Přejít na obsah

schneefall

Uživatel
  • Počet příspěvků

    361
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení schneefall

  1. Zdravím, potýkám se s potížemi s naší minimálně využívanou fábií s nájezdem origo 60 000 km. Auto při delší odstávce (bývají to běžně 2 týdny ale i 4 měsíce v garáži) startuje na 3 válce což doprovází silné vibrace a hustý kouř se zápachem benzínu z výfuku. Dělá to tak do druhého prošlápnutí plynu a pak se situace stabilizuje a auto funguje normálně. Každý další start v ten den je pak normální, pak obvykle auto odstavím a dlouho se s ním nejede. Žádná kontrolka se mi nikdy nerozsvítila. Svíčky už tam budou určitě přes 5 let ale reálně budou mít najeto skutečně maximálně 5000 km. Co by toto mohlo způsobovat ? Historicky jsem měnil na zapalování akorát celek se zapalovacími cívkami. Napadá mě, že po 22 letech by mohl ukapávat vstřik a spolu se studeným obohaceným startem je motor uchlastaný. Díky předem za vaše postřehy a rady.
  2. Zdravím, tak po roce a 28 000 km bez chybových hlášek se mi tato chyba objevila znova. Teď mám najeto 175 000 km a auto je v továrním stavu bez zásahů v motorovém prostoru. Regenerace i nadále fungují normálně, intervaly beze změn, vypočítané zaplnění je na 48%. Chyba se mi objevila zase při 130 km/h a při venkovní teplotě 7°C. Při defacto stejných podmínkách mi to vyskočilo i loni. Co jsem si na netu nastudoval, tak to může dělat vadné měření NOx či v nejhorším případě je vadný samotný oxidační katalyzátor. To musí ovšem potvrdit analyzátor ve výfuku. Údajně se prý může stát, že jej zničí i neodborné čištění DPF, jehož je předmětný katalyzátor součástí. Chyba vymazána a uvidíme co bude dál.
  3. Taky se mi tato chyba rožla, po vymazání zatím 2 týdny klidno. Uvidím co dál. Regenerace mi běží v pohodě, auto jezdí normálně.
  4. Moje auto má 7 let a 146 000 km. Příští rok budu určitě měnit páč si auto plánuji navzdory původním předpokladum ještě nějaký rok ponechat. . Vypadá to na sadu od contitech a origo pumpa + nová orig chladící kapalina G12evo. Jinak náklad mi vychází i s prací mého mechanika do 10k Kč - za mě v klidu.
  5. Ta servisní akce 23AX mi prodloužila dobu regenerace a zkrátila jejich interval. Sledoval jsem to na VAG DPF. Nechal jsem nahrát původní SW.
  6. Píská mi 4. a 5. stupeň na 1.6 TDI. Dělalo to už v době koupě před třemi lety s nájezdem 50 tis km, teď mám 135 tis bez změny projevu. Myslel jsem si, že se jedná o vlastnost, postupně se však dostaly do rodiny a ke známým další O3 a u nich jsem si všiml, že mají převodovky zcela tiché. Předpokládám, že oprava asi nebude žádná dvouhodinová operace a že bude muset z auta ven a vyměnit ložiska. .......
  7. Taky jsem si nechal nahrat zpět starý sw před akcí 23AX a je to prostě znát. Regenerace jsou zásadně kratší a ne tak často.
  8. schneefall

    Geometrie

    Také potvrzuji. Koupil jsem na jaře nové letňáky. Auto oslavilo 6 let, 100k km po cestách různé kvality, geometrii nikdo neseřizoval a nekontroloval. Jal jsem se objednat do autorizáku s vědomím, že jinak než perfektně při současných technologiích provést geometrii nelze. Dostal jsem protokol o měření, kdy před seřízením jsem měl několik hodnot mimo toleranci a po seřízení byly všechny hodnoty OK. Ihned po výjezdu ze servisu mě čekala cesta 160 km po různých klikatých okreskách. Auto při rovném volantu táhlo vpravo, abych jel rovně, musel jsem mít volant docela výrazně doleva. Dokonce jsem měl pocit, že se vytratila i přesnost řízení a směrová stabilita. Říkal jsem si, asi to bude špatnou silnicí, no žel na novém perfektním povrchu situace stejná :-) Po týdnu reklamace, nové seřízení geometrie a bohužel bezezměny. Neměl jsem čas se znovu potácet po servisech atak jsem dobré 2 měsíce takto jezdil a asi 14 dní zpět jsem se opět objednal do AS, tentokrát jiného. Zaplatil jsem znovu 1197 Kč, je to výrazně lepší, člověk, který chování vozu tolik nesleduje by asi byl spokojen, ale myslím si, že to není stále úplně ono...... Až bude čas tak zkusím ještě místní nezávislý servis, se kterým jsem byl u předchozích vozů spokojen........
  9. Díky MM84 za vyčerpávající info. Vlastním menší kubaturu a rovněž pociťuji zhoršení chování vozidla, které se projevu v kratších intervalech mezi regeneracemi DPF (které však trvají zásadně delší dobu!), vyšší spotřebu kolem 0,5l/100 km a jistou přidušenost v nižších otáčkách. Upozornil jsem na věc známého novináře Martina Vaculíka, který přislibíl, že po záležitosti půjde jako buldog a 14.6. by měl vyjít na toto téma článek, tak jsem zvědav. Každopádně jsem psal do servisu a budu chtít zpět starý SW.
  10. Ahoj, je tu někdo, komu servis přehrál ŘJ v rámci servisní akce 23AX ? Mě nahráli nový sw cca 3 týdny zpět když jsem jel preventivně zkontrolovat geometrii po výměně pneumatik. Jednoznačně má nový sw v mém případě vliv na průběh vypalování DPF,který se dle aplikace VAG DPF nyní zaplňuje až na 100% a pak následně se spouští regenerace. Do té doby se regenerace spouštěla při zaplnění kolem 85% a končila okolo 30% . Zajímavostí je, že ikdyž si ŘJ nechá oproti původnímu sw zaplnit filtr větším množstvím sazí, neklesla mi při stejném profilu tras vzdálenost mezi regeneracemi. Jestli to je nebo není na škodu, neumím posoudit.
  11. Jojo, přesně toto dělaj staré 1.6 MPI v O1 a O2. Snad až vyloženě vysoké letní teploty alespoň v mém případě zbavily víčko šlemu. Tady to bude asi to samý byť takhle zaprasené jako v úvodním příspěvku jsem to takhle neměl. No jsem zvědav na konečné rozzuzlení. Omlouvám se za OT.
  12. Ahoj, jak už tady bylo zmíněno, verze Euro 6 bez adblue nejspíš jsou brzkými regeneracemi zasaženy nejvíc. Já sám mám jednu z prvních octavií s normou Euro 6 (r.v. 5/2015) a regenerace jedou od 230 km když se plácám po městě. Nicméně vyjedu-li na 70 km vzdálenou chalupu, kde se sice jede po okresce ale profilem typu nahoru/dolů a auto jí umí zajet za 4,5l/100 km (ve městě mám 6) stejně se regenerace spustí po nějakých 250 km. To samé nedávna jízda na 250 km vzdálenou Šumavu - regenerace na začátku a konci cesty. Loni jsem s autem jezdil po všech čertech, nicméně nikde neindikovali sebemenší náznak závady. Přestal jsem "problém" řešit a jezdím a prostě uvidíme. Dle aplikace VAG DPF jsem na 29% zaplnění filtru při stavu tacho 89000 km.
  13. Úplně stejný problém, najeto 89000. Sešlápnu pedál a je klid, pustím jej a buď to klepe dost slyšitelně nebo jen lehce ševelí. Úplné ticho není nikdy. Nicméně nějaký vliv na provoz zatím nepociťuji. Dělá mi to od koupě vozu v 57000 km. Trochu offtopic. Úplně stejně se občas chová i náš veterán Fabia 1 s 60 000 km - opět bez pociťovaného vlivu na provoz.
  14. Ahoj, madlo je neoddělitelnou součástí tapecu? Podařilo se mi jej při převozu nákladu trochu poškrábat (spolujezdec) a rád bych je vyměnil. Jako náhradní díl jsem našel za 3 stovky jen ten plast kryjící madlo, samotné madlo však nikoliv.... Díky z reakci.
  15. Také mám čerstvě po výměně. R.v. 2015, 84500 km. Z ničeho nic se auto začalo přehřívat. Celkový náklad na opravu za použití orig. pumpy včetně výměny chladící kapaliny a za práci technika z neautorizované dílny byl 4300,- Vůbec poprvé jsem musel auto odstavit s důvodnou obavou, že nedojedu do bodu B a to jsem ještě nedávno jezdil s keply 15 - 20 let starými. Snad bude klid.
×
×
  • Vytvořit nový...