Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

zase bych to preliti olejem nejak nedramatizoval, pokud tam mas o pullitru vic a nebo par mm nad merkou nema se co stat, rezerva je velika.

Čoveče četl jsem už pár tvých příspěvků a většinou jsou to nezkutečná moudra. :kol-44: Prostuduj si nejdříve fakta, pak teprve něco piš na toto fórum. Nemusíš sem psát tvé pohádky za každou cenu. Přelitím maximální hladiny oleje, velmi riskuješ poškození motoru. Pomine-li se vetší tlak v olejové skříni, což má nevalné účinky na ložiska, tak možnost nasání oleje do sání mě docela dost děsí. :kol-29: A to ještě nejsem úplně zdaleka v tom nejhorším co se tomu motoru může stát. Bohužel si již nepamatuji přednášku mého kamaráda mechoše co se všechno může stát takto banální věcí, jakou je přelití oleje.

Vloženo (editace)

Čoveče četl jsem už pár tvých příspěvků a většinou jsou to nezkutečná moudra. :kol-44: Prostuduj si nejdříve fakta, pak teprve něco piš na toto fórum. Nemusíš sem psát tvé pohádky za každou cenu. Přelitím maximální hladiny oleje, velmi riskuješ poškození motoru. Pomine-li se vetší tlak v olejové skříni, což má nevalné účinky na ložiska, tak možnost nasání oleje do sání mě docela dost děsí. :kol-29: A to ještě nejsem úplně zdaleka v tom nejhorším co se tomu motoru může stát. Bohužel si již nepamatuji přednášku mého kamaráda mechoše co se všechno může stát takto banální věcí, jakou je přelití oleje.

hlavne ze ty vsechno znas, videl sem uz O2 kdy sla nafta do oleje spatnou regeneraci filtru a nad riskou bylo o dva centimetry vic nez melo byt. Prislo se na to az pri vymene oleje a nic se nestalo, ani majitel nic nezaznamenal. Tak nevidim duvod jak by mohlo 0.33ml ublizit motoru :D Za dalsi kdyz meris olej u vypnutyho motoru vetsi cast oleje mas ve vane a pri nastartovani se ti dostava do obehu takze tam logicky ubyde. Netvrdim, ze ty risky na merce jsou k nicemu, ale nejaky dva milimetry nad max a nebo par ml rozhodne neposkodi motor.

Editováno: , autor: jakub benes
Vloženo

chlapi kľud -_-

Aj veľa oleja škodí

Pri dolievaní oleja dávajte dobrý pozor, aby ste ho do motora nenaliali viac ako treba. V takom prípade sa v systéme neprimerane zvýši tlak a ak nedostane šancu uniknúť cez odvetranie kľukovej skrine, môže poškodiť dôležité tesnenia a začne z motora unikať. Určitým problémom je aj spenenie oleja v olejovej vani od rotujúceho kľukového hriadeľa. Vtedy sa do systému dostanú vzduchové bubliny, ktoré spôsobia prerušenie životne dôležitého olejového filmu na mazaných súčiastkach (napr. na vačkových hriadeľoch) a dochádza k ich pridieraniu. Veľa oleja tak paradoxne spôsobí zadretie motora.

skopírované z auto.pravda.sk

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

mám 1.6MPI, rok 2007. Při 85000km jsem začal dolívat 0,5l oleje za cca měsíc (1500km). Do té doby ani deci, bez problémů. Zkrátil jsem výměnu z long lifu na pevný interval, zkusil hustší olej, ale časem se zhoršovalo až na nynějších (ted mám 100tis)1l oleje/1000km. Po cca 4měs se jednou rozblikala kontrolka emisí a ASR a auto jelo chvíli na 3 válce. Po chvíli se chytlo a kontrolky po novém nastartování zhasly. Diagnostika ukázala sporadickou závadu - vynechání válce. Casem se opakovalo častěji, až se to podařilo předvést přímo mému servisákovi. Šel válec po válci a u čtvrtého našel totálně černou zanesenou svíčku, kvůli které tedy občas jedu na tři válce. Vyměnil jsem tedy všechny 4 svíčky(ikdyž ostatní byli úplně v pohodě) a od té doby to zaškube na tři jen občas za studena a jen na pár vteřin. Ale přes ten válec to teda hodně papá olej...... Co ted? Servisák říká, že bude možná zapečený stírací kroužek,bude se to muset rozebrat a stejně neví jestli to pomůže - odkádám to (potřebuju jezdit, finance). Ted jsem se někde dočetl (jiné auto), že může být i prasklý - vada materiálu,udělá rýhy do válce a je to na výměnu motoru.....

Setkal se s tím někdo u tohoto motoru, jak jste to vyřešili? co to stojí?

díky za informace

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Jak to zde čtu, mnozí si myslí, že stačí jen nalít olej se stejnou specifikací např 5W30 od jakéhokoliv výrobce. To bohužel není pravda.Míchat jdou při dolití všechny oleje se stejnou specifikací a v opravdové nouzi cokoliv co maže. Podstatnějším ukazatelem je norma.

Evropská je značena ACEA nebo API, toto je obecné značení,které ovšem málo kdo z výrobců uvádí, proto mnoho výrobců má uvedeny své normy Škoda normu VW 501 01 atd.Tato norma je určující, protože každý motor CR nebo PD má jinou a to je nutné vědět. V době filtrů pevných částic zvlášť, protože při nalití oleje se špatnou normou, dochází k jinému spalování a tvorbě částic, které zanáší filtr. Pokud lijete správnou normu, filtr se umí lépe samočistit vstříknutím nafty.

Málo kdo ví, že největším světovým výrobcem olejů do prvovýroby je německá značka FUCHS. Ta dodává koncernu VW (Audi, Seat, VW, Škoda), Volvo, BMW, Mercedes atd. všechny oleje, které plní při výrobě. Poté už je na každém dealerovi, jaký olej plní při prohlídkách. Nejčastěji bývá tak Shell a Castrol. Poslední jmenovaný je na žebříčku z mého pohledu nejméně pro mne potřebný. Castrol sám oleje nevyrábí, ale řekněme, že je to takový "míchač".

Každý olej se skládá z dvou složek, olej základní a aditiva. A právě například FUCHS si obě složky vyrábí sám a obě k sobě přesně pasují, kdežto Castrol základní olej kupuje.

Když jsem sháněl olej Fuchs, nalezl jsem bezva shop, kde mají dost skladem a ochotně poradí a mají spoustu věcí dalších :o)

Podívejte se sem http://www.rommar.cz/

  • o 10 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,

 

mám 1.6 MPI necelých 5 let a cca od května žere olej (dřív nebyl problém). Teď naposledy jsem dolil litr a za cca 2000 km se znovu rozsvítila kontrolka (tzn. bylo tam už hodně pod minimum). Používám long life plně syntetický Shell Ultra Mega Helix nebo jak se označuje, mám variabilní interval výměny. Pod autem loužička není, parkuji stále na stejném místě. Teď v 90tkm potřebuji vyměnit rozvody a pochopitelně chci vyřešit i ten olej. Máte tipy nebo zkušenosti, čím to může být. V jednom servisu mi řekli, že musí vyměnit pístní kroužky a kompletně rozdělat motor, ale nemůžu uvěřit, že je potřeba tak zásadní zásah do motoru.

 

Díky

 

Pepa

Vloženo

Diky Libero. Zda se, ze v tom nejsem sam a bud pujdu do GO motoru nebo alespon vymeny oleje (ted long life 5W-30). O vikendu pujdu na diagnostiku a pak se uvidi. Je fakt, ze posledni dobou jezdime vic dalnice, ale zadna divocina (obvykle 130-140 tacho).

  • o 4 týdny později...
Vloženo

No, nechal jsem tam dat polosynteticky olej a cekam, jak se to bude chovat. Kazdopadne pri vymene svicek mi servisak rikal, ze na ctvrtem valci byla svicka hodne zkarbonizovana, cili vypada to na nejaky krouzek na pistu ve ctvrtem valci. Snazime se taky nejezdit vice jak 130 km/h. Takze uvidim, kolik km to vydrzi na jeden litr oleje a pak se rozhodnu, jestli budu jen dolejvat nebo zainvestuju GO motoru (to je kolem 10tKc). No, myslel jsem, ze ten motor vydrzi vice :(

Vloženo (editace)

Podobný problém - spotreba oleja cca. 1l/1200km. Rozhodol som sa pre GO motora. Po rozobratí zistené "zapečené" stieracie krúžky. Motor má najazdených 130 tis. km - 1. majiteľ. Foto piestov prikladám. Dúfam, že po výmene krúžkov a oprave pošľape bezproblémovo ďalej.

post-7100-0-00411900-1379488434_thumb.jp

post-7100-0-18169300-1379488624_thumb.jp

Editováno: , autor: PeterB
Vloženo (editace)

No tak to ty písty vypadají docela dobře.Já měl po 120 000 ve dvou pístech ty drážky pro horní kroužky úplně rozklohněné a po vyjmutí pístu z válce se mi úplně rozpadly.

Takže souhrn: 2 písty KO a k tomu všemu ve čtvrtém válci jsem měl slušnou již neopravitelnou drážku, takže nový motor byla jasná věc.Teď to budou dva roky co ho tam mám, po 15 000 km měním polosyntetiku 10W-40 a je klid, absolutně bez problémů.Navíc mám fůru náhradních dílů z původního agregátu.

Spotřeba oleje mi na dálnci dosahovala kolem 1l/1000 km, motoru se v nízkých otáčkách nechtělo jet a při volnoběhu byl docela nekultivovaný.

Editováno: , autor: schneefall
  • o 2 týdny později...
  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Ja dělal ve 112000 km take kompletni pretesneni motoru. Krouzky byly zapecene . Jako opatreni jsem prekopal petku v prevodovce

za tezsi z Fabie HTP. Ted motam na dalnici o 340 otacek mene. Dale menim olej po 10000 km. Asi je motor spatne chlazen a olej se rychleji nici a karbonuje.

Vloženo

To si mal ako rocnik octavie a kod motora?? v 112tk vsak to je nic. Na fabii mam 260tkm teraz odisli zdvihatka boli povodne .Co tam lejete za olej vsak ten piest vyzera ako by tam bol raciol naliaty :kol-32:

  • o 9 měsíců později...
Vloženo (editace)

no tak já mám natočeno 130000km a motor jde do hajzlu. Bere olej, 5w30 bral skoro 1l na 1500km. Teď tam leju Fuchs 5W40, je to malinko lepší. Nejhorší je že při zátěži ve formě popojíždění ve městě (rozjezdy) jednotka odpojuje 4. válec, protože tam nedochází k zápalu směsi. Pravděpodobně je právě tento válec/píst v nejhorším stavu a ztrácí se přes něj olej. Vypeklo mě to hlavně v zahraničí, Salcburg, Vídeň, SLovensko a teď Uherský brod, furt se to zhoršuje. Přitom jsem to koupil v podstatě nové, jezdím jenom do autorizovaného servisu... Nevim jestli to nemohl dodrbat ten prodloužený servisní interval QG1... Holt asi budu muset investovat do jiného motoru a doufat že je v dobrém stavu :kol-26:

jo a mam 2008 BSE

Editováno: , autor: krysolet007

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...