostaneš naprosto v poho.

Dle mého názoru je to menší investice, než bastlit vanu - navíc je využiješ při všech pracích na podvozku (i vzadu např. při výměně palivového filtru).

Pokud chceš aby ti ze stěn a z vany odteklo nejvíc marastu, tak po vytečení tam horem nalej 2dcl čistého oleje - uvidíš jak ještě poteče černej.

To je sice všechno hezký že ti vyteče hodně oleje z vany, ale kolik ti ho zůstane kvůli nakloněnýmu autu v motoru?

Ona Škodovka (všechny automobilky) nepíšou jen tak pro srandu králíkům, že auto má bejt na zdviži ve vodorovný pozici.

 

Jo a dycky ti tam něco zůstane kvůli tomu rantlíku se závitem kterej kouká dovnitř vany.

 

Já nejdříve vypouštím starej olej. Pak ten co nevyteče vytahám přes zahnutou hadičku injekční stříkačkou.

Potom motor ještě proleju dalším olejem a ten potom taky necham vytéct a pak odsaju. Kdyby něco, tak já to propláchnu celou litrovkou oleje. :)

 

Pak to až zavřu a peru tam normálně olej.

 

Ale k tématu. Jsou ty vany u HTPéček 6V a 12V všechny stejný?

Koukal jsem do ETKy a vana je stejná (jak na FI, FII tak i "starýho" Rapida). Číslo má 03D 103 601 G (dle poslední aktualizace) s cenou 2378,-Kč včetně šroubu.

 

A já čekal, s těma mejma +-3 deci, smršť, jak je to nesmyslný... :o). Jinak samo vím, že auti "má" stát rovně, ale dle zkušeností takto vyteče víc (s tím odsátím to zkusím - uvidíme, kolik toho tam takhle zbyde).

koukám, že s tím olejem děláte načisto alchymii ... vypustím co vyteče (motor zahřátý, auto v rovině), zašpuntuji, dám filtr, naliju 3 litry a jezdím dalších 15t km :kol-31:, jaképak cavyky s tím  :kol-28:   ... nedalo mi to abych na to taky nereagoval  :kol-28:

No jo. My víme. Někdo to neřeší.

 

Ale jinej se s tim klidně pomazlí jako se svojí pani.

 

dmiklos- No já s tou zahnutou hadičkou vytáhnul ještě tak jednu a půl stříkačky která má průměr válce +- 28mm a délku  tak 12 cm.

Takže množství vé zrovna zanedbatelné

 

Tak 2300 za vanu se mi teda dát nechce. Zkusim to na vrakáči a nebo u nějakýho lojzi kterej zničil motor.

ani v servisu se s tím o moc více nemazlí ... a vzhledem k mým naježděným km, to ani nijak zásadní vliv nemá :kol-28:

A přesně servis mne "donutil" si co jde i na Haťapce dělat sám. Když jsem viděl ten černej olej na rysce ihned po výměně v servisu (zřejmě vyměněj tak půlku a zbytek ukradnou, o tom že by si nevydělali, kdyby to dělali poctivě se nemusíme bavit), tak se mi chtělo brečet. O předraženým oleji v servisu ani nemluvě. Takhle za srovnatelnou cenu leju Mobil 1 0w-40, levnější shellkou to proleju a měním do 10tis. Servis a jim daná nařízení z Vlkohradu, jak ty auta co nejvíc oddělat, už dávno neberu vážně - doživotní olej v převodovce (ha ha - pěknej humáč po víc jak 100tis.), chladící kapalina atd.

Souhlas s Mr.Pavka, kdo má auto jako spotřebák, co musí sloužit, tak to "mazlení" chápe jako bláznovství...

tohle, pokud jsem ještě jezdil na garančky (pouze 2 roky), jsem řešil tak, že jsem si dovezl svůj olej a byl přítomen na dílně. Jinak ano, i já lecos dopřeji svému mazlovi, obzvlášť když tak velmi spolehlivě slouží, ale zase to extra nějak nepřeháním

  • 1 měsíc později...

To je sice všechno hezký že ti vyteče hodně oleje z vany, ale kolik ti ho zůstane kvůli nakloněnýmu autu v motoru?

Ona Škodovka (všechny automobilky) nepíšou jen tak pro srandu králíkům, že auto má bejt na zdviži ve vodorovný pozici.

 

Jo a dycky ti tam něco zůstane kvůli tomu rantlíku se závitem kterej kouká dovnitř vany.

 

Já nejdříve vypouštím starej olej. Pak ten co nevyteče vytahám přes zahnutou hadičku injekční stříkačkou.

Potom motor ještě proleju dalším olejem a ten potom taky necham vytéct a pak odsaju. Kdyby něco, tak já to propláchnu celou litrovkou oleje. :)

 

Pak to až zavřu a peru tam normálně olej.

 

Ale k tématu. Jsou ty vany u HTPéček 6V a 12V všechny stejný?

Tak jsem včera měnil olej a zkusil to po prolití a vykapání ještě odsát a nezůstalo tam prakticky nic - zkoušel jsem dát hadičku do různých směrů (míst) a nevycuclo to prakticky nic - řádově tak do 5ml (jen ji to na začátku trochu "ušpinilo".

Takže nakloněním vyteče opravdu vše.

kdysi dávno ve světě motorů někdo zveřejnil zlepšovák,že místo imbusového vypouštěcího šroubu namontoval šroub s kuličkou,který vlastně moc nevyčnívá oproti originálu.Když chtěl vypustit olej tak nasadil hadičku s hrotem,který kuličku zatlačil a olej mohl vytéci.Neznám podrobnosti,ale už tenkrát mě to zaujalo.Technicky zdatnější by snad mohli vysvětlit.

No. To je sice dobrej nápad, ale- Na tak malým prostoru narvat dostatečně silnou pružinu aby tu kuličku pořádně tlačila do sedla.

                                                   -Sedlo, dosedací plocha by musela bejt dost přesně provedená.

                                                   -Znečištění sedla a reznutí kuličky od bordelu ze silnice- snížená těsnost.

                                                   -Zmenšení průřezu díry pro odtok oleje- při vypouštění nemá olej dostatečně velkou rychlost aby s sebou strhnul nečistoty

                                                    na dnu spodního víka motoru-vany. Takže to vyjde úplně stejně jako při odsávání olej přez olejovou měrku.

Tohle není nic nového,používali jsme to na náklaďákách,nasadila se na to odsávací hlavice a olej se odsával přímo do zásobníku.Provedeno z nerezu.

Jenomže u náklaďáku nebyla díra pro výpustní šroub nějaká titěrná M14x1.5.

 

Na takový malým průřezu toho moc vymyslet nejde.

Proč by nešlo?Jen je to úplně zbytečné,jako většina věcí,co tady předkládáš.

Vo vlest se pod auto musí tak i tak.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.